| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| grandis - złocieniec |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | kcn   Mitsumaniak
 Mitsatsubiszi
 
  
 Auto: Grandis 2,4 mivec + LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 04 Sie 2014
 Posty: 183
 Skąd: Błonie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-09-2014, 05:54   grandis - złocieniec |   
 |  
               | 
 |  
               | grandis złocieniec 
 Mała uwaga gdyby ktoś wybierał się na oględziny tego wozu.
 Ogólnie nie jest w złym stanie technicznym tylko sprzedający zapomina notorycznie dodać że do wymiany jest łożysko na wale w skrzyni biegów ( zapiera się że to oporowe... ale nie)
 
 to tak jakby ktoś miał walnąć prawie 500km jak ja kiedyś ze znajomym a tam taki zonk... zapomniało się chopinie.:)
 
 Aaa autko jest z holandii na tablicach samoróbkach także jazda nim w polsce nawet po wykupieniu ubezpieczenia równa się z... w najgorszyn wypadku laweta jak policjant będzie służbistą.
 
 Takie info dla zainteresowanych.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | gołąb   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 15 razy
 Dołączył: 01 Wrz 2009
 Posty: 1094
 Skąd: Ostrówek/wołomin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-09-2014, 09:12   Re: grandis - złocieniec |   
 |  
               | 
 |  
               | A czemu sądzisz , że to akurat łożysko w skrzyni a nie oporowe? Pytam tylko z czystej ciekawości, bo w moim też coś hałasuje przy 1800 obrotach na każdym biegu z tym że wyczaiłem ostatnio że na luzie też lecz o wiele ciszej... 	  | kcn napisał/a: |  	  | grandis złocieniec 
 Mała uwaga gdyby ktoś wybierał się na oględziny tego wozu.
 Ogólnie nie jest w złym stanie technicznym tylko sprzedający zapomina notorycznie dodać że do wymiany jest łożysko na wale w skrzyni biegów ( zapiera się że to oporowe... ale nie)
 
 
 | 
 |  
				| _________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę,  mógłbyś siedzieć przy oknie"
   
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kcn   Mitsumaniak
 Mitsatsubiszi
 
  
 Auto: Grandis 2,4 mivec + LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 04 Sie 2014
 Posty: 183
 Skąd: Błonie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-09-2014, 11:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ponieważ szumi głośno na wolnych obrotach, natomiast jak się wciśnie sprzęgło to się wycisza. Oporowe łożysko szumiało by właśnie po wciśnięciu sprzęgła. 
 podobno w grandisach to się zdarza i lepiej wymieniać olej  w skrzyni biegów (co 100kkm?)
 
 jakoś tak
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | gołąb   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 15 razy
 Dołączył: 01 Wrz 2009
 Posty: 1094
 Skąd: Ostrówek/wołomin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-09-2014, 20:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | hmm... myślałem, że jest zupełnie odwrotnie , czy ktoś to potwierdzi? 	  | kcn napisał/a: |  	  | Ponieważ szumi głośno na wolnych obrotach, natomiast jak się wciśnie sprzęgło to się wycisza. Oporowe łożysko szumiało by właśnie po wciśnięciu sprzęgła. 
 podobno w grandisach to się zdarza i lepiej wymieniać olej  w skrzyni biegów (co 100kkm?)
 
 jakoś tak
   | 
 |  
				| _________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę,  mógłbyś siedzieć przy oknie"
   
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kcn   Mitsumaniak
 Mitsatsubiszi
 
  
 Auto: Grandis 2,4 mivec + LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 04 Sie 2014
 Posty: 183
 Skąd: Błonie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-09-2014, 21:12 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | gołąb napisał/a: |  	  | hmm... myślałem, że jest zupełnie odwrotnie , czy ktoś to potwierdzi? 	  | kcn napisał/a: |  	  | Ponieważ szumi głośno na wolnych obrotach, natomiast jak się wciśnie sprzęgło to się wycisza. Oporowe łożysko szumiało by właśnie po wciśnięciu sprzęgła. 
 podobno w grandisach to się zdarza i lepiej wymieniać olej  w skrzyni biegów (co 100kkm?)
 
 jakoś tak
   | 
 | 
 
 Po wciśnięciu sprzęgła rozłączasz skrzynie biegów przy pomocy zresztą łożyska oporowego dlatego robi się cisza, natomiast puszczając sprzęgło uruchamiasz skrzynie biegów i zaczyna się odzywać lozysko/a na wałku w skrzyni.
 
 Jak się mylę to proszę mnie poprawić... nieee, nie mylę się hehe
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | gołąb   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 15 razy
 Dołączył: 01 Wrz 2009
 Posty: 1094
 Skąd: Ostrówek/wołomin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-10-2014, 07:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | [quote="kcn"][quote="gołąb"] oczywiście, że nie mylisz 	  | kcn napisał/a: |  	  | Ponieważ szumi głośno na wolnych obrotach, natomiast jak się wciśnie sprzęgło to się wycisza. Oporowe łożysko szumiało by właśnie po wciśnięciu sprzęgła. 
 podobno w grandisach to się zdarza i lepiej wymieniać olej  w skrzyni biegów (co 100kkm?)
 
 jakoś tak
 
 Jak się mylę to proszę mnie poprawić... nieee, nie mylę się hehe
   | 
  niestety. Ale temat ogarnięty, nastała cisza jak a kościole. Poszły 2 łożyska, podobno czasem idzie jeszcze trzecie igiełkowe (najdroższe) jak się nie dba o olej, ale u mnie ok |  
				| _________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę,  mógłbyś siedzieć przy oknie"
   
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kcn   Mitsumaniak
 Mitsatsubiszi
 
  
 Auto: Grandis 2,4 mivec + LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 04 Sie 2014
 Posty: 183
 Skąd: Błonie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-10-2014, 08:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czyli wymieniłeś 2 łożyska w skrzynce? Ile taka zabawa Cię kosztowała i w warsztacie prywatnym czy ASO? |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | gołąb   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 15 razy
 Dołączył: 01 Wrz 2009
 Posty: 1094
 Skąd: Ostrówek/wołomin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-10-2014, 09:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Robiłem w Auto Japan Michał Fidalski w Chrzanowie Dużym pod Grodziskiem Mazowieckim. Generalnie gościu ogarnął to szybko i sprawnie, a dużym plusem jest to, że posiada spore zaplecze części z prywatnego importu, między innymi łożyska również. O zamiennikach można sobie pomarzyć. Generalnie temat skrzyń biegów nie jest mu obcy  i choć szukałem informacji w necie i miał kilka negatywnych opinii, to ja jestem bardzo zadowolony z naprawy. Jeśli chodzi o koszt, to mnie skasował 1100 zł., ale przeważnie z tego co z nim gadałem, to około 1300 zł to kosztuje. (Nie wiem czy niższa cena wzięła się z tąd że jako firma handlujemy z Nim trochę częściami do Kia/Hyundai, czy z racji zastosowania mniejszej ilości części, po prostu bardzo się b. spieszyłem jak odbierałem auto i nie zdążyłem zapytać.)  W tą cenę weszły oczywiście koszta części (łożyska,uszczelniacze półosi,olej...) |  
				| _________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę,  mógłbyś siedzieć przy oknie"
   
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-10-2014, 11:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | 1100 zł za komplet oryginalnych łożysk do skrzyni f5m4x? 
 Nawet bez robocizny poproszę 10 kompletów oryginalnych łożysk+podkładek+korków+uszczelniaczy+oleju do skrzyni. Płace od ręki gotówką.
 
 Kilka faktów:
 - wszystkie łozyska to typowe ko strukcje ktore da sie dobrać po wymiarach.
 - oryginalne łożysko (w woreczku z logo Mitsubishi) kosztuje przynajmniej 500 zł/szt.
 - komplet łożysk japońskich (koyo, ntn) to koszt ok 1100 zł z podkladką i korkiem
 - komplet lozysk koreańskich dających radę to ok 800 zł.
 - komplet śmietnikowy to ok 350 zł.
 - dobry olej to 300 zł
 
 Zatem miej nadzieję, że od super-mechanika nie dostałeś chinszczyzny, bo cena usługi (ok. 1 dzień pracy dla 1,5 mechanika mając doświadczenie i sporo drogich i dobrych narzędzi) tylko wymienił padnięte łożysko na wałku sprzęgłowym.
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | gołąb   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 15 razy
 Dołączył: 01 Wrz 2009
 Posty: 1094
 Skąd: Ostrówek/wołomin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-10-2014, 12:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie wiem Bartek jaki Ty olej lejesz? (Może Ty mówisz o automacie) Wchodzi z tego co pamiętam nie za wiele... nie mówię o komplecie łożysk, a o łożyskach na wałek sprzęgłowy, poszły dwa (oryginalne mitsu). Nie wiem po co ruszać resztę łożysk, skoro skrzynia jest cicha i pracuje idealnie ? Tym bardziej że w Grandisach siadają głównie łożyska na wałku... 	  | Bartek napisał/a: |  	  | 1100 zł za komplet oryginalnych łożysk do skrzyni f5m4x? 
 Nawet bez robocizny poproszę 10 kompletów oryginalnych łożysk+podkładek+korków+uszczelniaczy+oleju do skrzyni. Płace od ręki gotówką.
 
 Kilka faktów:
 - wszystkie łozyska to typowe ko strukcje ktore da sie dobrać po wymiarach.
 - oryginalne łożysko (w woreczku z logo Mitsubishi) kosztuje przynajmniej 500 zł/szt.
 - komplet łożysk japońskich (koyo, ntn) to koszt ok 1100 zł z podkladką i korkiem
 - komplet lozysk koreańskich dających radę to ok 800 zł.
 - komplet śmietnikowy to ok 350 zł.
 - dobry olej to 300 zł
 
 Zatem miej nadzieję, że od super-mechanika nie dostałeś chinszczyzny, bo cena usługi (ok. 1 dzień pracy dla 1,5 mechanika mając doświadczenie i sporo drogich i dobrych narzędzi) tylko wymienił padnięte łożysko na wałku sprzęgłowym.
 | 
 |  
				| _________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę,  mógłbyś siedzieć przy oknie"
   
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-10-2014, 12:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Red line - znacznie poprawia kulture pracy synhronizatorów - drogi ale dobry. Oczywiście można naszczać do skrzyni, będzie tanio ale nie koniecznie dobrze   
 Nawet licząc 2 łozyska, olej, uszczelniacze to baaaaaaaardzo tanio zaplacileś. Ciekawe czy dyfer jest wyregulowany, czy korek został wymieniony czy wyklepany i wszadzony na pastę, czy półksieżyc mocujący łożysko walka zdawczego został chociaż wyprostowany (zawsze sie deformuje przy demonażu pokrywy skrzyni)
 
 Ps. Te łozyska padają pierwsze, potem dyfer a na koniec wałek zdawczy. Te skrzynię montowane są od 96 roku we wszyskich japońskich miśkach (poza skrzyniami Renault i vag)
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |