Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
grandis - złocieniec
Autor Wiadomość
kcn 
Mitsumaniak
Mitsatsubiszi


Auto: Grandis 2,4 mivec + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 183
Skąd: Błonie
Wysłany: 11-09-2014, 06:54   grandis - złocieniec

grandis złocieniec

Mała uwaga gdyby ktoś wybierał się na oględziny tego wozu.
Ogólnie nie jest w złym stanie technicznym tylko sprzedający zapomina notorycznie dodać że do wymiany jest łożysko na wale w skrzyni biegów ( zapiera się że to oporowe... ale nie)

to tak jakby ktoś miał walnąć prawie 500km jak ja kiedyś ze znajomym a tam taki zonk... zapomniało się chopinie.:)

Aaa autko jest z holandii na tablicach samoróbkach także jazda nim w polsce nawet po wykupieniu ubezpieczenia równa się z... w najgorszyn wypadku laweta jak policjant będzie służbistą.

Takie info dla zainteresowanych.
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 12-09-2014, 10:12   Re: grandis - złocieniec

kcn napisał/a:
grandis złocieniec

Mała uwaga gdyby ktoś wybierał się na oględziny tego wozu.
Ogólnie nie jest w złym stanie technicznym tylko sprzedający zapomina notorycznie dodać że do wymiany jest łożysko na wale w skrzyni biegów ( zapiera się że to oporowe... ale nie)

A czemu sądzisz , że to akurat łożysko w skrzyni a nie oporowe? Pytam tylko z czystej ciekawości, bo w moim też coś hałasuje przy 1800 obrotach na każdym biegu z tym że wyczaiłem ostatnio że na luzie też lecz o wiele ciszej...
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
kcn 
Mitsumaniak
Mitsatsubiszi


Auto: Grandis 2,4 mivec + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 183
Skąd: Błonie
Wysłany: 12-09-2014, 12:18   

Ponieważ szumi głośno na wolnych obrotach, natomiast jak się wciśnie sprzęgło to się wycisza. Oporowe łożysko szumiało by właśnie po wciśnięciu sprzęgła.

podobno w grandisach to się zdarza i lepiej wymieniać olej w skrzyni biegów (co 100kkm?)

jakoś tak ;)
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 12-09-2014, 21:56   

kcn napisał/a:
Ponieważ szumi głośno na wolnych obrotach, natomiast jak się wciśnie sprzęgło to się wycisza. Oporowe łożysko szumiało by właśnie po wciśnięciu sprzęgła.

podobno w grandisach to się zdarza i lepiej wymieniać olej w skrzyni biegów (co 100kkm?)

jakoś tak ;)
hmm... myślałem, że jest zupełnie odwrotnie , czy ktoś to potwierdzi?
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
kcn 
Mitsumaniak
Mitsatsubiszi


Auto: Grandis 2,4 mivec + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 183
Skąd: Błonie
Wysłany: 12-09-2014, 22:12   

gołąb napisał/a:
kcn napisał/a:
Ponieważ szumi głośno na wolnych obrotach, natomiast jak się wciśnie sprzęgło to się wycisza. Oporowe łożysko szumiało by właśnie po wciśnięciu sprzęgła.

podobno w grandisach to się zdarza i lepiej wymieniać olej w skrzyni biegów (co 100kkm?)

jakoś tak ;)
hmm... myślałem, że jest zupełnie odwrotnie , czy ktoś to potwierdzi?


Po wciśnięciu sprzęgła rozłączasz skrzynie biegów przy pomocy zresztą łożyska oporowego dlatego robi się cisza, natomiast puszczając sprzęgło uruchamiasz skrzynie biegów i zaczyna się odzywać lozysko/a na wałku w skrzyni.

Jak się mylę to proszę mnie poprawić... nieee, nie mylę się hehe :wink:
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 12-10-2014, 08:20   

[quote="kcn"][quote="gołąb"]
kcn napisał/a:
Ponieważ szumi głośno na wolnych obrotach, natomiast jak się wciśnie sprzęgło to się wycisza. Oporowe łożysko szumiało by właśnie po wciśnięciu sprzęgła.

podobno w grandisach to się zdarza i lepiej wymieniać olej w skrzyni biegów (co 100kkm?)

jakoś tak

Jak się mylę to proszę mnie poprawić... nieee, nie mylę się hehe :wink:
oczywiście, że nie mylisz :mrgreen: niestety. Ale temat ogarnięty, nastała cisza jak a kościole. Poszły 2 łożyska, podobno czasem idzie jeszcze trzecie igiełkowe (najdroższe) jak się nie dba o olej, ale u mnie ok
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
kcn 
Mitsumaniak
Mitsatsubiszi


Auto: Grandis 2,4 mivec + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 183
Skąd: Błonie
Wysłany: 12-10-2014, 09:12   

Czyli wymieniłeś 2 łożyska w skrzynce? Ile taka zabawa Cię kosztowała i w warsztacie prywatnym czy ASO?
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 12-10-2014, 10:09   

Robiłem w Auto Japan Michał Fidalski w Chrzanowie Dużym pod Grodziskiem Mazowieckim. Generalnie gościu ogarnął to szybko i sprawnie, a dużym plusem jest to, że posiada spore zaplecze części z prywatnego importu, między innymi łożyska również. O zamiennikach można sobie pomarzyć. Generalnie temat skrzyń biegów nie jest mu obcy i choć szukałem informacji w necie i miał kilka negatywnych opinii, to ja jestem bardzo zadowolony z naprawy. Jeśli chodzi o koszt, to mnie skasował 1100 zł., ale przeważnie z tego co z nim gadałem, to około 1300 zł to kosztuje. (Nie wiem czy niższa cena wzięła się z tąd że jako firma handlujemy z Nim trochę częściami do Kia/Hyundai, czy z racji zastosowania mniejszej ilości części, po prostu bardzo się b. spieszyłem jak odbierałem auto i nie zdążyłem zapytać.) W tą cenę weszły oczywiście koszta części (łożyska,uszczelniacze półosi,olej...)
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-10-2014, 12:10   

1100 zł za komplet oryginalnych łożysk do skrzyni f5m4x?

Nawet bez robocizny poproszę 10 kompletów oryginalnych łożysk+podkładek+korków+uszczelniaczy+oleju do skrzyni. Płace od ręki gotówką.

Kilka faktów:
- wszystkie łozyska to typowe ko strukcje ktore da sie dobrać po wymiarach.
- oryginalne łożysko (w woreczku z logo Mitsubishi) kosztuje przynajmniej 500 zł/szt.
- komplet łożysk japońskich (koyo, ntn) to koszt ok 1100 zł z podkladką i korkiem
- komplet lozysk koreańskich dających radę to ok 800 zł.
- komplet śmietnikowy to ok 350 zł.
- dobry olej to 300 zł

Zatem miej nadzieję, że od super-mechanika nie dostałeś chinszczyzny, bo cena usługi (ok. 1 dzień pracy dla 1,5 mechanika mając doświadczenie i sporo drogich i dobrych narzędzi) tylko wymienił padnięte łożysko na wałku sprzęgłowym.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 12-10-2014, 13:41   

Bartek napisał/a:
1100 zł za komplet oryginalnych łożysk do skrzyni f5m4x?

Nawet bez robocizny poproszę 10 kompletów oryginalnych łożysk+podkładek+korków+uszczelniaczy+oleju do skrzyni. Płace od ręki gotówką.

Kilka faktów:
- wszystkie łozyska to typowe ko strukcje ktore da sie dobrać po wymiarach.
- oryginalne łożysko (w woreczku z logo Mitsubishi) kosztuje przynajmniej 500 zł/szt.
- komplet łożysk japońskich (koyo, ntn) to koszt ok 1100 zł z podkladką i korkiem
- komplet lozysk koreańskich dających radę to ok 800 zł.
- komplet śmietnikowy to ok 350 zł.
- dobry olej to 300 zł

Zatem miej nadzieję, że od super-mechanika nie dostałeś chinszczyzny, bo cena usługi (ok. 1 dzień pracy dla 1,5 mechanika mając doświadczenie i sporo drogich i dobrych narzędzi) tylko wymienił padnięte łożysko na wałku sprzęgłowym.
Nie wiem Bartek jaki Ty olej lejesz? (Może Ty mówisz o automacie) Wchodzi z tego co pamiętam nie za wiele... nie mówię o komplecie łożysk, a o łożyskach na wałek sprzęgłowy, poszły dwa (oryginalne mitsu). Nie wiem po co ruszać resztę łożysk, skoro skrzynia jest cicha i pracuje idealnie ? Tym bardziej że w Grandisach siadają głównie łożyska na wałku...
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-10-2014, 13:57   

Red line - znacznie poprawia kulture pracy synhronizatorów - drogi ale dobry. Oczywiście można naszczać do skrzyni, będzie tanio ale nie koniecznie dobrze ;)

Nawet licząc 2 łozyska, olej, uszczelniacze to baaaaaaaardzo tanio zaplacileś. Ciekawe czy dyfer jest wyregulowany, czy korek został wymieniony czy wyklepany i wszadzony na pastę, czy półksieżyc mocujący łożysko walka zdawczego został chociaż wyprostowany (zawsze sie deformuje przy demonażu pokrywy skrzyni)

Ps. Te łozyska padają pierwsze, potem dyfer a na koniec wałek zdawczy. Te skrzynię montowane są od 96 roku we wszyskich japońskich miśkach (poza skrzyniami Renault i vag)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.