Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
3.2 DiD Dziwna Awaria
Autor Wiadomość
Nygus 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 8
Skąd: Tomaszów Maz
Wysłany: 13-10-2014, 20:39   3.2 DiD Dziwna Awaria

Witam wszystkich jestem nowy na forum. :) Przeszukując forum znalazłem bardzo wiele różnych objawów najpopularniejszych awarii w Pajero III, niestety tego co mnie spotkało nie znalazłem nigdzie.

Przez okres ok pół roku poszukiwałem dla siebie Land Cruisera, Patrola lub Pajero. Ostatecznie padło na ostatni model z uwagi na naprawdę rewelacyjne prowadzenie po asfalcie oraz fakt iż jak pierwszy został znaleziony w naprawdę przyzwoitym stanie.

Niestety całą radość w dwa dni po zakupie zniweczyła awaria. W trakcie powrotu z Warszawy samochód na przestrzeni jednego kilometra stracił całą moc, i zaczął ogromnie dymić po czym całkowicie stanął zgasł i nie chciał odpalić. Dodając pulsacyjnie gazu i usiłując go odpalić, zaczyna załapywać jednocześnie wypuszczając z siebie ogromną ilość dymu.

Po powrocie lawetą, zdołaliśmy sprawdzić EGR, zaślepiliśmy go na chwilę i niestety jest to samo, masła pod korkiem nie ma, CO2 w płynie nie wykryto, uszczelkę więc raczej wykluczamy choć pewności nie mam. Turbiny nie sprawdzaliśmy.

Samochód jest po regeneracji pompy w: Japan Auto Serwis pod Grodziskiem Mazowieckim (sławna pompa Zexel vzr) w lipcu 2014 przy okazji został wyczyszczony bak oraz zainstalowany dodatkowy filtr przepływowy podajże z Q7 prze pompą. Zatankowałem go raz po zakupie, niemalże do pełna na sprawdzonej stacji.

Nim zacznę go dalej rozbierać i odsyłać pompę do reklamacji chciałbym zaczerpnąć od kolegów nieco wiedzy i doświadczenia co to jeszcze może być. Z góry dziękuje za pomoc i wszystkie odpowiedzi.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 13-10-2014, 21:39   

Nygus napisał/a:
Dodając pulsacyjnie gazu i usiłując go odpalić, zaczyna załapywać jednocześnie wypuszczając z siebie ogromną ilość dymu.

Sprawdz przewody od pompy do baku a najlepiej podłącz na krótko zasilanie bezpośrednio np z naczynia ,objawy jak zapowietrzony układ
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
KrzysG 
Forumowicz

Auto: PajeroIII3.2D 3d man. lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 154
Skąd: Poznan
Wysłany: 13-10-2014, 22:03   

Zacznij od sprawdzenia bledow metoda odczytu po zwarciu pinow.
Za duzo bym nie kombinowal, bo z tego co wiem to w JAS masz gwarancje i lepiej jej nie stracic przez manipulacje przy pompie.
Rozrzad caly ?
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-10-2014, 14:03   

Hehe, strzelam ale sprawdzilbym rurkie dolotu powietrza turbo: od turbiny poprzez intercooler az do kolektora dolotowego...
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
Nygus 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 8
Skąd: Tomaszów Maz
Wysłany: 14-10-2014, 14:36   

Zaraz zaczynamy sprawdzanie. Dam znać późnym wieczorem jak nam poszło. Trzymajcie kciuki :)
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 14-10-2014, 15:27   

Czarny dym oznacza za bogatą mieszankę, czyli za mało powietrza albo za dużo paliwa. Turbinę i nieszczelność na dolocie wykluczam - nawet ze zdjętą rurą dolotową kolektora ssącego auto musi odpalić i do 1500 r/min jechać normalnie. W tym przypadku, jako główna podejrzana zostaje pompa. Posłuchaj rady kolegi KrzysG.
- Pozdrawiam :wink:
 
 
Nygus 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 8
Skąd: Tomaszów Maz
Wysłany: 15-10-2014, 12:02   

Próbowaliśmy z wolnego naczynia zasilić samochód bez rezultatu, więc spróbowaliśmy zasilić z pompą ok 2.5 bara niestety cały czas to samo. :? Co dziwne dym nie jest czarny lecz szary :/ taki jak normalne spaliny tylko że wyjątkowo gęsty. :(
Rozrząd cały. (O dziwo dzisiaj u znajomego z przebiegiem 220tyś Pajero z 2007 strzelił łańcuch :/ samochód u niego od początku)
Zaraz sprawdzamy turbo moje.
Gdzie znajdę więcej na tema: "Zacznij od sprawdzenia bledow metoda odczytu po zwarciu pinow" ?
 
 
KrzysG 
Forumowicz

Auto: PajeroIII3.2D 3d man. lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 154
Skąd: Poznan
Wysłany: 15-10-2014, 14:00   

Nygus napisał/a:

Gdzie znajdę więcej na tema: "Zacznij od sprawdzenia bledow metoda odczytu po zwarciu pinow" ?

Kilka tematow ponizej: Odczyt kodu bledu
http://forum.mitsumaniaki...t=69761&start=0
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 16-10-2014, 11:46   

Pojawi się błąd 48 GE>
Czyli w nastawniku opiłki.
Tak myślę po objawach>
jeśli nie był wymieniony na nowy to wysoce prawdopodobne.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
zeeb 
Mitsumaniak
:)


Auto: Pajero III 3.2 DID A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 192
Skąd: Tychy
Wysłany: 16-10-2014, 21:01   

Obstawiam tak samo jak zbyszekm2. To że zbiornik był czyszczony nic nie daje. Raczej idealnie go nie wyczyścili. Objawy masz identyczne jak u mnie. Pewnie dupiate opiłki z resztek farby lub rdzewiejącej rury wlewu paliwa siedzą w nastawniku :(
_________________
[img]http://img114.imageshack.us/img114/3454/7nvu7vm7.gif[img]
 
 
 
Mietek.K 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-10-2014, 22:41   

Oj będzie chyba bolało tak jak mnie w 2013 . Wymiana pompy , zbiornika i po bólu . Zrobiłem po tej operacji 60000 km i jest dobrze .
 
 
Nygus 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 8
Skąd: Tomaszów Maz
Wysłany: 20-10-2014, 10:58   

Pompa...... jedzie na gwarancje do JAS. :/
 
 
KrzysG 
Forumowicz

Auto: PajeroIII3.2D 3d man. lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 154
Skąd: Poznan
Wysłany: 20-10-2014, 13:00   

Napisz co bylo przyczyna ponownej awarii pompy. JAS chwali ten dodatkowy filtr od Q7 i twierdzi ze nie przepuszcza opilkow.
 
 
Nygus 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 8
Skąd: Tomaszów Maz
Wysłany: 12-11-2014, 16:18   

A więc jak nadmieniłem we wcześniejszym poście awarii uległa pompa....
Podobno z uwagi na jeżdżenie bez paliwa, przez układ do pompy dostaje się powietrze w wyniku którego między elementami robią się luzy, a w wyniku pracy bez obciążenia wyrabiają się i urywają jakieś elementy.

Ja przez dwa dni od zakupu zdążyłem przejechać ok 200km i ma faktury na dwa tankowania.
Pierwsze po zakupie na stacji oddalonej ok 5km zalane ok 30l , następne dzień rano prawie do pełna przed wyjazdem do Warszawy który to zakończył się na 75km popularnej Gierkówki.

Oczywiście do odpowiedzialności się nie poczuwam. Ponoć JAS sprawdził i to wina tylko i wyłącznie braku paliwa a nie np opału albo innego wynalazku w baku.

Sprzedający zgodził się na zwrot 2000 zł na poczet naprawy resztę mam sam dopłacić.
JAS Michał Fidalski zgodził się wykonać całość robocizny i wymiany pompy za darmo (ja płace za pompę lub regeneracje).

Zaproponowali mi używaną pompę wraz z jej przeglądem (i chyba jakąś gwarancją) za 3500 zł.

Kupujący nie zamierza odstępować od umowy, JAS gwarancji na wcześniejszą regenerację nie uznaje. Nikomu po za mną nie zależy na naprawie. I ja jako jedyny jestem pokrzywdzony, lżejszy o ok 20tyś i bez samochodu.

Dzisiaj mam chwilę na zastanowienie. I tu moja prośba do Was drodzy forumowicze... Co robić? :cry:
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 12-11-2014, 17:23   

Jeżdżenie bez paliwa... Ręce opadają. Prawda jest taka, że właśnie zostałeś zrobiony na ładną kasą przez sprzedawcę, którego wcześniej zrobił warsztat od pomp. Wyjścia dwa - sąd albo Ukraińcy.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.