Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:58 |
[I 2.0T] skrzynia rozdzielcza |
Autor |
Wiadomość |
scissor
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-08-2014, 20:24 [I 2.0T] skrzynia rozdzielcza
|
|
|
Witam MitsuManiaków!
Mechanizm różnicowy w skrzyni rozdzielczej mojego O1 2.0T nadaje się jedynie do wyrzucenia. Dostać używaną skrzynię rozdzielczą od tego modelu graniczy z cudem. Orientuje się ktoś z Was, czy bebechy ze skrzyni rozdzielczej z innych wersji (np. 2.0 bez turbo, albo 2.4) można przełożyć do skrzyni z 2.0T? A może od innych mitsu pasuje? Evo? Na allegro są widziałem skrzynię od O1 2.4, gdzieś na olx.pl od O1 2.0. Albo może ktoś z Was ma na sprzedaż taką skrzynię.
A może po prostu pasuje skrzynia z 2.0 do 2.0T? Nie mam jak sprawdzić...
Tracę nadzieję na jakiekolwiek pozytywne rozwiązanie mojego problemu.
Help! |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 22-08-2014, 10:33
|
|
|
Z evo raczej nie bedzie pasowala, bo w evo masz elektronicznie sterowany mechanizm roznicowy... ale spróbować nie zaszkodzi |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
scissor
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-08-2014, 11:42
|
|
|
Spróbować, to znaczy kupić przełożyć i jak nie pasuje, mieć co najmniej 1.5k pln w plecy. Chyba mnie nie stać na takie eksperymentowanie.
Nikt? Nic? Nikt nie wymieniał transferu i nie przechodził podobnych historii jak ja?
Nie macie pomysłu, gdzie mógłbym dostać taką skrzynię, nie licząc ebay'a i allegro? Jakiś dobrze zaopatrzony szrot or something? |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 23-08-2014, 12:54
|
|
|
Jesteś bodaj pierwszą osobą, która ma takie problemy, podobnie jak ja byłem pierwszą osobą, która miała problemy z LPG w O1T |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 23-08-2014, 15:35
|
|
|
scissor napisał/a: | Orientuje się ktoś z Was, czy bebechy ze skrzyni rozdzielczej z innych wersji (np. 2.0 bez turbo, albo 2.4) można przełożyć do skrzyni z 2.0T? |
Akuratnie takiego myku nie proponowałbym robić bo pierwsza przejażdżką skończyłaby się prawdopodobnie powrotem do warsztatu i niepotrzebne nerwy przy okazji. Każda jedna skrzynia jest poddana tzw. osiowaniu. Przełożenie bebechów z jednej obudowy do drugiej może spowodować tzw przekoszenie i w wyniku tego może nawet dojść do rozwalenia obudowy. Nie twierdzę że na pewno tak się stanie ale takie ryzyko istnieje. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
scissor
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-08-2014, 16:54
|
|
|
Czyli pozostaje mi znaleźć jedynie skrzynię rozdzielczą do O1T... To słabo.. A regenracja? Jest to możliwe? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-08-2014, 20:41
|
|
|
W@sio napisał/a: | Z evo raczej nie bedzie pasowala, |
Z EVO może pasować.
Symbol W5M51, nowy kosztuje raczej drogo...
[ Dodano: 23-08-2014, 20:42 ]
scissor napisał/a: | A regenracja? Jest to możliwe? |
Owszem, pod warunkiem, że obudowa a raczej gniazda łożysk do czegoś się jeszcze nadają. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 02-09-2014, 19:15
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Owszem, pod warunkiem, że obudowa a raczej gniazda łożysk do czegoś się jeszcze nadają. | A z ciekawości to co tam się psuje? Tryby się mielą czy łożyska wyrabiają? |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
|
|
|
 |
qlka2
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 151 Skąd: KT
|
Wysłany: 17-10-2014, 07:49
|
|
|
A były wcześniej jakieś objawy czy padło "nagle" ?
Pytam bo mam problem z "terkotaniem" i nie wiem czy to skrzynia czy reduktor. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-10-2014, 10:07
|
|
|
elektryk napisał/a: | Hubeeert napisał/a: | Owszem, pod warunkiem, że obudowa a raczej gniazda łożysk do czegoś się jeszcze nadają. | A z ciekawości to co tam się psuje? Tryby się mielą czy łożyska wyrabiają? |
Jeżeli dojdzie do zablokowania łożyska to może się obrócić jego bieżnia w obudowie.
W takim wypadku do wymiany będzie kompletny transfer. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
killKeny
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2013 Posty: 41 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-10-2014, 18:38
|
|
|
nytsug napisał/a: | A były wcześniej jakieś objawy czy padło "nagle" ?
Pytam bo mam problem z "terkotaniem" i nie wiem czy to skrzynia czy reduktor. |
Jak u Ciebie wygląda to terkotanie, bo ja też mam terkotanie... rzuć okiem na TO |
|
|
|
 |
qlka2
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 151 Skąd: KT
|
Wysłany: 27-10-2014, 22:23
|
|
|
Czytałem Twój temat ale u mnie jest inaczej.
Terkotanie z reguły słychać jak się jedzie na wstecznym i dodatkowo skręca koła.
Z reguły słychać to jak się rusza tak jakby pod obciążeniem. Jak się go poszarpie trochę sprzęgłem i gazem też jest takie dzwonienie. Słychać przy skręconych kołach tak jak przegub ale to nie przegub bo nie zawsze terkocze.
Sęk w tym że jeszcze podobno słychać łożyska skrzyni a to już jest wydatek.
Mechanior polecił mi raczej wymianę skrzyni żeby nie polecieć w nie wiadomo jakie koszty.
Inny znowu mi gadał że mieli podobny przypadek terkotania przy skręcaniu w Land Roverze.
Tam podobno winny był "reduktor" z tego powodu że po skręceniu półośki jakoś tak się ustawiały w stosunku do reduktora że tam terkotało.
Mam zamiar jeszcze podjechać do gościa od skrzyń biegów. Może on będzie znał podobny przypadek. |
|
|
|
 |
scissor
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-12-2014, 10:44
|
|
|
Witam ponownie!
Skoro rozpocząłem ten wątek, to napiszę jak się to wszystko skończyło u mnie.
Sprawdziłem skrzynie rozdzielcze od 2.0 i 2.4. Niestety nie pasują. Rozmawiałem też z Witek Motorsport, którzy zajmują się Mitsu Evo i mają dostęp do części i do dystrybutorów części bezpośrednio w Japonii. Ogólnie nie ma części, żeby wymienić rupieci ze środka skrzyni. Skrzynia to jeden moduł, którego koszt równy jest wartości O1T (czyt: około 18tyś netto).
Spece z Witek Motorsport rozebrali moją skrzynię rozdzielczą. Stwierdzili źle ustawione luzy w mechanizmie, a dokładnie ich brak, co spowodowało zamordowanie kół zębatych. U mnie wniosek jednoznaczny - ktoś już wcześniej grzebał przy transferze i zrobił to źle. WM zaoferowali się ustawić luz poprawnie, ale niestety stan zębów w kołach mechanizmu nie dawał gwarancji, że przejadę Miśkiem więcej niż 200km.
Jedyne co mi pozostało to szukać na allegro czy gdziekolwiek, transferu od O1T. Tutaj ważna sprawa: Transfer do O1T pasuje jedynie od O1T!. Mam nadzieję, że dzięki tej informacji oszczędzę czasu i nerwów innym poszukiwaczom transferu do tego modelu.
Dostępność transferu do O1T na rynku wtórnym jest bliska zeru. Trzeba mieć dużo cierpliwości i śledzić nie tylko aukcje z transferami (które na allegro zawsze opisane są jako reduktory ) ale ogólnie z częściami do O1T. Ja tak znalazłem swój transfer, znajdując przypadkowo maskę do O1T. . U mnie poszukiwania trwały ponad 2 miesiące.
Koszt transferu w Polsce to 1 - 1.5k PLN.
Znalazłem również transfery w Rosji i w Szwecji. Koszt samego transferu to cena od 3.5k - 7k PLN. Do tego doliczyć trzeba przesyłkę, której koszt to około 1.5k PLN.
Na końcu dziękuję za pomoc, nakierowanie mnie i sugerowanie rozwiązań. |
|
|
|
 |
Sadziprz77
Nowy Forumowicz Sadziprz
Auto: Outlander I, 2,0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2014 Posty: 20 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 02-01-2015, 08:39
|
|
|
witam, człowiek zagląda na forum jak ma problem, albo przymierza się do jakiejś naprawy, szkoda że wcześniej nie zajrzałem bo mógł bym ci pomóc. Ja osobiście nie miałem auta przez ten cholerny dyfer 3-miesiące!!!. najprawdopodobniej starły ci się zęby na ataku, i zaczął wyć. Jak się uporałeś z problemem i za ile??? |
|
|
|
 |
|