Konserwacja podwozia |
Autor |
Wiadomość |
BTTOS
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DI-D 102 KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Cze 2014 Posty: 78 Skąd: Radom
|
Wysłany: 16-10-2014, 17:14 Konserwacja podwozia
|
|
|
Witam. Czy opłaca mi się zakonserwować na zimę podwozie w przypadku takim, że kupiłem auto niedawno i było ono dotychczas cały czas garażowane, a u mnie będzie stało na dworze?
Podwozie nie jest jak na razie w ogóle pordzewiałe i pewien mechanik powiedział, że nie opłaca się dlatego konserwować skoro nie rdzewieje, bo baranek jak odpadnie to coś się stanie. Drugie pytanie to ile kosztują takie usługi mniej więcej? |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 16-10-2014, 17:19
|
|
|
zawsze warto! nadkola warto popsikać pianką do nadkoli zabezpiecza to przed uszkodzeniem powłoki lakierniczej przez kamyczki, podwozie i wszelkie inne zakamarki woskiem zabezpieczającym, a profile zamknięte specjalnym płynem do tego celu, baranek odpada jak albo z drugiej strony przerdzewieje albo woda dostanie się pomiędzy i zacznie rdzewieć minus jest taki że w przypadku baranka dowiadujesz się o problemie kiedy jest już "po frytach" |
|
|
|
 |
BTTOS
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DI-D 102 KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Cze 2014 Posty: 78 Skąd: Radom
|
Wysłany: 19-10-2014, 13:15
|
|
|
Lepiej zakonserwować teraz czy po zimie? Na jak długo starcza mniej więcej taka konserwa? |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 19-10-2014, 13:24
|
|
|
Przed zimą, zawsze opłaca się robić konserwację, w przypadku Carism dobrze jest przykonserwować ją z tyłu w okolicach wzmocnień zderzaka bo tam żre ruda, najlepiej wypiaskować miejsca rdzy i wtedy podkład i np. baran. W progi preparat do profili zamkniętych, tak samo nadkola tylne, ściągasz osłony w bagażniku te plastikowe i po bokach nad nadkola lejesz ile wlezie:) Koszt usługi to może być nawet 150zł w badziewiastym warsztacie. Zrobienie profesjonalnie ok 700zł. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 19-10-2014, 13:35
|
|
|
Jeszcze dodam od siebie po otwarciu przednich drzwi mamy takie miejsce na dole nadkola zagięcie, gdzie nagminne zbiera się piasek, sól i inne rzeczy zabrane przez opony z drogi warto tam myjką ciśnieniową wypłukać, zalegające depozyty, i zabezpieczyć pianką do nadkoli, co ciekawe ja mam samochód z 2004 roku i tam już jest kawałek pianki wpasowany w ten sposób że nic tam się nie zbiera. |
|
|
|
 |
BTTOS
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DI-D 102 KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Cze 2014 Posty: 78 Skąd: Radom
|
Wysłany: 21-10-2014, 17:40
|
|
|
Podzwoniłem w parę miejsc i sytuacja cenowa jest trochę rozbieżna.
W pierwszym miejscu cena to 250-300 zł. Auto trzeba zostawić na 2 dni. Pierwszego dnia myją podwozie, a drugiego nakładają jakąś chemię. Pytałem o Bitex ale gościu stwierdził, że to lipa i oni mają inną chemię.
W drugim miejscu, gościu smaruje Bitexem za 150 zł. Pytałem o mycie to mówi, że jak bardzo podwozie jest zanieczyszczone to myje a jak nie to szczotką drucianą czyści naloty i kładzie Bitex.
W 3 miejscu gościu zrobi za 100 zł. Auto trzeba zostawić na 1 dzień. Myje podwozie, później mówił coś o odtłuszczeniu i oczyszczeniu ognisk rdzy, tak że ona jakoś się rozpuszcza. Czyści to i dopiero na koniec kładzie Bitex lub Bitgum.
Nie wiem na co się zdecydować. Ten Bitex nadaje się do takich prac czy lepiej się zdecydować na tego droższego? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-10-2014, 19:06
|
|
|
Żadna opcja |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3267 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 21-10-2014, 19:14
|
|
|
robertdg napisał/a: | Żadna opcja | - zgadzam się w 100 % !
To tylko imitacje konserwacji. Tak się robi, gdy nieuczciwy sprzedawca chce zamaskować to i owo. |
_________________
 |
|
|
|
 |
glina
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 455 Skąd: mam to wiedzieć?
|
Wysłany: 21-10-2014, 21:20
|
|
|
w co w takim razie warto celować? |
|
|
|
 |
Skrzypek
Mitsumaniak
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 110 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-10-2014, 21:46
|
|
|
We Wrocławiu u mechanika klubowego deyaya:) konserwę polecam zrobić:) |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 22-10-2014, 02:24
|
|
|
Ci mechanicy wszyscy to ściema. Równie dobrze kupisz pistolet do konserwacji za 30zł i preparat i sam sobie za 100-150zł zrobisz lepiej niż oni. Dodatkowo profesjonalne zabezpieczenie antykorozyjne poleca na wypiaskowaniu miejsc głębszego nalotu rdzy i następnie podkład antykorozyjny i preparat. Oni pieprzą o wyczyszczeniu szczotką - na pewno. Chyba nigdy nie miał do czynienia z rdzą. Preparat na rdzę, o którym mówi to zapewne FOSOL, który po nasmarowaniu rdzy pali ją, trzeba później dokładnie wymyć całą powierzchnię, jak nie umyje to rdza jeszcze szybciej wyjdzie.
Tak jak koledzy napisali - ODRADZAMY!
Albo sam albo u kogoś polecanego. Jak masz w miarę podłogę w Carismie, a są takie, że wcale nie ma rdzy to wystarczy sam preparat oraz zabezpieczenie profili zamkniętych, bez mycia, piaskowania itd. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 22-10-2014, 07:09
|
|
|
nytsug napisał/a: | Równie dobrze kupisz pistolet do konserwacji za 30zł i preparat i sam sobie za 100-150zł zrobisz lepiej niż oni. |
Jeszcze kompresor by był potrzebny No i kanał albo podnośnik
Poza tym, podwozia nie zabezpiecza się barankiem, tylko środkiem do konserwacji podwozia. To są różne preparaty przeznaczone do innych celów. A mechanik, który zabezpiecza podwozie barankiem, to wołowa, a nie mechanik.
PS sorry, że tak zapodaję produkty firmy BOLL, ale akurat znam ich ofertę i uważam ich produkty za dobrej jakości i przystępne cenowo. Ale oczywiście inne firmy też produkują podobne preparaty. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Rockstone
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 10 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22-10-2014, 10:06
|
|
|
Na przełomie listopada i grudnia zamierzam oddać Cari do konserwacji podwozia do firmy w Gdańsk ul. Hallera 232
http://www.konserwacja.auto.pl/
z tego co udało mi sie wyczytać to ma bardzo dobre opinie w trójmieście, korzystał może ktoś i mógłby sie wypowiedzieć na temat jakości i cen oferowanych przez ten zakład? Stosują produkty firmy Boll i daja 2 lata gwarancji. We will see
A nawiązując do cen rzędu 200-300 zł to mogę się podzielić doświadczeniem. Korzystałem z takiej usługi u specmajstra, który podejrzewam że nawet nie umył podwozia tylko na rudą nałożył jakąś czarną masę (tam gdzie mógł sięgnąć ręką) i zagwarantował mi że jak przejadę po drodze żwirowej to nic nie będzie w stanie zniszczyć mi tej powłoki. Jaki efekt? minął rok i rdza się wyłania spod ciemnej masy, "konserwajca" objęła miejsca gdzie mógł sięgnąć, profile zamknięte jak miały byc zrobione tak nie zostały, natomiast wiekszość śrób zostało tak zamalowanych że nie idzie ich ruszyć bez zrywania. Specmajster wziął 250 zł, dorzuciłem mu na flaszkę bo jako świeżak w temacie byłem uradowany i wdzięczny. Stanowczo nie polecam...chyba że samemu, ale do tego to trzeba miec miejsce.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
BTTOS
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DI-D 102 KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Cze 2014 Posty: 78 Skąd: Radom
|
Wysłany: 22-10-2014, 18:12
|
|
|
No to już kompletnie nie wiem i nie mogę nikogo znaleźć u siebie w mieście. Dzwoniłem do jeszcze jednego i za 300-500 zł robi czyszczenie podwozia, profile wypełnia jakimś woskiem, kładzie jakiś tłusty preparat, jak to nazwał "coś lepszego niż Bitex" na koniec pokrywa to wszystko barankiem. Jak powiedział o baranku to zniechęciłem się po waszych wcześniejszych opiniach. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 22-10-2014, 18:47
|
|
|
Opis ze strony BOLLa
Baranek (środek ochrony karoserii) - Cytat: | Środek na bazie żywic syntetycznych, chroniący przed oddziaływaniem czynników mechanicznych. Można go lakierować wszystkimi systemami lakierów. Występuje w trzech kolorach: czarnym, szarym i białym. |
Środek do konserwacji podwozia - Cytat: | Środek na bazie bitumiczno-kauczukowej chroniący podwozie samochodu przed solą, uderzeniami kamieni, wodą i oddziaływaniem czynników mechanicznych. Działa również dźwiękochłonnie. |
Baranek możesz np. położyć na progi - jest twardy, przy uderzeniu np. kamieniem może odprysnąć. Można go malować.
Konserwacja podwozia - jest elastyczna, dzięki temu nie odpryśnie. Nie można go malować.
Wielu mechaników zamienia te środki, chociaż nie powinno się tego robić, bo mają one inne przeznaczenie. I o ile ktoś chce mieć w/wym progi na czarno lub zabezpieczyć blachy karoserii od wewnętrznej strony, to można w razie potrzeby psiknąć je konserwacją podwozia, to na podwozie NIE POWINNO się dawać baranka. Kamienie, piasek, i po niedługim czasie są odpryski, w które dostaje się woda i co gorsza sól i inne chemikalia do posypywania dróg.
W każdym razie warsztat, który zabezpiecza podwozie barankiem omijaj szerokim łukiem.
Co do środka do konserwacji profili zamkniętych, czyli np. progów - warto nim zabezpieczyć, pod warunkiem jest, że progi masz w dobrym stanie, bez rdzy, a już na pewno bez dziur. Jeśli już jest rdza, to niektórzy starzy mechanicy robią samodzielnie miksturę ze starego oleju, smaru i Bóg wie co jeszcze, grzeją ją i takie gorące "coś" wlewają w progi. Zabezpiecza skutecznie |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
|