Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Konserwacja podwozia
Autor Wiadomość
BTTOS 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DI-D 102 KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 78
Skąd: Radom
Wysłany: 16-10-2014, 17:14   Konserwacja podwozia

Witam. Czy opłaca mi się zakonserwować na zimę podwozie w przypadku takim, że kupiłem auto niedawno i było ono dotychczas cały czas garażowane, a u mnie będzie stało na dworze?
Podwozie nie jest jak na razie w ogóle pordzewiałe i pewien mechanik powiedział, że nie opłaca się dlatego konserwować skoro nie rdzewieje, bo baranek jak odpadnie to coś się stanie. Drugie pytanie to ile kosztują takie usługi mniej więcej?
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 16-10-2014, 17:19   

zawsze warto! nadkola warto popsikać pianką do nadkoli zabezpiecza to przed uszkodzeniem powłoki lakierniczej przez kamyczki, podwozie i wszelkie inne zakamarki woskiem zabezpieczającym, a profile zamknięte specjalnym płynem do tego celu, baranek odpada jak albo z drugiej strony przerdzewieje albo woda dostanie się pomiędzy i zacznie rdzewieć minus jest taki że w przypadku baranka dowiadujesz się o problemie kiedy jest już "po frytach"
 
 
BTTOS 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DI-D 102 KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 78
Skąd: Radom
Wysłany: 19-10-2014, 13:15   

Lepiej zakonserwować teraz czy po zimie? Na jak długo starcza mniej więcej taka konserwa?
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 19-10-2014, 13:24   

Przed zimą, zawsze opłaca się robić konserwację, w przypadku Carism dobrze jest przykonserwować ją z tyłu w okolicach wzmocnień zderzaka bo tam żre ruda, najlepiej wypiaskować miejsca rdzy i wtedy podkład i np. baran. W progi preparat do profili zamkniętych, tak samo nadkola tylne, ściągasz osłony w bagażniku te plastikowe i po bokach nad nadkola lejesz ile wlezie:) Koszt usługi to może być nawet 150zł w badziewiastym warsztacie. Zrobienie profesjonalnie ok 700zł.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 19-10-2014, 13:35   

Jeszcze dodam od siebie po otwarciu przednich drzwi mamy takie miejsce na dole nadkola zagięcie, gdzie nagminne zbiera się piasek, sól i inne rzeczy zabrane przez opony z drogi warto tam myjką ciśnieniową wypłukać, zalegające depozyty, i zabezpieczyć pianką do nadkoli, co ciekawe ja mam samochód z 2004 roku i tam już jest kawałek pianki wpasowany w ten sposób że nic tam się nie zbiera.
 
 
BTTOS 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DI-D 102 KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 78
Skąd: Radom
Wysłany: 21-10-2014, 17:40   

Podzwoniłem w parę miejsc i sytuacja cenowa jest trochę rozbieżna.

W pierwszym miejscu cena to 250-300 zł. Auto trzeba zostawić na 2 dni. Pierwszego dnia myją podwozie, a drugiego nakładają jakąś chemię. Pytałem o Bitex ale gościu stwierdził, że to lipa i oni mają inną chemię.

W drugim miejscu, gościu smaruje Bitexem za 150 zł. Pytałem o mycie to mówi, że jak bardzo podwozie jest zanieczyszczone to myje a jak nie to szczotką drucianą czyści naloty i kładzie Bitex.

W 3 miejscu gościu zrobi za 100 zł. Auto trzeba zostawić na 1 dzień. Myje podwozie, później mówił coś o odtłuszczeniu i oczyszczeniu ognisk rdzy, tak że ona jakoś się rozpuszcza. Czyści to i dopiero na koniec kładzie Bitex lub Bitgum.

Nie wiem na co się zdecydować. Ten Bitex nadaje się do takich prac czy lepiej się zdecydować na tego droższego?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-10-2014, 19:06   

Żadna opcja
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3267
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 21-10-2014, 19:14   

robertdg napisał/a:
Żadna opcja
- zgadzam się w 100 % !
To tylko imitacje konserwacji. Tak się robi, gdy nieuczciwy sprzedawca chce zamaskować to i owo.
_________________

 
 
 
glina 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 455
Skąd: mam to wiedzieć?
Wysłany: 21-10-2014, 21:20   

w co w takim razie warto celować?
 
 
Skrzypek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 110
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-10-2014, 21:46   

We Wrocławiu u mechanika klubowego deyaya:) konserwę polecam zrobić:)
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 22-10-2014, 02:24   

Ci mechanicy wszyscy to ściema. Równie dobrze kupisz pistolet do konserwacji za 30zł i preparat i sam sobie za 100-150zł zrobisz lepiej niż oni. Dodatkowo profesjonalne zabezpieczenie antykorozyjne poleca na wypiaskowaniu miejsc głębszego nalotu rdzy i następnie podkład antykorozyjny i preparat. Oni pieprzą o wyczyszczeniu szczotką - na pewno. Chyba nigdy nie miał do czynienia z rdzą. Preparat na rdzę, o którym mówi to zapewne FOSOL, który po nasmarowaniu rdzy pali ją, trzeba później dokładnie wymyć całą powierzchnię, jak nie umyje to rdza jeszcze szybciej wyjdzie.

Tak jak koledzy napisali - ODRADZAMY!
Albo sam albo u kogoś polecanego. Jak masz w miarę podłogę w Carismie, a są takie, że wcale nie ma rdzy to wystarczy sam preparat oraz zabezpieczenie profili zamkniętych, bez mycia, piaskowania itd.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 22-10-2014, 07:09   

nytsug napisał/a:
Równie dobrze kupisz pistolet do konserwacji za 30zł i preparat i sam sobie za 100-150zł zrobisz lepiej niż oni.

Jeszcze kompresor by był potrzebny ;) No i kanał albo podnośnik ;)
Poza tym, podwozia nie zabezpiecza się barankiem, tylko środkiem do konserwacji podwozia. To są różne preparaty przeznaczone do innych celów. A mechanik, który zabezpiecza podwozie barankiem, to :butthead: wołowa, a nie mechanik.

PS sorry, że tak zapodaję produkty firmy BOLL, ale akurat znam ich ofertę i uważam ich produkty za dobrej jakości i przystępne cenowo. Ale oczywiście inne firmy też produkują podobne preparaty.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Rockstone 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 10
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-10-2014, 10:06   

Na przełomie listopada i grudnia zamierzam oddać Cari do konserwacji podwozia do firmy w Gdańsk ul. Hallera 232
http://www.konserwacja.auto.pl/
z tego co udało mi sie wyczytać to ma bardzo dobre opinie w trójmieście, korzystał może ktoś i mógłby sie wypowiedzieć na temat jakości i cen oferowanych przez ten zakład? Stosują produkty firmy Boll i daja 2 lata gwarancji. We will see :)
A nawiązując do cen rzędu 200-300 zł to mogę się podzielić doświadczeniem. Korzystałem z takiej usługi u specmajstra, który podejrzewam że nawet nie umył podwozia tylko na rudą nałożył jakąś czarną masę (tam gdzie mógł sięgnąć ręką) i zagwarantował mi że jak przejadę po drodze żwirowej to nic nie będzie w stanie zniszczyć mi tej powłoki. Jaki efekt? minął rok i rdza się wyłania spod ciemnej masy, "konserwajca" objęła miejsca gdzie mógł sięgnąć, profile zamknięte jak miały byc zrobione tak nie zostały, natomiast wiekszość śrób zostało tak zamalowanych że nie idzie ich ruszyć bez zrywania. Specmajster wziął 250 zł, dorzuciłem mu na flaszkę bo jako świeżak w temacie byłem uradowany i wdzięczny. Stanowczo nie polecam...chyba że samemu, ale do tego to trzeba miec miejsce.
pozdrawiam
 
 
BTTOS 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DI-D 102 KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 78
Skąd: Radom
Wysłany: 22-10-2014, 18:12   

No to już kompletnie nie wiem i nie mogę nikogo znaleźć u siebie w mieście. Dzwoniłem do jeszcze jednego i za 300-500 zł robi czyszczenie podwozia, profile wypełnia jakimś woskiem, kładzie jakiś tłusty preparat, jak to nazwał "coś lepszego niż Bitex" na koniec pokrywa to wszystko barankiem. Jak powiedział o baranku to zniechęciłem się po waszych wcześniejszych opiniach.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 22-10-2014, 18:47   

Opis ze strony BOLLa
Baranek (środek ochrony karoserii) -
Cytat:
Środek na bazie żywic syntetycznych, chroniący przed oddziaływaniem czynników mechanicznych. Można go lakierować wszystkimi systemami lakierów. Występuje w trzech kolorach: czarnym, szarym i białym.


Środek do konserwacji podwozia -
Cytat:
Środek na bazie bitumiczno-kauczukowej chroniący podwozie samochodu przed solą, uderzeniami kamieni, wodą i oddziaływaniem czynników mechanicznych. Działa również dźwiękochłonnie.


Baranek możesz np. położyć na progi - jest twardy, przy uderzeniu np. kamieniem może odprysnąć. Można go malować.
Konserwacja podwozia - jest elastyczna, dzięki temu nie odpryśnie. Nie można go malować.

Wielu mechaników zamienia te środki, chociaż nie powinno się tego robić, bo mają one inne przeznaczenie. I o ile ktoś chce mieć w/wym progi na czarno lub zabezpieczyć blachy karoserii od wewnętrznej strony, to można w razie potrzeby psiknąć je konserwacją podwozia, to na podwozie NIE POWINNO się dawać baranka. Kamienie, piasek, i po niedługim czasie są odpryski, w które dostaje się woda i co gorsza sól i inne chemikalia do posypywania dróg.
W każdym razie warsztat, który zabezpiecza podwozie barankiem omijaj szerokim łukiem.

Co do środka do konserwacji profili zamkniętych, czyli np. progów - warto nim zabezpieczyć, pod warunkiem jest, że progi masz w dobrym stanie, bez rdzy, a już na pewno bez dziur. Jeśli już jest rdza, to niektórzy starzy mechanicy robią samodzielnie miksturę ze starego oleju, smaru i Bóg wie co jeszcze, grzeją ją i takie gorące "coś" wlewają w progi. Zabezpiecza skutecznie :)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.