[Cari 1.6] Akumulator już zużyty czy to ładowanie ? |
Autor |
Wiadomość |
dexter1992
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 171 Skąd: Siucice
|
Wysłany: 22-10-2014, 18:03 [Cari 1.6] Akumulator już zużyty czy to ładowanie ?
|
|
|
Witam, chłopaki jest problem. Wcześniej tego nie zauważyłem ale jest sprawa. Kupiłem skrzynię od kolegi wraz z wzmacniaczem Pyle. Radio gra ale z przodu głośniki Pioneer ma 40 W RMS tył to skrzynia i skrzynia wyłącza się podczas gdy jest większy bas i tu wyczuwam, że brakuje prądu. Czy to może być wina akumulatora. Ładowanie mam 14,30 bez świateł włączam światła spada do 13,25 i znów 14,30-14,27. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 22-10-2014, 18:49
|
|
|
sprawdź jakie będziesz miał napięcie na akumulatorze podczas włączonych świateł, dmuchawy, ogrzewania lusterek i włączonego radia na normalną głośność, i przy okazji sprawdź jakie będziesz miał wtedy napięcie na wejściu wzmacniacza - jak będzie spadało to przewody za cienkie, albo niemasz kondensatora który by w miarę wygładził nagły pobór prądu |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
dexter1992
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 171 Skąd: Siucice
|
Wysłany: 22-10-2014, 19:06
|
|
|
Jaki właśnie kondensator można dać by wygodzić zanik prądu ? Dodam, że u każdego moje radio gra wiele lepiej niż u mnie. Sprawdzę jutro i dam znać rano.
[ Dodano: 22-10-2014, 19:13 ]
Mogę dodać tylko, że kiedyś z ciekawości byłem w sklepie i wykonywał gość pomiar i obciążał akumulator. Powiedział, zimę może wytrzymać. Teraz stoi pod prostownikiem. Kiedyś jak auto nie chciało załapać to za 5 kręceniem rozrusznika bateria nie miała siły. Czyli może już nie trzymać. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 22-10-2014, 19:16
|
|
|
1Farad starcza na 500W RMS
czyli zazwyczaj stosuje się kondensator o pojemności 1 Farada |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
dexter1992
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 171 Skąd: Siucice
|
Wysłany: 22-10-2014, 19:20
|
|
|
Wiem, że jak jeździło to w Land Rover to nie miał żadnego kondensatora. Stawiam na akumulator bądź ładowanie. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 22-10-2014, 19:21
|
|
|
a jaki masz akumulator i ile ma lat? |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
dexter1992
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 171 Skąd: Siucice
|
Wysłany: 22-10-2014, 19:21
|
|
|
Jak kupiłem miśka to taki był. Jest to MATADOR a ile lat to sam nie wiem..... |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 22-10-2014, 19:23
|
|
|
a pojemność (Ah) i chwilowa wydajność prądowa (A)?
może masz cieńsze lub dłuższe przewody od akumulatora do wzmacniacza... |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
dexter1992
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 171 Skąd: Siucice
|
Wysłany: 22-10-2014, 19:26
|
|
|
60 Ah 540 A. Jutro podmienię przewody i sprawdzę to wszystko bo dziś pogoda nie pozwala. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 22-10-2014, 19:32
|
|
|
jak aku trzyma pojemność to powinien być spokojnie wystarczający, a dodatkowe przewody możesz podłączyć razem żeby przy dużych poborach prądu był mniejszy opór
w sumie to jak jest dobrze zrobiona instalacja (grubość przewodów, złącze przy aku i przy wzmacniaczu) to na nieodpalonym samochodzie nie powinien wyłączać się wzmacniacz |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
dexter1992
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 171 Skąd: Siucice
|
Wysłany: 22-10-2014, 19:36
|
|
|
MichciuGT, pisałem na górze, byłem raz w sklepie i gość który podłączał aku i go obciążał powiedział, że zimę może wytrzyma. Więc może już tak nie trzyma i dlatego tak się dzieje. Chociaż powinien z altka czerpać prąd raczej. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 22-10-2014, 19:44
|
|
|
Czytam dokładnie każde zdanie, nie musisz powtarzać
alternator przy nagłych poborach prądu, a dokładniej regulator napięcie może nie wysterować alternatorem tak aby napięcie było wystarczające... ale jest akumulator który ma dużą pojemność elektryczną i napięcie nie powinno spadać poniżej 11V przy dużym obciążeniu
i dlatego stawiam na spadek napięcia na drodze od aku do wzmacniacza |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
dexter1992
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 171 Skąd: Siucice
|
Wysłany: 22-10-2014, 19:48
|
|
|
Czyli warto zainwestować w grube kable i do tego może kondensator przy wzmacniaczu. Albo coś alternator nie domaga i dlatego takie cuda wianki. Nie wiem jaki jest zainstalowany fabrycznie ale na allegro widziałem 90A do Cari. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 22-10-2014, 20:03
|
|
|
warto wiedzieć o takiej rzeczy:
https://www.youtube.com/watch?v=AM3I09yRkJo
jak przewody są odpowiednio grube (mają małą rezystancje i mogą przewodzić duże prądy przy małym spadku napięcia) to niepotrzebny jest kondensator, a jak przewody są długie i cienkie to potrzeby jest kondensator....
napięcie z alternatora dobrze jest sprawdzić po tym jak samochód w nocy stał i zaraz po odpaleniu i też po nagrzaniu silnika jakie utrzymuje |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 23-10-2014, 02:47
|
|
|
Akumulator się kończy spróbuj pomierzyc gęstość elektrolitu po pierwsze, sztywnosc praądową sprawdź o ile spada napięcie po włączeniu radia i przy jakim amperażu to ważne a po drugie to pod mocniejszy sprzęt grający pokusił bym się o nieco większy akumulator taki akumulator to bez urazy ale w trabancie u mnie siedział gdzie w kilka sezonów wykańczało go radio safari 5 |
|
|
|
 |
|