2.2 HDI usunięcie filtra cząstek |
Autor |
Wiadomość |
gurek
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 18 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 24-10-2014, 14:07
|
|
|
A ja jeszcze podrąże temat z płynem EOLYS.
Czy komputer monitoruje poziom tego płynu czy tylko fakt, że jest lub nie ma?
Chodzi o to, że jak nie ma poziomu tego płynu to w przypadku kiedy zaczął wyciekać mogę do dolać i spokojnie jeździć dalej bez zadnej korekty w oprogramowaniu. Czy to prawda? |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 24-10-2014, 19:02
|
|
|
gurek napisał/a: | A ja jeszcze podrąże temat z płynem EOLYS.
Czy komputer monitoruje poziom tego płynu czy tylko fakt, że jest lub nie ma?
Chodzi o to, że jak nie ma poziomu tego płynu to w przypadku kiedy zaczął wyciekać mogę do dolać i spokojnie jeździć dalej bez zadnej korekty w oprogramowaniu. Czy to prawda? | Poziom plynu jest monitorowany przez komputer centralny. Przy wymianie/dolewaniu, nalezy tez wyresetowac stan MUT-III |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-10-2014, 23:29
|
|
|
Nie tyle poziom płynu co ilość dawek płynu. ECU wie ile go jest bo leje się "pod korek" i wyetarcza to na określoną ilośc dawek. Potem drze mordę o dolewkę |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 25-10-2014, 21:04
|
|
|
Wygląda to tak,że po uzupełnieniu płynu wklepuje sie w kompa ilość dawek i po tym manewrze jak wyczerpiemy przewidzianą ilość komp krzyczy o dolewkę |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 25-10-2014, 22:11
|
|
|
Aleksander1965 napisał/a: | Wygląda to tak,że po uzupełnieniu płynu wklepuje sie w kompa ilość dawek i po tym manewrze jak wyczerpiemy przewidzianą ilość komp krzyczy o dolewkę | Pelny zbiornik Eolys wystarcza na przejechanie 120 tys km, wiec nie demonizujcie |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-10-2014, 01:00
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | Pelny zbiornik Eolys wystarcza na przejechanie 120 tys km, wiec nie demonizujcie |
Przy laniu pod korek |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 26-10-2014, 20:18
|
|
|
a co w sytuacji kiedy tankujemy niepelny bak? |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 26-10-2014, 21:34
|
|
|
sampler napisał/a: | a co w sytuacji kiedy tankujemy niepelny bak? | Pojawi sie kontrolka ze trzeba uzupelnic plyn. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Pug4007
Nowy Forumowicz
Auto: Peugeot 4007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2014 Posty: 2 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 15-11-2014, 15:20
|
|
|
Witam Panowie. Jestem tu nowym użytkownikiem, i co prawda jeżdżę Peugeotem 4007 ale to prawie to samo co Outlander. Wielokrotnie znajdowałem u was na forum użyteczne informacje. Dziś postanowiłem się podzielić swoją wiedzą. Z Fap'em u siebie jak dotąd nie miałem problemu a auto ma już 174 tyś. Kiedy zbiornik od płynu zaczął mi przeciekać, kupiłem używany na allegro z napełnionym płynem za 500 zł. W moim Pugu jest tak, że w środku zbiornika jest worek z płynem, więc jeśli sam zbiornik ulegnie uszkodzeniu, płyn nie wycieka. Dopiero kiedy worek jest dziurawy płyn cieknie. Nie jestem mechanikiem, a zbiornik wymieniłem przy użyciu lewarka i żabki samodzielnie. Odłączamy wiązkę i przewód doprowadzający płyn i odkręcamy obejmę. Wymieniamy zbiornik, skręcamy i po robocie. Jest możliwość kupienia samego worka, jeżeli wasz zbiornik nie jest w tragicznym stanie. Zawsze można go skleić i kupić nowy worek. Nie polecam wycinania FAP'u, ponieważ potem jest problem z przejściem przeglądu, a kary za to są nie małe, ponieważ równa się to z nielegalną przeróbką konstrukcyjną auta. Poza tym należy się liczyć z szybszym zużyciem turbiny. Filtr pozwala turbinie łatwiej się wyhamować. Używany filtr FAP kosztuje na allegro 300-500 zł z auta z przebiegiem ok. 30 tyś. To na prawdę małe pieniądze w porównaniu do cen w ASO. A wymiana to też nic skomplikowanego. Potem tylko trzeba wklepać wymianę w komputerze. Więc sami oceńcie czy warto.
[ Dodano: 15-11-2014, 15:23 ]
A, zapomniałem o jednym. Nie wiem jak u was na forum, ale na Peugeot Klub Polska pełno jest forumowiczów, którzy po wycięciu FAP'u zaczęli mieć poważne problemy z autem. Ciągle zapalający cię check, tryb awaryjny itd. Trzeba mieć naprawdę dobrego specjalistę, żeby pozmieniać parametry w komputerze. |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 404 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 26-04-2015, 21:38
|
|
|
Do Pug4007 - Wita, gdzie w 4007 znajduje się ten zbiornik ? Jak się do niego dostać ? |
|
|
|
 |
paweldm
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 325 Skąd: GST
|
Wysłany: 26-04-2015, 22:54
|
|
|
Wystarczy z tyłu auta spojrzeć pod spód ślepy zobaczy. Zmniejsza prześwit auta, przez to czasem ulega uszkodzeniu. |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 404 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 27-04-2015, 21:10
|
|
|
Wiem gdzie to jest ale myślałem, że to tylko ustrojstwo dozująco-aplikujące a sam worek z płynem jest gdzie indziej.
---
Ma ktoś z Was może rysunek tech. metalowej osłony na FAP ? Ogłupieli żądać 500zł za kawał blachy. Gdybym miał kanał to już bym toto wyjął i coś wymyślił.
Pozdrwiam |
|
|
|
 |
|