| [Cari 1.6] Akumulator już zużyty  czy to  ładowanie ? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | dexter1992   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.6 16V Avance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 13 Lip 2014
 Posty: 171
 Skąd: Siucice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-10-2014, 13:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dziś kupiłem przewody. Pomyślałem a co mi tam zaryzykuję. Peiying ZLA0411. Przekrój zasilania to 6,7 mm2. Skończyłem przed chwilą. Podpiąłem wszystko włączam i wzmacniacz nic się nie wyłącza. Pięknie to gra. Kręciłem na full radio i wszystko git  Wrzucę Centrę 65 Ah. Bezpiecznik w zestawie był na stronie pisze, że 60A wiec dałem go przy akumulatorze. 
 
 Taki zestaw kupiłem w sklepie Inel w Piotrkowie.
 
 Przewody
 
 [ Dodano: 23-10-2014, 15:20 ]
 A ładowanie jak włączyłem światła, halogeny, szybę, nawiew 12,60. Coś tu nie domaga. Nie wiem jaki jest altek w Cari seryjnie ale myślę nad wymianą na 90A.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | apg2312   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 90 razy
 Dołączył: 28 Maj 2014
 Posty: 2310
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-10-2014, 16:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | W mojej 1.8 seryjnie jest zamontowany alternator 90A (wyciągałem, więc wiem), i jak na moje cztery oczy jest on ciut za słaby... |  
				| _________________ Adam
 .-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
 Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MichciuGT   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant Kombi 6A13
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2014
 Posty: 1012
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-10-2014, 17:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ciesze się że zasilanie u Ciebie dobrze już działa   
 a u mnie jest 100A z aku 80Ah eurobateria czy coś o podobnej nazwie z popularnego portalu aukcyjnego za 200zł
   
 to jest aku jeszcze starego typu z korkami, ale to dla mnie lepiej bo lubię zaglądać i dbać o samochód... no i przy bezobsługowych lepiej jak jest ładowanie w ok. 14V a nie tak jak u mnie 14,5 V bo przy wyższym napięciu szybciej wyparowuje woda z elektrolitu
 
 apg2312
 masz 4 oczy? :O druga para to mechanik czy znajomy?
   |  
				| _________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
   2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
   Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
   Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
 Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rasiak1980   Forumowicz
 
  
 Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 24 Wrz 2008
 Posty: 997
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-10-2014, 17:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | pewnie okulary  90A powinno starczyć do tego akumulator 70Ah i kondensator jakiej mocy masz wzmacniacz? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dexter1992   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.6 16V Avance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 13 Lip 2014
 Posty: 171
 Skąd: Siucice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-10-2014, 18:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja nie wrzucałem kondensatora bo nie było potrzeby. Wzmacniacz Pyle 290W. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | apg2312   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 90 razy
 Dołączył: 28 Maj 2014
 Posty: 2310
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-10-2014, 18:14 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | rasiak1980 napisał/a: |  	  | pewnie okulary  90A powinno starczyć do tego akumulator 70Ah i kondensator jakiej mocy masz wzmacniacz? | 
 Dokładnie, miałem na myśli patrzałki
   W mojej Cari alternator 90A i aku 72Ah Bosch S4 to niestety czasami jest ciut mało, szczególnie przy włączonej większej ilości odbiorników prądu. Zwykły jakiś LG puszczony ciut głośniej, i płyta CD potrafi się "zawiesić"
   
  	  | MichciuGT napisał/a: |  	  | a u mnie jest 100A z aku 80Ah | 
 Widać japońscy inżynierowie też doszli do takich wniosków, i starali się coś poprawić.
 |  
				| _________________ Adam
 .-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
 Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dexter1992   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.6 16V Avance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 13 Lip 2014
 Posty: 171
 Skąd: Siucice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-10-2014, 18:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Skutki pracy mocnego alta z słabym aku widziałem kiedyś tam jak "jeb*o"    Ale nie u mnie   
 Jak wstawiać większy altek to od razu aku do tego dość dobry. Na razie mi wystarcza taki jaki jest i może zmienię sam aku.
 
 [ Dodano: 23-10-2014, 19:21 ]
 Tu jest do wyrwania 100A ale do tego musiał bym aku dać z 74 Ah
   
 Tylko czy z GDI podjedzie ?
 
 [URL=allegro.pl/alternator-mitsubishi-carisma-1-8gdi-99r-100a-i4687666707.html]Altek[/URL]
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wichura1   moderator mitsumaniak
 download manager ;)
 
  
 Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 105 razy
 Dołączył: 08 Kwi 2005
 Posty: 3021
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-10-2014, 22:27 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | apg2312 napisał/a: |  	  | Dokładnie, miałem na myśli patrzałki
   W mojej Cari alternator 90A i aku 72Ah Bosch S4 to niestety czasami jest ciut mało, szczególnie przy włączonej większej ilości odbiorników prądu. Zwykły jakiś LG puszczony ciut głośniej, i płyta CD potrafi się "zawiesić"
   | 
 
 Niech zgadnę masz klimatyzację automatyczną? On skoro ma 70A alternator nie ma automatycznej, więc ma znacznie mniejsze obciążenie i 20A w zapasie. Może zamontować, taki na jaki ja ostatnio wymieniłem. BOSCH 0123 315 018 (MD327551) 14V 95A.
 
 
  |  
				| _________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony).
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | apg2312   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 90 razy
 Dołączył: 28 Maj 2014
 Posty: 2310
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-10-2014, 02:32 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | wichura1 napisał/a: |  	  | Niech zgadnę masz klimatyzację automatyczną? | 
 Nie zgadłeś. Zwykła.
 |  
				| _________________ Adam
 .-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
 Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MichciuGT   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant Kombi 6A13
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2014
 Posty: 1012
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-10-2014, 07:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | apg2312  czytaj dokładnie   
 akumulator 80Ah kupiłem na wyrost bo w takiej cenie warto
   
 oryginalnie powinien być coś ok. 70Ah, a wcześniej miałem aku ok. 55 Ah który 2 lata przejeździł w polonezie i po 2 latach jeżdżenia w Cari w zimę niedomagał, przez co jak się chciało przejechać po 3-4 dniach od ostatniego odpalenia to tylko można było kontrolki sobie podziwiać
   
 i jeszcze jedno, u mnie jest klimatronik :]
 |  
				| _________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
   2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
   Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
   Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
 Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KsiadzRobak   Forumowicz
 
 Auto: Lancer
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 20 razy
 Dołączył: 04 Wrz 2014
 Posty: 1029
 Skąd: ecki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-10-2014, 08:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | taki duży akumulator do silnika 1.8 jest niepotrzebny - będzie niedoładowany i w efekcie szybciej ulegnie zasiarczeniu, ergo nie posłuży za długo (wyjątkiem jest sytuacja, gdy robi się długie trasy, po min. kilkadziesiąt km dziennie) kiedyś do 1.8 montowało się 45Ah do 60Ah (zależnie od ilości dodatkowych odbiorników prądu oraz prądu alternatora)
 
 z ciekawostek rozmawiałem tydzień temu z kolegą, który zawodowo naprawia rozruszniki i alternatory i mówił, że coraz więcej dostaje do naprawy alternatorów 140A
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wichura1   moderator mitsumaniak
 download manager ;)
 
  
 Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 105 razy
 Dołączył: 08 Kwi 2005
 Posty: 3021
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-10-2014, 08:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | MichciuGT, sprawdzałeś w CAPS-ie jaki powinieneś mieć alternator? Do mojego 1.6 z klimatyzacją automatyczną są podane tylko 2 alternatory: 
 - BOSCH 90A MD327551 (0 123 315 018) 14V 95A
 
 - BOSCH 90A MD353869 (0 124 325 010) 14V 90A
 |  
				| _________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony).
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-10-2014, 08:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Teść w Vectrze B 1.8 miał akumulator 55 Ah chyba Varty i wytrzymał 7 lat tak że raczej nie ma co przesadzać jeśli ładowanie jest OK. Często w autach w których zbyt szybko pada akumulator jest problem z główną masą przez co napięcie ładowania spada o 1 - 1,5V i tyle już wystarczy aby alternator nie mógł wystarczająco doładować akumulatora szczególnie jak auto pokonuje krótkie odcinki. Na krótkie odcinki najlepsze auto elektryczne   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wichura1   moderator mitsumaniak
 download manager ;)
 
  
 Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 105 razy
 Dołączył: 08 Kwi 2005
 Posty: 3021
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-10-2014, 09:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Akumulator musi być odpowiednio dobrany do akumulatora i obciążenia odbiornikami. U mnie jest alternator 95A (fabrycznie 90A), akumulator 60Ah (fabrycznie 62Ah). Z ważniejszych odbiorników klima automatyczna, ogrzewane fotele, radio max 100W (bez wzmacniacza dodatkowego), nawigacja, odtwarzacz multimedialny (pobór prądu jak w laptopie). Takie obciążenie nie przerasta możliwości alternatora i akumulator jest naładowany. Mój poprzedni alternator wysiadł, ale to mogła być awaria spowodowana wiekiem w końcu miał 15 lat. |  
				| _________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony).
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MichciuGT   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant Kombi 6A13
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2014
 Posty: 1012
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-10-2014, 15:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | wichura1, czym jest CAPS? i dokładnie w którym miejscu mogę znaleźć informacje jaki powinien być u mnie alternator? |  
				| _________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
   2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
   Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
   Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
 Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |