Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Akumulator już zużyty czy to ładowanie ?
Autor Wiadomość
dexter1992 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.6 16V Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 171
Skąd: Siucice
Wysłany: 23-10-2014, 14:35   

Dziś kupiłem przewody. Pomyślałem a co mi tam zaryzykuję. Peiying ZLA0411. Przekrój zasilania to 6,7 mm2. Skończyłem przed chwilą. Podpiąłem wszystko włączam i wzmacniacz nic się nie wyłącza. Pięknie to gra. Kręciłem na full radio i wszystko git ;) Wrzucę Centrę 65 Ah. Bezpiecznik w zestawie był na stronie pisze, że 60A wiec dałem go przy akumulatorze.


Taki zestaw kupiłem w sklepie Inel w Piotrkowie.

Przewody

[ Dodano: 23-10-2014, 15:20 ]
A ładowanie jak włączyłem światła, halogeny, szybę, nawiew 12,60. Coś tu nie domaga. Nie wiem jaki jest altek w Cari seryjnie ale myślę nad wymianą na 90A.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 23-10-2014, 17:00   

W mojej 1.8 seryjnie jest zamontowany alternator 90A (wyciągałem, więc wiem), i jak na moje cztery oczy jest on ciut za słaby...
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 23-10-2014, 18:46   

Ciesze się że zasilanie u Ciebie dobrze już działa :D

a u mnie jest 100A z aku 80Ah eurobateria czy coś o podobnej nazwie z popularnego portalu aukcyjnego za 200zł :D

to jest aku jeszcze starego typu z korkami, ale to dla mnie lepiej bo lubię zaglądać i dbać o samochód... no i przy bezobsługowych lepiej jak jest ładowanie w ok. 14V a nie tak jak u mnie 14,5 V bo przy wyższym napięciu szybciej wyparowuje woda z elektrolitu

apg2312
masz 4 oczy? :O druga para to mechanik czy znajomy? :)
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 23-10-2014, 18:52   

pewnie okulary :D 90A powinno starczyć do tego akumulator 70Ah i kondensator jakiej mocy masz wzmacniacz?
 
 
dexter1992 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.6 16V Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 171
Skąd: Siucice
Wysłany: 23-10-2014, 19:09   

Ja nie wrzucałem kondensatora bo nie było potrzeby. Wzmacniacz Pyle 290W.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 23-10-2014, 19:14   

rasiak1980 napisał/a:
pewnie okulary :D 90A powinno starczyć do tego akumulator 70Ah i kondensator jakiej mocy masz wzmacniacz?

Dokładnie, miałem na myśli patrzałki :)
W mojej Cari alternator 90A i aku 72Ah Bosch S4 to niestety czasami jest ciut mało, szczególnie przy włączonej większej ilości odbiorników prądu. Zwykły jakiś LG puszczony ciut głośniej, i płyta CD potrafi się "zawiesić" :(
MichciuGT napisał/a:
a u mnie jest 100A z aku 80Ah

Widać japońscy inżynierowie też doszli do takich wniosków, i starali się coś poprawić.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
dexter1992 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.6 16V Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 171
Skąd: Siucice
Wysłany: 23-10-2014, 19:19   

Skutki pracy mocnego alta z słabym aku widziałem kiedyś tam jak "jeb*o" :D :D Ale nie u mnie :D

Jak wstawiać większy altek to od razu aku do tego dość dobry. Na razie mi wystarcza taki jaki jest i może zmienię sam aku.

[ Dodano: 23-10-2014, 19:21 ]
Tu jest do wyrwania 100A ale do tego musiał bym aku dać z 74 Ah :D

Tylko czy z GDI podjedzie ?

[URL=allegro.pl/alternator-mitsubishi-carisma-1-8gdi-99r-100a-i4687666707.html]Altek[/URL]
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-10-2014, 22:27   

apg2312 napisał/a:

Dokładnie, miałem na myśli patrzałki :)
W mojej Cari alternator 90A i aku 72Ah Bosch S4 to niestety czasami jest ciut mało, szczególnie przy włączonej większej ilości odbiorników prądu. Zwykły jakiś LG puszczony ciut głośniej, i płyta CD potrafi się "zawiesić" :(


Niech zgadnę masz klimatyzację automatyczną? On skoro ma 70A alternator nie ma automatycznej, więc ma znacznie mniejsze obciążenie i 20A w zapasie. Może zamontować, taki na jaki ja ostatnio wymieniłem. BOSCH 0123 315 018 (MD327551) 14V 95A.

_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 27-10-2014, 02:32   

wichura1 napisał/a:
Niech zgadnę masz klimatyzację automatyczną?

Nie zgadłeś. Zwykła.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 27-10-2014, 07:06   

apg2312 czytaj dokładnie ;)

akumulator 80Ah kupiłem na wyrost bo w takiej cenie warto :D

oryginalnie powinien być coś ok. 70Ah, a wcześniej miałem aku ok. 55 Ah który 2 lata przejeździł w polonezie i po 2 latach jeżdżenia w Cari w zimę niedomagał, przez co jak się chciało przejechać po 3-4 dniach od ostatniego odpalenia to tylko można było kontrolki sobie podziwiać :D

i jeszcze jedno, u mnie jest klimatronik :]
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 27-10-2014, 08:35   

taki duży akumulator do silnika 1.8 jest niepotrzebny - będzie niedoładowany i w efekcie szybciej ulegnie zasiarczeniu, ergo nie posłuży za długo (wyjątkiem jest sytuacja, gdy robi się długie trasy, po min. kilkadziesiąt km dziennie)
kiedyś do 1.8 montowało się 45Ah do 60Ah (zależnie od ilości dodatkowych odbiorników prądu oraz prądu alternatora)

z ciekawostek rozmawiałem tydzień temu z kolegą, który zawodowo naprawia rozruszniki i alternatory i mówił, że coraz więcej dostaje do naprawy alternatorów 140A :shock:
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-10-2014, 08:38   

MichciuGT, sprawdzałeś w CAPS-ie jaki powinieneś mieć alternator? Do mojego 1.6 z klimatyzacją automatyczną są podane tylko 2 alternatory:

- BOSCH 90A MD327551 (0 123 315 018) 14V 95A

- BOSCH 90A MD353869 (0 124 325 010) 14V 90A
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-10-2014, 08:43   

Teść w Vectrze B 1.8 miał akumulator 55 Ah chyba Varty i wytrzymał 7 lat tak że raczej nie ma co przesadzać jeśli ładowanie jest OK. Często w autach w których zbyt szybko pada akumulator jest problem z główną masą przez co napięcie ładowania spada o 1 - 1,5V i tyle już wystarczy aby alternator nie mógł wystarczająco doładować akumulatora szczególnie jak auto pokonuje krótkie odcinki. Na krótkie odcinki najlepsze auto elektryczne :)
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-10-2014, 09:11   

Akumulator musi być odpowiednio dobrany do akumulatora i obciążenia odbiornikami. U mnie jest alternator 95A (fabrycznie 90A), akumulator 60Ah (fabrycznie 62Ah). Z ważniejszych odbiorników klima automatyczna, ogrzewane fotele, radio max 100W (bez wzmacniacza dodatkowego), nawigacja, odtwarzacz multimedialny (pobór prądu jak w laptopie). Takie obciążenie nie przerasta możliwości alternatora i akumulator jest naładowany. Mój poprzedni alternator wysiadł, ale to mogła być awaria spowodowana wiekiem w końcu miał 15 lat.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 27-10-2014, 15:15   

wichura1, czym jest CAPS? i dokładnie w którym miejscu mogę znaleźć informacje jaki powinien być u mnie alternator?
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.