Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Cewka zapłonowa
Autor Wiadomość
wester 
Mitsumaniak


Auto: Avance V6 02'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 47
Skąd: Łupowo
Wysłany: 16-10-2014, 19:08   

Byłby ktoś tak miły i napisał co trzeba zrobić żeby wymienić cewkę w v6?
_________________
 
 
bartnikj 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse Cross Exceed
Kraj/Country: UK
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 21
Skąd: GB
Wysłany: 06-11-2014, 21:37   

Dołączam się do prośby kolegi z poprzedniego postu, a przy okazji chciałem zapytać się o mój stary problem. Przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach nie pali na kilka cylindrów - strasznie trzęsie silnikiem. Prawdopodobnie uszkodzony jest aparat zapłonowy (świece, kable, kopułkę i palec rozdzielacza wymieniłem). Z tego co wyczytałem na forum można wymienić samą cewkę zapłonową - czy ta będzie pasować - http://www.ebay.co.uk/itm...2-/280651901894 jest ona tania i posiada takie same oznaczenia jak ta - http://allegro.pl/cewka-z...4739684311.html
dzięki za wskazówki
Ostatnio zmieniony przez bartnikj 06-11-2014, 21:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 06-11-2014, 21:42   

ta z linku e-bay wygląda bardzo podobnie do oryginału
link do alle nie działa
 
 
bartnikj 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse Cross Exceed
Kraj/Country: UK
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 21
Skąd: GB
Wysłany: 08-11-2014, 23:01   

przyjrzałem się starej kopułce i ma inny kształt, czy na to przychodzi jakaś pokrywa? I porównując to do całego aparatu zapłonowego (zdjęcia z allegro) coś mi nie pasuje... Najlepiej będzie jak wyciągnę aparat i porównam.
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 09-11-2014, 22:33   

tak - :) pokrywa w postaci kawałka plastiku z tranzystorem mocy i czujnikiem wałka rozrządu
dopiero na to palec i kopułka
 
 
sebek76 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma + LPG stag
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 157
Skąd: zabrze
Wysłany: 30-11-2014, 13:02   

kokoksik napisał/a:
Tomas79 napisał/a:
jeśli auto jest na LPG to wystarczy jechać ok 20 km/h wrzucić 4 bieg i nacisnąc gaz do dechy. Auto powinno powolutku przyspieczać, jak będą szarpnięcia to prawdopodobnie cewka do wymiany


Ja tak właśnie miałem - były szarpnięcia
Zajrzałem pod maskę w nocy i nic ciekawego nie widziałem dopiero po podaniu gazu zauważyłem małe iskrzenie w obu cewkach ( miejsce zaznaczone na zdjęciu)


Obrazek

cewka jest tylko poglądowa i nie pochodzi z 2.0


zrobiłem coś takiego

Members only napisał/a:
Owinąłem dokładnie fajki dobrą taśmą izolacyjną a na to położyłem silikon wysokotemperaturowy

i o dziwo pomogło nie szarpie - na jak długo kto wie :?:
Zastanawia mnie jedno - mianowicie to przebicie na cewkach czy tak musi być :?:
czy po prostu cewki sie kończą i należy nowe kupić - u japaneza 120zł sama cewka


W moje cari jest identycznie obie cewki iskrzą po dodaniu gazu w tym samym miejscu co na foto zmieniłem cewki na inne i jest tak samo czy tak ma być proszę o info ?
 
 
artufcb 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 463
Skąd: parczew
Wysłany: 05-12-2014, 18:44   

czy jeśli po spryskaniu kropelkami wody cewek, na każdej z nich jest taka pojedyncza, świecące ciągłym światłem kropka/iskra to kwalifikują się one do wymiany? Delikatnie kopią. Silnik chodzi równo.
EA2A.
 
 
sebek76 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma + LPG stag
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 157
Skąd: zabrze
Wysłany: 05-12-2014, 18:56   

Nie ma żadnej kropki tylko jak dodam gazu to na obuch cewkach coś miga w środku
 
 
artufcb 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 463
Skąd: parczew
Wysłany: 05-12-2014, 19:54   

obuchem to ty się w łeb stuknij xD
pytałem o swój problem, choć widzę, że mamy podobny.
 
 
Przemulek 
Forumowicz


Auto: Galant 2000r 2.0 (100KW)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-12-2014, 18:34   

Witam, małe pytanie:

Czy fajkocewka firmy DENSO o oznaczeniu DIC-0107 będzie grała z moim silnikiem. Pytam bo niby w hurtowniach pokazują że nie jest do galantów ale np jest zamiennikiem do cewki NGK U4014 48225 która do naszych wozów pasuje. Może ktoś się coś orientuje? Miał z nimi styczność lub ma wiedzę w tym temacie.
 
 
blazejjjj 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 98 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-12-2014, 22:41   

sebek76 napisał/a:
kokoksik napisał/a:
Tomas79 napisał/a:
jeśli auto jest na LPG to wystarczy jechać ok 20 km/h wrzucić 4 bieg i nacisnąc gaz do dechy. Auto powinno powolutku przyspieczać, jak będą szarpnięcia to prawdopodobnie cewka do wymiany


Ja tak właśnie miałem - były szarpnięcia
Zajrzałem pod maskę w nocy i nic ciekawego nie widziałem dopiero po podaniu gazu zauważyłem małe iskrzenie w obu cewkach ( miejsce zaznaczone na zdjęciu)


Obrazek

cewka jest tylko poglądowa i nie pochodzi z 2.0


zrobiłem coś takiego

Members only napisał/a:
Owinąłem dokładnie fajki dobrą taśmą izolacyjną a na to położyłem silikon wysokotemperaturowy

i o dziwo pomogło nie szarpie - na jak długo kto wie :?:
Zastanawia mnie jedno - mianowicie to przebicie na cewkach czy tak musi być :?:
czy po prostu cewki sie kończą i należy nowe kupić - u japaneza 120zł sama cewka


W moje cari jest identycznie obie cewki iskrzą po dodaniu gazu w tym samym miejscu co na foto zmieniłem cewki na inne i jest tak samo czy tak ma być proszę o info ?


Wyrzuca ci zapłon?
Miałem identycznie. Kupiłem 2x nowe cewki i nadal ten sam problem- przeskakuje iskra. No to kupiłem nowe kable- dalej to samo. Oddałem cewki na gwarę i kupiłem lepsze- oyodo. Dalej silnik przerywal, ale zapaliła mi się CE, która wcześniej się nie paliła odczytałem błąd- wtrysk. Kupiłem używaną listwę i jak na razie prawie wszystko gra. CE nadal mi się swieci, ale tym razem pokazuje na lambde.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 15-12-2014, 21:33   

blazejjjj napisał/a:
CE nadal mi się swieci, ale tym razem pokazuje na lambde.
Może za ubogo ?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-12-2014, 21:50   

Przebicia w cewce iskry do masy oczywiście nie powinno być. Aby zmniejszyć ryzyko takiego uszkodzenia cewki w autach z LPG warto zmniejszać przerwę po między elektrodami świec na około 0,8mm jeśli nominalnie jest 1mm lub więcej.
Błąd wtrysku czasem może się pojawić w autach z lpg, wynika on najczęściej z niedoskonałości emulatora wtrysków w sterowniku LPG.
 
 
francuz83 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 lpg
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 54
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-02-2015, 19:01   

Odkopie temat.
Mam problem który wystąpił u paru osób i nie znalazłem żadnej odpowiedzi co może być przyczyną. Objawy są identyczne a więc to jakaś seryjna awaria.
Mianowicie: wymieniłem rozrząd i tego samego dnia jak wracałem od mechanika (znany Mitsumaniak) to zapaliła mi się kontrolka CE, silnik stracił moc i chodził na 2 gary. Po wyłączeniu/włączeniu auta objawy natychmiast ustają. I potem jest spokój czasem na 5 km a czasem nawet przez miesiąc objaw nie wraca. Usterka pojawia się głównie na gazie choć na benzynie też mi się raz trafiło. Zazwyczaj występuje przy wkręcaniu na wyższe obroty ale nie zawsze. Komp wyświetla błąd 44 (zapłon cylinder 1 i 4) ale jestem prawie pewien że cewki nie są przyczyną. Świece nowe, kable też. Wygląda tak jak by coś raz na jakiś czas nie stykało/zostało lekko trącone przy wymienia rozrządu. Mam takie przypuszczenie gdyż jeden raz kiedy usterka wystąpiła to wystarczyło poruszać przewodami przy cewce i objaw ustał (w czasie rzeczywistym, podczas pracy silnika wróciły brakujące dwa gary). Ale udało się to zrobić tylko raz.
Ponadto nie wyświetla mi się błąd 22 i 23 wiec te czujniki raczej nie są przyczyną. Zamieniłem w końcu cewki miejscami i na 2 miesiące była cisza ale wczoraj znowu błąd się pojawił. ECU też testowałem i raczej wykluczam go jako przyczynę.
Czy ktoś ma jakieś sugestie/podpowiedz/przypuszczenia/cokolwiek co mozę być przyczyną i co mógłbym jeszcze sprawdzić? Byłem już u 2 mechaników i rozkładają ręce :(
Poniżej cytuje posty innych ludzi co mieli ten sam problem:
Matik608 napisał/a:
witam
a ja mam taki problem, wymieniłem kompletny rozrzad świece i wszystkie inne pierdoly, i po tej wymianie w ogole nie ten samochod :( byl czas ze gasly dwa tloki i palila sie kontrolka silnika, po zgaszeniu i odpaleniu chodzil na 4, mechanik rozebral wszystko od nowa i twierdzi ze z rozrzadem wszystko jest ok, teraz niby jest dobrze bo te dwa tloki nie gasna, ale ciagle nie ma tej mocy co mial i trzesia buda, mechanik juz rece rozłożył a nie mam pomysłu gdzie innego mechanika szukać.... Wymrugałem mu błedy i wymrugał że cewka zapłonowa 1 i 4 cylindra, jest to możliwe że przy wymianie swiec popsuli ta cewke? silnik niby teraz chodzi równo ale trzesie buda i nie ma tej mocy co mial... jest to mozliwe ze cewka takie objawy powoduje? czy szukac innego mechanika i ten rozrzad jeszcze sprawdzac?? :?


dawidoski13 napisał/a:
Ja też panowie podepnę się do tematu ale zacznę od samego początku mianowicie w tamtym tygodniu wymieniłem świece, przewody i fajeczki i po za tym,że zauważyłem iż ostatnia świeca lekko pływa w oleju(uszczelniacze oczywiście w najbliższym czasie wymienię). W czwartek oddałem samochód na kompletny rozrząd, po wymianie podczas powrotu do domu zapalił się check, wywaliło z gazu na benzynę i galuś tak jakby nie palił na dwa gary, po wyłączeniu i włączeniu zapłonu wszystko wracało do normy. Pojechałem z powrotem do mechanika, podpiął komputra i wyskoczył jakiś błąd powietrza i jak się później okazało błąd jednej cewki zapłonowej. Skasowaliśmy błędy samochód zaczął pracować normalnie więc pojechałem do domku, i zrobiłem ze 100 km i był spokój więc na drugi dzień tzn wczoraj stwierdziłem, że mogę śmiało jechać nim do Łodzi. Wszystko było ok do puki nie wjechałem w Krakowie na autostradę. Na początku check zapalał się tylko podczas jazdy na gazie to robiłem reset i jazda dalej ale potem zapalił się nawet na benzynie i trza było wracać do domku :roll: I teraz pytanko czy mogą to być objawy padającej cewki czy może coś innego :?: a i jeszcze jakby co to lepiej kupić nowy zamiennk czy oryginalną używkę :?:

[ Dodano: 23-08-2011, 19:53 ]
Widzę,że nikt nie zainteresował się moimi wypocinami więc coś dodam, mianowicie w moim przypadku to raczej na pewno cewka(dzisiaj zamówiłem), ponieważ wczoraj wieczorem podczas gazowania lukałem na nią i robi się na niej taki iskrzący pasek jak gdzieś na zdjęciu wcześniej...

[ Dodano: 24-08-2011, 21:58 ]
Wiem, że jest już późno ale poroszę Was o szybką pomoc, założyłem dzisiaj nową cewkę i widzę że też ma przebicie czy to możliwe,że nowa też jest padnięta czy to przez coś innego się może dziać :?:


Wspólne cechy:
-usterka pojawia się pierwszy raz tuż po wymianie rozrządu,
-komp wywala błąd nr 44,
-usterka występuje losowo,
-po wyłączeniu/włączeniu silnika problem natychmiast ustaje na jakiś czas.
 
 
sebek76 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma + LPG stag
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 157
Skąd: zabrze
Wysłany: 09-03-2015, 10:21   

Witam co sądzicie o tej cewce czy warto ją kupić czy ktoś używa takiej cewki proszę o odp ?
http://allegro.pl/cewka-z...5068670071.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.