Jakie cisnienie powinno byc na cylindrach GDI |
Autor |
Wiadomość |
TRUTIL CARI GDI
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lis 2007 Posty: 179 Skąd: Łagiewniki
|
Wysłany: 07-04-2008, 17:53 Jakie cisnienie powinno byc na cylindrach GDI
|
|
|
witam czy ma ktos moze dokladne dane jakie cisnienie powinnien miec silnik 1.8 dohc GDI na poszczegolnych cylindrach z gory dzieki za odp pozdrawiam |
_________________ Trutil |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 07-04-2008, 20:46
|
|
|
Ja też poproszę o tą informacje |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
JackD [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2008, 20:59
|
|
|
Z tego co pamietam to powinno być około 12.5 ... na kazdym cylibdrze..
Pozdr...
sorry, ale to chyba max stopień sprężania... |
|
|
|
 |
emfranc
Forumowicz dadrl.pl
Auto: Carisma GDI'99 EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sty 2008 Posty: 170 Skąd: Kietrz
|
Wysłany: 07-04-2008, 23:56
|
|
|
Jakiś czas temu sprawdzałem ciśnienie sprężania w mojej Cari,
I - 14,1
II - 14,2
III - 14,4
IV - 15
mam wykres z pomiaru, jeśli komuś bardzo zależy mogę gdzieś zeskanować i wkleić |
_________________ http://dadrl.pl/ |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 08-04-2008, 10:00
|
|
|
15.7 bar, limit 12,7 bar, maksymalny rozrzut pomiarów 0.1 bara (za service manualem) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
TRUTIL CARI GDI
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lis 2007 Posty: 179 Skąd: Łagiewniki
|
Wysłany: 08-04-2008, 18:54
|
|
|
Witam moja przygoda z klepaniem silnika gdi ciagnie sie juz dlugo. Po wizycie w 8 warsztatach kazdy mowil ze to szklanki. Uzbieralem kase i oddalem cari na warsztat wymienione zostalo 16 szklanek po zlozeniu silnika i odpaleniu bylo to samo taki sam klekot.
oczywiscie zaplacilem kase w warsztacie za robote kosztowalo mnieto 1400zl. Zadzwonilem do naszego kolegi japanez ktory polecil mi bartka szymczyka podjechalem do niego stweirdzil ze samochod nie przepala chociazby na 1 gar. Dzisiaj pojechalem znowu do swojego mechanika ktory robil mi silnik kazalem mu zmierzyc cisnienie nawet na cieplym silniku
1 gar 12bar
2 gar niecałe 9bar
3 gar niecałe 9bar
4gar 12bar
z tym ze pierwszy strzal cisnienia z cylindra byl ok 5 - 6bar na kazdy gar im dluzej krecil silnikiem cisnienie wzrastalo juz napisalem do ilu. Bede mial zwrocone koszty naprawy i czesci ktore byly niepotrzebnie wymienione. Ale moje pytanie czy serwis mial racje czy to swozen tloka czy tak jak powiedzial bartek szymczyk silnik umarl i wyciera gladz ceramiczna i klepie co o tym myslicie. Widzac wasze notatki co do cisnienia 14bar a widzieliscie moje poprostu nie mam pytan dzieki za odp. pozdrawiam |
_________________ Trutil |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 08-04-2008, 19:25
|
|
|
Przy takim stanie silnika, klepać, pukać, stukać ma prawo wszystko....... nawet tłoki o głowicę, jak panewki są wytarte..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
TRUTIL CARI GDI
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lis 2007 Posty: 179 Skąd: Łagiewniki
|
Wysłany: 08-04-2008, 19:27
|
|
|
Jednym słowem nie byla konieczna wymiana szklanek bląd ewidentny jest mechanika ktory nie zmierzyl cisnieia. Kupno nowego motoru to jedyne rozwiazanie??
dzieki za odp pozdro
[ Dodano: 08-04-2008, 19:36 ]
Bartek, I czy mozesz mi doradzic na co zwrocic uwage jak bede kupował nowy silnik a ma byc to jutro mierzyć cisnenie co sprawdzic zeby ten koszmar zklepaniem wreszcie sie skonczyl a wydana kasa bedzie dobrze wydana pozdro |
_________________ Trutil |
|
|
|
 |
XL
Mitsumaniak Rycerz Dżidiaj
Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 142 Skąd: Bytom-Rozbark
|
Wysłany: 08-04-2008, 20:01
|
|
|
Takie ciśnienie sprężania istotnie może świadczyć o skrajnym zużyciu silnika, ale jest jeszcze nadzieja. Inną przyczyną może być niedomykanie się zaworów, lub zbyt krótkie czasy otwarcia zaworów ssących. I jedno i drugie może być spowodowane wadliwym działaniem hydraulicznych popychaczy. Proponuję abyś zapoznał się z TYM TEMATEM i zaczął od udrożnienia kanalików zasilających popychacze. Jeżeli potrafisz to zrobić sam, to koszt żaden, a efekty mogą być zadziwiające.
Pozdrawiam, XL
Ups, coś pochrzaniłem z tym linkiem, chodzi mi o link z wypowiedzi kol. akbi z 04.04.- "Wszystko o ceramizerze"
Może teraz będzie lepiej |
|
|
|
 |
TRUTIL CARI GDI
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lis 2007 Posty: 179 Skąd: Łagiewniki
|
Wysłany: 08-04-2008, 22:59
|
|
|
popychacze hydrauliczne były zakładane nowe i to wszystkie 16 szt
a co do udrożnienia tych kanalików niestety sam nie potrafię tego zrobić |
_________________ Trutil |
|
|
|
 |
XL
Mitsumaniak Rycerz Dżidiaj
Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 142 Skąd: Bytom-Rozbark
|
Wysłany: 08-04-2008, 23:35
|
|
|
Wiem że wymieniałeś i wiem, że wymiana nic nie zmieniła. To właśnie może świadczyć o przytkanych i nie udrożnionych przy wymianie popychaczy kanalikach doprowadzających do nich olej . Oczywiście- to tylko hipoteza.
Nawiasem mówiąc myślałem, że jesteśmy prawie sąsiadami - u nas Łagiewniki są o rzut beretem od Rozbarku (i jedno i drugie to dzielnice Bytomia).
Pozdrawiam, XL |
|
|
|
 |
TRUTIL CARI GDI
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lis 2007 Posty: 179 Skąd: Łagiewniki
|
Wysłany: 09-04-2008, 09:22
|
|
|
XL, musiałbys uslyszec ten klekot bylem u chopakow we wrocku powiedzieli ze popychacz ma harakterystyczny dzwiek jak klepie u mnie w silniku jest takie cos ze wyglada to tak jakbym zamknął krasnala z mlotkiem. Powiedzieli ze napewno to nie popychacze a cos z tlokami kazali zmierzyc cisnienie zrobilem to i wyszlo ze jest do dupy. Łagiewniki kolo wrocka:P bytom troche daleko pozdro |
_________________ Trutil |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 09-04-2008, 18:51
|
|
|
TRUTIL CARI GDI, nie wiem czy natknąłeś sie na forum na temat gdzie któryś z kolegów miał takie "walenie młotkiem" w silniku i okazało sie że w głowicy nie było jednego otworu do smarowania panewki.Tak...wadliwa głowica a panewka była kompletnie rozwalona.Może ty masz tez głowice z tej wadliwej partii ?
W tym temacie były wstawione zdjęcia gdzie widać było brak jednego otworu.
Wiem że to nie tłumaczy niskiego cisn. w cylindrach ale klekotu jak najbardziej. |
|
|
|
 |
ponom
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1,8 116 KM GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2013 Posty: 7 Skąd: węgorzewo
|
Wysłany: 12-11-2014, 13:56
|
|
|
ja nie mam gdi tylko zwykłą 1.8 16v, będę sprawdzał ciśnienie sprężania. wie ktoś jakie są fabryczne wielkości? |
_________________
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 12-11-2014, 15:24
|
|
|
1.8 -13.2 bara min 10 różnica 1.0
1.8 gdi -15.7 bara min 13,3 różnica 1.0 |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
|