Przesunięty przez: Hubeeert 29-05-2007, 20:17 |
[EAxx] Jakie Świece zapłonowe? |
Autor |
Wiadomość |
matrixadam
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 103 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12-11-2014, 16:21
|
|
|
Koledzy chcę wymienić świece wraz z kablami. Pod uwagę biorę:
świece: Denso K20TT, DENSO IK22.
przewody: NGK rc-me111 2555
Muszę jeszcze coś wymienić przy tym? Jakąś kopułkę, fajkę czy coś? Czy wystarczy jak wymienię kable i świece? |
_________________ Galant 2.5 V6 automat kombi 2000 rok |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 12-11-2014, 18:40
|
|
|
matrixadam, jeśli palec i kopułka nie były wymieniane to warto je też zmienić K20TT dają radę. |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
matrixadam
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 103 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12-11-2014, 20:57
|
|
|
Nie wiem co to jest palec i kopułka i jaki jest koszt wymiany tego. Czy dam radę zrobić to z kolegą który u siebie w GDI robił sobie sam świece z powodzeniem? Czy jest to jakaś mega trudna czynność.
Czy mógłbyś mi podać jakieś konkretne modele tego palca i kopułki? |
_________________ Galant 2.5 V6 automat kombi 2000 rok |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
|
|
|
 |
matrixadam
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 103 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12-11-2014, 21:38
|
|
|
Powiem szczerze że nie byłem przygotowany na podwojenie wydatków związanych z wymianą świec. Możesz mi powiedzieć czy to jest koniecznie, czy można to jeszcze na chwilę odłożyć? Przynajmniej tę kopułkę? |
_________________ Galant 2.5 V6 automat kombi 2000 rok |
|
|
|
 |
Wajcheusz
Mitsumaniak Ratownik

Auto: Galant Kombi 2.5 Avance K25AV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 125 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 12-11-2014, 21:49
|
|
|
Jeśli nie masz problemów z mocą i nierówną pracą silnika, to spokojnie możesz odłożyć to na później, ale na pewno warto sprawdzić w jakim stanie jest kopułka, przy okazji wymiany świec i przewodów, możesz od razu wyczyścić styki palca i kopułki ... |
_________________ Ele-GALANT-cik 2.5 V6
Nie jeżdżę szybko, jeszcze nigdy nie miałem więcej niż na liczniku
 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 13-11-2014, 09:03
|
|
|
matrixadam napisał/a: | Czy dam radę zrobić to z kolegą który u siebie w GDI robił sobie sam świece z powodzeniem? | w V6 musisz zdjąć kolektor ssący - inaczej nie ma dostępu do świec pod nim
ciężko nie jest, ale warto spuścić płyn chłodzący i odpiąć przewody wodne przy przepustnicy, żeby zrobić to komfortowo |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 13-11-2014, 10:05
|
|
|
A jak już zdjęty kolektor to wartonwyczyscuc przepustnice... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
matrixadam
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 103 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13-11-2014, 10:54
|
|
|
Przepustnica będzie oczywiście czyszczona |
_________________ Galant 2.5 V6 automat kombi 2000 rok |
|
|
|
 |
majko
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2013 Posty: 95 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 17-11-2014, 23:24
|
|
|
Jakie kable zapłonowe do mojej maszyny?
Bo strasznie kopie ;D Jak byłem sprawdzać szczelność gazu to pokopało chłopaków
Zorientowałem się, że poz zakupie wymieniłem świece, uszczelkę pod pokrywą i jedną cewkę, a widzę że nie wymieniałem kabli, więc podejrzewam że one są przyczyną.
Podacie jakiś model kabli? Auto mam w gazie - normalne żeby były nie jakieś kosmos drogie. |
|
|
|
 |
misjonarz.
Mitsumaniak \KSG/

Auto: Subaru OBK III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2007 Posty: 1444 Skąd: zabrze
|
|
|
|
 |
lutekwwl
Forumowicz pan życia i śmierci

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 228 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 30-11-2014, 23:02
|
|
|
Panowie zauważyłem że na zimnym silniku autko szarpie na LPG dopóki się nie rozgrzeje, myślę że może to być wina świec tym bardziej że nie wymieniałem ich od ok 25tys km.
Czytałem i czytałem i nie mogę się doczytać. i otóż mam pare pytań:
1. Jakie będą najlepsze świece zapłonowe do silnika 2.0 EAxA z lpg?
2. Czy samemu można spokojnie wymienić owe świece?
3. Gdzie znajduje się ta kopułka zapłonowa
4. Gdzie znajduje się palec o którym mowa w poprzedniej stronie
5. Czy są na forum instrukcje wymiany świec, kopułek i tego palca?
Pozdrawiam no i w sumie gdyby się udało odpowiedzieć na to pytanie to można by je było do FAQ podrzucić |
|
|
|
 |
Shockwave
Mitsumaniak
Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 181 Skąd: Bestwinka
|
Wysłany: 01-12-2014, 00:31
|
|
|
1.Najlepsze nie wiem, ja kupowałem ngk po 10zl i silnik działa prawidłowo.
2. Spokojnie wymienisz samemu.
3. W tym silniku nie znajdziesz kopułki ani palca,
Masz 2 "fajko cewki" na 2 gary i do każdej cewki jest podłączony przewód wn do sąsiedniego cylindra
Instrukcja wymiany świec jest dla tego silnika zbędna. 2 kable z fajka wyciągasz, odkręcasz obie fajko cewki i wyciągasz wymieniasz świece podłączasz tak jak było.
lutekwwl napisał/a: | dopóki się nie rozgrzeje, myślę że może to być wina świec |
Może świece, może kable a może sam parownik
Będziesz wymieniał świece to zobacz w jakim stanie sa przewody wn i czy pod maska nie ma choinki |
|
|
|
 |
lutekwwl
Forumowicz pan życia i śmierci

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 228 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 01-12-2014, 19:28
|
|
|
przewody wn są dość nowe (no ok roku) ngk. Do tego bawiłem się w izolowanie cewek wraz z fajkami ponieważ było gdzieś przebicie i szarpało autko i na benzynie i na gazie. Po porządnym zaizolowaniu posmarowałem jeszcze całość silikonem odpornym na wysokie temperatury, tak więc autko na banzynie ciągnie od najniższych obrotów bez żadnego szarpnięcia. Na LPG ciągnął po takim zabiegu również dobrze. Problemy nastąpiły dopiero po bardzo niskich temp powietrza, autko nie szarpie dopiero po nagrzaniu się do ok. 50stopni. Obstawiam że mogą być to świece, ale nie muszą, natomiast i tak już należy je wymienić więc po operacji będę wiedział co dalej Wracając do świec, jednak może są jakieś konkretne do aut z LPG? Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedź |
|
|
|
 |
kislo
Nowy Forumowicz kislo
Auto: Audi A6 Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2015 Posty: 16 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 07-02-2015, 14:14 jakie świece do silnika 2.0 136km z gazem brc?
|
|
|
Witam. Kupiłem 3 dni temu galanta z tym właśnie silnikiem i muszę wymienić świece. Osobiście najbardziej jestem przekonany do ngk tylko nie wiem jaki model będzie odpowiedni do tego autka? Przy okazji zapytam czy Valvoline Maxlife 10w/40 to dobry wybór na olej do tego silnika? Wcześniej także był lany jakiś półsyntetyk z motula |
_________________
|
|
|
|
 |
|