| Przesunięty przez: Hubeeert 29-05-2007, 19:17
 | [EAxx] Jakie Świece zapłonowe? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | matrixadam   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.5 V6 automat
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 08 Sty 2012
 Posty: 103
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-11-2014, 16:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Koledzy chcę wymienić świece wraz z kablami. Pod uwagę biorę: świece: Denso K20TT, DENSO IK22.
 przewody: NGK rc-me111 2555
 
 Muszę jeszcze coś wymienić przy tym? Jakąś kopułkę, fajkę czy coś? Czy wystarczy jak wymienię kable i świece?
 |  
				| _________________ Galant 2.5 V6 automat kombi 2000 rok
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fragu   Mitsumaniak
 Łukasz
 
  
 Auto: jest
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 50 razy
 Dołączył: 13 Kwi 2008
 Posty: 6077
 Skąd: okolice Bydgoszczy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-11-2014, 18:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | matrixadam, jeśli palec i kopułka nie były wymieniane to warto je też zmienić  K20TT dają radę. |  
				| _________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
 _______________________________________
 
 FIESTA ST150
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | matrixadam   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.5 V6 automat
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 08 Sty 2012
 Posty: 103
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-11-2014, 20:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie wiem co to jest palec i kopułka i jaki jest koszt wymiany tego. Czy dam radę zrobić to z kolegą który u siebie w GDI robił sobie sam świece z powodzeniem? Czy jest to jakaś mega trudna czynność. Czy mógłbyś mi podać jakieś konkretne modele tego palca i kopułki?
 |  
				| _________________ Galant 2.5 V6 automat kombi 2000 rok
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | matrixadam   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.5 V6 automat
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 08 Sty 2012
 Posty: 103
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-11-2014, 21:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Powiem szczerze że nie byłem przygotowany na podwojenie wydatków związanych z wymianą świec. Możesz mi powiedzieć czy to jest koniecznie, czy można to jeszcze na chwilę odłożyć? Przynajmniej tę kopułkę? |  
				| _________________ Galant 2.5 V6 automat kombi 2000 rok
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wajcheusz   Mitsumaniak
 Ratownik
 
  
 Auto: Galant Kombi 2.5 Avance K25AV
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 04 Sty 2014
 Posty: 125
 Skąd: Grudziądz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-11-2014, 21:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli nie masz problemów z mocą i nierówną pracą silnika, to spokojnie możesz odłożyć to na później, ale na pewno warto sprawdzić w jakim stanie jest kopułka, przy okazji wymiany świec i przewodów, możesz od razu wyczyścić styki palca i kopułki ... |  
				| _________________ Ele-GALANT-cik 2.5 V6
 
 Nie jeżdżę szybko, jeszcze nigdy nie miałem więcej niż na liczniku
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KsiadzRobak   Forumowicz
 
 Auto: Lancer
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 20 razy
 Dołączył: 04 Wrz 2014
 Posty: 1029
 Skąd: ecki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-11-2014, 09:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | w V6 musisz zdjąć kolektor ssący - inaczej nie ma dostępu do świec pod nim 	  | matrixadam napisał/a: |  	  | Czy dam radę zrobić to z kolegą który u siebie w GDI robił sobie sam świece z powodzeniem? | 
 ciężko nie jest, ale warto spuścić płyn chłodzący i odpiąć przewody wodne przy przepustnicy, żeby zrobić to komfortowo
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcino   Mitsumaniak
 Góral niskopienny
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 97r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 68 razy
 Dołączył: 02 Cze 2005
 Posty: 10815
 Skąd: okolice Tczewa
 
  
 | 
            
               |  Wysłany: 13-11-2014, 10:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | A jak już zdjęty kolektor to wartonwyczyscuc przepustnice... |  
				| _________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 był - 2011 - 2019    - Pug 307sw
 była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
   
 "A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
   Czyli w tym przypadku 6a13
  " by tomchuck 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | matrixadam   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.5 V6 automat
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 08 Sty 2012
 Posty: 103
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-11-2014, 10:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przepustnica będzie oczywiście czyszczona   |  
				| _________________ Galant 2.5 V6 automat kombi 2000 rok
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | majko   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.0 GLS
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 11 Sie 2013
 Posty: 95
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-11-2014, 23:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jakie kable zapłonowe do mojej maszyny? 
 Bo strasznie kopie ;D Jak byłem sprawdzać szczelność gazu to pokopało chłopaków
   
 Zorientowałem się, że poz zakupie wymieniłem świece, uszczelkę pod pokrywą i jedną cewkę, a widzę że nie wymieniałem kabli, więc podejrzewam że one są przyczyną.
 
 Podacie jakiś model kabli? Auto mam w gazie - normalne żeby były nie jakieś kosmos drogie.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | misjonarz.   Mitsumaniak
 \KSG/
 
  
 Auto: Subaru OBK III
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Lip 2007
 Posty: 1444
 Skąd: zabrze
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lutekwwl   Forumowicz
 pan życia i śmierci
 
  
 Auto: Mitsubishi Galant EA2A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 30 Lip 2012
 Posty: 228
 Skąd: Wołomin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-11-2014, 23:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie zauważyłem że na zimnym silniku autko szarpie na LPG dopóki się nie rozgrzeje, myślę że może to być wina świec tym bardziej że nie wymieniałem ich od ok 25tys km. 
 Czytałem i czytałem i nie mogę się doczytać. i otóż mam pare pytań:
 
 1. Jakie będą najlepsze świece zapłonowe do silnika 2.0 EAxA z lpg?
 2. Czy samemu można spokojnie wymienić owe świece?
 3. Gdzie znajduje się ta kopułka zapłonowa
 4. Gdzie znajduje się palec o którym mowa w poprzedniej stronie
 5. Czy są na forum instrukcje wymiany świec, kopułek i tego palca?
 
 Pozdrawiam
  no i w sumie gdyby się udało odpowiedzieć na to pytanie to można by je było do FAQ podrzucić   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Shockwave   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant ea2a
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 15 Cze 2014
 Posty: 181
 Skąd: Bestwinka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-12-2014, 00:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | 1.Najlepsze nie wiem, ja kupowałem ngk po 10zl i silnik działa prawidłowo. 2. Spokojnie wymienisz samemu.
 3. W tym silniku nie znajdziesz kopułki ani palca,
 Masz 2 "fajko cewki" na 2 gary i do każdej cewki jest podłączony przewód wn do sąsiedniego cylindra
 
 Instrukcja wymiany świec jest dla tego silnika zbędna. 2 kable z fajka wyciągasz, odkręcasz obie fajko cewki i wyciągasz
  wymieniasz świece podłączasz tak jak było. 
  	  | lutekwwl napisał/a: |  	  | dopóki się nie rozgrzeje, myślę że może to być wina świec | 
 Może świece, może kable a może sam parownik
   Będziesz wymieniał świece to zobacz w jakim stanie sa przewody wn i czy pod maska nie ma choinki
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lutekwwl   Forumowicz
 pan życia i śmierci
 
  
 Auto: Mitsubishi Galant EA2A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 30 Lip 2012
 Posty: 228
 Skąd: Wołomin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-12-2014, 19:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | przewody wn są dość nowe (no ok roku) ngk. Do tego bawiłem się w izolowanie cewek wraz z fajkami ponieważ było gdzieś przebicie i szarpało autko i na benzynie i na gazie. Po porządnym zaizolowaniu posmarowałem jeszcze całość silikonem odpornym na wysokie temperatury, tak więc autko na banzynie ciągnie od najniższych obrotów bez żadnego szarpnięcia. Na LPG ciągnął po takim zabiegu również dobrze. Problemy nastąpiły dopiero po bardzo niskich temp powietrza, autko nie szarpie dopiero po nagrzaniu się do ok. 50stopni. Obstawiam że mogą być to świece, ale nie muszą, natomiast i tak już należy je wymienić więc po operacji będę wiedział co dalej  Wracając do świec, jednak może są jakieś konkretne do aut z LPG? Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedź   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kislo   Nowy Forumowicz
 kislo
 
 Auto: Audi A6 Mitsubishi Colt
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 04 Lut 2015
 Posty: 16
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-02-2015, 14:14   jakie świece do silnika 2.0 136km z gazem brc? |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Kupiłem 3 dni temu galanta z tym właśnie silnikiem i muszę wymienić świece. Osobiście najbardziej jestem przekonany do ngk tylko nie wiem jaki model będzie odpowiedni do tego autka? Przy okazji zapytam czy Valvoline Maxlife 10w/40 to dobry wybór na olej do tego silnika? Wcześniej także był lany jakiś półsyntetyk z motula |  
				| _________________ 
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |