Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Głośna praca chwile po odpaleniu w niskich te
Autor Wiadomość
hantom 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 73
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 12-11-2014, 00:42   [Cari 1.8 GDI] Głośna praca chwile po odpaleniu w niskich te

Witam zauważyłem że u mnie przy odpalaniu pojawa sie głośniejszy klokot niż już przy normalnej pracy. Chwilę po odpaleniu głośniej pracuje do kilku sekund.
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Filmik z odpalania przy -4 stopniach i słychać to na nim.

Przy wyższych temp np. przy 10 stopniach słychać to raczej w minimalnym stopniu w porównaniu do tego co przy -4.

Jutro dodam filmik z wyzszej temeratury jak to słychać.

Wiecie może dlatego tak jest?

Jeszcze jedno, widać że ma trochę ciężko odpalić ten silnik według mnie ale nie mam porównania.
Ostatnio zmieniony przez hantom 01-12-2014, 22:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-11-2014, 06:10   

To znany problem w tych silnikach, tak klepią zawory z powodu niewłaściwej regulacji ich luzu poprzez hydrauliczne kasatory luzu zaworowego potocznie zwane hydraulicznymi popychaczami. Czasem grają tak z powodu kiepskiego lub zbyt gęstego oleju, mogą też być zasyfione długą pracą na niewłaściwym - kiepskim oleju lub są po prostu uszkodzone.
W tym temacie masz o tym http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=61502
i tu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=6554
oraz tu o Galantach ale to bardzo podobne problemy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=15870
Ps. Masz szczęście, że nie klepie ciągle nawet na ciepłym silniku :)
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 12-11-2014, 17:02   

zobacz ile masz oleju na miarce, jak masz ok. połowy czy mniej to dolej tak żeby było przy górnej kresce - u mnie jest duża różnica jak jest trochę mniej oleju...
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 12-11-2014, 18:03   

Jaki olej i kiedy był wymieniany ?
Z którego roku jest ta Carisma ? Jeśli starsza, niż 2001, to możliwe że wystarczy wyregulować zawory. W nowszych jest już hydrauliczna regulacja luzu.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 12-11-2014, 18:16   

apg2312 a przypadkiem w GDi nie były wszystkie silniki na hydro?
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 12-11-2014, 18:46   

MichciuGT napisał/a:
apg2312 a przypadkiem w GDi nie były wszystkie silniki na hydro?

Tak, Byly tylko hydro.
Autor na poczatek niech sprobuje wymienic olej na rzadszy i lepszy.
_________________

 
 
hantom 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 73
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 14-11-2014, 12:50   

Odpowiadając na wasze pytania.
@plecho1 nie napisałem że nie klekocze na rozgrzanym, ale nie tak jak przy tym uruchamianiu, poniżej dam filmik z pracy rozgrzanego silnika.
@MichciuGT miałem 1/4 oleju, dzisiaj dolałem do 3/4..

Olej niedlugo będę wymieniał, razem z uszczelką miski bo mi tamtedy olej ucieka.

Teraz filmik, czasami ten klekot zanika na chwile. Ogólnie nie wiem co z tym faktem robić.
Wymiana popychaczy podobno bardzo droga, czytałem po forach volvo i tutaj to niektórzy piszą o wymianie a niektórzy żeby jeździć. Także co osoba to inne zdanie...

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

PS. Oczywiście jak zamknę maske to jest ciszej. Druga sprawa to czuły mikrofon w telefonie.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-11-2014, 15:20   

Na początek wymień olej na jakiś 0w30 lub 5w30 a przy wymianie zastosuj płukankę silnika. Niektórzy pisali, że po zastosowaniu Ceramizera także cykanie cichło. Koszt popychacza to pewnie z 40zł za sztukę więc x 16 + wymiana wyjdzie pewnie minimum z 800zł. A tyle opinii z tego powodu, że niektórzy mieli tylko zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwy olej inni zasyfione popychacze a jeszcze inni zupełnie zatarte.
 
 
hantom 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 73
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 18-12-2014, 16:39   

To na początku grudnia zrobię jak mówisz, zrobię płukanke, zaleje 5w30 albo te 0w30, zobacze jak będzie wyglądała praca silnika, jeśli nie będzie efektu jakiegoś to zobacze jeszcze ten ceramizer.

[ Dodano: 18-12-2014, 16:38 ]
Więc olej zmieniony na 5w30 a to moje wnioski:
- Zaraz po odpaleniu na zimnym klekotu nie ma ale jak już złapie temp to się pojawia.
- Największy klekot jest od złapania początkowo temperatury do ostatecznego nagrzania, potem w czasie normalnej jazdy nie słychać klekotu nawet z wyłączonym radiem i nawiewem. Klekot słychać jak stoje na jałowych obrotach światła czy jakiekolwiek postoje.
Niedługo zamówię ten ceramizer i zobaczę co z tego będzie.

Chyba muszę się zacząć przyzwyczaiać do takiej pracy silnika. Zauważyłem że spora część jeździ z tym klekotem z tego co czytałem. Koszty remontu silnika mocno zniechęcają (2-3tyś??).

Pozdrawiam :)
 
 
mankell 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi
Kraj/Country: Hungary
Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 3
Skąd: wawa
Wysłany: 20-02-2015, 20:50   

Ja podobnie jak ktoś wyżej, polecam spróbować ceramizerów. W moim przypadku się sprawdziły, nie pracuje już tak głośno jak wcześniej. Tylko ceramizery są różne i obawiam się, że nie każdy zadziała. Ja ze swojego doświadczenia polecam Ceramizator, i to najlepiej zamawiany bezpośrednio u producenta ;)
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 20-02-2015, 21:01   

IMHO jeśli już, to albo Liqui Moly Cera Tec
http://liquimoly.pl/produ...tec-3721-detail
albo oryginalny Ceramizer
http://www.ceramizer.pl/c...0czterosuwowych
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.