[Cari 1.8 GDI] Głośna praca chwile po odpaleniu w niskich te |
Autor |
Wiadomość |
hantom
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 12-11-2014, 00:42 [Cari 1.8 GDI] Głośna praca chwile po odpaleniu w niskich te
|
|
|
Witam zauważyłem że u mnie przy odpalaniu pojawa sie głośniejszy klokot niż już przy normalnej pracy. Chwilę po odpaleniu głośniej pracuje do kilku sekund.
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Filmik z odpalania przy -4 stopniach i słychać to na nim.
Przy wyższych temp np. przy 10 stopniach słychać to raczej w minimalnym stopniu w porównaniu do tego co przy -4.
Jutro dodam filmik z wyzszej temeratury jak to słychać.
Wiecie może dlatego tak jest?
Jeszcze jedno, widać że ma trochę ciężko odpalić ten silnik według mnie ale nie mam porównania. |
Ostatnio zmieniony przez hantom 01-12-2014, 22:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 12-11-2014, 17:02
|
|
|
zobacz ile masz oleju na miarce, jak masz ok. połowy czy mniej to dolej tak żeby było przy górnej kresce - u mnie jest duża różnica jak jest trochę mniej oleju... |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 12-11-2014, 18:03
|
|
|
Jaki olej i kiedy był wymieniany ?
Z którego roku jest ta Carisma ? Jeśli starsza, niż 2001, to możliwe że wystarczy wyregulować zawory. W nowszych jest już hydrauliczna regulacja luzu. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 12-11-2014, 18:16
|
|
|
apg2312 a przypadkiem w GDi nie były wszystkie silniki na hydro? |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 12-11-2014, 18:46
|
|
|
MichciuGT napisał/a: | apg2312 a przypadkiem w GDi nie były wszystkie silniki na hydro? |
Tak, Byly tylko hydro.
Autor na poczatek niech sprobuje wymienic olej na rzadszy i lepszy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
hantom
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 14-11-2014, 12:50
|
|
|
Odpowiadając na wasze pytania.
@plecho1 nie napisałem że nie klekocze na rozgrzanym, ale nie tak jak przy tym uruchamianiu, poniżej dam filmik z pracy rozgrzanego silnika.
@MichciuGT miałem 1/4 oleju, dzisiaj dolałem do 3/4..
Olej niedlugo będę wymieniał, razem z uszczelką miski bo mi tamtedy olej ucieka.
Teraz filmik, czasami ten klekot zanika na chwile. Ogólnie nie wiem co z tym faktem robić.
Wymiana popychaczy podobno bardzo droga, czytałem po forach volvo i tutaj to niektórzy piszą o wymianie a niektórzy żeby jeździć. Także co osoba to inne zdanie...
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
PS. Oczywiście jak zamknę maske to jest ciszej. Druga sprawa to czuły mikrofon w telefonie. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 14-11-2014, 15:20
|
|
|
Na początek wymień olej na jakiś 0w30 lub 5w30 a przy wymianie zastosuj płukankę silnika. Niektórzy pisali, że po zastosowaniu Ceramizera także cykanie cichło. Koszt popychacza to pewnie z 40zł za sztukę więc x 16 + wymiana wyjdzie pewnie minimum z 800zł. A tyle opinii z tego powodu, że niektórzy mieli tylko zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwy olej inni zasyfione popychacze a jeszcze inni zupełnie zatarte. |
|
|
|
 |
hantom
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 18-12-2014, 16:39
|
|
|
To na początku grudnia zrobię jak mówisz, zrobię płukanke, zaleje 5w30 albo te 0w30, zobacze jak będzie wyglądała praca silnika, jeśli nie będzie efektu jakiegoś to zobacze jeszcze ten ceramizer.
[ Dodano: 18-12-2014, 16:38 ]
Więc olej zmieniony na 5w30 a to moje wnioski:
- Zaraz po odpaleniu na zimnym klekotu nie ma ale jak już złapie temp to się pojawia.
- Największy klekot jest od złapania początkowo temperatury do ostatecznego nagrzania, potem w czasie normalnej jazdy nie słychać klekotu nawet z wyłączonym radiem i nawiewem. Klekot słychać jak stoje na jałowych obrotach światła czy jakiekolwiek postoje.
Niedługo zamówię ten ceramizer i zobaczę co z tego będzie.
Chyba muszę się zacząć przyzwyczaiać do takiej pracy silnika. Zauważyłem że spora część jeździ z tym klekotem z tego co czytałem. Koszty remontu silnika mocno zniechęcają (2-3tyś??).
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
mankell
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi
Kraj/Country: Hungary
Dołączył: 20 Lut 2015 Posty: 3 Skąd: wawa
|
Wysłany: 20-02-2015, 20:50
|
|
|
Ja podobnie jak ktoś wyżej, polecam spróbować ceramizerów. W moim przypadku się sprawdziły, nie pracuje już tak głośno jak wcześniej. Tylko ceramizery są różne i obawiam się, że nie każdy zadziała. Ja ze swojego doświadczenia polecam Ceramizator, i to najlepiej zamawiany bezpośrednio u producenta |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
|
|
|
 |
|