benzyna w oleju |
Autor |
Wiadomość |
robert78
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 4g
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 1171 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 11-11-2014, 13:46 benzyna w oleju
|
|
|
czesc mam carisme 1.8GDI i ostatnio zauwazylem problem bezyna dostaje sie do oleju w czym moze byc problem |
_________________ Eclipse 4g 07r
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-11-2014, 21:18
|
|
|
Bardzo krótkie odcinki pokonujesz. |
|
|
|
 |
robert78
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 4g
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 1171 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 11-11-2014, 21:23
|
|
|
Zalezy alevw sumie gdzies po pare km w miescie |
_________________ Eclipse 4g 07r
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-11-2014, 07:53
|
|
|
robert78 napisał/a: | w sumie gdzies po pare km w miescie | No to benzyna ma prawo zostawać w oleju, nie zdąży odparować. Zrób dłuższą trasę i sprawdź czy będzie śmierdziało benzyną po odkręceniu korka wlewu oleju. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 12-11-2014, 16:14
|
|
|
robert78 napisał/a: | mam carisme 1.8GDI i ostatnio zauwazylem problem bezyna dostaje sie do oleju w czym moze byc problem |
Paliwo przedostaje się przez pierścienie jest nadmiar i nie spala się całkowicie , więcej pali podobna sytuacja jest w silnikach diesla z filtrem cząstek stałych komputer wtryskuje więcej paliwa żeby filtr się wypalił dobre to jest tylko na trasę w mieście nie sprawdza się w ogóle co za tym idzie zwiększa się poziom oleju za sprawą nie spalonego paliwa |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 12-11-2014, 22:15
|
|
|
Zrób taki test prymitywny:
- na chodzącym silniku na wolnych obrotach odkręć korek wlewu oleju, lekko przytkaj wlew otwartą dłonią:
1. jak ci od razu zarzyga olejem rękę, to duża lipa...
2. jak sucho, ale wyczujesz wydmuchiwane powietrze na ręce, to też już silnik swoje ma za uszami...
3. a jak nie wyczujesz nic na dłoni, to znaczy, ze pierścienie elegancko trzymają kompresje i tylko cieszyć się dalszą jazdą |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
robert78
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 4g
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 1171 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 13-11-2014, 19:01
|
|
|
swinks_UK, dzieki sprobuje a silnik zimny czy juz rozgrzany musi byc
[ Dodano: 13-11-2014, 19:04 ]
milo, ale w czym jest problem jakis czujnik za to odpowiada? |
_________________ Eclipse 4g 07r
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 14-11-2014, 15:20
|
|
|
robert78 napisał/a: | swinks_UK, dzieki sprobuje a silnik zimny czy juz rozgrzany musi byc
|
Idealnie na ciepłym, bo olej rzadszy |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 14-11-2014, 16:00
|
|
|
Lepiej już jest sprawdzić ciśnienie sprężania nawet przy niższym ciśnieniu paliwo nie powinno przedostawać się przez pierścienie po prostu za dużo dawkę dostaje i w tym problem czasem pomaga reset ecu odłączenie klemy
Silnik 1.8 GDI
http://moto.pl/Testy/1,126861,2132079.html |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
dmi
Mitsumaniak

Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 475 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14-11-2014, 22:50
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Zrób taki test prymitywny:
- na chodzącym silniku na wolnych obrotach odkręć korek wlewu oleju, lekko przytkaj wlew otwartą dłonią:
1. jak ci od razu zarzyga olejem rękę, to duża lipa...
2. jak sucho, ale wyczujesz wydmuchiwane powietrze na ręce, to też już silnik swoje ma za uszami...
3. a jak nie wyczujesz nic na dłoni, to znaczy, ze pierścienie elegancko trzymają kompresje i tylko cieszyć się dalszą jazdą |
jeśli masz na myśli tylko ten konkretny silnik to może tak w nim jest. NA przykład u mnie na wolnych obrotach bryzga, silnik w bardzo dobrym stanie, nie dymi, pobór oliwy na poziomie 0,6-0,8 na 10000km, trzyma moc, płynu chłodniczego nie ubywa....Zależy od konstrukcji silnika, usytuowaniu wałków rozrządu itp, nie wiem jak ma się sprawa z 1.8 GDI, tak czy siak powinno bryzgać, świadczy to o odpowiednim ciśnieniu. |
|
|
|
 |
robert78
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 4g
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 1171 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 15-11-2014, 10:54
|
|
|
takie jest cisnienie w cylindrach niedawno mierzone |
_________________ Eclipse 4g 07r
 |
|
|
|
 |
dmi
Mitsumaniak

Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 475 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15-11-2014, 12:21
|
|
|
no to kompresja bardzo ładna |
|
|
|
 |
robert78
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 4g
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 1171 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 15-11-2014, 13:56
|
|
|
no wlasnie a dlaczego ubywa olej i niby ta benzyna w nim |
_________________ Eclipse 4g 07r
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 16-11-2014, 14:30
|
|
|
Oleju ci ubywa, bo masz GDI. Niemal każdy GDI bierze olej, ok. 1 - 1.5l między wymianami. Taki urok silnika.
Co do benzyny w oleju. Masz pewność że to smród benzyny a nie np. spalin? To drugie to normalny objaw przy gorącym oleju po wysilonej jeździe w silnikach GDI czy turbo. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
robert78
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 4g
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 1171 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 16-11-2014, 17:42
|
|
|
u mnie od wymiany do wymiany ok 3l ale wiecej czym blizej kolejnej wymiany |
_________________ Eclipse 4g 07r
 |
|
|
|
 |
|