Problem z odpaleniem |
Autor |
Wiadomość |
jogi_23
Forumowicz
Auto: grandis 2.0 did bsy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 150 Skąd: ełk
|
Wysłany: 30-11-2014, 16:44 Problem z odpaleniem
|
|
|
Witam. dzisiaj przytrafiło mi się tak pierwszy raz. Wyjechałem z garażu i zgasiłem silnik, po 10min chciałem go uruchomić i tu zonk słychać tylko tyk tyk tyk tyk jak trzymam zapłon. Rozrusznik wyciągałem i sprawdzałem czy chodzi i było ok więc wkładam próba odpalenia i dalej pyk pyk pyk z rozrusznika chyba. Więc próba odpalenia na krótko prąd na bendyks i odpalił ze strzału. Zgasiłem i parę razy z rzędu odpalił bez problemu kluczykiem. Po paru minutach znów nie chciał odpalić więc na krótko i chodzi. Parę prób i na razie odpala ale nie wiem co będzie jutro. Akumulator ma 6msc i raczej dobry może coś nie łączy ta kostka w stacyjce a może jest jakiś przekaźnik lub coś innego co odpowiada za odpalenie. ma ktoś pomysł co to może być? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 30-11-2014, 16:58
|
|
|
Sprawdz klemy czasem dobrze nie łączą, oczyścić i dobrze dokręcić |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
jogi_23
Forumowicz
Auto: grandis 2.0 did bsy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 150 Skąd: ełk
|
Wysłany: 30-11-2014, 22:35
|
|
|
raczej to nie klemy. Jest może jakiś przekaźnik na rozrusznik? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-11-2014, 22:39
|
|
|
Skoro rozrusznik był wyjety to już moznaby go rozebrac i sprawdzić, problem może tkwić np: w zawieszających się szcoztkach |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
jogi_23
Forumowicz
Auto: grandis 2.0 did bsy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 150 Skąd: ełk
|
Wysłany: 01-12-2014, 17:13
|
|
|
Ale jak by szczotki nie odbijały to też na krótko by nie poszło. Tak myślę że to może być kostka stacyjki. Wie ktoś ile to może kosztować? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-12-2014, 17:45
|
|
|
Do benzynowej wersji wg amayama koszt to koło 18$ |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
tadek-l
Mitsumaniak tadek-l
Auto: sigma kombi 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 91 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 01-12-2014, 18:44
|
|
|
posłuchaj robertdg |
_________________ tadek-l tel 794228098 |
|
|
|
 |
jogi_23
Forumowicz
Auto: grandis 2.0 did bsy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 150 Skąd: ełk
|
Wysłany: 03-12-2014, 14:24
|
|
|
Już znalazłem przyczynę. Winowajca to akumulator niby ma 8msc a był rozładowany do 37% szukali winy w moim ładowaniu ale pomierzyli i wyszło że z autem ok teraz tylko czekam na werdykt sklepu co do reklamacji. Pierwsze mrozy i padł ale tak się zastanawiam czemu jest dedykowany taki mały 60A. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 03-12-2014, 15:41
|
|
|
jogi_23 napisał/a: | Pierwsze mrozy i padł ale tak się zastanawiam czemu jest dedykowany taki mały 60A. |
Zawsze można założyć większy |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
kamyl42
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Grandis 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 38 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 04-12-2014, 20:55
|
|
|
Witam. Apropo akumulatora bo teraz bede kupowal nowy. Jakie wymiary pasuja do grandisa? |
|
|
|
 |
kcn
Mitsumaniak Mitsatsubiszi

Auto: Grandis 2,4 mivec + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2014 Posty: 183 Skąd: Błonie
|
Wysłany: 05-12-2014, 17:46
|
|
|
ja kupiłem Varta blue 60 AH.
wymiary według katalogu ma takie: 232/225/173 (DŁUG/WYS/SZER)
z tego co kojarze toma być troszkę wyższy niż standardowe.
edit: Ty masz diesla, to niewiem czy mocniejszy nie powinien być??? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 05-12-2014, 20:44
|
|
|
Do benzyny instrukcja przewiduje 52Ah a do diesla 64Ah. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
kcn
Mitsumaniak Mitsatsubiszi

Auto: Grandis 2,4 mivec + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2014 Posty: 183 Skąd: Błonie
|
Wysłany: 05-12-2014, 22:33
|
|
|
dokładnie według instrukcji dla wersji benzynowej: 75D23L (520CCA/118RC)
co daje nam akumulator 52Ah, choć osobiście poleciłbym wyższy, przynajmniej 60Ah.
w poprzednim aucie miałem motor 2.0 i tam był 55Ah dedykowany z tego co pamiętam. |
|
|
|
 |
kamyl42
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Grandis 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 38 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 07-12-2014, 23:35
|
|
|
W sklepie wedlug katalogu jest 60Ah. Ale kupie chyba wiekszy i z wieksza sila rozruchowa ten stary nie ma takiego kopa przy odpalaniu |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 07-12-2014, 23:46
|
|
|
kamyl42 napisał/a: | W sklepie wedlug katalogu jest 60Ah. Ale kupie chyba wiekszy i z wieksza sila rozruchowa ten stary nie ma takiego kopa przy odpalaniu |
Nie przesadzaj zbytnio. Skoro wg instrukcji ma być 52 Ah, to IMHO nie powinieneś raczej zakładać większego, niż 60 Ah, góra 64Ah. Wbrew pozorom instalacja elektryczna od alternatora zacząwszy jest dokładnie policzona, i jeśli założysz akumulator o zbyt dużej pojemności, będzie on permanentnie niedoładowany. No chyba, że codziennie robisz trasy po 80-100 lub więcej km, i to trasy non-stop, nie jazda miejska. Albo będziesz doładowywał co jakiś czas prostownikiem. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
|