Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik położenia wałka rozrządu 2.0 4G63 EA2A
Autor Wiadomość
karczadrian 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant EA2A 4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 18
Skąd: Bielawa
Wysłany: 16-04-2014, 15:49   

check nie zapalił mi się nigdy, filt powietrza był wymieniany niecały rok temu. Pompa paliwa (jakie objawy?) albo przepływomierz?
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 16-04-2014, 15:57   

karczadrian, to że check Ci się nie zaświeca, to nie znaczy że błędy nie są zgłaszane - tak jest u mnie jeśli chodzi o camshaft position sensor. Nadal proponuję wymruganie lub podpiąć kompa... będziesz wiedział, czy żeczywiście ten, na który wymieniłeś jest w 100% sprawny...
Ja spróbowałem regeneracji wg. tutka podanego przez Bizi78 i nic się nie zmieniło.
Z innej beczki: Masz pewność co do sprawności cewek ?
 
 
 
karczadrian 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant EA2A 4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 18
Skąd: Bielawa
Wysłany: 16-04-2014, 16:53   

nie mam nikogo w okolicy kto miałby dostęp do kompa z oprogramowaniem do galanta... a co do cewek nie mam w ogóle pewności..
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 16-04-2014, 19:13   

karczadrian napisał/a:
nie mam nikogo w okolicy kto miałby dostęp do kompa z oprogramowaniem do galanta... a co do cewek nie mam w ogóle pewności..


planowałem wybrać się na urlop w Twoje strony, jednak nie w tym roku...
kabelek łatwo samemu kupić, niewielki koszt... jest na ten temat spory topic na forum.
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-04-2014, 22:08   

karczadrian napisał/a:
Więc czujnik wymieniony koszt 130 zł, samochód na zimnym po odpaleniu od razu gaśnie,


Czy sprawdzał ktoś czujnik temp. silnik dwupinowy , ten który odpowiada za tzw. ssanie ?
 
 
karczadrian 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant EA2A 4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 18
Skąd: Bielawa
Wysłany: 17-04-2014, 12:53   

czujnik temperatury silnika jest nowy chodzi o ten dwu pinowy

[ Dodano: 29-04-2014, 15:09 ]
Stary czujnik zregenerowany i silnik lepiej pracuje. Mimo to problem gaśnięcia zaraz po odpaleniu występuje nadal. Na rozgrzanym silniku przestało szarpać.
 
 
Obywatel Bedzio 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 19
Skąd: Suwałki
Wysłany: 02-12-2014, 15:33   

Witam. Dołączam do tematu.

Galant EA2A 136 km.



U mnie problem z czujnikiem jest następujący. Gdy silnik ostygnie, w czasie przymrozków auto nie odpala. Doszedłem, źe to z powodu w/w czujnika. Tylko tu się zaczyna dziwna sprawa...

Żeby odpalić samochód robię następujący manewr - wykręcam czujnik, wycieram go z oleju (czujnik zawsze ma ślady oleju silnikowego na sobie), "posmyram go, ciepłe słówko" :mrgreen: wkręcam i auto dopiero odpala. Gdy czujnik jest "suchy" auto startuje na zimno. W związku z tym mam pytanie. Czy to normalne że na ten czujnik pada olej silnikowy? Powinien być suchy? Czy raczej jest to jakaś nieszczelność głowicy, pokrywy głowicy itp? Może cały czujnik jest już walnięty? Dodatkowo zaobserwowałem że chyba brakuje mi tej podkładki "N" z rysunku. Jest ona konieczna żeby dystans czujnika od koła zębatego był prawidłowy czy to tylko uszczelka?

Proszę o wypowiedź. Pozdrawiam
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-12-2014, 18:20   

Normalne, że jest tam olej, "N"to oring uszczelniający
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 03-12-2014, 08:55   

N to znaczy, że po odkręceniu tą część trzeba zmienić na nową (New po ang.). Jest to oring uszczelniający.
Wykręcając czujnik pewnie udaj ci się zapewnić lepsze przewodzenie na stykach, bo one niestety (wewnątrz czujnika) po jakimś czasie pękają. Dlatego można go próbować rozłożyć i wszystko przelutować - najlepiej lutownicą oporową, bo tam jest silny magnes w tym czujniku.
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 03-12-2014, 10:08   

A ja mysle, ze "smyrajac" czujnik, troszke go rozgrzewasz przez co zimne luty zaczynaja przewodzic...
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
lutekwwl 
Forumowicz
pan życia i śmierci


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 228
Skąd: Wołomin
Wysłany: 03-12-2014, 18:54   

Spróbuj samemu go zregenerować, jak nie to polecam oryginał (może być używany) :) Mi od bodajże kwietnia po wymianie nic się nie dzieje :)
 
 
Obywatel Bedzio 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 19
Skąd: Suwałki
Wysłany: 03-12-2014, 19:28   

No przemyślę sprawę, prawdopodobnie kupię używkę oryginalną. Wydaje mi się, że tak jak wspomnieliście problemem jest temperatura. Ogrzany czujnik może zachowywać swoje parametry w przeciwieństwie do zimnego.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 03-12-2014, 22:20   

Jak Ci sugerowano, przelutuj połączenia w czujniku bo najczęściej sam czujnik nie pada a tylko rozpadają się w nim połączenia od ciągłych zmian temperatury.
 
 
lutekwwl 
Forumowicz
pan życia i śmierci


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 228
Skąd: Wołomin
Wysłany: 03-12-2014, 23:20   

w moim przypadku było odwrotnie niż u Ciebie. Na zimnym silniku super odpalał, natomiast gdy zostawiłem autko (np pod sklepem) i za ok 15 min wróciłem to już nie chciał, a głupio tak stać na parkingu i próbować odpalać bezawaryjne auto :P
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 04-12-2014, 08:42   

lutekwwl napisał/a:
w moim przypadku było odwrotnie niż u Ciebie. Na zimnym silniku super odpalał, natomiast gdy zostawiłem autko (np pod sklepem) i za ok 15 min wróciłem to już nie chciał
tak się dzieje najczęściej - a ewidentnym potwierdzeniem jest fakt, że gaśnie po 5 sek. od odpalenia i zapala się Check Engine (jeśli w ogóle odpali)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.