Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Awaria tempomatu
Autor Wiadomość
krzysztofpak75 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 138
Skąd: Germania
Wysłany: 05-12-2014, 17:38   [EAxx] Awaria tempomatu

Witam Wszystkich ,
ostatnio w poprzedni czwartek miałem problem przy odpalaniu auta , tzn odpaliło normalnie ale tak jakby "kulał" silnik przez ok 5 sek . i później już normalnie chodził , tak jak i kolejne dni.
Po tym zdarzeniu zauważyłem że tempomat przestał działać i bardzo wzrosło spalanie (około 14 l , a wcześniej ok 9 l) .
W poprzednią zimnę mój znajomy miał problemy ze szczurami które przegryzały mu przewody (parkujemy obok siebie) , i tak myślę ,że może coś przegryzły jakieś kalbe albo coś ??
Sam patrzyłem ale nic nie znalazłem , ale może szukałem nie tam gdzie trzeba ??
Co mogę jeszcze sprawdzić ??

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez robertdg 05-05-2015, 21:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
artufcb 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 463
Skąd: parczew
Wysłany: 05-12-2014, 20:09   

z tempomatem nie miałem nigdy do czynienia, ale może TPS? Czujnik położenia przepustnicy?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-12-2014, 21:01   

Najpierw wypadaloby zrobić diagnostyke, jezeli diagnostyka coś podpowe to będzie wiadomo gdzie szukac przyczyny
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzysztofpak75 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 138
Skąd: Germania
Wysłany: 06-12-2014, 10:29   

Tak więc, diagnostyka nic nie wymrugała , ale znalazłem przegryziony wężyk pomiędzy dwoma punktami (nieznam się co to jest , bynajmniej jedno , bo drugie to przepustnica) . Zamieszczam zdjęcia , i teraz moje pytanie czy to mogłoby zwiększyć spalanie i niedziałający tempomat ??

http://www.fotosik.pl/pok...d48d29b21b.html
http://www.fotosik.pl/pok...4d9c5ee4e9.html

Z góry dzięki za pomoc.
 
 
mati_z 
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 281
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-12-2014, 12:07   

To jest wężyk podciśnienia i pompa od tempomatu i jeśli jest przerwany to oczywiście tempomat nie będzie działał.
Co do spalania to nie jestem pewien, ale on chyba wtedy Ci ciągnie lewe powietrze. Od czasu tej awarii nie wzrosły Ci obroty po odpaleniu/na luzie?
 
 
krzysztofpak75 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 138
Skąd: Germania
Wysłany: 06-12-2014, 12:38   

Wzrosły obroty po odpaleniu na luzie , ale tylko zaraz po odpaleniu , a jak się rozgrzał to wracało wszystko do normy.
 
 
mati_z 
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 281
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-12-2014, 14:30   

No to masz odpowiedź. Wymień wężyk i powinno być okej :)
 
 
krzysztofpak75 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 138
Skąd: Germania
Wysłany: 06-12-2014, 14:48   

Wężyk już podpięty , tempomat działa , a ze spalaniem to wyjdzie w tygodniu ... Odezwę się i napiszę co i jak ...

A twk wogóle to ktoś wie czy podciśnienie ma wpływ na spalanie ??
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-12-2014, 17:48   

Ma wpływ na spalanie bo podciśnieniem sterowany jest regulator ciśnienia na listwie paliwowej
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 06-12-2014, 17:57   

A co jeśli po przekladce z diesla na Vke, w ktorej byl tempomat, zrezygnowalem z tempomatu? Mam w ogole nie zalozona pompke do tempomatu, a grzybek sterujacy podcisnieniem nie jest zaslepiony. Czy mam go zaslepic?
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
krzysztofpak75 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 138
Skąd: Germania
Wysłany: 06-12-2014, 17:58   

Mam nadzieje ,że spalanie wróciło do normy bo 14 L to trochę dużo... A innych objawów nie zauważyłem... Pozdrawiam.
 
 
Evans 
Forumowicz


Auto: Galant 2,4 GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 35
Skąd: Tczew
Wysłany: 07-12-2014, 09:53   

Pocieszę Cię, że mój gal spalił w zeszłym miesiącu 16... czyli 14 to nie jest jeszcze najgorsza opcja.
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 08-12-2014, 05:39   

robertdg, wydaje mi się, że jesteś w błędzie. Przecież przewód podciśnieniowy do siłownika tempomatu przebiega TYLKO na linii pompa podciśnieniowa - siłownik i nigdzie się nie rozgałęzia. To przecież całkiem niezależne od reszty podciśnienie więc nie może mieć wpływu na nic innego jak tempomat.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-12-2014, 08:13   

polaff napisał/a:
robertdg, wydaje mi się, że jesteś w błędzie. Przecież przewód podciśnieniowy do siłownika tempomatu przebiega TYLKO na linii pompa podciśnieniowa - siłownik i nigdzie się nie rozgałęzia. To przecież całkiem niezależne od reszty podciśnienie więc nie może mieć wpływu na nic innego jak tempomat.


Faktycznie - dzięki za sprostowanie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 08-12-2014, 08:33   

robertdg, niestety to zła wiadomość dla głównego zainteresowanego...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.