czy to akumulator?czy może coś innego? |
Autor |
Wiadomość |
diament20
Forumowicz
Auto: outlander eclipse cross, colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 51 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 07-12-2014, 22:36 czy to akumulator?czy może coś innego?
|
|
|
rano jest nie najlepiej z odpalaniem(2,0 diesel) potem troszkę lepiej ale podczas odpalania rano rozświetlają się światła(na chwilę w trakcie kręcenia rozrusznika)czego wcześniej nie widziałem, a raczej twierdzę, że nie było. Jakoś odpala tylko może mnie kiedyś nie posłuchać i odmówić współpracy Czy to sygnał o padaniu akumulatora, czy może świece żarowe (może któraś nie działa i słabo podgrzane paliwo) czy może ktoś ma inne doświadczenie lub wiedzę? Dzięki za podpowiedzi. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 08-12-2014, 11:51 Re: czy to akumulator?czy może coś innego?
|
|
|
diament20 napisał/a: | rano jest nie najlepiej z odpalaniem(2,0 diesel) potem troszkę lepiej ale podczas odpalania rano rozświetlają się światła(na chwilę w trakcie kręcenia rozrusznika)czego wcześniej nie widziałem, a raczej twierdzę, że nie było. Jakoś odpala tylko może mnie kiedyś nie posłuchać i odmówić współpracy Czy to sygnał o padaniu akumulatora, czy może świece żarowe (może któraś nie działa i słabo podgrzane paliwo) czy może ktoś ma inne doświadczenie lub wiedzę? Dzięki za podpowiedzi. | Obecny akumulator ile ma lat? Ori chyba jest Matsushita albo Yuasa jesli dobrze pamietam. Mniejsza z tym zreszta. Akku powinno sie wymieniac co 4-5 lat, pozniej to juz rosyjska ruletka. Mi padl po 3 latach bez uprzednich niedociagniec. Nie trzymal napiecia i rozladowywal sie po 2 dniach od doladowania. Oznaki? Dyskoteka na tablicy rozdz. i zero reakcji na przekrecenie zaplonu. Nawet rozrusznik nie krecil. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 08-12-2014, 12:43
|
|
|
Przedmówca ma 100% rację - jeżeli na początku zimy jest kłopot z rozruchem i akumulator ma jakieś 5 lat, to nie ma co szukać dziury w całym, tylko udać się do sklepu z akumulatorami.
Też ostatnio wymieniałem - wybrałem markę Yuasa ze względu na największą wagę - jak na razie super (kręci tak że mało silnik nie wypadnie przy rozruchu), co do trwałości to okaże się za kilka lat...
bonito |
|
|
|
 |
olgierto
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Maj 2014 Posty: 139 Skąd: RŚL
|
Wysłany: 08-12-2014, 14:08
|
|
|
jeśli robisz małe przebiegi to aku sie nie doładuje. Czasem wystarczy co jakis czas podładować go z prostownika, przeczyścić klemy |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-12-2014, 15:18
|
|
|
Podstawowa sprawa to sprawdzenie napięcia ładowania, jeśli będzie w normie, to trzeba sprawdzić akumulator w punkcie z akumulatorami. Nawet mały spadek napięcia ładowania, np. przez słabą masę, może spowodować że akumulator nie będzie dostatecznie doładowywany. |
|
|
|
 |
diament20
Forumowicz
Auto: outlander eclipse cross, colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 51 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 15-12-2014, 00:30
|
|
|
Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi. Nie mogłem wcześniej tego zrobić (....),ale właśnie dziś chyba padł już definitywnie. Tak jak mówiliście i u mnie wytrzymywał 2 dni i tyle, a teraz już tylko wymiana. Ale jeśli już przy tym jesteśmy to podpowiedzcie jakie parametry, bo na moim opis słabo, a wręcz niewidoczny. dowiedziałem się że ma być 95Ah / 830A / 12V / P+ czy może coś nie tak z moimi informacjami? a może jeszcze coś powinienem wiedzieć więcej?
mam motor 2.0 DI-D 140KM (aku chyba ma od początku czyli od 2007 bo wygląda na oryginał) |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
diament20
Forumowicz
Auto: outlander eclipse cross, colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 51 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 15-12-2014, 17:15
|
|
|
Dzięki za informacje, znalazłem właśnie YUASA 95Ah/850A12V/P+ wydaje się być dobra cena 388 pln (no chyba, że +30pln za brak starego aku na wymianę).Mam tylko obawy czy aby nie będzie za długi, bo ma 353mm długości ale myślę, że powinien się tam wkomponować |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 15-12-2014, 18:50
|
|
|
diament20 napisał/a: | Dzięki za informacje, znalazłem właśnie YUASA 95Ah/850A12V/P+ wydaje się być dobra cena 388 pln (no chyba, że +30pln za brak starego aku na wymianę).Mam tylko obawy czy aby nie będzie za długi, bo ma 353mm długości ale myślę, że powinien się tam wkomponować | Taniocha...... Ja za 100Ah Tudora z mega moca rozruchowa podczas mrozow do -30st C, dalem tauzena. No ale jakosc idzie w parze z cena, a na mrozach trzeba miec prund |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
diament20
Forumowicz
Auto: outlander eclipse cross, colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 51 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 15-12-2014, 21:12
|
|
|
Mitsuposiadacze, bo już jestem zakręcony jak muszla ślimaka!!! książka (instrukcja od Mitsu) zawiera tabelkę w której podano dane akumulatora: Napięcie - 12V (no zrozumiałe, że nie 6V czy 24V ); Typ - 95D31L; Pojemność - 64Ah; Prąd alternatora - 140A (nic nie podają na temat prądu rozruchu ). Wszędzie, w większości kalkulatory do wyliczeń i doboru akumulatorów, które odwiedziłem wyliczają: Pojemność - w granicach 95Ah (bywa też 80Ah); Prąd rozruchu - w granicach 850A (bywa od 700 do 850 A) No i jak z tym żyć i jak to rozkminić. Napiszcie jakie macie żeby nie dochodziło do niedoładowania albo przeładowania. Pomocy!!! bo auto stoi a ja zamówiłem jak napisałem wcześniej, ale zmotany jestem( i może się okazać po pomiarze, że ten 353 mm długości może nie wejść) to jeszcze bym zmienił zamówienie Dzięki !!! |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 15-12-2014, 21:32
|
|
|
diament20 napisał/a: | Mitsuposiadacze, bo już jestem zakręcony jak muszla ślimaka!!! książka (instrukcja od Mitsu) zawiera tabelkę w której podano dane akumulatora: Napięcie - 12V (no zrozumiałe, że nie 6V czy 24V ); Typ - 95D31L; Pojemność - 64Ah; Prąd alternatora - 140A (nic nie podają na temat prądu rozruchu ). Wszędzie, w większości kalkulatory do wyliczeń i doboru akumulatorów, które odwiedziłem wyliczają: Pojemność - w granicach 95Ah (bywa też 80Ah); Prąd rozruchu - w granicach 850A (bywa od 700 do 850 A) No i jak z tym żyć i jak to rozkminić. Napiszcie jakie macie żeby nie dochodziło do niedoładowania albo przeładowania. Pomocy!!! bo auto stoi a ja zamówiłem jak napisałem wcześniej, ale zmotany jestem( i może się okazać po pomiarze, że ten 353 mm długości może nie wejść) to jeszcze bym zmienił zamówienie Dzięki !!! |
353mm nie wejdzie. Za dlugi. Dobry bedzie np BOSCH S4 wymiary 306x173x225. Nr modelu S4028. 95Ah. Moc rozruchowa 830A.
W iparts.pl do wziecia za 489PLN:
http://www.iparts.pl/czes...0092s40280.html |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
diament20
Forumowicz
Auto: outlander eclipse cross, colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 51 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 15-12-2014, 22:32
|
|
|
przypuszczałem, ale zawsze brak tej pewności(jak to bywa, Polak - Mac Giver ) lepiej polegać na doświadczonych i ich podpowiedziach. Dzięki Dominik |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 15-12-2014, 23:22
|
|
|
mitsu00 napisał/a: |
353mm nie wejdzie. Za dlugi. Dobry bedzie np BOSCH S4 wymiary 306x173x225. Nr modelu S4028. 95Ah. Moc rozruchowa 830A.
W iparts.pl do wziecia za 489PLN:
http://www.iparts.pl/czes...0092s40280.html |
W Inter Cars 459,55 zł, do tego powinien być rabat, jak masz kartę Mitsumaniaka
http://e-katalog.intercar...akumulator.html |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 16-12-2014, 07:40
|
|
|
diament20 napisał/a: | Wszędzie, w większości kalkulatory do wyliczeń i doboru akumulatorów, które odwiedziłem wyliczają: Pojemność - w granicach 95Ah (bywa też 80Ah); Prąd rozruchu - w granicach 850A (bywa od 700 do 850 A) No i jak z tym żyć i jak to rozkminić. Napiszcie jakie macie żeby nie dochodziło do niedoładowania albo przeładowania. | Krótko pisząc - najwięcej Ah i najwięcej A żeby tylko weszły mechanicznie . Ponieważ masz ograniczoną przestrzeń to nie wpakujesz akumulatora o pojemności 200Ah, który nie miałby szansy na ładowanie prądem 1/10 pojemności. Realnie przy max prądzie alternatora 140A możliwa jest nadwyżka nad bieżącym zapotrzebowaniem ok. 100A - oczywiście nie zimą na początku jazdy - zatem 100Ah byłby ładowany niemal wzorcowo. Im masz więcej Ah tym więcej rozruchów zrobisz bez ładowania.
Prąd rozruchu czyli A są potrzebne aby dać "kopa" rozrusznikowi - nie weźmie więcej niż potrzebuje, ale jak ma za mało to bardziej leniwie kręci albo wcale. Klasę akumulatora poznaje się przy mrozach - wtedy drastycznie spada zarówno pojemność jak i prąd rozruchu. Przy -30st. często ledwie 40% zostanie tego co jest latem, a trzeba zakręcić rozrusznikiem, który ma przy okazji znacznie większe opory (gęsty olej, przymarznięte niektóre części).
To tak łopatologicznie - wymiary ograniczą nadmierne zapędy |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
diament20
Forumowicz
Auto: outlander eclipse cross, colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 51 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 16-12-2014, 13:14
|
|
|
Dzięki!!! rezon serdeczne bardzo ciekawie i pouczająco to ująłeś właśnie zamówiłem dziś YUASA Silver YBX 5335 95Ah/830A myślę że jest to dobra opcja, a poza tym wymiarowo jest zgodny z przygotowanym pod machą miejscem Jeśli chodzi o jego walory? przekonam się jak go poużywam. Tą akurat markę polecił mi - podobno znawca tematyki, elektryk samochodowy.(jak się nie sprawdzi ) Poza tym chyba fabrycznie też są, a na pewno były, montowane tej marki w autach produkowanych w Japonii, poza Japonią nie wiem.Jeszcze raz Wszystkim !!! dzięki wielkie za odpowiedzi na mój lament Pozdrawiam i z racji bliskości Świąt Wszystkiego Najlepszego, a tym co będą podróżować spokojności, szerokości i bezpieczeństwa no i bezawaryjności !!!! Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|