Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
czy to akumulator?czy może coś innego?
Autor Wiadomość
diament20 
Forumowicz

Auto: outlander eclipse cross, colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 51
Skąd: mazowsze
Wysłany: 07-12-2014, 22:36   czy to akumulator?czy może coś innego?

rano jest nie najlepiej z odpalaniem(2,0 diesel) potem troszkę lepiej ale podczas odpalania rano rozświetlają się światła(na chwilę w trakcie kręcenia rozrusznika)czego wcześniej nie widziałem, a raczej twierdzę, że nie było. Jakoś odpala tylko może mnie kiedyś nie posłuchać i odmówić współpracy :( Czy to sygnał o padaniu akumulatora, czy może świece żarowe (może któraś nie działa i słabo podgrzane paliwo) czy może ktoś ma inne doświadczenie lub wiedzę? Dzięki za podpowiedzi.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 08-12-2014, 11:51   Re: czy to akumulator?czy może coś innego?

diament20 napisał/a:
rano jest nie najlepiej z odpalaniem(2,0 diesel) potem troszkę lepiej ale podczas odpalania rano rozświetlają się światła(na chwilę w trakcie kręcenia rozrusznika)czego wcześniej nie widziałem, a raczej twierdzę, że nie było. Jakoś odpala tylko może mnie kiedyś nie posłuchać i odmówić współpracy :( Czy to sygnał o padaniu akumulatora, czy może świece żarowe (może któraś nie działa i słabo podgrzane paliwo) czy może ktoś ma inne doświadczenie lub wiedzę? Dzięki za podpowiedzi.
Obecny akumulator ile ma lat? Ori chyba jest Matsushita albo Yuasa jesli dobrze pamietam. Mniejsza z tym zreszta. Akku powinno sie wymieniac co 4-5 lat, pozniej to juz rosyjska ruletka. Mi padl po 3 latach bez uprzednich niedociagniec. Nie trzymal napiecia i rozladowywal sie po 2 dniach od doladowania. Oznaki? Dyskoteka na tablicy rozdz. i zero reakcji na przekrecenie zaplonu. Nawet rozrusznik nie krecil.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-12-2014, 12:43   

Przedmówca ma 100% rację - jeżeli na początku zimy jest kłopot z rozruchem i akumulator ma jakieś 5 lat, to nie ma co szukać dziury w całym, tylko udać się do sklepu z akumulatorami.
Też ostatnio wymieniałem - wybrałem markę Yuasa ze względu na największą wagę - jak na razie super (kręci tak że mało silnik nie wypadnie przy rozruchu), co do trwałości to okaże się za kilka lat...
bonito
 
 
olgierto 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 139
Skąd: RŚL
Wysłany: 08-12-2014, 14:08   

jeśli robisz małe przebiegi to aku sie nie doładuje. Czasem wystarczy co jakis czas podładować go z prostownika, przeczyścić klemy
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-12-2014, 15:18   

Podstawowa sprawa to sprawdzenie napięcia ładowania, jeśli będzie w normie, to trzeba sprawdzić akumulator w punkcie z akumulatorami. Nawet mały spadek napięcia ładowania, np. przez słabą masę, może spowodować że akumulator nie będzie dostatecznie doładowywany.
 
 
diament20 
Forumowicz

Auto: outlander eclipse cross, colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 51
Skąd: mazowsze
Wysłany: 15-12-2014, 00:30   

Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi. Nie mogłem wcześniej tego zrobić (....),ale właśnie dziś chyba padł już definitywnie. Tak jak mówiliście i u mnie wytrzymywał 2 dni i tyle, a teraz już tylko wymiana. Ale jeśli już przy tym jesteśmy to podpowiedzcie jakie parametry, bo na moim opis słabo, a wręcz niewidoczny. dowiedziałem się że ma być 95Ah / 830A / 12V / P+ czy może coś nie tak z moimi informacjami? a może jeszcze coś powinienem wiedzieć więcej? :?
mam motor 2.0 DI-D 140KM (aku chyba ma od początku czyli od 2007 bo wygląda na oryginał)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-12-2014, 07:49   

http://www.akumulator.pl/produkty/ca1004
Firma i model tylko poglądowo ale są też parametry jakie powinny być.
 
 
diament20 
Forumowicz

Auto: outlander eclipse cross, colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 51
Skąd: mazowsze
Wysłany: 15-12-2014, 17:15   

Dzięki za informacje, znalazłem właśnie YUASA 95Ah/850A12V/P+ wydaje się być dobra cena 388 pln (no chyba, że +30pln za brak starego aku na wymianę).Mam tylko obawy czy aby nie będzie za długi, :shock: bo ma 353mm długości :( ale myślę, że powinien się tam wkomponować :)
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 15-12-2014, 18:50   

diament20 napisał/a:
Dzięki za informacje, znalazłem właśnie YUASA 95Ah/850A12V/P+ wydaje się być dobra cena 388 pln (no chyba, że +30pln za brak starego aku na wymianę).Mam tylko obawy czy aby nie będzie za długi, :shock: bo ma 353mm długości :( ale myślę, że powinien się tam wkomponować :)
Taniocha...... Ja za 100Ah Tudora z mega moca rozruchowa podczas mrozow do -30st C, dalem tauzena. No ale jakosc idzie w parze z cena, a na mrozach trzeba miec prund :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
diament20 
Forumowicz

Auto: outlander eclipse cross, colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 51
Skąd: mazowsze
Wysłany: 15-12-2014, 21:12   

Mitsuposiadacze, bo już jestem zakręcony jak muszla ślimaka!!! :rolleyes: książka (instrukcja od Mitsu) zawiera tabelkę w której podano dane akumulatora: Napięcie - 12V (no zrozumiałe, że nie 6V czy 24V :) ); Typ - 95D31L; Pojemność - 64Ah; Prąd alternatora - 140A (nic nie podają na temat prądu rozruchu ). Wszędzie, w większości kalkulatory do wyliczeń i doboru akumulatorów, które odwiedziłem wyliczają: Pojemność - w granicach 95Ah (bywa też 80Ah); Prąd rozruchu - w granicach 850A (bywa od 700 do 850 A) No i jak z tym żyć i jak to rozkminić. Napiszcie jakie macie żeby nie dochodziło do niedoładowania albo przeładowania. Pomocy!!! bo auto stoi :( a ja zamówiłem jak napisałem wcześniej, ale zmotany jestem( i może się okazać po pomiarze, że ten 353 mm długości może nie wejść) to jeszcze bym zmienił zamówienie Dzięki !!!
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 15-12-2014, 21:32   

diament20 napisał/a:
Mitsuposiadacze, bo już jestem zakręcony jak muszla ślimaka!!! :rolleyes: książka (instrukcja od Mitsu) zawiera tabelkę w której podano dane akumulatora: Napięcie - 12V (no zrozumiałe, że nie 6V czy 24V :) ); Typ - 95D31L; Pojemność - 64Ah; Prąd alternatora - 140A (nic nie podają na temat prądu rozruchu ). Wszędzie, w większości kalkulatory do wyliczeń i doboru akumulatorów, które odwiedziłem wyliczają: Pojemność - w granicach 95Ah (bywa też 80Ah); Prąd rozruchu - w granicach 850A (bywa od 700 do 850 A) No i jak z tym żyć i jak to rozkminić. Napiszcie jakie macie żeby nie dochodziło do niedoładowania albo przeładowania. Pomocy!!! bo auto stoi :( a ja zamówiłem jak napisałem wcześniej, ale zmotany jestem( i może się okazać po pomiarze, że ten 353 mm długości może nie wejść) to jeszcze bym zmienił zamówienie Dzięki !!!

353mm nie wejdzie. Za dlugi. Dobry bedzie np BOSCH S4 wymiary 306x173x225. Nr modelu S4028. 95Ah. Moc rozruchowa 830A.
W iparts.pl do wziecia za 489PLN:
http://www.iparts.pl/czes...0092s40280.html
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
diament20 
Forumowicz

Auto: outlander eclipse cross, colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 51
Skąd: mazowsze
Wysłany: 15-12-2014, 22:32   

przypuszczałem, ale zawsze brak tej pewności(jak to bywa, Polak - Mac Giver :) ) lepiej polegać na doświadczonych i ich podpowiedziach. Dzięki Dominik
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 15-12-2014, 23:22   

mitsu00 napisał/a:

353mm nie wejdzie. Za dlugi. Dobry bedzie np BOSCH S4 wymiary 306x173x225. Nr modelu S4028. 95Ah. Moc rozruchowa 830A.
W iparts.pl do wziecia za 489PLN:
http://www.iparts.pl/czes...0092s40280.html


W Inter Cars 459,55 zł, do tego powinien być rabat, jak masz kartę Mitsumaniaka
http://e-katalog.intercar...akumulator.html
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 16-12-2014, 07:40   

diament20 napisał/a:
Wszędzie, w większości kalkulatory do wyliczeń i doboru akumulatorów, które odwiedziłem wyliczają: Pojemność - w granicach 95Ah (bywa też 80Ah); Prąd rozruchu - w granicach 850A (bywa od 700 do 850 A) No i jak z tym żyć i jak to rozkminić. Napiszcie jakie macie żeby nie dochodziło do niedoładowania albo przeładowania.
Krótko pisząc - najwięcej Ah i najwięcej A żeby tylko weszły mechanicznie ;) . Ponieważ masz ograniczoną przestrzeń to nie wpakujesz akumulatora o pojemności 200Ah, który nie miałby szansy na ładowanie prądem 1/10 pojemności. Realnie przy max prądzie alternatora 140A możliwa jest nadwyżka nad bieżącym zapotrzebowaniem ok. 100A - oczywiście nie zimą na początku jazdy ;) - zatem 100Ah byłby ładowany niemal wzorcowo. Im masz więcej Ah tym więcej rozruchów zrobisz bez ładowania.
Prąd rozruchu czyli A są potrzebne aby dać "kopa" rozrusznikowi - nie weźmie więcej niż potrzebuje, ale jak ma za mało to bardziej leniwie kręci albo wcale. Klasę akumulatora poznaje się przy mrozach - wtedy drastycznie spada zarówno pojemność jak i prąd rozruchu. Przy -30st. często ledwie 40% zostanie tego co jest latem, a trzeba zakręcić rozrusznikiem, który ma przy okazji znacznie większe opory (gęsty olej, przymarznięte niektóre części).
To tak łopatologicznie - wymiary ograniczą nadmierne zapędy :wink:
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
diament20 
Forumowicz

Auto: outlander eclipse cross, colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 51
Skąd: mazowsze
Wysłany: 16-12-2014, 13:14   

Dzięki!!! rezon serdeczne :D bardzo ciekawie i pouczająco to ująłeś :idea: właśnie zamówiłem dziś YUASA Silver YBX 5335 95Ah/830A myślę że jest to dobra opcja, a poza tym wymiarowo jest zgodny z przygotowanym pod machą miejscem :D Jeśli chodzi o jego walory? przekonam się jak go poużywam. Tą akurat markę polecił mi - podobno znawca tematyki, elektryk samochodowy.(jak się nie sprawdzi :axe: ) :mrgreen: Poza tym chyba fabrycznie też są, a na pewno były, montowane tej marki w autach produkowanych w Japonii, poza Japonią nie wiem.Jeszcze raz Wszystkim !!! dzięki wielkie za odpowiedzi na mój lament :biggrin: Pozdrawiam i z racji bliskości Świąt Wszystkiego Najlepszego, a tym co będą podróżować spokojności, szerokości i bezpieczeństwa no i bezawaryjności !!!! Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.