Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Kilka problemów z nowym nabytkiem
Autor Wiadomość
bugaj102 
Forumowicz
Małoznawca

Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-10-2014, 17:37   Carisma 1.8 GDI 125km muli się i cięzko pali na zimnym

Witam jestem nowym posiadaczem carismy i nowy na tym forum. Chciałbym się dowiedzieć jaka jest przyczyna lub może przyczyny tego, że gaśnie jak jest zimny przez jakieś dwie minuty po odpaleniu ale później chodzi ładnie i się zbiera. Gdy się już nagrzeje to nie gaśnie i czasem falują obroty i jakby brakuje mu mocy czuć to przez jazde nie wiem co się dzieje gdyż już wyczyściłem przepustniece i silniczek krokowy wymieniełem filtrpowietrza i filtr oleju oraz olej. Nie wiem czy to wina fltra paliwa, że może być brudny czy przepływomierza lub czujnika temperatury nie znam się zabardzo trochę technicznie coś porobie ale musze wiedzieć gdzie co się znajduje. Może być to wina cewki zapłonowej lub świec lub filtra paliwa?
 
 
dexter1992 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.6 16V Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 171
Skąd: Siucice
Wysłany: 11-10-2014, 18:04   

Jedź na Evoscan jeśli masz możliwość.
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 11-10-2014, 18:30   

Dobrze kombinujesz :)
Co do odpalania, sprawdz swiece.
Co do zamulania tez sprawdz swiece, a do tego jeszcze filtr paliwa glowny i filterki w pompie wc.
_________________

 
 
bugaj102 
Forumowicz
Małoznawca

Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-10-2014, 20:54   

Mam jeszcze dwa pytania.
1. Czy mogę przekręcić trochę ten filtr paliwa na poziomo by łatwiej go wykręcić bo mam zapieczone śruby i nie mogę sobie z tym poradzić.
2. Jaki jest przewód elektryczny przy lewym nadkolu chyba do skrzyni wchodzi?
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 16-10-2014, 21:32   

2 błędy wymrugane:

15. sensor kontroli obrotów biegu jałowego silnika
23. Crankshaft position (CKP) sensor/ camshaft position (CMP) sensor

http://www.fotosik.pl/pok...c68820d1c6.html

log zrobiony zaraz po wymianie filtra paliwa który jest przy lewym nadkolu

można zobaczyć z evoscana:

WC - w normie na biegu jałowym - bez dużego obciążenia

Octane level na dosyć niskim poziomie 35%

Fuel Trim Low - 9,3% - poprawki paliwowe krótko terminowe na dosyć wysokim poziomie
Fuel Trim Mid - 5,6%
Fuel Trim High - 0,1 %
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
bugaj102 
Forumowicz
Małoznawca

Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-12-2014, 15:22   [Cari 1.8 GDI] Kilka problemów z nowym nabytkiem

Witam. Zakładałem już kilka tematów, ale nikt nie dał mi odpowiedzi w 100 procentach. Kupiłem swoją Carismę za grosze jest z 99 roku ma silnik 1.8 GDI 125km klimatyzacja itd. wymieniłem olej na 10w40 filtr powietrza i filtr paliwa z którym się trochę namęczyłem. Mam kilka problemów mianowicie pierwszy z nich to:
1. Stukot silnika na dole i cieknący wał korbowy
2. Jak puszczę sprzęgło strasznie coś puka jak je wcisnę jest już normalnie i cicho
3. Strasznie irytujący problem gdyż na 4 i 5 biegu jak jadę pewną prędkością to dławi się jakby tracił moc lub paliwo nie docierało a po chwili jest git i tak się powtarza
4. Falujące obroty i czasem potrafi zgasnąć, moja diagnoza jest taka, że jak na luzie skręcam kierownicą wzrastają obroty a jak wcisnę sprzęgło powiedzmy podjeżdżając pod dom przygasają światła, i piszczy pasek ale nie wiem czy od alternatora czy od wspomagania.

Jest to temat grzecznościowy i proszę o wyrozumiałość jestem młody a to mój pierwszy samochód gdy mam prawo jazdy. Bardzo proszę o pomoc!!!
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 13-12-2014, 16:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-12-2014, 16:35   

bugaj102 napisał/a:
1. Stukot silnika na dole i cieknący wał korbowy

Cieknie spod osłony rozrządu?
bugaj102 napisał/a:
2. Jak puszczę sprzęgło strasznie coś puka jak je wcisnę jest już normalnie i cicho
Skrzynia biegów?

Nikt nie da Ci odpowiedzi w 100 % przez Forum.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-12-2014, 19:07   

bugaj102 napisał/a:
3. Strasznie irytujący problem gdyż na 4 i 5 biegu jak jadę pewną prędkością to dławi się jakby tracił moc lub paliwo nie docierało a po chwili jest git i tak się powtarza
Kontrola parametrów rzeczywistych pracy silnika
bugaj102 napisał/a:
4. Falujące obroty i czasem potrafi zgasnąć, moja diagnoza jest taka, że jak na luzie skręcam kierownicą wzrastają obroty a jak wcisnę sprzęgło powiedzmy podjeżdżając pod dom przygasają światła, i piszczy pasek ale nie wiem czy od alternatora czy od wspomagania.
Do sprawdzenia przepustnica, ewentualne czyszczenie i regulacja
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
bugaj102 
Forumowicz
Małoznawca

Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-12-2014, 22:34   

Hubeeert cieknie pomiędzy sprzęgłem a skrzynią jak dobrze mi się kojarzy czy też między rozrządem a sprzęgłem coś takiego :)

robertdg hmm przepustnica była czyszczona i nic to nie dało był podłączony pod Evoscan i wykazało 2 błędy 25 i 3 jeden jest od czujnika położenia wałka rozrządu lub wałka korbowego a drugi od krokowca a i jeszcze mówisz kontrola pracy rzeczywistych parametrów silnika czy za to odpowiada jakiś czujnik czy coś takiego? I czy jest gdzieś w Warszawie dobry lecz nie zbyt drogi mechanik co by mógł mi pomóc bo nie jestem bogaty a pracuje w biedronce ale się zaprałem na Carismę i choćby mi wybuchła chcę ją naprawić a dlatego potrzebuje waszej pomocy bo nie stać mnie na niepotrzebne wydatki.


A i jeszcze pytanko czy jest w pompie WC jakiś filtr paliwa? Bo jak tak to może on jest przytkany i dlatego traci moc lub się dławi jest to oczywiście Carisma przed liftem
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-12-2014, 07:56   

Jeśli nie chcesz dużo wydać na naprawy to szczerze mówiąc nie trafiony zakup dodatkowo kupiłeś auto nieźle zajeżdżone chyba z wszystkimi typowymi problemami trapiącymi takie auto z tym "wspaniałym" silnikiem. Nie chodzi o to, żeby Cię dołować, ale trafiłeś na niezła minę.
1. Ten stukot to pewnie zatarte lub brudne hydrauliczne popychacze i raczej tylko wymiana Cię ratuje. Koszt to około 30 - 40 zł za sztukę razy 16 plus robocizna. Jeśli cieknie z wału to oczywiście uszczelniacze do wymiany, jeśli ten od skrzyni, to trzeba demontować skrzynię a jeśli od rozrządu, to trzeba demontować rozrząd.
2. Skrzynia do remontu, jeśli już puka to pewnie coś poważnego i pewnie naprawa z robocizną około 1000zł lub więcej.
3. Pewnie problemy z pompą wysokiego ciśnienia ale jak zauważono wyżej, sprawdzenie parametrów pracy silnika po podłączeniu do komputera powinno to wyjaśnić.
4. Też za to może być odpowiedzialny układ paliwowy czyli to co w punkcie 3 lub silniczek krokowy na który wskazuje błąd. Jeśli chodzi o czujnik położenia wałka rozrządu, to być może da się go naprawić jak w przypadku takiego czujnika w Galancie. Tego w galancie wystarczy rozebrać i polutować na nowo (zimne luty) połączenie czujnika z kostką które z powodu temperatury i drgań rozpada się.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-12-2014, 11:08   

bugaj102 napisał/a:
Hubeeert cieknie pomiędzy sprzęgłem a skrzynią jak dobrze mi się kojarzy czy też między rozrządem a sprzęgłem coś takiego

Za chwilę wymienisz sprzęgło bo prawdopodobnie cieknie uszczelniacz na wale za kołem zamachowym. Tak czy inaczej skrzynia do zdjęcia.
bugaj102 napisał/a:
był podłączony pod Evoscan i wykazało 2 błędy 25 i 3 jeden jest od czujnika położenia wałka rozrządu lub wałka korbowego a drugi od krokowca

Do wymiany czujnik (na 99%) skoro sieje błędami to długo nie pociągnie. Krokowiec do diagnozy, ale też możesz zacząć szukać.
plecho1 napisał/a:
pewnie naprawa z robocizną około 1000zł lub więcej.
Za 350-450 zł można kupić skrzynię więc po cholerę remontować tą?
plecho1 napisał/a:
3. Pewnie problemy z pompą wysokiego ciśnienia
Tego nie wiadomo. Evoscan powinien pokazać ciśnienie paliwa na listwie.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
benton66 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 118
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 14-12-2014, 11:41   

bugaj102 napisał/a:
I czy jest gdzieś w Warszawie dobry lecz nie zbyt drogi mechanik co by mógł mi pomóc bo nie jestem bogaty a pracuje w biedronce ale się zaprałem na Carismę i choćby mi wybuchła chcę ją naprawić a dlatego potrzebuje waszej pomocy bo nie stać mnie na niepotrzebne wydatki.


Serwis Mitsumaniaków w Warszawie na ul. Oliwskiej na Bródnie. Słyszałem że są niedrodzy i znają markę na wylot
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 14-12-2014, 11:52   

osoby które nie czytały wcześniej polecam:

http://forum.mitsumaniaki...hlight=#1342673
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-12-2014, 12:33   

Scaliłem dwa tematy bo dotyczą tego samego.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
bugaj102 
Forumowicz
Małoznawca

Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-12-2014, 16:18   

plecho1, Twierdzisz, że trafiłem na minę, ale człowiek nie powinien się poddawać tylko walczyć więc spróbuje coś z tym zrobić. Czujnik położenia wałka to jest koszt 120 zł, skrzynia chodzi delikatnie ale może coś w środku się już wyrobiło i trzeba wymienić a cieknie między skrzynia i rozrządem z obydwu stron rozrząd kompletny kosztował mnie 315 zł i wymiana 300 tylko, że dopiero po nowym roku i przy tym wymienia mi ten uszczelniacz ze strony rozrządu po nowym roku planuje zrobić sprzęgło to też uszczelniacz można wymienić. Hmm co jeszcze warsztat w którym chcę to zrobić to EURO WARSZTAT na Lubiczowie koło osiedla górczewskiej na jelonkach w stronę Leszna może ktoś tam był i da opinie na jego temat. Powiedzcie więc ile mniej więcej w warsztacie Mitsumaniaków by kosztowały te naprawy? i czy może lepiej, taniej i łatwiej będzie przełożyć silnik? Może ktoś na forum ma takowy po rozbitej Cari i sprzeda za nie duże pieniądze odwdzięczę się:D mam zniżki do KTD na Prymasa tysiąclecia. Sorki to już mój 5 samochód ale 1 tak skomplikowany jakim jest sam silnik GDI z bezpośrednim wtryskiem jest bardzo elastyczny ale i trzeba o niego dbać a jak ktoś tego nie umie to później sprzedaje buble a co najgorsze kupiłem go od znajomego :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.