[Cari 1.8 GDI] Kilka problemów z nowym nabytkiem |
Autor |
Wiadomość |
bugaj102
Forumowicz Małoznawca
Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 109 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-10-2014, 17:37 Carisma 1.8 GDI 125km muli się i cięzko pali na zimnym
|
|
|
Witam jestem nowym posiadaczem carismy i nowy na tym forum. Chciałbym się dowiedzieć jaka jest przyczyna lub może przyczyny tego, że gaśnie jak jest zimny przez jakieś dwie minuty po odpaleniu ale później chodzi ładnie i się zbiera. Gdy się już nagrzeje to nie gaśnie i czasem falują obroty i jakby brakuje mu mocy czuć to przez jazde nie wiem co się dzieje gdyż już wyczyściłem przepustniece i silniczek krokowy wymieniełem filtrpowietrza i filtr oleju oraz olej. Nie wiem czy to wina fltra paliwa, że może być brudny czy przepływomierza lub czujnika temperatury nie znam się zabardzo trochę technicznie coś porobie ale musze wiedzieć gdzie co się znajduje. Może być to wina cewki zapłonowej lub świec lub filtra paliwa? |
|
|
|
 |
dexter1992
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 171 Skąd: Siucice
|
Wysłany: 11-10-2014, 18:04
|
|
|
Jedź na Evoscan jeśli masz możliwość. |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 11-10-2014, 18:30
|
|
|
Dobrze kombinujesz
Co do odpalania, sprawdz swiece.
Co do zamulania tez sprawdz swiece, a do tego jeszcze filtr paliwa glowny i filterki w pompie wc. |
_________________
 |
|
|
|
 |
bugaj102
Forumowicz Małoznawca
Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 109 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-10-2014, 20:54
|
|
|
Mam jeszcze dwa pytania.
1. Czy mogę przekręcić trochę ten filtr paliwa na poziomo by łatwiej go wykręcić bo mam zapieczone śruby i nie mogę sobie z tym poradzić.
2. Jaki jest przewód elektryczny przy lewym nadkolu chyba do skrzyni wchodzi? |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 16-10-2014, 21:32
|
|
|
2 błędy wymrugane:
15. sensor kontroli obrotów biegu jałowego silnika
23. Crankshaft position (CKP) sensor/ camshaft position (CMP) sensor
http://www.fotosik.pl/pok...c68820d1c6.html
log zrobiony zaraz po wymianie filtra paliwa który jest przy lewym nadkolu
można zobaczyć z evoscana:
WC - w normie na biegu jałowym - bez dużego obciążenia
Octane level na dosyć niskim poziomie 35%
Fuel Trim Low - 9,3% - poprawki paliwowe krótko terminowe na dosyć wysokim poziomie
Fuel Trim Mid - 5,6%
Fuel Trim High - 0,1 % |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
bugaj102
Forumowicz Małoznawca
Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 109 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-12-2014, 15:22 [Cari 1.8 GDI] Kilka problemów z nowym nabytkiem
|
|
|
Witam. Zakładałem już kilka tematów, ale nikt nie dał mi odpowiedzi w 100 procentach. Kupiłem swoją Carismę za grosze jest z 99 roku ma silnik 1.8 GDI 125km klimatyzacja itd. wymieniłem olej na 10w40 filtr powietrza i filtr paliwa z którym się trochę namęczyłem. Mam kilka problemów mianowicie pierwszy z nich to:
1. Stukot silnika na dole i cieknący wał korbowy
2. Jak puszczę sprzęgło strasznie coś puka jak je wcisnę jest już normalnie i cicho
3. Strasznie irytujący problem gdyż na 4 i 5 biegu jak jadę pewną prędkością to dławi się jakby tracił moc lub paliwo nie docierało a po chwili jest git i tak się powtarza
4. Falujące obroty i czasem potrafi zgasnąć, moja diagnoza jest taka, że jak na luzie skręcam kierownicą wzrastają obroty a jak wcisnę sprzęgło powiedzmy podjeżdżając pod dom przygasają światła, i piszczy pasek ale nie wiem czy od alternatora czy od wspomagania.
Jest to temat grzecznościowy i proszę o wyrozumiałość jestem młody a to mój pierwszy samochód gdy mam prawo jazdy. Bardzo proszę o pomoc!!! |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 13-12-2014, 16:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-12-2014, 16:35
|
|
|
bugaj102 napisał/a: | 1. Stukot silnika na dole i cieknący wał korbowy |
Cieknie spod osłony rozrządu? bugaj102 napisał/a: | 2. Jak puszczę sprzęgło strasznie coś puka jak je wcisnę jest już normalnie i cicho | Skrzynia biegów?
Nikt nie da Ci odpowiedzi w 100 % przez Forum. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-12-2014, 19:07
|
|
|
bugaj102 napisał/a: | 3. Strasznie irytujący problem gdyż na 4 i 5 biegu jak jadę pewną prędkością to dławi się jakby tracił moc lub paliwo nie docierało a po chwili jest git i tak się powtarza | Kontrola parametrów rzeczywistych pracy silnika bugaj102 napisał/a: | 4. Falujące obroty i czasem potrafi zgasnąć, moja diagnoza jest taka, że jak na luzie skręcam kierownicą wzrastają obroty a jak wcisnę sprzęgło powiedzmy podjeżdżając pod dom przygasają światła, i piszczy pasek ale nie wiem czy od alternatora czy od wspomagania.
| Do sprawdzenia przepustnica, ewentualne czyszczenie i regulacja |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
bugaj102
Forumowicz Małoznawca
Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 109 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-12-2014, 22:34
|
|
|
Hubeeert cieknie pomiędzy sprzęgłem a skrzynią jak dobrze mi się kojarzy czy też między rozrządem a sprzęgłem coś takiego
robertdg hmm przepustnica była czyszczona i nic to nie dało był podłączony pod Evoscan i wykazało 2 błędy 25 i 3 jeden jest od czujnika położenia wałka rozrządu lub wałka korbowego a drugi od krokowca a i jeszcze mówisz kontrola pracy rzeczywistych parametrów silnika czy za to odpowiada jakiś czujnik czy coś takiego? I czy jest gdzieś w Warszawie dobry lecz nie zbyt drogi mechanik co by mógł mi pomóc bo nie jestem bogaty a pracuje w biedronce ale się zaprałem na Carismę i choćby mi wybuchła chcę ją naprawić a dlatego potrzebuje waszej pomocy bo nie stać mnie na niepotrzebne wydatki.
A i jeszcze pytanko czy jest w pompie WC jakiś filtr paliwa? Bo jak tak to może on jest przytkany i dlatego traci moc lub się dławi jest to oczywiście Carisma przed liftem |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 14-12-2014, 07:56
|
|
|
Jeśli nie chcesz dużo wydać na naprawy to szczerze mówiąc nie trafiony zakup dodatkowo kupiłeś auto nieźle zajeżdżone chyba z wszystkimi typowymi problemami trapiącymi takie auto z tym "wspaniałym" silnikiem. Nie chodzi o to, żeby Cię dołować, ale trafiłeś na niezła minę.
1. Ten stukot to pewnie zatarte lub brudne hydrauliczne popychacze i raczej tylko wymiana Cię ratuje. Koszt to około 30 - 40 zł za sztukę razy 16 plus robocizna. Jeśli cieknie z wału to oczywiście uszczelniacze do wymiany, jeśli ten od skrzyni, to trzeba demontować skrzynię a jeśli od rozrządu, to trzeba demontować rozrząd.
2. Skrzynia do remontu, jeśli już puka to pewnie coś poważnego i pewnie naprawa z robocizną około 1000zł lub więcej.
3. Pewnie problemy z pompą wysokiego ciśnienia ale jak zauważono wyżej, sprawdzenie parametrów pracy silnika po podłączeniu do komputera powinno to wyjaśnić.
4. Też za to może być odpowiedzialny układ paliwowy czyli to co w punkcie 3 lub silniczek krokowy na który wskazuje błąd. Jeśli chodzi o czujnik położenia wałka rozrządu, to być może da się go naprawić jak w przypadku takiego czujnika w Galancie. Tego w galancie wystarczy rozebrać i polutować na nowo (zimne luty) połączenie czujnika z kostką które z powodu temperatury i drgań rozpada się. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-12-2014, 11:08
|
|
|
bugaj102 napisał/a: | Hubeeert cieknie pomiędzy sprzęgłem a skrzynią jak dobrze mi się kojarzy czy też między rozrządem a sprzęgłem coś takiego |
Za chwilę wymienisz sprzęgło bo prawdopodobnie cieknie uszczelniacz na wale za kołem zamachowym. Tak czy inaczej skrzynia do zdjęcia.
bugaj102 napisał/a: | był podłączony pod Evoscan i wykazało 2 błędy 25 i 3 jeden jest od czujnika położenia wałka rozrządu lub wałka korbowego a drugi od krokowca |
Do wymiany czujnik (na 99%) skoro sieje błędami to długo nie pociągnie. Krokowiec do diagnozy, ale też możesz zacząć szukać. plecho1 napisał/a: | pewnie naprawa z robocizną około 1000zł lub więcej. | Za 350-450 zł można kupić skrzynię więc po cholerę remontować tą? plecho1 napisał/a: | 3. Pewnie problemy z pompą wysokiego ciśnienia | Tego nie wiadomo. Evoscan powinien pokazać ciśnienie paliwa na listwie. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
benton66
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 118 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 14-12-2014, 11:41
|
|
|
bugaj102 napisał/a: | I czy jest gdzieś w Warszawie dobry lecz nie zbyt drogi mechanik co by mógł mi pomóc bo nie jestem bogaty a pracuje w biedronce ale się zaprałem na Carismę i choćby mi wybuchła chcę ją naprawić a dlatego potrzebuje waszej pomocy bo nie stać mnie na niepotrzebne wydatki.
|
Serwis Mitsumaniaków w Warszawie na ul. Oliwskiej na Bródnie. Słyszałem że są niedrodzy i znają markę na wylot |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 14-12-2014, 11:52
|
|
|
osoby które nie czytały wcześniej polecam:
http://forum.mitsumaniaki...hlight=#1342673 |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-12-2014, 12:33
|
|
|
Scaliłem dwa tematy bo dotyczą tego samego. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
bugaj102
Forumowicz Małoznawca
Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 109 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-12-2014, 16:18
|
|
|
plecho1, Twierdzisz, że trafiłem na minę, ale człowiek nie powinien się poddawać tylko walczyć więc spróbuje coś z tym zrobić. Czujnik położenia wałka to jest koszt 120 zł, skrzynia chodzi delikatnie ale może coś w środku się już wyrobiło i trzeba wymienić a cieknie między skrzynia i rozrządem z obydwu stron rozrząd kompletny kosztował mnie 315 zł i wymiana 300 tylko, że dopiero po nowym roku i przy tym wymienia mi ten uszczelniacz ze strony rozrządu po nowym roku planuje zrobić sprzęgło to też uszczelniacz można wymienić. Hmm co jeszcze warsztat w którym chcę to zrobić to EURO WARSZTAT na Lubiczowie koło osiedla górczewskiej na jelonkach w stronę Leszna może ktoś tam był i da opinie na jego temat. Powiedzcie więc ile mniej więcej w warsztacie Mitsumaniaków by kosztowały te naprawy? i czy może lepiej, taniej i łatwiej będzie przełożyć silnik? Może ktoś na forum ma takowy po rozbitej Cari i sprzeda za nie duże pieniądze odwdzięczę się:D mam zniżki do KTD na Prymasa tysiąclecia. Sorki to już mój 5 samochód ale 1 tak skomplikowany jakim jest sam silnik GDI z bezpośrednim wtryskiem jest bardzo elastyczny ale i trzeba o niego dbać a jak ktoś tego nie umie to później sprzedaje buble a co najgorsze kupiłem go od znajomego |
|
|
|
 |
|