Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Tarcze hamulcowe i klocki
Autor Wiadomość
Evans 
Forumowicz


Auto: Galant 2,4 GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 35
Skąd: Tczew
Wysłany: 17-11-2014, 21:29   

A zastanawiałeś się nad klockami ferodo? Jak ja kupowałem to mi je polecali na forum w innym temacie. Klocki podobno są miękkie więc nie katowałyby tarczy, nie piszczą ale chyba dość mocno pylą ale ja mam jakieś dziwne felgi, że po przejechanych 50m już są brudne więc trudno mi stwierdzić. Chociaż jak teraz po zdjęciu je czyściłem to koła z osi na której były założone ferodo były o wiele bardziej brudne ale może na przodzie po prostu tak jest.
 
 
Lewian 
Nowy Forumowicz

Auto: Nissan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2012
Posty: 27
Skąd: Kleczew/Konin/Poznań
Wysłany: 17-11-2014, 21:35   

Evans napisał/a:
A zastanawiałeś się nad klockami ferodo? Jak ja kupowałem to mi je polecali na forum w innym temacie. Klocki podobno są miękkie więc nie katowałyby tarczy, nie piszczą ale chyba dość mocno pylą ale ja mam jakieś dziwne felgi, że po przejechanych 50m już są brudne więc trudno mi stwierdzić. Chociaż jak teraz po zdjęciu je czyściłem to koła z osi na której były założone ferodo były o wiele bardziej brudne ale może na przodzie po prostu tak jest.



- Klocek Ferodo bardzo dobry
- z reguły nie jest to miękki klocek, choć nie można wrzucać wszystkich Ferodo czy innej firmy do jednego wora bo dla każdego auta zgodnie z normami i wytycznymi producenta idzie inna mieszanka.
- na przodzie zawsze szybciej Ci zasyfi felgi bo przód ma ciężej więc i większe zużycie
- Ferodo faktycznie bardziej niż przeciętnie brudzą felgi ale to nie jest minus, klocki mają dużą zdolność samoczyszczącą przez co więcej syfu na feldze ale zawsze mamy ostry i skuteczny hamulec a nie zeszkloną warstwę ślizgającą się po tarczy.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 17-11-2014, 22:16   

Lewian napisał/a:
klocki mają dużą zdolność samoczyszczącą przez co więcej syfu na feldze ale zawsze mamy ostry i skuteczny hamulec a nie zeszkloną warstwę ślizgającą się po tarczy.

I jak tak mam po ponad roku jezdzenia na II lifvcie i tarczy 276/26mm i klockach z Japnońskimi znaczkami chyba JPN z taką ukośną przerwa na okładzinach, dałem za nie chyba 95zł, Zero bicia i duża skuteczność hamowania w porównaniu do starych. A tarcze wygladają równiótko i nie są zeszklone.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Kaucz 
Mitsumaniak
EA5A should be RWD!


Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1599
Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
Wysłany: 18-12-2014, 19:54   

Witam. Potrzebuję jakiegoś manuala jak wymienić klocki w tarczobębnach - jakie klucz beda potrzebne itp. niestety skończyły mi się i muszę szybko samemu coś z tym zrobić, a w tym przypadku nie ma miejsca na "próby i błędy". Opisywane było coś takiego na forum? Bo póki co nic nie znalazłem :( . Jedynie w Carismie do tarcz przednich...
_________________
...hontou ?

"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo.
 
 
 
Shockwave 
Mitsumaniak

Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 181
Skąd: Bestwinka
Wysłany: 18-12-2014, 20:51   

Procedura wymiany klocków w hamulcach tylnych jest taka sama jak w przednich.
Rozdzielasz zacisk od jarzma(wykręcasz prowadnice zacisku czyli 2 śruby z łbem na klucz chyba 14, a jesli nei to 15 ;) ) czyścisz blaszki trzymające klocki i okolice
sprawdzasz stan osłon gumowych prowadnic i stan osłony tłoczka i czy z jego okolic nie ma wycieków
jeśli wszystko jest ok to zakładasz nowe klocki, tłoczek będziesz musiał wcisnąć do zacisku albo rękoma jeśli pójdzie a jak nie to klucz np francuz.
Przed skręceniem zacisku z jarzmem sprawdzać w jakim stanie są śruby/prowadnice zacisku czy nie są krzywe i pordzewiałe. Smarujesz je smarem który jest do tego przeznaczony i skręcasz.
Nic skomplikowanego tam nie ma
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.