Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1.8GDI Pb95 czy Pb98?
Autor Wiadomość
RafalGDI 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI, 2003, 122KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-12-2014, 15:54   1.8GDI Pb95 czy Pb98?

Witam. Poczytałem trochę o tym jakie paliwo lepiej lać do GDI (Pb 95 czy Pb98) i większość tematów to nicniewnoszące gdybania, przypuszczenia forumowiczów.

Obecnie od 3 lat leję FuelSave95 z Shell'a i jestem zadowolony. Autko chodzi równiutko i pali 5,5/6,5/7,5. (trasa/mieszany/miasto).

Zastanawiam się czy nie lepiej do tych silników lać Pb98?
Założyłem ten temat aby wypowiedzieli się ci, którzy porównali lub mają doświadczenie jakie paliwo lepiej lać do GDI.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-12-2014, 18:04   

Instrukcja mówi, stosowac paliwo o liczbie oktanowej 95 lub więcej, nie stosować dodatków do paliw, elektronika silnika przystosowana jest do automatycznej regulacji liczby oktanowej paliwa i w wyjątkowych sytuacjach mozna poruszać się na paliwie 91oktan. Silnik jest przystosowany do benzyny bezpołowiowej o wartości oktan 95.

Rózne są odczucia w zalezności od stcji benzynowych i jakości paliwa, najpewniejsze byłyby pomiary auta w celu stwierdzenia czy np paliwo o liczbie oktanowej 98 daje na tyle oszczędności aby generowac korzyści, ważam jednak że dobra 95-tka jest w zupełności wystarczająca
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 23-12-2014, 18:30   

Polecam sprawdzić jak masz możliwość parametr octane level - on mówi o tym czy komputer ma złe spalanie (np. stukowe) i przez to zmienia parę parametrów np. kąt wyprzedzenia zapłonu przez co silnik jest mniej narażony na udary, ale ma mniejszą moc

http://www.fotosik.pl/pok...7d7b49737a.html

o ile bierze się paliwo z sprawdzonego źródła i jest świeże to 95 jest równie dobra co 98 dla Cari
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 23-12-2014, 22:15   

robertdg, Ja stosuję co 20tyś dodatek do czyszczenia wtrysków i mam pytanie czy może zaszkodzić? http://www.autokosmetyki....yny_250ml_b.jpg Ten dodatek jest dedykowany do GDI,TSI- .Gdy zakupiłem Miśka miał 150 tyś a obecnie 250tyś zawsze tankuję na markowych stacjach przeważnie 95 i narazie bez problemu. Wesołch , spokojnych Świąt Bożego Narodzenia życzę wszyskim Mitsumaniakom.
_________________
Ross
Ostatnio zmieniony przez ross 24-12-2014, 10:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-12-2014, 07:26   

Nigdy nie masz pewności czy zaszkodzi czy nie, jezeli dobrze rozumieć instrukcje to ona chyba bardziej podkresla dodatki uszlachetniające/wzbogacajace
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
RafalGDI 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI, 2003, 122KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-12-2014, 10:45   

Robertdg. Czyli mówisz, ze instrukcja nie zaleca jakichś dodatkowych środków uszlachetniającyh?

MichciuGT- czyli 98 nie powinna zaszkodzić silnikowi? Może przynieść jakieś pozytywne skutki? Czy lepiej się nie bawić w lepsze paliwo skoro dobrze chodzi na 95?
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 24-12-2014, 10:59   

RafalGDI napisał/a:
Robertdg. Czyli mówisz, ze instrukcja nie zaleca jakichś dodatkowych środków uszlachetniającyh?

MichciuGT- czyli 98 nie powinna zaszkodzić silnikowi? Może przynieść jakieś pozytywne skutki? Czy lepiej się nie bawić w lepsze paliwo skoro dobrze chodzi na 95?
Ja nie widzę różnicy na 98 ,ale podobno elektronika musi się dostosować tak jak ustawienie wolnych obrotów i zmianę paliwa -ewentualny reset i nowe ustawienia na lepszym paliwie może da efekt.
_________________
Ross
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 24-12-2014, 11:47   

Wikipedia ładnie to opisuje pod hasłem Liczba oktanowa

"Użycie w silniku o niskim stopniu sprężania paliwa wyżej-oktanowego niż wymaga tego producent nie powoduje wzrostu jego mocy, natomiast użycie paliwa o zbyt małej liczbie oktanowej dla danego silnika powoduje jego wyraźny spadek sprawności i może prowadzić też do jego uszkodzenia."

Zacznę od tego że ECU jest tak zaprogramowane że przy 95 silnik ma uzyskiwać ok. 122-125 km i wtedy ma octane level 100%
jeżeli damy gorsze paliwo to może wystąpić spalanie stukowe i ECU ustawi inaczej parametry pracy silnika aby chronić silnik przed stukami, zmieni się (płynnie) octane level na np. 70% i będzie czuć że ma mniej siły, przy okazji będzie więcej palił, później po zalaniu lepszego paliwa jeżeli nie występuje spalanie stukowe to ECU zmienia parametry pracy silnika (też płynnie) aby miał większą moc i mniejsze spalanie

jeżeli mamy silnik w gorszym stanie to octane level też może spaść na niższą wartość i w takim przypadku 98 może pomóc, ale nie musi

streszczając:
-mając silnik w dobrym stanie to 95 powinna dać nam standardowe osiągi - octane level ok. 100%
-mając silnik w dobrym stanie to 98 też powinna dać standardowe osiągi - octane level ok. 100%
-mając silnik w kiepskim stanie 98 może poprawić trochę osiągi ale nadal nie dając nam standardowych

i przypomnę że w tym silniku duży wpływ na osiągi ma sadza która zbiera się na dolocie silnika i zwęża jego średnicę
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 24-12-2014, 11:58   

RafalGDI napisał/a:
czyli 98 nie powinna zaszkodzić silnikowi? Może przynieść jakieś pozytywne skutki? Czy lepiej się nie bawić w lepsze paliwo skoro dobrze chodzi na 95?

Zaszkodzić na pewno nie zaszkodzi. Ale też żadnego pozytywnego efektu nie przyniesie.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-12-2014, 13:57   

RafalGDI napisał/a:
Czyli mówisz, ze instrukcja nie zaleca jakichś dodatkowych środków uszlachetniającyh?
Tak, najwidoczniej chodzi o to że pompa wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze paliwa sa układami precyzyjnymi
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Recive 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 21
Skąd: Wawa
Wysłany: 24-12-2014, 19:14   

Ja się wypowiem odnośnie dodatku do silnika a dokładnie preparatu do czyszczenia wtryskiwaczy. Swego czasu miałem kontakt z mechanikiem z ASO Mitsu i sprawdzał kompem wydajność wtryskiwaczy. Wskania komputera były na poziomie 63 %.

Mechanik zasugerował, żeby zalać np STP do wtryskiwaczy ale nie częściej niż co 5tyś km. Po dwóch zalaniach preparatu, po podpięciu do kompa wydajność wzrosła do 8X %.

Zatem w moim przypadku preparat zdał swój egzamin.
 
 
lukaszporay 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI Com
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 4
Skąd: Toruń
Wysłany: 21-01-2015, 11:15   

Witam

Wracajac do tego co napisałeś o spalaniu. " Autko chodzi równiutko i pali 5,5/6,5/7,5. (trasa/mieszany/miasto).
Kupiłem nie dawno Carisme 1,8 GDI i jak na razie pali mi około 12 litrów na 100km.
Więc jestem strasznie zdziwiony, że twoja pali tak mało. Jak to robisz ? Zaznaczam ze nie "pałuje" silnika tylko zmieniam biegi w okolicy 3 tys obrotów.

Pozdrawiam
_________________
Łukasz Poray
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-01-2015, 11:30   

lukaszporay, pewnie jedną z przyczyn jest zapchany lub też zaślepiony układ EGR. Możliwe też, ze cały dolot wraz z głowicą jest zalepiony sadzą co bardzo często ma miejsce w tych silnikach mających spory przebieg.
 
 
lukaszporay 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI Com
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 4
Skąd: Toruń
Wysłany: 21-01-2015, 12:43   

jest taka możliwość przy przebiegu 171500 ??
_________________
Łukasz Poray
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-01-2015, 13:22   

Moje GDI miało podobny przebieg i w kolektorze było z 0,5cm nagaru. Atto w mieście spalało około 12l.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.