1.8GDI Pb95 czy Pb98? |
Autor |
Wiadomość |
RafalGDI
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI, 2003, 122KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2012 Posty: 59 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-12-2014, 15:54 1.8GDI Pb95 czy Pb98?
|
|
|
Witam. Poczytałem trochę o tym jakie paliwo lepiej lać do GDI (Pb 95 czy Pb98) i większość tematów to nicniewnoszące gdybania, przypuszczenia forumowiczów.
Obecnie od 3 lat leję FuelSave95 z Shell'a i jestem zadowolony. Autko chodzi równiutko i pali 5,5/6,5/7,5. (trasa/mieszany/miasto).
Zastanawiam się czy nie lepiej do tych silników lać Pb98?
Założyłem ten temat aby wypowiedzieli się ci, którzy porównali lub mają doświadczenie jakie paliwo lepiej lać do GDI. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-12-2014, 18:04
|
|
|
Instrukcja mówi, stosowac paliwo o liczbie oktanowej 95 lub więcej, nie stosować dodatków do paliw, elektronika silnika przystosowana jest do automatycznej regulacji liczby oktanowej paliwa i w wyjątkowych sytuacjach mozna poruszać się na paliwie 91oktan. Silnik jest przystosowany do benzyny bezpołowiowej o wartości oktan 95.
Rózne są odczucia w zalezności od stcji benzynowych i jakości paliwa, najpewniejsze byłyby pomiary auta w celu stwierdzenia czy np paliwo o liczbie oktanowej 98 daje na tyle oszczędności aby generowac korzyści, ważam jednak że dobra 95-tka jest w zupełności wystarczająca |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 23-12-2014, 18:30
|
|
|
Polecam sprawdzić jak masz możliwość parametr octane level - on mówi o tym czy komputer ma złe spalanie (np. stukowe) i przez to zmienia parę parametrów np. kąt wyprzedzenia zapłonu przez co silnik jest mniej narażony na udary, ale ma mniejszą moc
http://www.fotosik.pl/pok...7d7b49737a.html
o ile bierze się paliwo z sprawdzonego źródła i jest świeże to 95 jest równie dobra co 98 dla Cari |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 23-12-2014, 22:15
|
|
|
robertdg, Ja stosuję co 20tyś dodatek do czyszczenia wtrysków i mam pytanie czy może zaszkodzić? http://www.autokosmetyki....yny_250ml_b.jpg Ten dodatek jest dedykowany do GDI,TSI- .Gdy zakupiłem Miśka miał 150 tyś a obecnie 250tyś zawsze tankuję na markowych stacjach przeważnie 95 i narazie bez problemu. Wesołch , spokojnych Świąt Bożego Narodzenia życzę wszyskim Mitsumaniakom. |
_________________ Ross |
Ostatnio zmieniony przez ross 24-12-2014, 10:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-12-2014, 07:26
|
|
|
Nigdy nie masz pewności czy zaszkodzi czy nie, jezeli dobrze rozumieć instrukcje to ona chyba bardziej podkresla dodatki uszlachetniające/wzbogacajace |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
RafalGDI
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI, 2003, 122KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2012 Posty: 59 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-12-2014, 10:45
|
|
|
Robertdg. Czyli mówisz, ze instrukcja nie zaleca jakichś dodatkowych środków uszlachetniającyh?
MichciuGT- czyli 98 nie powinna zaszkodzić silnikowi? Może przynieść jakieś pozytywne skutki? Czy lepiej się nie bawić w lepsze paliwo skoro dobrze chodzi na 95? |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 24-12-2014, 10:59
|
|
|
RafalGDI napisał/a: | Robertdg. Czyli mówisz, ze instrukcja nie zaleca jakichś dodatkowych środków uszlachetniającyh?
MichciuGT- czyli 98 nie powinna zaszkodzić silnikowi? Może przynieść jakieś pozytywne skutki? Czy lepiej się nie bawić w lepsze paliwo skoro dobrze chodzi na 95? | Ja nie widzę różnicy na 98 ,ale podobno elektronika musi się dostosować tak jak ustawienie wolnych obrotów i zmianę paliwa -ewentualny reset i nowe ustawienia na lepszym paliwie może da efekt. |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 24-12-2014, 11:47
|
|
|
Wikipedia ładnie to opisuje pod hasłem Liczba oktanowa
"Użycie w silniku o niskim stopniu sprężania paliwa wyżej-oktanowego niż wymaga tego producent nie powoduje wzrostu jego mocy, natomiast użycie paliwa o zbyt małej liczbie oktanowej dla danego silnika powoduje jego wyraźny spadek sprawności i może prowadzić też do jego uszkodzenia."
Zacznę od tego że ECU jest tak zaprogramowane że przy 95 silnik ma uzyskiwać ok. 122-125 km i wtedy ma octane level 100%
jeżeli damy gorsze paliwo to może wystąpić spalanie stukowe i ECU ustawi inaczej parametry pracy silnika aby chronić silnik przed stukami, zmieni się (płynnie) octane level na np. 70% i będzie czuć że ma mniej siły, przy okazji będzie więcej palił, później po zalaniu lepszego paliwa jeżeli nie występuje spalanie stukowe to ECU zmienia parametry pracy silnika (też płynnie) aby miał większą moc i mniejsze spalanie
jeżeli mamy silnik w gorszym stanie to octane level też może spaść na niższą wartość i w takim przypadku 98 może pomóc, ale nie musi
streszczając:
-mając silnik w dobrym stanie to 95 powinna dać nam standardowe osiągi - octane level ok. 100%
-mając silnik w dobrym stanie to 98 też powinna dać standardowe osiągi - octane level ok. 100%
-mając silnik w kiepskim stanie 98 może poprawić trochę osiągi ale nadal nie dając nam standardowych
i przypomnę że w tym silniku duży wpływ na osiągi ma sadza która zbiera się na dolocie silnika i zwęża jego średnicę |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 24-12-2014, 11:58
|
|
|
RafalGDI napisał/a: | czyli 98 nie powinna zaszkodzić silnikowi? Może przynieść jakieś pozytywne skutki? Czy lepiej się nie bawić w lepsze paliwo skoro dobrze chodzi na 95? |
Zaszkodzić na pewno nie zaszkodzi. Ale też żadnego pozytywnego efektu nie przyniesie. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-12-2014, 13:57
|
|
|
RafalGDI napisał/a: | Czyli mówisz, ze instrukcja nie zaleca jakichś dodatkowych środków uszlachetniającyh? | Tak, najwidoczniej chodzi o to że pompa wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze paliwa sa układami precyzyjnymi |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Recive
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2013 Posty: 21 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 24-12-2014, 19:14
|
|
|
Ja się wypowiem odnośnie dodatku do silnika a dokładnie preparatu do czyszczenia wtryskiwaczy. Swego czasu miałem kontakt z mechanikiem z ASO Mitsu i sprawdzał kompem wydajność wtryskiwaczy. Wskania komputera były na poziomie 63 %.
Mechanik zasugerował, żeby zalać np STP do wtryskiwaczy ale nie częściej niż co 5tyś km. Po dwóch zalaniach preparatu, po podpięciu do kompa wydajność wzrosła do 8X %.
Zatem w moim przypadku preparat zdał swój egzamin. |
|
|
|
 |
lukaszporay
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI Com
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2015 Posty: 4 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 21-01-2015, 11:15
|
|
|
Witam
Wracajac do tego co napisałeś o spalaniu. " Autko chodzi równiutko i pali 5,5/6,5/7,5. (trasa/mieszany/miasto).
Kupiłem nie dawno Carisme 1,8 GDI i jak na razie pali mi około 12 litrów na 100km.
Więc jestem strasznie zdziwiony, że twoja pali tak mało. Jak to robisz ? Zaznaczam ze nie "pałuje" silnika tylko zmieniam biegi w okolicy 3 tys obrotów.
Pozdrawiam |
_________________ Łukasz Poray |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-01-2015, 11:30
|
|
|
lukaszporay, pewnie jedną z przyczyn jest zapchany lub też zaślepiony układ EGR. Możliwe też, ze cały dolot wraz z głowicą jest zalepiony sadzą co bardzo często ma miejsce w tych silnikach mających spory przebieg. |
|
|
|
 |
lukaszporay
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI Com
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2015 Posty: 4 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 21-01-2015, 12:43
|
|
|
jest taka możliwość przy przebiegu 171500 ?? |
_________________ Łukasz Poray |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-01-2015, 13:22
|
|
|
Moje GDI miało podobny przebieg i w kolektorze było z 0,5cm nagaru. Atto w mieście spalało około 12l. |
|
|
|
 |
|