Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.0 DOHC]Dźwięk przy odpalaniu silnika - niskie temperatury
Autor Wiadomość
b4rt3k91 
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS9W + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 94
Skąd: Krzeszowice
  Wysłany: 01-12-2014, 21:32   [2.0 DOHC]Dźwięk przy odpalaniu silnika - niskie temperatury

Witam :)

Niemiłe zaskoczenie jakie mnie spotkało wczoraj rano przy odpalaniu, to odgłos przy starcie zimnego silnika gdy temp. otoczenia jest mniejsza od 0 stopni C. Dźwięk wystąpił gdy Lancuś wkręcał się na obroty, trwało to może 0,5-1 sekundy. Przypominał początkową fazę rozruchu syreny strażackiej :mrgreen: . Jak chwilkę pochodził, zgasiłem i odpaliłem ponownie - dźwięk już nie występował. Sytuacja analogiczna wystąpiła dziś. Miał ktoś może taki problem, czy "ten typ tak po prostu ma" ? Z góry dzięki za odpowiedzi.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-12-2014, 21:35   

Najlepiej nagraj niepokojący dźwiek, bo kazdy ma ine wylobrazenie normalności dźwieku ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
b4rt3k91 
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS9W + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 94
Skąd: Krzeszowice
Wysłany: 01-12-2014, 22:50   

W linku (klik) dźwięk, bo głębszej analizie może to bardziej świst na początku (w okolicach 3 sekundy). Postaram się go jeszcze nagrać rano - będzie pewnie wyraźniejszy i troszkę dłuższy, ponieważ jakieś 2 godziny przed nagraniem auto było odpalane.

EDIT:

Rano nagrałem jeszcze raz. Dziś było trochę cieplej i świst był cichszy, ale jednak, w przedziale 1k-2k dość wyraźnie go słychać (klik).
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-12-2014, 20:41   

W moim 1,6 jest to samo, dochodzi z okolic pompy wspomagania lub alternatora. Mam do zrobienia łączniki stabilizatora i jak auto zostanie na noc u mechanika to postaram się dowiedzieć w czym rzecz.
 
 
b4rt3k91 
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS9W + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 94
Skąd: Krzeszowice
Wysłany: 02-12-2014, 22:55   

herr_flick napisał/a:
W moim 1,6 jest to samo, dochodzi z okolic pompy wspomagania lub alternatora. Mam do zrobienia łączniki stabilizatora i jak auto zostanie na noc u mechanika to postaram się dowiedzieć w czym rzecz.


Oki, w takim razie podrzuć info co było u Ciebie. Postaram się u mnie też znaleźć jakieś przyczyny, ale chyba dopiero w weekend najwcześniej :(
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 03-12-2014, 07:59   

herr_flick napisał/a:
dochodzi z okolic pompy wspomagania lub alternatora
Niechybnie jakieś łożysko? Ile pompa wytrzyma przebiegu kilometrów?
 
 
borys120 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 10
Skąd: war
Wysłany: 25-12-2014, 12:37   

W moim lancerze jest to samo przy -5 dzwiek trwal okolo 10 sekund. Podejrzewam pompe wody cieczy chlodzacej poziom wody spadl do minimum a zawsze byl poziom max przebieg 106 tys. Przy wymianie rozrzadu 90 tys nie wymienialem pompy wody a mevhanik zachecal. Wiec podejrzewam ja, a co u was sie okazalo?
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-12-2014, 19:23   

Jak samochód miałem u mechanika to było ciepło więc się niczego nie dowiedziałem.
Pompy wody też nie wymieniałem, pewnie zrobię to dopiero przy następnym rozrządzie.
Może pompa wody, może wspomagania, może któreś z łożysk, a nawet alternator bo to wszystko jest w tej samej okolicy.
A może całkiem przypadkowo mamy za mocno naciągnięte paski klinowe (niedawno wymieniane)
Za dużo tego może
 
 
b4rt3k91 
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS9W + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 94
Skąd: Krzeszowice
Wysłany: 27-12-2014, 12:36   

Pompę wody wymieniałem przy okazji zmiany rozrządu (~10 tys. km temu, zmieniona na GMB) więc raczej to bym wstępnie wykluczył skoro macie niezmieniane, a u mnie jest nowa. Chyba, że trafiłem na jakąś felerną :)
_________________
Mój Lancer :) -> http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1411880
 
 
mariotd 
Mitsumaniak
03230/KMM


Auto: Lancer 2.0 WAGON 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 71
Skąd: Polska
Wysłany: 27-12-2014, 23:11   

Mnie zdziwiło tylko jedno podczas dzisiejszego odpalania po nocy Lancerka ( -9 st C), otóż to, że nie wszedł na samym początku powyżej 2k obrotów, a zatrzymał się na ok 1,5.. generalnie spokojniej odpalił. Zastanawiam się, czy to dobra oznaka, czy może jednak zła :D

Zobaczymy jutro rano. Natomiast co do dziwnego dźwięku - u siebie nie zanotowałem.
_________________
Lancer 2.0 WAGON 2003
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-12-2014, 09:43   

mariotd napisał/a:
na samym początku powyżej 2k obrotów, a zatrzymał się na ok 1,5..


U mnie tak odpala już około 0 stopni.... Po odpaleniu ma na chwilę ze 2500, po chwili spada poniżej 2000. Potem już płynnie wraz ze wzrostem temperatury silnika... W Outlanderze I jest gdzieś temat gdzie też się pytali czy to normalne.

Na początku jest też bardzo czuły na wszelkie zmiany obciążenia wystarczy przekręcić kierownicą i obory wskakują jeszcze wyżej...

A co odpalania to pomijając, że akumulator mi coraz słabiej kręci (ciągle oryginalny) to silnik zawsze mi łapie tak samo niezależnie czy jest +20 czy -20...

Co do dziwnego dźwięku, to kiedyś przy około 0 stopni też zaskoczył mnie dziwny pisk trwający około 1-2 sekund zaraz po odpaleniu. Potem się to już nie powtórzyło.
 
 
mariotd 
Mitsumaniak
03230/KMM


Auto: Lancer 2.0 WAGON 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 71
Skąd: Polska
Wysłany: 28-12-2014, 10:35   

krzychu - mnie nie chodzi o to, iż dziwi mnie fakt wchodzenia na wysokie obroty po odpaleniu auta. Zastanawia mnie fakt, dlaczego po zejściu temperatury poniżej 0st C, przy odpalaniu Lancera po całej nocy na zewnątrz silnik wchodzi mi na ok. 1,5k obrotów i trzyma go tak przez moment, aż po nagrzaniu silnika obroty opadają do normalnej wartości poniżej 1k, ZAMIAST od razu zakręcić go powyżej 2k obrotów i powoli opadając unormować się. Cóż - nie będę narzekać, odpala w mrozie, ładnie kręci, więc wszystko działa poprawnie 8)
_________________
Lancer 2.0 WAGON 2003
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-12-2014, 10:43   

mariotd - a czyli zakręcił mniej... Źle przeczytałem. Elektronika się adaptuje, jak jest zimno są większe opory (większe tarcie, gęstszy olej).
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-12-2014, 20:52   

U mnie tak to wygląda: 7 stopni mrozu, dwa dni stania pod blokiem i po niecałej minucie dźwięk ucichł.
Jutro przy takich mrozach znów się powtórzy, choć liczę że będzie trwał krócej.
https://www.youtube.com/watch?v=00Qh3qRxpBk
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 03-09-2015, 18:13   

herr_flick napisał/a:
U mnie tak to wygląda: 7 stopni mrozu, dwa dni stania pod blokiem i po niecałej minucie dźwięk ucichł.
Jutro przy takich mrozach znów się powtórzy, choć liczę że będzie trwał krócej.
https://www.youtube.com/watch?v=00Qh3qRxpBk


Kolego znalazłeś przyczynę tego dźwięku? W zeszłej zimy było ok, ale wczoraj i parę dni temu mój lancer z rana chodzi jak stara gumówka, i u mnie trwa to około dwóch sekund. Nadmienię że w zeszłym tygodniu zmieniłem olej z orlenowskiego na schela.
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.