Przesunięty przez: Hubeeert 04-04-2006, 23:24 |
Podświetlenie przełączników |
Autor |
Wiadomość |
bartek_nkm [Usunięty]
|
Wysłany: 01-12-2005, 14:12
|
|
|
Szukam zaroweczek po sklepach modelarskich, tzn jutro bede szukal... W elektronicznych tez sprawdze. Z diodami dobry pomysl, ale pamietajcie o rezystorze! Moja glowa jest na tyle zryta ze pewnie bedzie mi jakzala kupowac te zaminniki co 2 miesiace niz odchodzic od oryginalu i cos przerabiac...
PS
Gdyby nie ten topic to bym w ogole nie wiedzial ze w tym jest podswietlanie!
Zapytam ile takie cos kosztuje w ASO i moze hurtem sprzedadza mi taniej |
|
|
|
 |
sponsor [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2006, 00:31
|
|
|
ja mam taki problem ze wogóle nic mi nie podswietla tych suwaczkow do poziomu nawiewu ani tych pokreteł nie wspominajac juz o trujkacie i tych innych przyciskach
i jeszcze swiatło u gory mi nie działa a zarówka cała
jak to mozna zrobic? |
|
|
|
 |
slo_mo [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2006, 09:54
|
|
|
sponsor napisał/a: | ja mam taki problem ze wogóle nic mi nie podswietla tych suwaczkow do poziomu nawiewu ani tych pokreteł nie wspominajac juz o trujkacie i tych innych przyciskach
i jeszcze swiatło u gory mi nie działa a zarówka cała
jak to mozna zrobic? |
Zegarek pewnie też dead - sprawdź bezpiecznik pod kierownicą. |
|
|
|
 |
sponsor [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2006, 16:10
|
|
|
zegarek i radio dział bez zarzutów sprawdziłem wszystkie bezpieczniki pod kierownicą i wszystkie dobre wiec nie wiem o co kaman |
|
|
|
 |
artbiker [Usunięty]
|
Wysłany: 13-12-2006, 14:25
|
|
|
Bartek, ja też nie wiedziałem, że to wogóle ma się świecić, jednak około miesiąc temu rozbierałem przełącznik od ogrzewania. Przez dłuższy moment myślełem, że to jakieś potencjometry są i bałem się tego dotknąć, ale ciekawość wzięła górę i odkrciłem.
Żarówki kupiłem w sklepie elektrotechnicznym. Są trochę mniejsze od fabrycznych, ale gumowe kapturki trzymają się dobrze. Ważniejszą cechą jest to, że są 14 Voltowe. Stwierdziłem, że 12V będą świecić za mocno, bo odbijały mi się w szybie, poza tym może nie będą się tak często palić jak u Josie'go. |
|
|
|
 |
bartek_nkm [Usunięty]
|
Wysłany: 13-12-2006, 16:41
|
|
|
Żarówki zastąpiłem u siebie kolorowymi diodami, co dało efekt następujący:
Zwykłe podświetlenie - niebieski
Włączone i podświetlone - niebieski + czerwony = fioletowy
Włączone - czerwony
Wygląda to świetnie i jest trwalsze od żarówek. Polecam |
|
|
|
 |
DiPi [Usunięty]
|
Wysłany: 13-12-2006, 19:03
|
|
|
hehe bartas bardzo ładnie a jak tam moje podświetlenie od halogenów ?? jeszcze sie gdzies wala po garażu czy już w koszu ?? |
|
|
|
 |
mitsunik [Usunięty]
|
Wysłany: 13-12-2006, 20:06
|
|
|
Bartku zastosowałeś diody 12v czy diody + rezystor?
Jak dla mnie wygląda to super. |
|
|
|
 |
bartek_nkm [Usunięty]
|
Wysłany: 13-12-2006, 21:02
|
|
|
Dioda z rezystorem, ale uwaga, tam jest bardzo ciasno i trzeba pamiętać, żeby się nic nie zapaliło!
Podświetlanie jak już mówiłem (chyba nawet podczas ostatniego spotkania) zrobimy podobnie, czyli dioda |
|
|
|
 |
rafq
Mitsumaniak MM-Mighty Morphin'

Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Sie 2006 Posty: 766 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 20-03-2007, 19:13
|
|
|
odgrzeję temat
czy koniecznie trzeba dawać rezystor do każdej diodki ? czy jak mam same 12 v to będzie ok ?
po przeczytaniu tego tematu trochę się boję, że mi fura pójdzie z dymem... zamiast ori żaróweczek od podświetlenia konsoli ogrzewania mam diodki i w sumie też dopiero po rozebraniu dowiedziałem się, że jest tam podświetlenie, a że nie chciałem zakładać tych gumowych kapturków na żaróweczki (że też to się nie zapali:| ) to dałem diodki |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 20-03-2007, 20:10
|
|
|
chodzi o to że trzeba mieć diodę na 12V, a jak nie masz to dajesz taką na 3V i opornik. Łączysz to szeregowo i gra! |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24378 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

|
Wysłany: 20-03-2007, 20:14
|
|
|
jak dasz sama diode 12v, to moze sie spalic - alternator daje nawet 14.5V (w najwieksze mrozy) i kiepskie diody moga nie wytrzymac |
|
|
|
 |
bartek_nkm [Usunięty]
|
Wysłany: 20-03-2007, 21:03
|
|
|
rafq napisał/a: | czy koniecznie trzeba dawać rezystor do każdej diodki ? czy jak mam same 12 v to będzie ok ? |
Rezystor do każdej diody 3V, jeśli masz na 12V to już nie musisz. Mają wbudowany rezystor i nawet 14,5V im nie zaszkodzi (jest to wzięte pod uwagę).
Zrób wszystko dokładnie i bardzo starannie, bo faktycznie w razie zwarcia może się troche plastiku stopić a w ostateczności nawet zapalić. |
|
|
|
 |
wojtiks [Usunięty]
|
Wysłany: 05-04-2007, 23:19
|
|
|
witam, trzy pytania:
1. czy do wymiany spalonych żarówek konieczne jest zdejmowania panela ( meter bezel z manuala ), jeśli tak to czy wystarczy?
2. w dolnym prawym rogu tegoż bezela mam wyłącznik immobilajzera - jak bezpiecznie przeprowadzić demontaż, jak to tam pod spodem wygląda - może ktoś to jush przerabiał więc wie,
3. no i kwestia ostatnia - jakie żaróweczki należy kupić i wetknąć coby to wszytko ładnie działało? mam za mało doświadczenia i wiedzy coby wchodzić w świat rezystorów i innych diod;-)
z góry dzięki - pzdr. wu
p.s. link z reportażem z demontażu nie działa - dlatego zamieszczam zapytania. |
|
|
|
 |
misia27
Mitsumaniak KRÓLOWA MANHATTAŃSKA

Auto: Colt 1,5 glxi '91 4G15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 01 Maj 2005 Posty: 1074 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 05-04-2007, 23:24
|
|
|
info jak dla blondynki jak najbardziej wskazane
bo i ja tez mam podobny problemiks z podswietlaniem guziczkow... |
_________________ Monia
...
I used to have an open mind but my brains kept falling out.
17 czerwca 2011r.- impreza urodzinowa z okazji 20-tych urodzin Mitsusia |
|
|
|
 |
|