[EAxx] Regulacja świateł |
Autor |
Wiadomość |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 18-11-2012, 22:06
|
|
|
Mam pytanko potrzebuje wymienić silniczek lampy na nowy, stary prawdopodobnie uszkodzony, już wyciągnałem przekręcając w lewo patrząc od tył lampy. Czy nowy silniczek powinien mieć wysunięty trzpień na tą samą odległość co stary? Czy trzeń śruby powinień o coś zachaczyć w lustrze lampy ? |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-11-2012, 22:29
|
|
|
mouseman napisał/a: | Czy trzeń śruby powinień o coś zachaczyć w lustrze lampy ? | Trzpień silniczka jest zakończony kulką, prawda? Jeśli tak to ta kulka musi wejść w otwór o takim samym kształcie w plastiku w środku lampy. Musi wskoczyć pod naciskiem. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 18-11-2012, 22:33
|
|
|
Trzpień może być w innej pozycji. To zależy od tego przy jakim napięciu był wyłączony zapłon. Ale sam silniczek jest połączony z odbłyśnikiem za pomocą kulki, która dość ciężko wchodzi. Ja wyjąłem żarówkę i trzymałem odbłyśnik, ale rób to w czystej rękawiczce lub przez szmatkę aby nie potłuścić palcem odbłyśnika. |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 18-11-2012, 23:37
|
|
|
Dzieki za odp widze że najbezpieczniej będzie wyciągnąć lampe. Wy też tak macie że możecie włączyć światła mijania bez obecności kluczyka w stacyjce? Zaskoczenie tym większe że w Lancerze nie ma takiej opcji. Ok w galu jest bzęczyk przypominający o tym żeby je wyłączyć przed opuszczeniem auta. |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 18-11-2012, 23:40
|
|
|
Dokładnie tak, można je włączyć. |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 22-11-2012, 23:07
|
|
|
Silniczek wymieniowy. Co do zakleszczenia go o odbłyśnik, należy robić to okrężnymi ruchami a trzpień sam w skoczy jak w masełko |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 16-01-2015, 11:35
|
|
|
Witam, czy ktoś kiedyś spotkał się z problemem wariujących silniczków regulacji świateł? Mam ten problem w obu reflektorach. Po włączeniu świateł oba silniczki urządzają sobie zawody i na przemian chodzą to trochę w górę, to trochę w dół. Co jakiś czas światła samoistnie zjeżdżają w dół i muszę przekręcić regulację na minimum i z powrotem na max żeby powróciły do normy. Nie za bardzo mam pomysł co może być przyczyną. Może sam regulator? |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 16-01-2015, 12:40
|
|
|
pompec napisał/a: | czy ktoś kiedyś spotkał się z problemem wariujących silniczków regulacji świateł? | tak - z reguły w autach z przeszłością powypadkową, kiedy ktoś źle zaizolował wiązkę;
najczęściej przyczyną jest brak masy
oczywiście pokrętło regulacji sprawdziłeś? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-01-2015, 17:21
|
|
|
pompec, albo brak masy, albo było grzebane za dużo ręczną regulacją i silniczek napotyka opór w postaci blokującego się o coś odbłyśnika i dlatego świruje. |
|
|
|
 |
|