Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.8DI-D] niebieski dym
Autor Wiadomość
fidus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 4wd 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 12
Skąd: Poznań
  Wysłany: 16-01-2015, 18:39   [1.8DI-D] niebieski dym

Witam wszystkich!
Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem Mitsubishi asx 1.8 diesel i już kłopot.
Szukam pomocy w ustaleniu przyczyny takiego oto zjawiska:
podjeżdżam do skrzyżowania, stoję, a tu z rury wydechowej leci ogromna ilość niebieskiego/jasnoniebieskiego dymu. po chwili przestaje, ale od tego momentu samochód nie ma siły- obroty tylko do 2500 prędkość do 40km/h, wyśietla się ikona silnika.
Samochód ma przejechane 97000 i był regularnie serwisowany.
z góry dziękuję za sugestie.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-01-2015, 19:54   

fidus napisał/a:
wyśietla się ikona silnika.

Skoro zapalił się CE to może warto zacząć od sprawdzenia błędów :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
fidus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 4wd 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-01-2015, 20:54   

Samochód już oddałem w ręce fachowców więc może jutro będę coś wiedział.
Mimo tego: czy samodzielnie wylistuję błędy?
Serfując po www doszedłem do wniosku, że może to być turbo (?) ale tak bez żadnych oznak?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-01-2015, 06:30   

fidus napisał/a:
Mimo tego: czy samodzielnie wylistuję błędy?

Powinien wystarczyć zwykły ELM327 + jakiś darmowy program :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
fidus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 4wd 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-01-2015, 08:38   

Dzięki za poradę, skorzystam! :wink:
Z opisów w inetrnecie wynika, że jest to bardzo przdatne urządzenie.
 
 
Krzychuuu 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 98
Skąd: Śląsk
Wysłany: 17-01-2015, 11:02   

Niby jaki program? Mam błąd i żaden program go nie wykrywa.
_________________

 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-01-2015, 16:17   

Cytat:
Niby jaki program? Mam błąd i żaden program go nie wykrywa.

Jeśli mowa o CE to napisz jakim programem sprawdzałeś :wink: .
Ewentualnie pogadaj z userem tokyo , on pewnie da rade :D .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-01-2015, 11:49   

fidus napisał/a:
Samochód już oddałem w ręce fachowców więc może jutro będę coś wiedział.
Jaka diagnoza?
Turbina?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
fidus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 4wd 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-01-2015, 22:54   

Niestety naprawa (a może raczej diagnostyka) się przeciąga. Początkowo padło na egr, potem jakieś czujnki przy pdf, czekam w poniedziałek na maila od sprzedawcy.
 
 
michalcjo 
Forumowicz

Auto: colt cjo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 44
Skąd: poznan
Wysłany: 25-01-2015, 12:41   

chyba chodzi o czujnik przy dpf ??? ale one padają bardzo rzadko przy tym przebiegu. niebieski dym moze swiadczyc o procesie wypalania filtra porządna diagnoza testerem i wiesz wszystko. powodzenia
 
 
fidus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 4wd 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-01-2015, 09:56   

Właśnie dostałem telefon z warsztatu, że uszkodzony był czujnik temperatury spalin. Czyżby jego awaria miała aż taki wpływ na silnik, że wszedł w tryb awaryjny?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-01-2015, 09:58   

Tak. Brak odczytu temperatury spalin (parametru koniecznego do np. wypalenia DPFa) da takie efekty.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 26-01-2015, 23:51   

Witam
Mogl pasc ze wzgledu na zbyt ekeonomiczna jazde. Komp wykrywa narastanie sadzy do tego dochodzi przelicznik (patrz - jakis matematyczny wymyslony przech japonczyka) nastepuje zbyt czeste dopalanie DPFu.
Informacja dla wszystkich z 1,8 DiD:
Raz na jakis czas trzeba temu silnikowi wstawic ognia no 3 bieg 3500/4000 obrotow zal tempomat i tak 20 km. Bedzie przedmuchany. Regeneracja DPFu realizuje sie przy obciazeniu silnika,a jezeli ktorys z czujnkow glupieje caly system siada i zaczynaja sie koszty - chyba ze na gwarancji. Osobiscie stawialem ASX od klienta w opolu, ktory mial zapchany DPF do tego stopnia ,ze auto bylo zamulone od ekonomicznej jazdy ( paradoks ).
Dla tych silnikow sugeruje wymiane oleju co 10tys a bedziecie zadowoleni.
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
fidus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 4wd 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-01-2015, 16:45   

Czyli co ile kilometrów lub przy jakich objawach należy "przepędzić" autko?
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 28-01-2015, 10:36   

Nie ma na to reguły ogólnie trzeba co jakiś czas wskoczyć na autostradę lub tak jak kolega pisał 3-4 biegi i obroty 3 tys trzymać by podnieś temperaturę i przejechać jakiś dłuższy odcinek.
jeżeli ktoś kupił samochód z tym silnikiem dla ekonomicznego spalania i pyrka nim do pracy i z powrotem po mieście i sie cieszy że spalanie małe, proponuje przygotować pieniądze na drogie naprawy. 1.8 DID to silnik w trasę przede wszystkim trasa.
_________________
pablo diablo
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.