Mój pierwszy galant... |
Autor |
Wiadomość |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
 |
mati_z
Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 281 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26-12-2014, 23:33
|
|
|
KsiadzRobak, aż tak wielkiej różnicy nie ma. 0,712 w A/T i 0,767 w M/T |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 27-12-2014, 10:59
|
|
|
Hugo, zgrzytająca dwójka i jedynka na chama w toczącym się aucie były na starym oleju. Na nowym się poprawiłó. Na ATFie znikło |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-12-2014, 19:06
|
|
|
deejay napisał/a: | Tomii napisał/a: | Ten automat w Galancie może i byłby dobry gdyby miał 5-biegów |
Jest długi czwarty bieg , bo przy ok 140 mamy dopiero 3000obr/min |
to jest akurat dobra opcja
A tak w ogóle to jestem zaskoczony że manual w 2,5 ma tylko 5 bieg dłuższy niż manual w 2.0.
Dobra, zaraz będzie dym bo OT się zrobiło |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 27-12-2014, 21:52
|
|
|
mati_z napisał/a: | KsiadzRobak, aż tak wielkiej różnicy nie ma. 0,712 w A/T i 0,767 w M/T |
Faktycznie, ale jednak pamiętałem, że na korzyść ASB. |
|
|
|
 |
szwagierr
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Gru 2014 Posty: 97 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 19-01-2015, 10:54
|
|
|
Witajcie.
Przejechałem tym autem już prawie 2tys km i dalej nie wiem dlaczego Mysza się go pozbył |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 19-01-2015, 11:55
|
|
|
KsiadzRobak napisał/a: | mati_z napisał/a: | KsiadzRobak, aż tak wielkiej różnicy nie ma. 0,712 w A/T i 0,767 w M/T |
Faktycznie, ale jednak pamiętałem, że na korzyść ASB. |
Jest jeszcze przełożenie końcowe inne w ASB i MT. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 19-01-2015, 18:47
|
|
|
szwagierr napisał/a: | Witajcie.
Przejechałem tym autem już prawie 2tys km i dalej nie wiem dlaczego Mysza się go pozbył |
Ehh, ja też... Myślę, że słowa-klucze to "mieszkanie", "remont" i "przeprowadzka" Niech służy! Jeszcze se kupie... |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
szwagierr
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Gru 2014 Posty: 97 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 20-02-2015, 10:40
|
|
|
Dziś pierwszy raz zapalił się check. Pewnie dlatego że pierwszy raz jechałem nim 170km/h
Moc trochę spadła ale jechał dalej. Po zatrzymaniu się organoleptycznie stwierdziłem że silnik chodzi na 2 gary, co ciekawe nie gasł na wolnych obrotach i dało się nim w miarę sprawnie jechać. Przeprowadziłem szybki serwis (zgasiłem silnik, poruszałem wtyczkami na cewkach, zapaliłem ponownie, check znikł) i pojechałem dalej. Z serwice manuala kojarzy mi się info, że ECU odłącza zasilanie dwóch wtrysków, gdy wykryje brak zapłonu na jednym z cylindrów, podobno niespalona mieszanka lejąca się do katalizatora jest dla niego zabójcza.
Pytanie: czy skoro check zgasł, błędu nie ma, da się odczytać błyskaniem co się działo? Czy ECU ma pamięć błędów i pokaże je wszystkie od ostatniego kasowania?
Pozytywnie zaskakuje spalanie, w trasie da się zejść poniżej 8L/100km bez zbytniego ECO-drivingu (czuć że silnik nie lubi obrotów poniżej 2000). Przy obecnych cenach gazu to taniej niż autobus/pociąg/etc. |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 20-02-2015, 11:11
|
|
|
szwagierr napisał/a: | Czy ECU ma pamięć błędów | ma
szwagierr napisał/a: | kojarzy mi się info, że ECU odłącza zasilanie dwóch wtrysków | zależy - przy niektórych błędach wtryskuje paliwo na 2 cylindry naraz i zapłon też daje 2x |
|
|
|
 |
szwagierr
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Gru 2014 Posty: 97 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 20-02-2015, 11:19
|
|
|
Zapłon chyba zawsze daje na 2 cylindry jednocześnie (układ z iskrą stratną), tak wynika ze schematu. |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-02-2015, 12:57
|
|
|
szwagierr napisał/a: |
Pozytywnie zaskakuje spalanie, w trasie da się zejść poniżej 8L/100km bez zbytniego ECO-drivingu (czuć że silnik nie lubi obrotów poniżej 2000). Przy obecnych cenach gazu to taniej niż autobus/pociąg/etc. |
jak się postarasz to zejdziesz nawet na 6,3l /100km Przy dynamicznej jeździe w trasie bez klimy to max 7,5l/100km (u mnie) |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 20-02-2015, 20:45
|
|
|
Mi się check zapalał jedynie jak zdejmowalem nogę z gazu (hamowanie silnikiem) z wysokich obrotów, ale ponowne wciśnięcie gazu gasiło lampkę i wszystko wracało do normy na następne kilk(adziesiąt)/set kilometrów. |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 24-03-2015, 19:05
|
|
|
Panowie i Panie. Dylemat... Hugo ma pięknego sporta, byłby to godny następca dla Mojego Pierwszego Galanta. Ja mam trochę części. Np. 2 kpl kół, nowe dywaniki welurowe zrobione na zamówienie i gotowe przerobione pod 4g63 oryginalne koło pasowe od Hyundaia. Mam też jeszcze trochę pomysłów, doświadczenia i sentymentu do tego auta. Powkręcajcie mi! Chyba, że Hugo sprzedał... |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
Paweł84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Maj 2014 Posty: 684 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 24-03-2015, 20:53
|
|
|
nadal jest na allegro |
|
|
|
 |
|