[EAxx] Migające/żarzące kontrolki aku i oleju(pomarańczowa) |
Autor |
Wiadomość |
dmi
Mitsumaniak

Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 475 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 19-01-2015, 22:19 [EAxx] Migające/żarzące kontrolki aku i oleju(pomarańczowa)
|
|
|
Witam
Piszę ponieważ jestem lekko zaniepokojony. Dziś na próbę parę razy sprawdzałem stan nawierzchni podczas gwałtownego hamowania, abs się załączył i wszystko dobrze lecz później w czasie jazdy podczas normalnego hamowania nastąpiła seria ( 4 razy) mignięć kontrolek akumulatora (czerwona ) oraz oleju ( pomarańczowa) jednocześnie, zdarzyło się to 5, maksymalnie 6 razy, dodam iż w tym samym momencie wyłączała się instalacja lpg i włączała. Są powody do obaw ? |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 16-09-2016, 07:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-01-2015, 22:26
|
|
|
Trzeba zmierzyć napięcie ładowania bo może to wskazywac na przerwy od strony alternatora w momencie sygnalizacji kontrolek oraz reakcji sterownika LPG |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20-01-2015, 11:33
|
|
|
A hamowałeś też silnikiem, że obroty spadały prawie do 0 czy wciskałeś sprzęgło? |
_________________
 |
|
|
|
 |
dmi
Mitsumaniak

Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 475 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 20-01-2015, 17:58
|
|
|
Automat z tiptronic, faktycznie jedna klema miała baaardzo malutkie luzy, mimo wszystko nie sądzę, że to przez to, póki co jest OK hmmmm. |
|
|
|
 |
Bartekkita
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 1190 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-01-2015, 19:34
|
|
|
dmi napisał/a: | Automat z tiptronic, faktycznie jedna klema miała baaardzo malutkie luzy, mimo wszystko nie sądzę, że to przez to, póki co jest OK hmmmm. |
Raz przez delikatne luzy na klemie nie mogłem odpalić auta. Także to może być przyczyna. |
_________________ Jest:
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
Paulinowy - Saab 93 1.8t 01.2014r. - ???
Był:
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018 |
|
|
|
 |
Tomaszowski
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 1998 2.0 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-01-2015, 10:55
|
|
|
Miałem taką sytuację-jak palą się obydwie to najprawdopodobniej problem zbyt małego ładowania (u mnie kontrolka powoli się zapalała i powoli gasła). Wyczyściłem klemy,wyczyściłem z oleju wszystkie łączenia przewodów przy altku i problemu już nie mam. Ewentualnie sprawdź miernikiem jakie masz ładowanie-najlepiej podłącz na chwilę np do zapalniczki miernik (tylko ostrożnie żeby zwarcia nie zrobić) i przejedź się obserwując jakie masz ładowanie i czy jest stałe. |
_________________
 |
|
|
|
 |
inq
Mitsumaniak

Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 2776 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-01-2015, 23:46
|
|
|
Dokładnie jak pisze Tomaszowski, słabe ładowanie. U mnie było to objawem kończącego się alternatora. |
_________________ "Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14)
 |
|
|
|
 |
dmi
Mitsumaniak

Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 475 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 22-01-2015, 11:37
|
|
|
Jak na razie jest dobrze, kontrolki już się nie pojawiły, ładowanie aku mam idealne, więc to nie to, zastanawia mnie to czemu akurat te dwie kontrolki tylko....może lepiej nie będę się wgłębiał |
|
|
|
 |
inq
Mitsumaniak

Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 2776 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-01-2015, 12:58
|
|
|
Może pasek się ślizgał czy coś. Sprawdź sobie pasek itd. Szkoda, żeby stracić prąd 100km od domu |
_________________ "Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14)
 |
|
|
|
 |
budzik199000
Forumowicz
Auto: Galant kombi 99r 2.5 v6 163km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 33 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 25-01-2015, 20:35 Migające kontrolki aku i oleju(pomarańczowa)
|
|
|
Kolego ja miałem to samo. Przyczyną było to że samochód gubił masę na silniku. Sprawdź wszystkie masy na silniku i wyczyść a szczególnie tą przykręconą do skrzyni. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
dmi
Mitsumaniak

Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 475 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 25-01-2015, 20:53
|
|
|
masy też ogarnę ale chyba winowajcą jest jednak akumulator, prawdopodobnie jedna cela padła, miernikiem sprawdzę jeszcze dziś jak z napięciami, miesiąc temu sprawdzałem aku i w stanie idealnym był, teraz odpalę auto, przejadę się 10km, zgaszę i już nie odpali drugi raz, póki co ładuję aku, zobaczymy
[ Dodano: 27-01-2015, 16:36 ]
nie ma w ogóle ładowania alternatora...oby to przez ten mój słabo napięty pasek od altka...jutro napnę odpowiednio i zobaczymy heh. |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 28-01-2015, 14:59
|
|
|
Zaraz zaraz, przecież powszechnie uważa się za NORMALNE ładowanie na wolnych obrotach na poziomie 12,4-12,7v w galancie, ja po regeneracji altka mam to samo, (przy słabym aku albo wyładowanym problem nie występuje) zawsze jak hamuje biegami i UKP pokazuje spalanie 0 to mi się zapala lampka akumulatora i oleju co oznacza słabe ładowanie. Każdy zarzeka się, ze ładowanie na wolnych w/w jest NORMALNE, a miganie tych kontrolek jest tym spowodowane bo zanim się altek wybudzi i załapie większe przełożenie na mniejszych obrotach żeby wyrobić z zapotrzebowaniem napiecia jest moment spadku napięcia i dlatego świeci, więc dalej nie rouzmiem dlaczego to niby jest NIENORMALNE |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
dmi
Mitsumaniak

Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 475 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 28-01-2015, 18:34
|
|
|
ja już sam nie wiem wiem natomiast,że nowiutki aku yuasa 65ah 550A- wczoraj zakupiony a dziś już rozładowany......coś jednak altkiem nie tak musi być i zapewne jutro do regeneracji;/ |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 28-01-2015, 22:10
|
|
|
WreX napisał/a: | zawsze jak hamuje biegami i UKP pokazuje spalanie 0 to mi się zapala lampka akumulatora i oleju co oznacza słabe ładowanie | To nie jest normalne. |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
mati_z
Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 281 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28-01-2015, 22:45
|
|
|
WreX, niestety Witek vel Mysza ma rację, to nie jest normalne. U mnie ładowanie zawsze trzyma się w okolicy 13-14 V. Tutaj wykres z EvoScana po krótkiej trasie więc silnik rozgrzany, na wolnych obrotach z włączonymi światłami mijania:
 |
|
|
|
 |
|