Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Migające/żarzące kontrolki aku i oleju(pomarańczowa)
Autor Wiadomość
dmi 
Mitsumaniak


Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 475
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19-01-2015, 22:19   [EAxx] Migające/żarzące kontrolki aku i oleju(pomarańczowa)

Witam

Piszę ponieważ jestem lekko zaniepokojony. Dziś na próbę parę razy sprawdzałem stan nawierzchni podczas gwałtownego hamowania, abs się załączył i wszystko dobrze lecz później w czasie jazdy podczas normalnego hamowania nastąpiła seria ( 4 razy) mignięć kontrolek akumulatora (czerwona ) oraz oleju ( pomarańczowa) jednocześnie, zdarzyło się to 5, maksymalnie 6 razy, dodam iż w tym samym momencie wyłączała się instalacja lpg i włączała. Są powody do obaw ?
Ostatnio zmieniony przez robertdg 16-09-2016, 07:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-01-2015, 22:26   

Trzeba zmierzyć napięcie ładowania bo może to wskazywac na przerwy od strony alternatora w momencie sygnalizacji kontrolek oraz reakcji sterownika LPG
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-01-2015, 11:33   

A hamowałeś też silnikiem, że obroty spadały prawie do 0 czy wciskałeś sprzęgło?
_________________


 
 
dmi 
Mitsumaniak


Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 475
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 20-01-2015, 17:58   

Automat z tiptronic, faktycznie jedna klema miała baaardzo malutkie luzy, mimo wszystko nie sądzę, że to przez to, póki co jest OK hmmmm.
 
 
Bartekkita 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 1190
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-01-2015, 19:34   

dmi napisał/a:
Automat z tiptronic, faktycznie jedna klema miała baaardzo malutkie luzy, mimo wszystko nie sądzę, że to przez to, póki co jest OK hmmmm.


Raz przez delikatne luzy na klemie nie mogłem odpalić auta. Także to może być przyczyna.
_________________
Jest:
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
Paulinowy - Saab 93 1.8t 01.2014r. - ???

Był:
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018
 
 
Tomaszowski 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 1998 2.0 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-01-2015, 10:55   

Miałem taką sytuację-jak palą się obydwie to najprawdopodobniej problem zbyt małego ładowania (u mnie kontrolka powoli się zapalała i powoli gasła). Wyczyściłem klemy,wyczyściłem z oleju wszystkie łączenia przewodów przy altku i problemu już nie mam. Ewentualnie sprawdź miernikiem jakie masz ładowanie-najlepiej podłącz na chwilę np do zapalniczki miernik (tylko ostrożnie żeby zwarcia nie zrobić) i przejedź się obserwując jakie masz ładowanie i czy jest stałe.
_________________

 
 
inq 
Mitsumaniak


Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 2776
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-01-2015, 23:46   

Dokładnie jak pisze Tomaszowski, słabe ładowanie. U mnie było to objawem kończącego się alternatora.
_________________
"Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko :)
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14) :D :D
 
 
dmi 
Mitsumaniak


Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 475
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22-01-2015, 11:37   

Jak na razie jest dobrze, kontrolki już się nie pojawiły, ładowanie aku mam idealne, więc to nie to, zastanawia mnie to czemu akurat te dwie kontrolki tylko....może lepiej nie będę się wgłębiał :D
 
 
inq 
Mitsumaniak


Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 2776
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-01-2015, 12:58   

Może pasek się ślizgał czy coś. Sprawdź sobie pasek itd. Szkoda, żeby stracić prąd 100km od domu :)
_________________
"Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko :)
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14) :D :D
 
 
budzik199000 
Forumowicz

Auto: Galant kombi 99r 2.5 v6 163km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 33
Skąd: Krosno
Wysłany: 25-01-2015, 20:35   Migające kontrolki aku i oleju(pomarańczowa)

Kolego ja miałem to samo. Przyczyną było to że samochód gubił masę na silniku. Sprawdź wszystkie masy na silniku i wyczyść a szczególnie tą przykręconą do skrzyni. Pozdrawiam.
 
 
dmi 
Mitsumaniak


Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 475
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25-01-2015, 20:53   

masy też ogarnę ale chyba winowajcą jest jednak akumulator, prawdopodobnie jedna cela padła, miernikiem sprawdzę jeszcze dziś jak z napięciami, miesiąc temu sprawdzałem aku i w stanie idealnym był, teraz odpalę auto, przejadę się 10km, zgaszę i już nie odpali drugi raz, póki co ładuję aku, zobaczymy

[ Dodano: 27-01-2015, 16:36 ]
nie ma w ogóle ładowania alternatora...oby to przez ten mój słabo napięty pasek od altka...jutro napnę odpowiednio i zobaczymy heh.
 
 
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 28-01-2015, 14:59   

Zaraz zaraz, przecież powszechnie uważa się za NORMALNE ładowanie na wolnych obrotach na poziomie 12,4-12,7v w galancie, ja po regeneracji altka mam to samo, (przy słabym aku albo wyładowanym problem nie występuje) zawsze jak hamuje biegami i UKP pokazuje spalanie 0 to mi się zapala lampka akumulatora i oleju co oznacza słabe ładowanie. Każdy zarzeka się, ze ładowanie na wolnych w/w jest NORMALNE, a miganie tych kontrolek jest tym spowodowane bo zanim się altek wybudzi i załapie większe przełożenie na mniejszych obrotach żeby wyrobić z zapotrzebowaniem napiecia jest moment spadku napięcia i dlatego świeci, więc dalej nie rouzmiem dlaczego to niby jest NIENORMALNE
_________________
Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ? :)
 
 
 
dmi 
Mitsumaniak


Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 475
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 28-01-2015, 18:34   

ja już sam nie wiem :) wiem natomiast,że nowiutki aku yuasa 65ah 550A- wczoraj zakupiony a dziś już rozładowany......coś jednak altkiem nie tak musi być i zapewne jutro do regeneracji;/
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 28-01-2015, 22:10   

WreX napisał/a:
zawsze jak hamuje biegami i UKP pokazuje spalanie 0 to mi się zapala lampka akumulatora i oleju co oznacza słabe ładowanie
To nie jest normalne.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
mati_z 
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 281
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-01-2015, 22:45   

WreX, niestety Witek vel Mysza ma rację, to nie jest normalne. U mnie ładowanie zawsze trzyma się w okolicy 13-14 V. Tutaj wykres z EvoScana po krótkiej trasie więc silnik rozgrzany, na wolnych obrotach z włączonymi światłami mijania:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.