 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Wymiany serwisowe po zakupie |
Autor |
Wiadomość |
graveir
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma '99 1.8GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2015 Posty: 9 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-02-2015, 23:20 [Cari 1.8 GDI] Wymiany serwisowe po zakupie
|
|
|
Witam wszystkich!
Zakupiłem właśnie Carismę 1.8 GDI LS, zdążyłem się w niej zakochać i przymierzam się do robót przy samochodzie. Mechanika już mam (a nawet 2 do wyboru, jeden z silnika GDI robił magisterkę, drugi pracował przy 2.4 GDI i twierdzi, że nie widzi problemu z robieniem 1.8, obaj wołają 350 za robociznę przy rozrządzie).
Dzisiaj drugi z mechaników oglądał samochodzik. To, że rozrząd wymieniać będę to wiedziałem. Tego, że jest wyszczerbione koło pasowe wału korbowego to już nie, ale faktycznie, że garby idealnie równe nie są. Mechanik odnotował też cykanie w alternatorze, kiedy załączył się wentylator.
Mam znajomego, który może mi załatwić części w cenie hurtowej więc nie chcę się tu zdawać na warsztat. Potrzebuję jednak Waszej pomocy w ustaleniu co właściwie mi pod maską siedzi
* Komplet pasek rozrządu + rolki powinien być ok?
* Widziałem w którymś temacie, że pompa wody jest na klinowym. Co jest do czego podłączone? Który pasek co zasila? Chodzi mi o to co jest na rozrządzie a co na numerze 6 z tego tematu. Ewentualnie czy mam pod maską jeszcze jakieś inne paski klinowe?
* Jaki pasek klinowy mam włożyć pod maskę? (do wyboru 4 różne długości zależne od wyposażenia pojazdu, ale żaden opis nie oddaje w pełni mojej Cari...)
* Czy ktoś wie skąd można wytrzasnąć koło pasowe?
Samochód to Carisma '99 przed liftem 1.8 GDI DOHC 125 KM LS.
Na wyposażeniu ABS, wspomaganie, climatronic, elektryczne szyby i elektryczne, podgrzewane (ponoć) lusterka. Wersja Hatchaback/Liftback. Kontroli trakcji nie ma.
Mam nadzieję, że takiej pełnej listy dla GDI nigdzie nie ma i mnie nie zjecie za zbyt mało dokładne przeszukanie forum...
EDIT: zapomniałem dopisać, że mechanik zaordynował też wymianę uszczelki pokrywy zaworów. Ale akurat takową mój kolega znalazł bez problemu - no chyba, że ktoś ma do tego jakiś komentarz lub poradę
EDIT2: jeśli ktoś zna poprawne rozmiary filtrów paliwa, oleju i powietrza niechaj też się wypowie, bo tego jest kilka rodzajów każdego...
PS. a potem jeszcze przednie zawieszenie... zrujnuje mnie skubana |
|
|
|
 |
zico81
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2015 Posty: 101 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 06-02-2015, 06:48
|
|
|
Do rozrządu dolicz chyba jeszcze napinacz hydrauliczny |
_________________ 03262/KMM |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-02-2015, 07:53
|
|
|
Najlepiej kupowac częsci na podstawie starych bo rozbieżności w roczniku sa między miesiącami, do rozrządu dodatkow może być konieczna wymiana simmeringów na wałkach rozrządu i wale, pompa wody także może wymagać wymiany a do jej wymiany konieczny jest demontaż paska rozrządu.
Poza rozrządem wystepuje pasek wieloklinowy alternatora i pompy wodnej (zwyczajowo 4PK 780) oraz pasek wielorowkowy wspomagania (zwyczajowo 5PK1090) lub wspomagania i klimatyzacji (zwyczajowo 5PK 1330 lub 1340 - zależnie co firma to inna miara), wg opisu u Ciebie winien być właśnię taki do wspomagania i klimatyzacji.
Koło pasowe zapewne dostaniesz u Malika w Pabianicach http://www.zumi.pl/68692,...nice,firma.html
Co do filtrów
oleju silnikowego np. Mann W610/3
kabinowy może nie wystepowac bo pewnie będzie tam filtr elektrostatyczny - trzeba zajrzeć za schowek i sprawdzić
powietrza np. Mann C 35 124
Paliwowy też wypadałoby sprawdzić, w przedliftach może być np. Knecht KL436 znajduje sie pod pojemnikiem oparow paliwa na spodzie kielicha kierowcy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
graveir
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma '99 1.8GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2015 Posty: 9 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-02-2015, 08:36
|
|
|
@zico81 - jeśli w hurtowni jest zestaw pasek rozrządu z rolkami + zestaw naprawczy to tej części nie powinno tam być z marszu?
@robertdg - no i właśnie tego nie rozumiem - pompa wody naraz na rozrządzie i na pasku klinowym? o.O Czyli ten pasek na kole pasowym idący do przodu (jak na zdjęciu z podlinkowanego na początku tematu) to pasek wspomagania i klimy, po czym należałoby kupić jeszcze drugi od alternatora i wody, schowany gdzieś za tym, jeśli dobrze to rozumiem.
Filtry... czy one będą miały jakąś standardową wielkość? Bo jak znajomy to sprawdzał, to zaczął wypisywać wielkości dla kabinowego - potem mu się już nie chciało. I sam kabinowy występuje w 228x103x37, 227x100x37 i 228x103x37. O ile do filtru powietrza łatwo się będzie dobrać o tyle paliwowy i oleju mogą sprawiać problemy, a niestety trzeba te części zamówić na kilka dni przed naprawą, bo jak mi go rozbiorą a dopiero potem zamówię to będę bez mojej ślicznoty przez tydzień :/
Dzięki za odpowiedzi! |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-02-2015, 08:45
|
|
|
graveir napisał/a: | jeśli w hurtowni jest zestaw pasek rozrządu z rolkami + zestaw naprawczy to tej części nie powinno tam być z marszu? | Przelicz sobie cene zestawu z cenami osobnych częsci, potrafi sie tak zdarzyć, że kupując pojedyńcze częsci będziesz miał taniej jak w zestawie, dodatkowo własny zestaw możesz zbudować na detalach japońskich czy też częsci japońskiego marketu.
graveir napisał/a: | pompa wody naraz na rozrządzie i na pasku klinowym? | Jest napędzana paskiem wieloklinowym, ale jest tak zamontowana do silnika ze aby ja wkrecić trzeba zdemontowac pasek zebaty rozrządu.
graveir napisał/a: | (jak na zdjęciu z podlinkowanego na początku tematu) to pasek wspomagania i klimy, po czym należałoby kupić jeszcze drugi od alternatora i wody, schowany gdzieś za tym, jeśli dobrze to rozumiem. | Dobrze rozumiesz
Filtr oleju raczej jest znormalizowany, można jednak sprawdzić jaki filtr był załozony wjezdzajac na kanał bądź na podnośnik, filtr znajduje sie blisko miski olejowej w dośc widocznym miejscu.
graveir napisał/a: | Bo jak znajomy to sprawdzał, to zaczął wypisywać wielkości dla kabinowego - potem mu się już nie chciało. I sam kabinowy występuje w 228x103x37, 227x100x37 i 228x103x37 | Jak wspomniałem wczesniej u Ciebie może ten filtr nie wystepować, trzeba zdemontować schowek pasażera i sprawdzić
graveir napisał/a: | O ile do filtru powietrza łatwo się będzie dobrać o tyle paliwowy | zdemontujcie komore filtra powietrza i przyswieccie latarka, jezeli będzie tam filtr to cyknijcie fotke i porównajcie z katalogiem |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
graveir
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma '99 1.8GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2015 Posty: 9 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-02-2015, 08:54
|
|
|
No to sobie z kolegą pooglądam co w tych zestawach konkretnie dają Ma być rolka napinacza, czy cały napinacz ogólnie? Bo ten napinacz jak sprawdzałem to drogie ustrojstwo jest...
Matko bosko częstochosko, kto wymyślił pasek klinowy pod rozrządem...
Cytat: | można jednak sprawdzić jaki filtr był załozony wjezdzajac na kanał bądź na podnośnik |
A to w porządku, i tak się jeszcze dzisiaj do tego warsztatu na konsultacje wybieram
O tym kabinowym napisałem czysto przykładowo, bo wtedy jeszcze mu się chciało przepisywać to na kartkę Chyba go póki co w ogóle odpuszczę i załatwię kwestię takich rzeczy przy okazji nabijania klimy.
A to "jeśli" przy filtrze powietrza jest nieco niepokojące
Przy okazji, jak się pierwszego dnia bawiłem, to jednorazowo objawiło się szarpanie na kolejnych biegach przy przyspieszaniu do okolic 4k RPM, ale póki co kładę to na karb starych filtrów i strasznie kiepskiej wachy lanej przez komis na okazję testowania. Bawiłem się jeszcze potem i najmniejszych spadków mocy nie było. Samochód przy spokojnej jeździe pali jednak 12 l, co uważam za lekką przesadę Przypuszczam, że układ dolotowy zatkany, a jako, że mechanik ma mi też uszczelkę zaworów wymieniać, to go poproszę, żeby przeczyścił wszystko - słusznie myślę, że powinno pomóc? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-02-2015, 08:58
|
|
|
Osobno rolka, osobno napinacz hydrauliczny (w dedykowanych zestawach zwykle go nie ma)
Pasek pompy wody nie znajduje sie razem z rozrządem, to taki troszke zagmatwany sposób montazu, pasek znajduje sie na zewnątrz od rozrzadu a pompa jest krecona pod rozrzadem do bloku silnika, ma dość dlugi wałek stad takie rozwiazanie konstrukcyjne.
graveir napisał/a: | Przypuszczam, że układ dolotowy zatkany, a jako, że mechanik ma mi też uszczelkę zaworów wymieniać, to go poproszę, żeby przeczyścił wszystko - słusznie myślę, że powinno pomóc? | Słusznie przupuszczasz, pewnie studiowałes lekturę forum |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
graveir
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma '99 1.8GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2015 Posty: 9 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-02-2015, 09:12
|
|
|
No to zagadam dzisiaj do mechanika, czy mam dokupować. Kieszeń mnie boli
I owszem, studiowałem
Dobra, póki co nie mam więcej pytań, ale poczekajmy z kładzeniem kłódki kilka dni, jeśli to możliwe
robertdg, jeszcze raz serdeczne dzięki za porady! |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 313 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 06-02-2015, 14:51
|
|
|
robertdgkolego nie wprowadzaj błędnych teorii.!! , Pompa wodna w 1.8 GDI jest przy rozrządzie i napędza ją pasek rozrządu.
[ Dodano: 06-02-2015, 14:55 ]
robertdg napisał/a: | Osobno rolka, osobno napinacz hydrauliczny (w dedykowanych zestawach zwykle go nie ma)
Pasek pompy wody nie znajduje sie razem z rozrządem, to taki troszke zagmatwany sposób montazu, pasek znajduje sie na zewnątrz od rozrzadu a pompa jest krecona pod rozrzadem do bloku silnika, ma dość dlugi wałek stad takie rozwiazanie konstrukcyjne.
graveir napisał/a: | Przypuszczam, że układ dolotowy zatkany, a jako, że mechanik ma mi też uszczelkę zaworów wymieniać, to go poproszę, żeby przeczyścił wszystko - słusznie myślę, że powinno pomóc? | Słusznie przupuszczasz, pewnie studiowałes lekturę forum |
|
_________________ Ross |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-02-2015, 18:59
|
|
|
ross napisał/a: | robertdg kolego nie wprowadzaj błędnych teorii.!! , Pompa wodna w 1.8 GDI jest przy rozrządzie i napędza ją pasek rozrządu.
|
Tak masz rację, przyznaje się do błedu, pomyliło mi się z 2,4GDI , proszę wybaczyć mój bład, chciałbym sprostować swoją odpowiedź nadmieniając, że pompa wody pędzona z paska zębatego rozrządu z reguły wymaga wymiany ze względu na brak mozliwości powtarzalnego napięcia nowego paska. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
zico81
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2015 Posty: 101 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 06-02-2015, 21:29
|
|
|
A jest jakiś sposób aby sprawdzić czy był wymieniany rozrząd jak sprzedawca mówił? Po pasku będzie widać? |
_________________ 03262/KMM |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 06-02-2015, 22:13
|
|
|
Sprzedawca może powiedzieć Ci wszystko. I powie, byle sprzedać auto. Ale jeśli nie jest to udokumentowane, to ja bym w takie zapewnienia bezkrytycznie nie wierzył. A nawet rachunki to IMHO nie jest w 100% pewny dowód.
Niestety, jak kupujesz używane auto, to profilaktycznie wymienia się cały, kompletny rozrząd z pompą wody, do tego oleje (silnikowy, przekładniowy), płyny eksploatacyjne i filtry. Wiem, koszt jest relatywnie spory, ale przynajmniej NA PEWNO wiesz, co masz. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21022 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 06-02-2015, 22:21
|
|
|
zico81 napisał/a: | Po pasku będzie widać? |
U mnie pasek po 80kkm nie nosił śladów zużycia . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 06-02-2015, 23:11
|
|
|
hehe u mnie przy ponad 208 tysiącach kilometrów nie nosił śladów zuzycia niemniej wymieniłem
[ Dodano: 06-02-2015, 23:38 ]
żeby nie być gołosłownym 98' produkcji paska samochód rok produkcji 98' właściciel kiedy kupowałem żył w świadomości że silnik jest na łańcuchu bałem sie kupować żeby po drodze do domu nie strzelił i wielkie było moje zdziwienie kiedy zobaczyłem pasek w takim oto stanie:
jak widać wszystko zależy w jakim rygorze pasek pracuje V6 jest niskoobrotowa poza tym koła są duże i pasek mało razy jest wyginany i na duzych średnicach myślę że to ma największy wpływ na zużywanie sie paska
co do dyskusji w 1,8 pompa wody jest na pasku rozrządu i ma koło ząbkowane w takim wypadku podczas wymniany paska rozrządu wymienia sie pompe wody, napinacz hydrauliczny wymienia sie co drugą wymianę w zależności od stopnia zużycia, dodatkowo wymieniamy rolkę prowadzącą, jeżeli cieknie olej z uszczelniaczy możemy przy okazji wymienić uszczelniacze na wale badz wałkach rozrządu, no i paski osprzętu generalnie nie zakłada się juz raz zdjętego paska. |
|
|
|
 |
graveir
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma '99 1.8GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2015 Posty: 9 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-02-2015, 00:41
|
|
|
Faktem jest, że pompa wody jest na rozrządzie, co mi udowodnił dzisiaj mechanik po prostu biorąc do ręki latarkę
Dodatkowo warsztat podliczył mi części - wyszło o 100 zł drożej niż u znajomego, ale z kompletnym rozrządem (bez napinacza, sama rolka) SKF + pompa wody meyle, więc niech już sprowadzają sobie co chcą, przynajmniej bez kombinacji. Olej mają dychę droższy niż w internecie, a nie trzeba za wysyłkę płacić. Dobre mechaniki
Za to niestety koło pasowe będzie ze szrotu, oryginał to 650 zł i mnie na ten moment nie stać a na zamiennik bym czekał do połowy marca, a wolę nie ryzykować i jak najszybciej ten rozrząd wymienić.
A jak już wymienię razem ze wszystkimi paskami to się zobaczy czy silnik równo pracuje i wydaje jakieś dziwne odgłosy - póki co w okolicy 2k RPM przy dodaniu gazu słychać chrobot, ale przyspiesza bez marudzenia. Do tego ma wyraźne opóźnienie w reakcji na... odpuszczenie gazu. Każda zmiana biegu nie poprzedzona półsekundowym interwałem bez gazu kończy się rykiem silnika... Nie żeby mi to przeszkadzało, mam tylko nadzieję, że nie świadczy to o poważniejszych problemach. |
|
|
|
 |
|
|