Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Wymiany serwisowe po zakupie
Autor Wiadomość
graveir 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma '99 1.8GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 9
Skąd: Łódź
  Wysłany: 05-02-2015, 23:20   [Cari 1.8 GDI] Wymiany serwisowe po zakupie

Witam wszystkich! :)

Zakupiłem właśnie Carismę 1.8 GDI LS, zdążyłem się w niej zakochać i przymierzam się do robót przy samochodzie. Mechanika już mam (a nawet 2 do wyboru, jeden z silnika GDI robił magisterkę, drugi pracował przy 2.4 GDI i twierdzi, że nie widzi problemu z robieniem 1.8, obaj wołają 350 za robociznę przy rozrządzie).

Dzisiaj drugi z mechaników oglądał samochodzik. To, że rozrząd wymieniać będę to wiedziałem. Tego, że jest wyszczerbione koło pasowe wału korbowego to już nie, ale faktycznie, że garby idealnie równe nie są. Mechanik odnotował też cykanie w alternatorze, kiedy załączył się wentylator.

Mam znajomego, który może mi załatwić części w cenie hurtowej :D więc nie chcę się tu zdawać na warsztat. Potrzebuję jednak Waszej pomocy w ustaleniu co właściwie mi pod maską siedzi ;)

    * Komplet pasek rozrządu + rolki powinien być ok?
    * Widziałem w którymś temacie, że pompa wody jest na klinowym. Co jest do czego podłączone? Który pasek co zasila? Chodzi mi o to co jest na rozrządzie a co na numerze 6 z tego tematu. Ewentualnie czy mam pod maską jeszcze jakieś inne paski klinowe?
    * Jaki pasek klinowy mam włożyć pod maskę? (do wyboru 4 różne długości zależne od wyposażenia pojazdu, ale żaden opis nie oddaje w pełni mojej Cari...)
    * Czy ktoś wie skąd można wytrzasnąć koło pasowe?


Samochód to Carisma '99 przed liftem 1.8 GDI DOHC 125 KM LS.

Na wyposażeniu ABS, wspomaganie, climatronic, elektryczne szyby i elektryczne, podgrzewane (ponoć) lusterka. Wersja Hatchaback/Liftback. Kontroli trakcji nie ma.

Mam nadzieję, że takiej pełnej listy dla GDI nigdzie nie ma i mnie nie zjecie za zbyt mało dokładne przeszukanie forum... ;)

EDIT: zapomniałem dopisać, że mechanik zaordynował też wymianę uszczelki pokrywy zaworów. Ale akurat takową mój kolega znalazł bez problemu - no chyba, że ktoś ma do tego jakiś komentarz lub poradę :)
EDIT2: jeśli ktoś zna poprawne rozmiary filtrów paliwa, oleju i powietrza niechaj też się wypowie, bo tego jest kilka rodzajów każdego...

PS. a potem jeszcze przednie zawieszenie... zrujnuje mnie skubana :P
 
 
zico81 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8GDI DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 101
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 06-02-2015, 06:48   

Do rozrządu dolicz chyba jeszcze napinacz hydrauliczny
_________________
03262/KMM
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-02-2015, 07:53   

Najlepiej kupowac częsci na podstawie starych bo rozbieżności w roczniku sa między miesiącami, do rozrządu dodatkow może być konieczna wymiana simmeringów na wałkach rozrządu i wale, pompa wody także może wymagać wymiany a do jej wymiany konieczny jest demontaż paska rozrządu.
Poza rozrządem wystepuje pasek wieloklinowy alternatora i pompy wodnej (zwyczajowo 4PK 780) oraz pasek wielorowkowy wspomagania (zwyczajowo 5PK1090) lub wspomagania i klimatyzacji (zwyczajowo 5PK 1330 lub 1340 - zależnie co firma to inna miara), wg opisu u Ciebie winien być właśnię taki do wspomagania i klimatyzacji.
Koło pasowe zapewne dostaniesz u Malika w Pabianicach http://www.zumi.pl/68692,...nice,firma.html
Co do filtrów
oleju silnikowego np. Mann W610/3
kabinowy może nie wystepowac bo pewnie będzie tam filtr elektrostatyczny - trzeba zajrzeć za schowek i sprawdzić
powietrza np. Mann C 35 124
Paliwowy też wypadałoby sprawdzić, w przedliftach może być np. Knecht KL436 znajduje sie pod pojemnikiem oparow paliwa na spodzie kielicha kierowcy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
graveir 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma '99 1.8GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 9
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-02-2015, 08:36   

@zico81 - jeśli w hurtowni jest zestaw pasek rozrządu z rolkami + zestaw naprawczy to tej części nie powinno tam być z marszu?

@robertdg - no i właśnie tego nie rozumiem - pompa wody naraz na rozrządzie i na pasku klinowym? o.O Czyli ten pasek na kole pasowym idący do przodu (jak na zdjęciu z podlinkowanego na początku tematu) to pasek wspomagania i klimy, po czym należałoby kupić jeszcze drugi od alternatora i wody, schowany gdzieś za tym, jeśli dobrze to rozumiem.

Filtry... czy one będą miały jakąś standardową wielkość? Bo jak znajomy to sprawdzał, to zaczął wypisywać wielkości dla kabinowego - potem mu się już nie chciało. I sam kabinowy występuje w 228x103x37, 227x100x37 i 228x103x37. O ile do filtru powietrza łatwo się będzie dobrać o tyle paliwowy i oleju mogą sprawiać problemy, a niestety trzeba te części zamówić na kilka dni przed naprawą, bo jak mi go rozbiorą a dopiero potem zamówię to będę bez mojej ślicznoty przez tydzień :/

Dzięki za odpowiedzi! :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-02-2015, 08:45   

graveir napisał/a:
jeśli w hurtowni jest zestaw pasek rozrządu z rolkami + zestaw naprawczy to tej części nie powinno tam być z marszu?
Przelicz sobie cene zestawu z cenami osobnych częsci, potrafi sie tak zdarzyć, że kupując pojedyńcze częsci będziesz miał taniej jak w zestawie, dodatkowo własny zestaw możesz zbudować na detalach japońskich czy też częsci japońskiego marketu.
graveir napisał/a:
pompa wody naraz na rozrządzie i na pasku klinowym?
Jest napędzana paskiem wieloklinowym, ale jest tak zamontowana do silnika ze aby ja wkrecić trzeba zdemontowac pasek zebaty rozrządu.
graveir napisał/a:
(jak na zdjęciu z podlinkowanego na początku tematu) to pasek wspomagania i klimy, po czym należałoby kupić jeszcze drugi od alternatora i wody, schowany gdzieś za tym, jeśli dobrze to rozumiem.
Dobrze rozumiesz
Filtr oleju raczej jest znormalizowany, można jednak sprawdzić jaki filtr był załozony wjezdzajac na kanał bądź na podnośnik, filtr znajduje sie blisko miski olejowej w dośc widocznym miejscu.
graveir napisał/a:
Bo jak znajomy to sprawdzał, to zaczął wypisywać wielkości dla kabinowego - potem mu się już nie chciało. I sam kabinowy występuje w 228x103x37, 227x100x37 i 228x103x37
Jak wspomniałem wczesniej u Ciebie może ten filtr nie wystepować, trzeba zdemontować schowek pasażera i sprawdzić
graveir napisał/a:
O ile do filtru powietrza łatwo się będzie dobrać o tyle paliwowy
zdemontujcie komore filtra powietrza i przyswieccie latarka, jezeli będzie tam filtr to cyknijcie fotke i porównajcie z katalogiem
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
graveir 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma '99 1.8GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 9
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-02-2015, 08:54   

No to sobie z kolegą pooglądam co w tych zestawach konkretnie dają :) Ma być rolka napinacza, czy cały napinacz ogólnie? Bo ten napinacz jak sprawdzałem to drogie ustrojstwo jest... :P

Matko bosko częstochosko, kto wymyślił pasek klinowy pod rozrządem... :shock:
Cytat:
można jednak sprawdzić jaki filtr był załozony wjezdzajac na kanał bądź na podnośnik

A to w porządku, i tak się jeszcze dzisiaj do tego warsztatu na konsultacje wybieram :)

O tym kabinowym napisałem czysto przykładowo, bo wtedy jeszcze mu się chciało przepisywać to na kartkę ;) Chyba go póki co w ogóle odpuszczę i załatwię kwestię takich rzeczy przy okazji nabijania klimy.

A to "jeśli" przy filtrze powietrza jest nieco niepokojące :D

Przy okazji, jak się pierwszego dnia bawiłem, to jednorazowo objawiło się szarpanie na kolejnych biegach przy przyspieszaniu do okolic 4k RPM, ale póki co kładę to na karb starych filtrów i strasznie kiepskiej wachy lanej przez komis na okazję testowania. Bawiłem się jeszcze potem i najmniejszych spadków mocy nie było. Samochód przy spokojnej jeździe pali jednak 12 l, co uważam za lekką przesadę :P Przypuszczam, że układ dolotowy zatkany, a jako, że mechanik ma mi też uszczelkę zaworów wymieniać, to go poproszę, żeby przeczyścił wszystko - słusznie myślę, że powinno pomóc?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-02-2015, 08:58   

Osobno rolka, osobno napinacz hydrauliczny (w dedykowanych zestawach zwykle go nie ma)
Pasek pompy wody nie znajduje sie razem z rozrządem, to taki troszke zagmatwany sposób montazu, pasek znajduje sie na zewnątrz od rozrzadu a pompa jest krecona pod rozrzadem do bloku silnika, ma dość dlugi wałek stad takie rozwiazanie konstrukcyjne.
graveir napisał/a:
Przypuszczam, że układ dolotowy zatkany, a jako, że mechanik ma mi też uszczelkę zaworów wymieniać, to go poproszę, żeby przeczyścił wszystko - słusznie myślę, że powinno pomóc?
Słusznie przupuszczasz, pewnie studiowałes lekturę forum ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
graveir 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma '99 1.8GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 9
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-02-2015, 09:12   

No to zagadam dzisiaj do mechanika, czy mam dokupować. Kieszeń mnie boli :P

I owszem, studiowałem ;)

Dobra, póki co nie mam więcej pytań, ale poczekajmy z kładzeniem kłódki kilka dni, jeśli to możliwe :)

robertdg, jeszcze raz serdeczne dzięki za porady!
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 313
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 06-02-2015, 14:51   

robertdgkolego nie wprowadzaj błędnych teorii.!! , Pompa wodna w 1.8 GDI jest przy rozrządzie i napędza ją pasek rozrządu.

[ Dodano: 06-02-2015, 14:55 ]
robertdg napisał/a:
Osobno rolka, osobno napinacz hydrauliczny (w dedykowanych zestawach zwykle go nie ma)
Pasek pompy wody nie znajduje sie razem z rozrządem, to taki troszke zagmatwany sposób montazu, pasek znajduje sie na zewnątrz od rozrzadu a pompa jest krecona pod rozrzadem do bloku silnika, ma dość dlugi wałek stad takie rozwiazanie konstrukcyjne.
graveir napisał/a:
Przypuszczam, że układ dolotowy zatkany, a jako, że mechanik ma mi też uszczelkę zaworów wymieniać, to go poproszę, żeby przeczyścił wszystko - słusznie myślę, że powinno pomóc?
Słusznie przupuszczasz, pewnie studiowałes lekturę forum ;-)
_________________
Ross
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-02-2015, 18:59   

ross napisał/a:
robertdg kolego nie wprowadzaj błędnych teorii.!! , Pompa wodna w 1.8 GDI jest przy rozrządzie i napędza ją pasek rozrządu.

Tak masz rację, przyznaje się do błedu, pomyliło mi się z 2,4GDI :roll: , proszę wybaczyć mój bład, chciałbym sprostować swoją odpowiedź nadmieniając, że pompa wody pędzona z paska zębatego rozrządu z reguły wymaga wymiany ze względu na brak mozliwości powtarzalnego napięcia nowego paska.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
zico81 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8GDI DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 101
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 06-02-2015, 21:29   

A jest jakiś sposób aby sprawdzić czy był wymieniany rozrząd jak sprzedawca mówił? Po pasku będzie widać?
_________________
03262/KMM
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 06-02-2015, 22:13   

Sprzedawca może powiedzieć Ci wszystko. I powie, byle sprzedać auto. Ale jeśli nie jest to udokumentowane, to ja bym w takie zapewnienia bezkrytycznie nie wierzył. A nawet rachunki to IMHO nie jest w 100% pewny dowód.
Niestety, jak kupujesz używane auto, to profilaktycznie wymienia się cały, kompletny rozrząd z pompą wody, do tego oleje (silnikowy, przekładniowy), płyny eksploatacyjne i filtry. Wiem, koszt jest relatywnie spory, ale przynajmniej NA PEWNO wiesz, co masz.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21022
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-02-2015, 22:21   

zico81 napisał/a:
Po pasku będzie widać?

U mnie pasek po 80kkm nie nosił śladów zużycia 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 06-02-2015, 23:11   

hehe u mnie przy ponad 208 tysiącach kilometrów nie nosił śladów zuzycia niemniej wymieniłem

[ Dodano: 06-02-2015, 23:38 ]
żeby nie być gołosłownym 98' produkcji paska samochód rok produkcji 98' właściciel kiedy kupowałem żył w świadomości że silnik jest na łańcuchu bałem sie kupować żeby po drodze do domu nie strzelił i wielkie było moje zdziwienie kiedy zobaczyłem pasek w takim oto stanie:






jak widać wszystko zależy w jakim rygorze pasek pracuje V6 jest niskoobrotowa poza tym koła są duże i pasek mało razy jest wyginany i na duzych średnicach myślę że to ma największy wpływ na zużywanie sie paska

co do dyskusji w 1,8 pompa wody jest na pasku rozrządu i ma koło ząbkowane w takim wypadku podczas wymniany paska rozrządu wymienia sie pompe wody, napinacz hydrauliczny wymienia sie co drugą wymianę w zależności od stopnia zużycia, dodatkowo wymieniamy rolkę prowadzącą, jeżeli cieknie olej z uszczelniaczy możemy przy okazji wymienić uszczelniacze na wale badz wałkach rozrządu, no i paski osprzętu generalnie nie zakłada się juz raz zdjętego paska.
 
 
graveir 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma '99 1.8GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 9
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-02-2015, 00:41   

Faktem jest, że pompa wody jest na rozrządzie, co mi udowodnił dzisiaj mechanik po prostu biorąc do ręki latarkę :D

Dodatkowo warsztat podliczył mi części - wyszło o 100 zł drożej niż u znajomego, ale z kompletnym rozrządem (bez napinacza, sama rolka) SKF + pompa wody meyle, więc niech już sprowadzają sobie co chcą, przynajmniej bez kombinacji. Olej mają dychę droższy niż w internecie, a nie trzeba za wysyłkę płacić. Dobre mechaniki :D

Za to niestety koło pasowe będzie ze szrotu, oryginał to 650 zł i mnie na ten moment nie stać a na zamiennik bym czekał do połowy marca, a wolę nie ryzykować i jak najszybciej ten rozrząd wymienić.

A jak już wymienię razem ze wszystkimi paskami to się zobaczy czy silnik równo pracuje i wydaje jakieś dziwne odgłosy - póki co w okolicy 2k RPM przy dodaniu gazu słychać chrobot, ale przyspiesza bez marudzenia. Do tego ma wyraźne opóźnienie w reakcji na... odpuszczenie gazu. Każda zmiana biegu nie poprzedzona półsekundowym interwałem bez gazu kończy się rykiem silnika... :?: Nie żeby mi to przeszkadzało, mam tylko nadzieję, że nie świadczy to o poważniejszych problemach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.