Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Chcę kupić Pinin'a - awaryjność GDI - SuperSelect (SS4)
Autor Wiadomość
romek atomek 
Forumowicz

Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 333
Skąd: wola justowska / kraków
Wysłany: 21-01-2015, 15:25   

plecho1 napisał/a:
romek atomek napisał/a:
oliwa zalewa trzecią święcę więc muszę ruszyć rozrząd i kupić uszczelkę

Jeśli to podobna konstrukcja jak w Carismie to nie będzie tak proste bo do tego trzeba będzie zdejmować część głowicy trzymającą wałki rozrządu bo to właśnie tam przecieka.

wiem, wałki muszą zostać zdemontowane + nowy pasek koniecznie ... ale jak to ruszę to wymieniłbym od razu popychacze... a jak już tam będę to i panewki pewnie .. ...a to suma kosztów się robi już konkretna .. a robić na pół żeby wyciek uszczelnić ? - trzeba zdemontować kolektor dolotowy a tam tych rureczek jest troszkę... - jak wiesz jak to robić i robiłeś to już 2x to 2 godziny masz z bani na sam demontaż ..

jak zalałem płukankę to jestem po trzeciej wymianie oleju na 5 tys km i jeszcze jest syf nie oliwa.. więc jak ten syf zgrubnie poszedł na panewki to tam jest co robić ..


Także jako kolega lordgross będzie chciał GDI - to moje zdanie jest takie - gdyby je produkowali i sprzedawali - bez wahania kupiłbym nowego - jak dbasz tak masz ..
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-01-2015, 16:35   

To że masz czarny olej to nie zasługa nagromadzonego syfu w silniku a specyfiki pracy tego silnika i nie pozbędziesz się tego zreszta jak i podobnie jest w dieslach.
 
 
dareqq 
Forumowicz

Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 287
Skąd: wrocław
Wysłany: 21-01-2015, 17:11   

Dlatego mpi :) !
 
 
lordgross 
Forumowicz


Auto: Outlander I gen
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2014
Posty: 46
Skąd: Gliwice
Wysłany: 23-01-2015, 08:01   

Dzięki za udzielenie się w wątku.

romek atomek/cezare - tak, przeczytałem wszystkie Twoje posty, był to jeden z powodów założenia tego wątku :) Dzięki za fotorelacje!

Zanim jeszcze trafiłem na forum juz słyszałem złe opinie o GDI (od mojego mechanika), ale pomyślałem "nie może być przecież tak źle", myliłem się ... ;)

Wiem, że Vitara dużo bardziej spartańska, dlatego Pinin tak bardzo mi się podoba!

Jeszcze raz dzięki wszystkim za wypowiedzi...

p.s. Obecnie jestem dopiero na sprzedaży auta, ale ... kupię Pinina MPI 5d! :)
 
 
romek atomek 
Forumowicz

Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 333
Skąd: wola justowska / kraków
Wysłany: 23-01-2015, 16:21   

lordgross napisał/a:


p.s. Obecnie jestem dopiero na sprzedaży auta, ale ... kupię Pinina MPI 5d! :)


dobry wybór ;) - ja 3D kupiłem, bo jest 10cm krótszy od Opla Corsy ;) a niestety centrum miasta jest tak zawalone furami że parkuję tam, gdzie inni się nie mieszczą LUB nie wjadą ;) .
 
 
shagger 
Forumowicz


Auto: Pajero Pinin GDI 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 41
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 25-01-2015, 21:01   

romek atomek napisał/a:
tu przed kupmnem ..
https://www.dropbox.com/s...UzWiDIMfxa?dl=0

tak masz obecnie - czyli jakby nie wiele się zmieniło

https://www.dropbox.com/s...144305.jpg?dl=0

ale tak było ;)


tu jak Ci się woda będzie lała to przez zgrzewy blach na dachu
https://www.dropbox.com/s...QkPp8x1pga?dl=0
spokojnie się zorientujesz bo ci zamoknie podsufitka.. i poleci pod dywanik ..
drugie miejsce to z pod klapy ..
ps - mi kazali kupić szybę - z wymianą i wycieraczkami - 450 pln ;) . ale to nei to - radość z nowej szyby bezcenna

tu sobie zrobisz blacharkę ...
https://www.dropbox.com/s...IOVcoCC2ia?dl=0
bo będzie jak ser szwajcar.. chyba że z podłudnia włoch - bo mój był z włoch - ale .. z północy xD


tu sobie zregenerujesz pompę ..
https://www.dropbox.com/s...2NGQC084aa?dl=0


tu o EGRZe - bo jak GDI to zabity będzie na bank
https://www.dropbox.com/s...hEJ_PvmKwa?dl=0
ale nie martw się - parę godzin i sobie spokojnie zrobisz - bo Mitsu w kolektorze zrobiło maleńkie otworki na wpust spalin z EGR'a one nie mają prawa się nie zatkać bo są maciupeńkie... https://www.dropbox.com/s...144648.jpg?dl=0 więc wcześniej zabije się dolot pod przepustnicą niż sam EGR ;)

fajne auto - dużo trzeba mieć wolnego czasu xD - grunt to cierpliwość, i dobre narzędzia ..
a wg badań nowych WHO można pić 4pak dziennie lub butelke wina - i nie ma to wpływu na zdrowie.. http://nauka.newsweek.pl/...y,355457,1.html

na pierwszy ogień oleje w mostach skrzyni płyn wspomagania hamulcowy
calość zawieszenia wszystkie tuleje drążki u mnie 2 nowe wahacze świece rozrząd filtry
i już nie masz 4k pln blacharka 2,5 tys opony 1,9k pln bo w końcu AT
rura do baku 580 pompa paliwa w baku 200 filtr 85 w baku
chłodnica 500 - cewki zależy jak trafisz - ja trafiłem tanio bo po 150tys siadają bo muszą. nowe ca 250 pln sztuka chińczyki .. fajnie przeczyścić układ paliwowy - liquid molly maszyna 170 pln ;) .

obecnie świeci mi się check engine - oliwa zalewa trzecią święcę więc muszę ruszyć rozrząd i kupić uszczelkę.. nie liczę pierdół jak przełącznik lusterek czy drobne detale lampa do tyłu etc .. bo to grosze .. zregenerowałem też alternator - bo już siadało ładowanie i falował napięciem ..

i jak już wszystko ogarniesz - to się zdziwisz, że do suzuki vitara czy jeepa czy landrovera będzie dużo części do offroad'u w różnych typach gramatur i cen - a do pinina kup zderzak choćby offroadowy ;) .. ja kupiłem na razie halogeny hella 3000 i od 4 mies szukam wspornika bo na zderzaku się ich nie powiesi... ;)

z kupnem Pinina jest jak z decyzją o małżeństwie - cokolwiek nie zrobisz - będziesz żałował ;) ale... da się kochać.. to taka miłość przekorna = pomimo


Dawno mnie tu nie było - w końcu juz nie mam pinina ale myślę sobie wejdę - co mi tam!
Po tym co tu widzę to Pinin którego kupiłeś był w sporo gorszym stanie niz mój - u mnie nie było żadnych problemów z silnikiem, blacha jak na pinina też była lepsza nie najgorsza-lepsza niż u Ciebie, były owszem problemy ale je ogarnąłem. Zajęło mi to ponad pół roku i po prostu Pinin mnie zmęczył ale do rzeczy - Ty si e nie poddajesz!!! i chwała Ci za to!
Lecz zamiast zmieniać nicka forumowego zmień auto bo Cię wykończy!
Ja na przykład poszedłem tak jak planowałem w Forestera 2,0 XT automat i muszę przyznać że to prawdziwe mistrzostwo :mrgreen:
 
 
19 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 2.0 GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 52
Skąd: Turek
Wysłany: 25-01-2015, 21:23   

Ja cały czas walczę i mam nadzieję, że mi się uda doprowadzić pinina do dobrego stanu, a zostało mi chyba nie wiele... Tak jak pisał romek atomek to auto ma coś w sobie, że nawet jak się psuje to i tak nie chcesz go sprzedać...
 
 
MirekEm 
Nowy Forumowicz

Auto: Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2014
Posty: 21
Skąd: Dominikowice
Wysłany: 07-02-2015, 05:34   

he he forester
:D
najgorsze auto jakie miałem, bezradny serwis, psuło się co chwila w końcu padł silnik przy 113556 km,
tak Diesel ale to akurat nie był największy problem tego auta.

sprzedałem kupiłem Mazdę 6 2,5 litra w automacie i benzynie a do tego Pinina 1,8 GDi dolozyłem do niego 5000 na rózne remonty a to tyle co do forestera dokładałem co trzy miesiace.

I nie taki GDI straszny jak się go odda do kogoś kto sie na nim zna a nie tylko o nim "słyszał że"
_________________
Mirek
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-02-2015, 07:00   

Tu piszą niestety ludzie którzy mieli GDI a nie Ci co o nim słyszeli, wszystko zależy co i w jakim stanie się kupi więc najczęściej na forum trafia się w trakcie lub po przejściach.
 
 
romek atomek 
Forumowicz

Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 333
Skąd: wola justowska / kraków
Wysłany: 07-02-2015, 17:56   

MirekEm napisał/a:

I nie taki GDI straszny jak się go odda do kogoś kto sie na nim zna a nie tylko o nim "słyszał że"

no to pisz na prv gdzie oddałeś .. bo od roku szukam..
 
 
MirekEm 
Nowy Forumowicz

Auto: Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2014
Posty: 21
Skąd: Dominikowice
Wysłany: 08-02-2015, 11:11   

plecho1 napisał/a:
Tu piszą niestety ludzie którzy mieli GDI a nie Ci co o nim słyszeli, wszystko zależy co i w jakim stanie się kupi więc najczęściej na forum trafia się w trakcie lub po przejściach.


piszę o mechanikach a nie o właścicielach
_________________
Mirek
 
 
romek atomek 
Forumowicz

Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 333
Skąd: wola justowska / kraków
Wysłany: 09-02-2015, 09:39   

plecho1 napisał/a:
Tu piszą niestety ludzie którzy mieli GDI a nie Ci co o nim słyszeli, wszystko zależy co i w jakim stanie się kupi więc najczęściej na forum trafia się w trakcie lub po przejściach.


wiesz - kupić można wszystko .. i powoli ogarniać .. problem z GDI jest taki, że go niewielu ogarnia, a mało mechaników się do tego przyznaje .. stąd tracę czas na zostawianie auta, odbieram po 2ch tygodniach płacąc jak za naprawę... wysłuchując co było przyczyną .. i za 3 mies dalej to samo .. to jest ta bolączka, podstawowa.. .. a przeca nie jest tak, że GDI w serwisie ma być co 3 mies .. legendy chodzą o długich przebiegach tych silników przy właściwej eksploatacji ... ponoć nie do zajechania ;) ... swoim też jeżdżę dzień w dzień .. obecnie spalanie 13,8l teraz werdykt padł na listwę wtryskową.. że jeżeli jakiś wtrysk mi leje - to właśnie stąd mam błąd Ciśnienia paliwa na biegu jałowym i falowanie lub odrazu CHECK Engine ... by na wyższych obrotach było dobrze.. ... pompa ponoć dobra skoro idzie do odcinki , na światłach jak stoję - lepiej gopodgazować na 1,1 tys obrotów - niż dać się zapalić lampce - wtedy budzi się w baku smok paliwożerca... ( i ponoć to też normalne jak elektronika się wyłącza bo błąd ciśnienia ) ..... a ogóle od 3 tys obrotów do góry to chodzi lepiej jak moja była honda VTEC ( jajko ) . a jeszcze teraz zima, w śniegu - z napędami.. lata bokami jak wściekły ;) ... auto zajefajne - tylko mechanicy popaprani.... gdyby je jeszcze tłukli - kupiłbym sobie nowego...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-02-2015, 10:22   

Właśnie wszystko zależy od tego jak użytkowane było auto przez poprzedniego właściciela i ile tak na prawdę przejechało. Ja nie skreślam tego silnika jako konstrukcji tylko realnie patrzę na problem. Wiem, że nie są to młode konstrukcje i przeważnie już swoje przeszły i sam wiesz jak jest z serwisem tych aut więc stąd przeważnie moje negatywne opinie o GDI aby przestrzec przed potencjalnymi problemami. Też miałem GDI tylko w Carismie i nie miałem z nim problemów ale trafiłem na nie najgorszy egzemplarz więc i nie miałem problemów ale kupiłem auto sam za granicą a to często spora różnica niż kupowanie po okazyjnej cenie u nas w kraju.
 
 
lordgross 
Forumowicz


Auto: Outlander I gen
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2014
Posty: 46
Skąd: Gliwice
Wysłany: 01-04-2015, 00:51   

No i kupilem Pinina :) czarny, 5d, MPI, 2003, z Niemiec, przebieg udokumentowany 66000 km, kielichy nie zjedzone, od spodu calkiem ladny :)

Jak ogarne tematy początkowe, papiery, podatki, oleje, filtry etc. to z pewnoscia sie pochwale :)
 
 
romek atomek 
Forumowicz

Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 333
Skąd: wola justowska / kraków
Wysłany: 01-04-2015, 09:32   

lordgross napisał/a:
No i kupilem Pinina :) czarny, 5d, MPI, 2003, z Niemiec, przebieg udokumentowany 66000 km, kielichy nie zjedzone, od spodu calkiem ladny :)

Jak ogarne tematy początkowe, papiery, podatki, oleje, filtry etc. to z pewnoscia sie pochwale :)


gratki - konserwacje rób szybciutko w pierwszej kolejności !.. sprawdź stan rury wlewu paliwa KONIECZNIE + możesz ją od razu konserwować x 2. no i czekamy na fotki !..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.