Chcę kupić Pinin'a - awaryjność GDI - SuperSelect (SS4) |
Autor |
Wiadomość |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 21-01-2015, 15:25
|
|
|
plecho1 napisał/a: | romek atomek napisał/a: | oliwa zalewa trzecią święcę więc muszę ruszyć rozrząd i kupić uszczelkę |
Jeśli to podobna konstrukcja jak w Carismie to nie będzie tak proste bo do tego trzeba będzie zdejmować część głowicy trzymającą wałki rozrządu bo to właśnie tam przecieka. |
wiem, wałki muszą zostać zdemontowane + nowy pasek koniecznie ... ale jak to ruszę to wymieniłbym od razu popychacze... a jak już tam będę to i panewki pewnie .. ...a to suma kosztów się robi już konkretna .. a robić na pół żeby wyciek uszczelnić ? - trzeba zdemontować kolektor dolotowy a tam tych rureczek jest troszkę... - jak wiesz jak to robić i robiłeś to już 2x to 2 godziny masz z bani na sam demontaż ..
jak zalałem płukankę to jestem po trzeciej wymianie oleju na 5 tys km i jeszcze jest syf nie oliwa.. więc jak ten syf zgrubnie poszedł na panewki to tam jest co robić ..
Także jako kolega lordgross będzie chciał GDI - to moje zdanie jest takie - gdyby je produkowali i sprzedawali - bez wahania kupiłbym nowego - jak dbasz tak masz .. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-01-2015, 16:35
|
|
|
To że masz czarny olej to nie zasługa nagromadzonego syfu w silniku a specyfiki pracy tego silnika i nie pozbędziesz się tego zreszta jak i podobnie jest w dieslach. |
|
|
|
 |
dareqq
Forumowicz
Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 287 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 21-01-2015, 17:11
|
|
|
Dlatego mpi ! |
|
|
|
 |
lordgross
Forumowicz

Auto: Outlander I gen
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2014 Posty: 46 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 23-01-2015, 08:01
|
|
|
Dzięki za udzielenie się w wątku.
romek atomek/cezare - tak, przeczytałem wszystkie Twoje posty, był to jeden z powodów założenia tego wątku Dzięki za fotorelacje!
Zanim jeszcze trafiłem na forum juz słyszałem złe opinie o GDI (od mojego mechanika), ale pomyślałem "nie może być przecież tak źle", myliłem się ...
Wiem, że Vitara dużo bardziej spartańska, dlatego Pinin tak bardzo mi się podoba!
Jeszcze raz dzięki wszystkim za wypowiedzi...
p.s. Obecnie jestem dopiero na sprzedaży auta, ale ... kupię Pinina MPI 5d! |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 23-01-2015, 16:21
|
|
|
lordgross napisał/a: |
p.s. Obecnie jestem dopiero na sprzedaży auta, ale ... kupię Pinina MPI 5d! |
dobry wybór - ja 3D kupiłem, bo jest 10cm krótszy od Opla Corsy a niestety centrum miasta jest tak zawalone furami że parkuję tam, gdzie inni się nie mieszczą LUB nie wjadą . |
|
|
|
 |
shagger
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin GDI 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2014 Posty: 41 Skąd: świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-01-2015, 21:01
|
|
|
romek atomek napisał/a: | tu przed kupmnem ..
https://www.dropbox.com/s...UzWiDIMfxa?dl=0
tak masz obecnie - czyli jakby nie wiele się zmieniło
https://www.dropbox.com/s...144305.jpg?dl=0
ale tak było
tu jak Ci się woda będzie lała to przez zgrzewy blach na dachu
https://www.dropbox.com/s...QkPp8x1pga?dl=0
spokojnie się zorientujesz bo ci zamoknie podsufitka.. i poleci pod dywanik ..
drugie miejsce to z pod klapy ..
ps - mi kazali kupić szybę - z wymianą i wycieraczkami - 450 pln . ale to nei to - radość z nowej szyby bezcenna
tu sobie zrobisz blacharkę ...
https://www.dropbox.com/s...IOVcoCC2ia?dl=0
bo będzie jak ser szwajcar.. chyba że z podłudnia włoch - bo mój był z włoch - ale .. z północy xD
tu sobie zregenerujesz pompę ..
https://www.dropbox.com/s...2NGQC084aa?dl=0
tu o EGRZe - bo jak GDI to zabity będzie na bank
https://www.dropbox.com/s...hEJ_PvmKwa?dl=0
ale nie martw się - parę godzin i sobie spokojnie zrobisz - bo Mitsu w kolektorze zrobiło maleńkie otworki na wpust spalin z EGR'a one nie mają prawa się nie zatkać bo są maciupeńkie... https://www.dropbox.com/s...144648.jpg?dl=0 więc wcześniej zabije się dolot pod przepustnicą niż sam EGR
fajne auto - dużo trzeba mieć wolnego czasu xD - grunt to cierpliwość, i dobre narzędzia ..
a wg badań nowych WHO można pić 4pak dziennie lub butelke wina - i nie ma to wpływu na zdrowie.. http://nauka.newsweek.pl/...y,355457,1.html
na pierwszy ogień oleje w mostach skrzyni płyn wspomagania hamulcowy
calość zawieszenia wszystkie tuleje drążki u mnie 2 nowe wahacze świece rozrząd filtry
i już nie masz 4k pln blacharka 2,5 tys opony 1,9k pln bo w końcu AT
rura do baku 580 pompa paliwa w baku 200 filtr 85 w baku
chłodnica 500 - cewki zależy jak trafisz - ja trafiłem tanio bo po 150tys siadają bo muszą. nowe ca 250 pln sztuka chińczyki .. fajnie przeczyścić układ paliwowy - liquid molly maszyna 170 pln .
obecnie świeci mi się check engine - oliwa zalewa trzecią święcę więc muszę ruszyć rozrząd i kupić uszczelkę.. nie liczę pierdół jak przełącznik lusterek czy drobne detale lampa do tyłu etc .. bo to grosze .. zregenerowałem też alternator - bo już siadało ładowanie i falował napięciem ..
i jak już wszystko ogarniesz - to się zdziwisz, że do suzuki vitara czy jeepa czy landrovera będzie dużo części do offroad'u w różnych typach gramatur i cen - a do pinina kup zderzak choćby offroadowy .. ja kupiłem na razie halogeny hella 3000 i od 4 mies szukam wspornika bo na zderzaku się ich nie powiesi...
z kupnem Pinina jest jak z decyzją o małżeństwie - cokolwiek nie zrobisz - będziesz żałował ale... da się kochać.. to taka miłość przekorna = pomimo |
Dawno mnie tu nie było - w końcu juz nie mam pinina ale myślę sobie wejdę - co mi tam!
Po tym co tu widzę to Pinin którego kupiłeś był w sporo gorszym stanie niz mój - u mnie nie było żadnych problemów z silnikiem, blacha jak na pinina też była lepsza nie najgorsza-lepsza niż u Ciebie, były owszem problemy ale je ogarnąłem. Zajęło mi to ponad pół roku i po prostu Pinin mnie zmęczył ale do rzeczy - Ty si e nie poddajesz!!! i chwała Ci za to!
Lecz zamiast zmieniać nicka forumowego zmień auto bo Cię wykończy!
Ja na przykład poszedłem tak jak planowałem w Forestera 2,0 XT automat i muszę przyznać że to prawdziwe mistrzostwo |
|
|
|
 |
19
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 2.0 GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2014 Posty: 52 Skąd: Turek
|
Wysłany: 25-01-2015, 21:23
|
|
|
Ja cały czas walczę i mam nadzieję, że mi się uda doprowadzić pinina do dobrego stanu, a zostało mi chyba nie wiele... Tak jak pisał romek atomek to auto ma coś w sobie, że nawet jak się psuje to i tak nie chcesz go sprzedać... |
|
|
|
 |
MirekEm
Nowy Forumowicz
Auto: Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2014 Posty: 21 Skąd: Dominikowice
|
Wysłany: 07-02-2015, 05:34
|
|
|
he he forester
najgorsze auto jakie miałem, bezradny serwis, psuło się co chwila w końcu padł silnik przy 113556 km,
tak Diesel ale to akurat nie był największy problem tego auta.
sprzedałem kupiłem Mazdę 6 2,5 litra w automacie i benzynie a do tego Pinina 1,8 GDi dolozyłem do niego 5000 na rózne remonty a to tyle co do forestera dokładałem co trzy miesiace.
I nie taki GDI straszny jak się go odda do kogoś kto sie na nim zna a nie tylko o nim "słyszał że" |
_________________ Mirek |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-02-2015, 07:00
|
|
|
Tu piszą niestety ludzie którzy mieli GDI a nie Ci co o nim słyszeli, wszystko zależy co i w jakim stanie się kupi więc najczęściej na forum trafia się w trakcie lub po przejściach. |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 07-02-2015, 17:56
|
|
|
MirekEm napisał/a: |
I nie taki GDI straszny jak się go odda do kogoś kto sie na nim zna a nie tylko o nim "słyszał że" |
no to pisz na prv gdzie oddałeś .. bo od roku szukam.. |
|
|
|
 |
MirekEm
Nowy Forumowicz
Auto: Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2014 Posty: 21 Skąd: Dominikowice
|
Wysłany: 08-02-2015, 11:11
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Tu piszą niestety ludzie którzy mieli GDI a nie Ci co o nim słyszeli, wszystko zależy co i w jakim stanie się kupi więc najczęściej na forum trafia się w trakcie lub po przejściach. |
piszę o mechanikach a nie o właścicielach |
_________________ Mirek |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 09-02-2015, 09:39
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Tu piszą niestety ludzie którzy mieli GDI a nie Ci co o nim słyszeli, wszystko zależy co i w jakim stanie się kupi więc najczęściej na forum trafia się w trakcie lub po przejściach. |
wiesz - kupić można wszystko .. i powoli ogarniać .. problem z GDI jest taki, że go niewielu ogarnia, a mało mechaników się do tego przyznaje .. stąd tracę czas na zostawianie auta, odbieram po 2ch tygodniach płacąc jak za naprawę... wysłuchując co było przyczyną .. i za 3 mies dalej to samo .. to jest ta bolączka, podstawowa.. .. a przeca nie jest tak, że GDI w serwisie ma być co 3 mies .. legendy chodzą o długich przebiegach tych silników przy właściwej eksploatacji ... ponoć nie do zajechania ... swoim też jeżdżę dzień w dzień .. obecnie spalanie 13,8l teraz werdykt padł na listwę wtryskową.. że jeżeli jakiś wtrysk mi leje - to właśnie stąd mam błąd Ciśnienia paliwa na biegu jałowym i falowanie lub odrazu CHECK Engine ... by na wyższych obrotach było dobrze.. ... pompa ponoć dobra skoro idzie do odcinki , na światłach jak stoję - lepiej gopodgazować na 1,1 tys obrotów - niż dać się zapalić lampce - wtedy budzi się w baku smok paliwożerca... ( i ponoć to też normalne jak elektronika się wyłącza bo błąd ciśnienia ) ..... a ogóle od 3 tys obrotów do góry to chodzi lepiej jak moja była honda VTEC ( jajko ) . a jeszcze teraz zima, w śniegu - z napędami.. lata bokami jak wściekły ... auto zajefajne - tylko mechanicy popaprani.... gdyby je jeszcze tłukli - kupiłbym sobie nowego... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-02-2015, 10:22
|
|
|
Właśnie wszystko zależy od tego jak użytkowane było auto przez poprzedniego właściciela i ile tak na prawdę przejechało. Ja nie skreślam tego silnika jako konstrukcji tylko realnie patrzę na problem. Wiem, że nie są to młode konstrukcje i przeważnie już swoje przeszły i sam wiesz jak jest z serwisem tych aut więc stąd przeważnie moje negatywne opinie o GDI aby przestrzec przed potencjalnymi problemami. Też miałem GDI tylko w Carismie i nie miałem z nim problemów ale trafiłem na nie najgorszy egzemplarz więc i nie miałem problemów ale kupiłem auto sam za granicą a to często spora różnica niż kupowanie po okazyjnej cenie u nas w kraju. |
|
|
|
 |
lordgross
Forumowicz

Auto: Outlander I gen
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2014 Posty: 46 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 01-04-2015, 00:51
|
|
|
No i kupilem Pinina czarny, 5d, MPI, 2003, z Niemiec, przebieg udokumentowany 66000 km, kielichy nie zjedzone, od spodu calkiem ladny
Jak ogarne tematy początkowe, papiery, podatki, oleje, filtry etc. to z pewnoscia sie pochwale |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 01-04-2015, 09:32
|
|
|
lordgross napisał/a: | No i kupilem Pinina czarny, 5d, MPI, 2003, z Niemiec, przebieg udokumentowany 66000 km, kielichy nie zjedzone, od spodu calkiem ladny
Jak ogarne tematy początkowe, papiery, podatki, oleje, filtry etc. to z pewnoscia sie pochwale |
gratki - konserwacje rób szybciutko w pierwszej kolejności !.. sprawdź stan rury wlewu paliwa KONIECZNIE + możesz ją od razu konserwować x 2. no i czekamy na fotki !.. |
|
|
|
 |
|