| [Cari 1.6] Kierownica + Check + Wzmacniacz Kilka pytań | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | yoji   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 14 Kwi 2009
 Posty: 106
 Skąd: ok. Bochni
 
 | 
            
               |    Wysłany: 10-02-2015, 08:55   [Cari 1.6] Kierownica + Check + Wzmacniacz Kilka pytań |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam po raz kolejny. Dawka trzech pytań :
 1) czy poduszka z tej kierownicy :
 
   
 podpasuje do nardi torino ? może ktoś robił taki mod i się wypowie
   2) wiem ze check to wróżenie z fusów ale może miał ktoś podobny przypadek. Wyświetlił się Check po trasie 200km ( pogoniłem wóz miejscami 180km/h oczywscie na autostradzie w niemczech) i wywaliło checka - mocy ani spalania wiekszego nie zauważyłem. Po prostoju około 6 godzin check juz się nie wyświetlił. Pożniej czasami po zwykłej trasie do pracy wywali go ale poźniej znika.
 3) czy jest możliwość podłączenia do wzmacniacza radia oryginalnego CD mitsubishi ? ewentualnie zostawienie samego radia a podłaczenie do wzmacniacza np. ipoda ?
 
 Ps. Licznik dalej świruje jeszcze z nim nic nie zrobiłem ale oprocz tego że nie działa obrotomierz ,wskazówka prędkościomierza albo spadnie na zero i znów się podniesie, albo trzepie się jak w maluchu.
 
 Dziękuję.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-02-2015, 09:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | 2) Zapalająca się kontrolka silnika to nie jakieś czary a normalna reakcja komputera silnika gdy pojawi się jakaś awaria w obwodach silnika. Jeśli kontrolka się pojawiła, to trzeba sprawdzić jaki błąd sygnalizuje. Jeśli autko po 2001r. to trzeba podłączyć pod komputer chociażby taki http://allegro.pl/obd-sca...4975514621.html i jakiś darmowy program np. Torque na androida. 
 [ Dodano: 10-02-2015, 09:32 ]
 3) Można zastosować coś takiego http://allegro.pl/brak-rc...5077187656.html ale lepiej było by zmienić radio na coś dzisiejszego z odpowiednimi wyjściami bo trzymanie oryginalnego radia tylko dla łatwiejszego sterowania komputerem raczej nie ma sensu.
 Tu masz opisane jak sterować funkcjami komputera bez oryginalnego radia http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3194
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | yoji   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 14 Kwi 2009
 Posty: 106
 Skąd: ok. Bochni
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-02-2015, 18:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam dziekuje za linki. Radio niebywale dobrze zbiera fale np. W Krakowie odbiera z nadajnika z zakopanym a obecnie majac w skodzie radio nieoryginalne zbiera tylko zet i rmf fm. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-02-2015, 18:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja mam nieoryginalne i zbiera bardzo ładnie. Możliwe, że w tamtym przypadku był jakiś problem z anteną lub z podłączeniem radia. Być może antena była z wzmacniaczem i po podłączenia nowego radia zasilenie wzmacniacza nie zostało podłączone więc radio nie mogło złapać stacji ze słabszym zasięgiem. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | graveir   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma '99 1.8GDI 125KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 05 Lut 2015
 Posty: 9
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-02-2015, 18:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kontrolka silnika to naprawdę jest wróżenie z fusów - w starej Arosie mojej narzeczonej swego czasu zapalała się w kompletnie losowych momentach i praca silnika w żaden sposób nie wskazywała na problemy. Powodem był przepalający się czujnik pod pedałem hamulca, gdzie samochód oczywiście elegancko hamował, ale nie zapalał często świateł stopu. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-02-2015, 18:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | To co miałeś w Arosie to jest bardzo odosobniony przypadek ale oczywiście zdarzyć się może. Czasem jest też tak, że wszystkich błędów nie da się odczytać uniwersalnym interfejsem tylko dedykowanym ale w przypadku Carismy tak nie ma. Jest tylko trochę inna sygnalizacja jeśli są problemy z elektryczna przepustnica ale chyba w tym przypadku kontrolka silnika powinna mrugać. Jeśli więc kontrolka silnika mruga, to podstawą diagnostyki jest sprawdzenie błędów jakie sygnalizuje a nie wizyta u wróżki.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-02-2015, 20:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie pasuje, Nardi musi być kompletne 	  | yoji napisał/a: |  	  | 1) czy poduszka z tej kierownicy : podpasuje do nardi torino ? może ktoś robił taki mod i się wypowie
   | 
 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | graveir   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma '99 1.8GDI 125KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 05 Lut 2015
 Posty: 9
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-02-2015, 21:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | @plecho1, wiem, że to była nietypowa sytuacja, chodzi mi właśnie o to, że ta kontrolka może się świecić do tak ogromnej ilości błędów z różnych czujników, że nie ma najmniejszego sensu zgadywać   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | yoji   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 14 Kwi 2009
 Posty: 106
 Skąd: ok. Bochni
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-02-2015, 15:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dziekuję za odpowiedzi. Po pierwsze kupie interfejs zobaczymy co to tam jej świeci. W skodzinie check wyskakuje przez brak emulatora do lpg ale to inna brocha. Niestety siostra nie chce się zamienić za nardi
   
   
 Moja szara , złota w rodzinie od 2004r.
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-02-2015, 18:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli masz też Skodę, to może kup jednak inny kabel czyli VAG KKL bo przy użyciu programu Evoscan połączysz się z Mitsubishi a przy użyciu innego odpowiedniego ze Skodą. Jedyną różnicą w diagnostyce Carismy będzie to, że VAG jest na USB a Elm327 jest bezprzewodowy ale w Skodzie tym kablem da się zrobić o wiele więcej niż Elmem. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |