Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Matejko
09-12-2008, 22:06
[Carisma] Tulejki wybieraka, problemy z przełączaniem biegów
Autor Wiadomość
mwitek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-11-2014, 08:36   

Koledzy, gorąca prośba.

Czy ktoś z Was może ma jeszcze nie zamontowane tulejki z brązu i mógłby zmierzyć suwmiarką ich dokładne wymiary?

Najbardziej zależy mi na tych tulejkach pierwszych od skrzyni, pod silnikiem.

Albo może ktoś z was ma jeszcze rozrysowane i rozpisane wymiary? Cudem jakimś :D

Zamierzam sobie utoczyć takie tulejki bo te plastiki już mnie [edit]


Wiem, że jak wyjmę tulejkę to mogę ją zmierzyć. Tylko że mam już wyrobione tuleje i zastanawiam się ewentualnie jaki margines zużycia przyjąć tocząc nowe na wymiary starych. W sensie ile mogły stracić w pierwotnego wymiaru bądź jak się odkształcić podczas użytkowania.

8.3 Na forum nie piszemy wulgaryzmów. Wykropkowany wulgaryzm - nadal jest wulgaryzmem.
Ostatnio zmieniony przez glina 04-11-2014, 19:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-11-2014, 11:31   

Mam zamiar takie wytoczyć w sobotę to podam wymiary. Jeden jaki znam to zewnętrzna średnica tych przy skrzyni i na drugim końcu wybieraka to 25mm.
Jak rozbierzesz, to i tak możesz pomierzyć elementy z którymi te tulejki się stykają.
 
 
mwitek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-11-2014, 10:28   

Mnie zależy na tych najbardziej z przodu.

Ich średnica zewnętrzna to 20mm, otwór 10mm resztę może podam dzisiaj bo jadę do kumpla toczyć. Mam na wzór plastikową tulejkę. Zobaczymy jak to wyjdzie.
 
 
kruzyk 
Nowy Forumowicz
03091/KMM :)

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 11
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-12-2014, 19:25   

Użyłem dziś podnośnika i wlazłem pod autko w celu wymiany tulejek dwóch tulejek pod autem. Jednak zauważyłem, że jak poruszałem tą całą rurą to latała mocno pod drążkiem zmiany biegów... i teraz nie wiem, czy zmieniać te tulejki czy nic to nie da i muszę zająć się trzecią tulejką przy drążku?
Powiedzcie proszę czy ten wybierak w miejscu, które zaznaczyłem na czerwono powinien latać tak luźno? (odchył ładnych kilka centymetrów... :shock: )


[ Dodano: 02-12-2014, 18:13 ]
Wymieniłem tulejki w obu miejscach. Drążek zmiany biegów tylko wyczyściłem podnosząc mieszek i rozkręcając dwie tulejki (w kierunkach przód/tył auta). Po drugiej stronie (pod silnikiem) dalej dość mocno lata całość już za tulejką. Nie mam pojęcia czy tak powinno być ale biegi wchodzą :)
_________________
MSS 1999 1.3
 
 
wolowski69 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.6 103KM 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 3
Skąd: skalbmierz
Wysłany: 11-02-2015, 10:47   

prosba o pomoc

tydizeń temu wymieniłem olej w skrzyni biegów i tulejki wybieraka przed wymiana biegi wchodziły cieżko teraz jest dużo lepiej z wyjątkiem 2 biegu wchodzi gorzej niz przed wymiana. ktos moze cos poradzić???
 
 
Ziemba. 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 441
Skąd: Okolice Grójca
Wysłany: 11-02-2015, 18:35   

kruzyk, Nie powinien.

[ Dodano: 11-02-2015, 18:36 ]
wolowski69, A nasmarowałeś wszystko? Sprawdź jeszcze raz montaż tulejek.
_________________
03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj :)
http://www.pajacyk.pl/
 
 
wolowski69 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.6 103KM 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 3
Skąd: skalbmierz
Wysłany: 11-02-2015, 23:36   

wszystko sprawdziłem 3 razy nawet pozniej popuściłem troche sruby mocujące tulejki ale problem jak byl tak jest. jak olej w skrzyni sie troche rozgrzeje czyli jak troche sie pojezdzi to jest lepiej ale to nie to co byc powinno.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 11-02-2015, 23:54   

A jaki olej przekładniowy wlałeś ?
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
kruzyk 
Nowy Forumowicz
03091/KMM :)

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 11
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-02-2015, 00:26   

@Ziemba: to co to może być? coś w skrzyni?
_________________
MSS 1999 1.3
 
 
wolowski69 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.6 103KM 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 3
Skąd: skalbmierz
Wysłany: 12-02-2015, 00:27   

75W/80 ale producenta nie pamietam jakis niemiecki

[ Dodano: 12-02-2015, 00:50 ]
nie wiem co to moze byc może cos z wodzikami najlepiej bedzie skrzynie rozebrac i zobaczyc w srodku.

[ Dodano: 12-02-2015, 11:09 ]
jeszcze pytanie jak poprawnie nasmarowac tulejki
 
 
kruzyk 
Nowy Forumowicz
03091/KMM :)

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 11
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-02-2015, 16:42   

gieras1988 napisał/a:
Witam,
Miałem podobne problemy ze wstecznym i jedynką głównie, czasami trójka zamiast jedynki wchodziła, a od wczoraj wrzucić wsteczny graniczyło z cudem.
Na załączonym zdjęciu które zrobił kolega mwitek dorysowałem gdzie wsadziłem podkładkę (2mm grubości z rozwierconym środkiem na 10mm), wyeliminowała ona luz przez który nie dało się wrzucać wstecznego. Wszystkie tulejki wyczyściłem i przesmarowałem porządnie. Efekt jest taki że bez wymiany tulejek wsteczny wchodzi idealnie, jedynka również i przy okazji lewarek nie lata i nie trzeba czarować żeby wpiąć odpowiedni bieg :)

Obrazek


Dołożyłem dzisiaj podkładkę bo przy wymianie tulejek zapomniałem wsadzić ją z powrotem.
Dokręciłem ręcznie mocno śruby i dalej wybierak jest luźny na tyle żeby bez użycia siły pomachać nim na boki tak po 1 cm.
Nie wiem czy coś źle działa albo za słabo skręciłem...
Znowu pod mieszkiem przy wrzucaniu jedynki ogranicznik (plastykowe czarne owalne coś) na lewarku uderza o biały plastik z prawej strony. Nie mam tak, że ten ogranicznik przy wrzucaniu 1 biegu tylko dotyka lub się zbliża do białego plastiku po lewej, a przy wrzucaniu 5 biegu dotyka lub się zbliża do plastiku białego po prawej. Prawa jest na styk a lewa strona jakby za daleko się wychyla... Może to tulejki wybieraka ale te w lewarku?
_________________
MSS 1999 1.3
 
 
smolec 
Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 78
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 24-02-2015, 14:11   

Witam, czy te tulejki będą pasowały:

http://allegro.pl/tulejki...5115451605.html
_________________
 
 
 
Duli 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.6 16V 4G18 2002r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 18
Skąd: Kielce
Wysłany: 25-05-2015, 18:46   

Przeczytałem całe 38 stron.Niestety mojego przypadku nie ma,a może ktoś pomoże :D .Syn po zapoznaniu się z tematem zakupił tulejki i gumową osłonę od kolegi z forum i wymienił.Wymieniony został też olej w skrzyni,około pół roku było w porządku.Teraz znów jest problem z biegami.Mechanik twierdzi,że to wodzik/łącznik/element wybieraka(mówi,że różnie jest nazywana ta część,podobna w kształcie do wyprostowanej litery S) jest do wymiany,ma to być rurka zwinięta z cienkiej blachy która koroduje wygina się i jest przyczyną problemów z prawidłowym wybieraniem biegów.Proszę o pomoc w zidentyfikowaniu tej części i może ktoś potwierdzić,że wymiana rozwiąże problem.
_________________
LPG: Lovato Smart, Lovato RGJ 3.2L
 
 
kropkaPl 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 benzyna+gaz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 4
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-09-2015, 07:23   

Witam. Kupiłem te tulejki w serwisie mitsu w częstochowie. Prosiłbym tylko was o jakiś schemat. Bo jutro chce się za nie zabrać a temat już jest dość stary i pousuwały się schematy ktore były dodawane. Dzięki z góry za pomoc:)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21022
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-09-2015, 07:46   

Schemat poglądowy bo w zależności od rocznika trochę się różniło :wink: .
Przy problemie z 1 i wstecznym wymień tulejki na końcu drążka zmiany biegów u mnie to pomogło.




Polecam ściągnąć z forum manuala :wink: :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.