Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
22-08-2007, 09:53
[EAxx] Skrzynia manualna ciężko wchodzą biegi
Autor Wiadomość
sebap
[Usunięty]

Wysłany: 21-03-2007, 19:54   [EAxx] Skrzynia manualna ciężko wchodzą biegi

Galant GLS 2,0 16V 2000 r. 149 tys przebieg

Ad1. Mam do wymiany olej w silniku.... wiem tylko tyle ze jest zalany pełnym syntetykiem... podobno 5W40.... chce zalac tez syntetykiem.... tylko którym? co polecacie w normalnych cenach???

Ad2. Na zimnym silniku (np rano) cieżko wchodzi bieg 1 i wsteczny.... nie zgrzyta.... ale cięzkawo wcisnąć... po rozgrzaniu jest już OK...podobno to też może byc olej... Pytanie: Jaki olej do skrzyni biegów manualnej???

pozdro pozdro właścicieli rekinków :biggrin:
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-10-2015, 19:14, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 22-03-2007, 09:43   

Jezeli nie bierze Ci oleju to zalewaj syntetyk jakiejs dobrej firmy, ale co mysle wazniejsze NIE polski. Ja kupilem Castrola GTX7 5W40 sprowadzonego z niemiec (4 na kodzie paskowym) i zeby bylo smieszniej zaplacilem cos kolo 120PLN za 5L (4L nie bylo). Dla porownania w Tesco widzialem go za 190PLN 4L no i rozlewany w polsce oczywiscie. Niestety prawda jest, ze oleje rozlewane u nas dziwnym zbiegiem okolicznosci troche traca na jakosci, wiec wybor byl dla mnie prosty.
Co do skrzyni to raczej wina synchronizatorow - jest sporo o tym poszukaj, a z wymiana oleju w skrzyni to ja bym sie nie palil po przypadkach znacznego pogorszenia sie po tym zabiegu. Malo tego z rosnacej liczby tej usterki, obawiam sie ze trzeba bedzie ja dopisac do stalych mankamentow tego modelu oprocz rudawych nadkoli, zimnych lutow zegarka i slabych hampli do roku 99'.
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 22-03-2007, 10:08   

to, że na zimnym silniku ciężko biegi wchodzą to normalne zjawisko, trzeba po prostu wolniej je wrzucać a nie szybko i na siłę
wielu autach tak jest, chociaż najczęściej w niemcach...

Simones napisał/a:
Ja kupilem Castrola GTX7 5W40 sprowadzonego z niemiec (4 na kodzie paskowym)

sama 4 nic nie oznacza, zgodnie ze standardami kodów kreskowych EAN Niemcy mają początek z przedziału 400-440

żeby obalić mit, że pierwsza 4 to Niemcy, dla przykładu
45 i 49 Japonia
482 Ukraina
590 Polska

pozdr
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10693
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 22-03-2007, 12:51   

Ja tam wyminiłem olej w skrzyni na Texaco MTF 75W80 i jest super.Znaczan poprawa wrzycania biegów na zimnym silnku, teraz nie ma z tym zadnych problemów.
POzdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
sebap
[Usunięty]

Wysłany: 22-03-2007, 13:01   

ale chlopaki ja lubie ryzko:-)
...zalałem motor syntetykiem Castrol Magnatec
..... i skrzynie również
.........czekam do rana :-)
u mnie był problem zwłaszcza z wrzuceniem 1 biegu i wstecznego

[ Dodano: 22-03-2007, 14:01 ]
heheheh oczywiście skrzynie zalałem olejem do skrzyni (DOBRYM) o parametrach zalecanych przez producenta....
P.S. w poprzednim moim poście tak wyglada jakbym zalał wszystko Castrolem
:)
 
 
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 22-03-2007, 16:18   

Czyli pierwsza samotnie figurujaca 4 i wszystkie napisy na opakowaniu po niemiecku maja swiadczyc, iz jest to olej skad? japonii lub ukrainy? okeeej :thumbright:
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 22-03-2007, 16:38   

Simones napisał/a:
Czyli pierwsza samotnie figurujaca 4 i wszystkie napisy na opakowaniu po niemiecku maja swiadczyc, iz jest to olej skad? japonii lub ukrainy? okeeej :thumbright:

Tu masz oznaczenia kodów:
http://forum.msstudio.com...0Kreskowe%20EAN

zwróciłem tylko uwage na fakt, że sama 4 o niczym nie świadczy, a w odpowiedzi otrzymałem tylko pytanie retoryczne i pokaz sarkazmu
 
 
bokciu
[Usunięty]

Wysłany: 22-03-2007, 18:56   

leser napisał/a:
590 Polska

Tu nie widze czworki :)
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 22-03-2007, 18:59   

bokciu napisał/a:
leser napisał/a:
590 Polska

Tu nie widze czworki :)

no nie, ale jako patriota musiałem to umieścić :D
widać jak widnieje 5 na poczatku to napewno będzie to rodzimy wyrób :lol:
 
 
sebap
[Usunięty]

Wysłany: 23-03-2007, 08:31   

oto moje sprawozdanie z porannego odpalania.....
......biegi 1 i R weszły ale ciężko (takie troche wbicie) ale bez zadnego zgrzytnięcia i chyba minimalnie lepiej niz przed wymiana oleju w skrzyni.... po kilku zmianach i ujechaniu okolo 1 km bylo juz ok... czasem jak jeszcze niezbyt precyzyjnie przymierze to lekko zgrzytnie 3..... po rozgrzaniu wchodza lekko i dobrze...
... na razie chyba bede musial tak sie pomeczyc..idzie lato, cieplo.....ale zima to sobie tego nie wyobrazam....auto stoi na dworzu.....
.....hmmmm tylko jak dlugo mozna uzytkowac skrzynie z takimi objawami bez wiekszych strat??? czy zalecacie naprawiac jak najszbciej???
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10693
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 23-03-2007, 22:46   

Za gesty olej, cos co ma zakres 75W-90 nie moze być dobre przy -30mi przy +30....
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
sebap
[Usunięty]

Wysłany: 24-03-2007, 13:13   

no ale ja właśnie teraz zalałem 75W-90....
w ksiażce obsługi od auta jest podane 75W-85W lub 75W-90...
czyli szukać jeszcze innego??? przecież teraz nie jest w nocy zimno...
a co bedzie dopiero zimą? hmmm myśle że to jednak coś do roboty bedzie...

[ Dodano: 26-03-2007, 12:37 ]
zrobiłem jeszcze jeden test na zimnym silniku....
.....silnik zgaszony - biegi wchodzą jak w masło...
.............silnik pracuje - biegi wchodzą ciężko (1, 3, R)
 
 
pa_pi 
Mitsumaniak
Piotrek


Auto: Galant 2.0 16 V + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 123
Skąd: Olkusz / Krzywopłoty
Wysłany: 27-03-2007, 07:28   

Synchronizatory, to moja opinia, sytuacje może troszkę polepszyć ceramizer, u mnie 3 lekko zgrzytała teraz spokój, ale za to 2 - ce na zimnym silniku ceramizer nie pomógł, zgodzę się z Simonsem że skrzynie trzeba dopisać do mankamentów tego modelu.
_________________
Piotrek
Dzięki Ci ... za to forum ...

Ursus - dziękuję :)

Mój Galant!
 
 
 
sebap
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2007, 15:25   

a co to jest ten ceramizer?
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2007, 15:29   

sebap napisał/a:
a co to jest ten ceramizer?

dodatek do oleju

najbardziej popularny jest chyba Xeramic

mozesz, sporo na ten temat poczytać na różnych forach
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.