Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pajero IV - kilka pytań od nowicjusza
Autor Wiadomość
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 18-02-2014, 20:57   

Jeśli robisz krótkie trasy a masz DPF to spalanie jest duże. Jeśli będziesz miał przytkany DPF to system będzie starał się go wypalić i tez będzie więcej palił. Sprawdź stan oleju w silniku, czy go nie przybyło?. Może być tez tak, że ktoś próbował czyścić DPF bo się tak zapchał, że sam nie dał się wypalić i teraz jest tam bałagan.
Kolejna rzecz to wtryski, możesz je wykręcić i dać do sprawdzenia. Mają duży wpływ na spalanie.
Czasem zabrudzony jest zawór ciśnienia w pompie wtryskowej, czasem wyczyszczenie go pomaga a czasem trzeba go wymienić.
Spróbuj tez zatankować na innej stacji, czasem pomaga.
Jeśli podłączysz go do porządnego kompa to pokaże ci wydatki i ciśnienie doładowania.
Najczęściej winę za taki stan ponosi czujnik ciśnienia doładowania tylko w tedy pali się check.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Macieksns 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 10
Skąd: Góry
Wysłany: 18-02-2014, 21:39   

Dobry wieczór,
Dzięki Zbyszku za konkretną i rzeczową odpowiedź.
-co do oleju nie mamiałem jeszcze okazji by go sprawdzić ( tzn jest po świeżej wymianie ) +/- około 1000 km, czy zatem po takim dystansie może już się zwiększyć jego ilość ?

-nie znam przeszłości pojazdu w zakresie DPF jeździła nim starsza kobieta 65 lat, z uwagi na firmę męża nie korzystali z ASO;

-komp. serwisowy a taki mam potencjalnie do dyspozycji nie wskazuje żadnych błędów...czy "przelewanie" wtrysków/zawór w pompie wtryskowej zostałoby wychwycone czy wymagają niezależnego sprawdzenia ?

-czy warto usunąc osławionego DPF/oraz o ile może zmniejszyć się realnie zużycie paliwa... a jeśli tak to gdzie to dobrze zrobić + ewentulanie wspomóc auto czipem....
_________________
Cenię skromnych fachowców w każdej dziedzinie
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 18-02-2014, 22:36   

po 1000 będzie już widać że przybywa
warto usunąć PDF nie mam w tym doświadczenia są teraz jakieś nowe metody prostsze i skuteczniejsze (wiem to od klientów)
Ani przelewanie, ani uszkodzone wtryski ani czujnik komp nie pokaże. Najlepiej go wykręcić i przeczyścić.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Macieksns 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 10
Skąd: Góry
Wysłany: 10-03-2014, 22:36   

...wysłałem zapytanie do tutejszego guru, ale nie mam pewności czy doszło zatem pytam tutaj...

Przystąpiłem ochoczo do usunięcia DPF + podniesienia mocy...i okazało się że mam problem.
Będę Wam i pewnie Zbyszkowi wdzięczny za ewentualne sugestie:
Do usunięcie DPF + zwiększenia mocy wybrałem GCS tuning
1) Badanie na hamowni Kraków przed "operacją" wykazało jedyne 130 KM :shock: :shock: :shock: ( seria 170, rocznik 2008 )
2) Po usunięciu DPF + czip - hamownia w Krakowie 161 KM,dla pewności wykonałem korzystając z podórży służbowej piątkowy pomiar w Wawie- "
kreatormocy - 171 Km...czyli nadal coś za mało :( - hamownia typowa dla 4x4 )
Nadmienię że po całym zabiegu auto wyraźnie żywsze, przyspieszenie mierzalne do 100 km/s spadło o ok. 2 sek.


Gość w Krakowie nie potrafił dojść dlaczego auto jest słabe ( brak błędów itp )
W Wawie - sugerują : - jakiś czujnik temperatury, lub czujnik ciśnienia różnicowego ( ? ), względnie niewłaściwy % wypełnienia filtra cząstek stałych ( to już jakiś kosmos :lol: )
Proszę Was zatem zwłaszcza tych bardziej zorientowanych aby napisali mi co o tym sądzicie...
Gdzie może leżeć przyczyna, skoro po usunięciu DPF + czipie ten model ma zazwyczaj około 190 KM....
I jak dojść do meritum problemu....?
Co realnie sprawdzić aby ocenić gdzie może istnieć niezrozumiały deficyt mocy ...?
_________________
Cenię skromnych fachowców w każdej dziedzinie
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 11-03-2014, 07:24   

Masz moc z hamowni podawaną na kołach , po stratach na przekładnie . Producent podaje moc silnika na wale, której na hamowni nie zmierzysz bezpośrednio . Straty mocy na napędy 4x4 mogą wynosić od 20 do 30 KM .
Czyli teoretycznie by się zgadzało .
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 11-03-2014, 07:28   

Dokładnie taj j.w.
Średni P4 3,2 did 07-10 maja 140 KM na kołach.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Macieksns 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 10
Skąd: Góry
Wysłany: 11-03-2014, 08:44   

...czyli sugerujecie aby nie szukać dziury w całym...?
_________________
Cenię skromnych fachowców w każdej dziedzinie
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 11-03-2014, 08:49   

nie szukać.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
skotny 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 11
Skąd: Koszalin
Wysłany: 11-03-2014, 19:41   

Macieksns napisz jaki miales przed i po moment obrotowy Nm?
najlepiej jakbys wkleil zdiecie z hamowni,porownalbym z swoim
 
 
Macieksns 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 10
Skąd: Góry
Wysłany: 11-03-2014, 19:59   

...problem mam taki że nie mam wydruków z GTC Tuning, pamiętam liczby.
Wydruk z Kreatora Mocy mogę wkleić ale nie wiem jak :lol:

-Kraków - moc wyjściowa 130 KM, moment około 340
-po usunięciu DPF + program w Krakowie pokazał moc 160 KM, momentu nie pamiętam.

Kreator mocy - a więc pomiar kontrolny
moc zmierzona ( hamownia 4x4) 170,1 KM przy 3706 rpm,
-moment 425,2 przy 2176 rpm.
_________________
Cenię skromnych fachowców w każdej dziedzinie
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 11-03-2014, 20:02   

Nie do końca ważna jest moc, ważne jest jak wkręca się na obroty. Jeśli masz wydruk będzie to widać.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Patriko 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 15
Skąd: OLsztyn
Wysłany: 23-03-2014, 17:35   

witam,mam pytanie do posiadaczy p4.czy tak jak u mnie ustawienie klimy ma zakres od 18 do 32 stopni.jakies dziwne sa te wartosci?!
 
 
Macieksns 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 10
Skąd: Góry
Wysłany: 26-03-2014, 16:25   

Mi skala rozpoczyna się od 15.0 C
_________________
Cenię skromnych fachowców w każdej dziedzinie
 
 
usloku 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 12
Skąd: Głogów
Wysłany: 19-02-2015, 20:53   

Witam serdecznie

żeby nie robic nowego tematu mam pytanie czy częsci od Anglika silnik skrzynia itd pasuja do wersji europejskiej ??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.