Pajero IV - kilka pytań od nowicjusza |
Autor |
Wiadomość |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 18-02-2014, 20:57
|
|
|
Jeśli robisz krótkie trasy a masz DPF to spalanie jest duże. Jeśli będziesz miał przytkany DPF to system będzie starał się go wypalić i tez będzie więcej palił. Sprawdź stan oleju w silniku, czy go nie przybyło?. Może być tez tak, że ktoś próbował czyścić DPF bo się tak zapchał, że sam nie dał się wypalić i teraz jest tam bałagan.
Kolejna rzecz to wtryski, możesz je wykręcić i dać do sprawdzenia. Mają duży wpływ na spalanie.
Czasem zabrudzony jest zawór ciśnienia w pompie wtryskowej, czasem wyczyszczenie go pomaga a czasem trzeba go wymienić.
Spróbuj tez zatankować na innej stacji, czasem pomaga.
Jeśli podłączysz go do porządnego kompa to pokaże ci wydatki i ciśnienie doładowania.
Najczęściej winę za taki stan ponosi czujnik ciśnienia doładowania tylko w tedy pali się check. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Macieksns
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2014 Posty: 10 Skąd: Góry
|
Wysłany: 18-02-2014, 21:39
|
|
|
Dobry wieczór,
Dzięki Zbyszku za konkretną i rzeczową odpowiedź.
-co do oleju nie mamiałem jeszcze okazji by go sprawdzić ( tzn jest po świeżej wymianie ) +/- około 1000 km, czy zatem po takim dystansie może już się zwiększyć jego ilość ?
-nie znam przeszłości pojazdu w zakresie DPF jeździła nim starsza kobieta 65 lat, z uwagi na firmę męża nie korzystali z ASO;
-komp. serwisowy a taki mam potencjalnie do dyspozycji nie wskazuje żadnych błędów...czy "przelewanie" wtrysków/zawór w pompie wtryskowej zostałoby wychwycone czy wymagają niezależnego sprawdzenia ?
-czy warto usunąc osławionego DPF/oraz o ile może zmniejszyć się realnie zużycie paliwa... a jeśli tak to gdzie to dobrze zrobić + ewentulanie wspomóc auto czipem.... |
_________________ Cenię skromnych fachowców w każdej dziedzinie |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 18-02-2014, 22:36
|
|
|
po 1000 będzie już widać że przybywa
warto usunąć PDF nie mam w tym doświadczenia są teraz jakieś nowe metody prostsze i skuteczniejsze (wiem to od klientów)
Ani przelewanie, ani uszkodzone wtryski ani czujnik komp nie pokaże. Najlepiej go wykręcić i przeczyścić. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Macieksns
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2014 Posty: 10 Skąd: Góry
|
Wysłany: 10-03-2014, 22:36
|
|
|
...wysłałem zapytanie do tutejszego guru, ale nie mam pewności czy doszło zatem pytam tutaj...
Przystąpiłem ochoczo do usunięcia DPF + podniesienia mocy...i okazało się że mam problem.
Będę Wam i pewnie Zbyszkowi wdzięczny za ewentualne sugestie:
Do usunięcie DPF + zwiększenia mocy wybrałem GCS tuning
1) Badanie na hamowni Kraków przed "operacją" wykazało jedyne 130 KM ( seria 170, rocznik 2008 )
2) Po usunięciu DPF + czip - hamownia w Krakowie 161 KM,dla pewności wykonałem korzystając z podórży służbowej piątkowy pomiar w Wawie- "
kreatormocy - 171 Km...czyli nadal coś za mało - hamownia typowa dla 4x4 )
Nadmienię że po całym zabiegu auto wyraźnie żywsze, przyspieszenie mierzalne do 100 km/s spadło o ok. 2 sek.
Gość w Krakowie nie potrafił dojść dlaczego auto jest słabe ( brak błędów itp )
W Wawie - sugerują : - jakiś czujnik temperatury, lub czujnik ciśnienia różnicowego ( ? ), względnie niewłaściwy % wypełnienia filtra cząstek stałych ( to już jakiś kosmos )
Proszę Was zatem zwłaszcza tych bardziej zorientowanych aby napisali mi co o tym sądzicie...
Gdzie może leżeć przyczyna, skoro po usunięciu DPF + czipie ten model ma zazwyczaj około 190 KM....
I jak dojść do meritum problemu....?
Co realnie sprawdzić aby ocenić gdzie może istnieć niezrozumiały deficyt mocy ...? |
_________________ Cenię skromnych fachowców w każdej dziedzinie |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 11-03-2014, 07:24
|
|
|
Masz moc z hamowni podawaną na kołach , po stratach na przekładnie . Producent podaje moc silnika na wale, której na hamowni nie zmierzysz bezpośrednio . Straty mocy na napędy 4x4 mogą wynosić od 20 do 30 KM .
Czyli teoretycznie by się zgadzało . |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 11-03-2014, 07:28
|
|
|
Dokładnie taj j.w.
Średni P4 3,2 did 07-10 maja 140 KM na kołach. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Macieksns
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2014 Posty: 10 Skąd: Góry
|
Wysłany: 11-03-2014, 08:44
|
|
|
...czyli sugerujecie aby nie szukać dziury w całym...? |
_________________ Cenię skromnych fachowców w każdej dziedzinie |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 11-03-2014, 08:49
|
|
|
nie szukać. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
skotny
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2013 Posty: 11 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 11-03-2014, 19:41
|
|
|
Macieksns napisz jaki miales przed i po moment obrotowy Nm?
najlepiej jakbys wkleil zdiecie z hamowni,porownalbym z swoim |
|
|
|
 |
Macieksns
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2014 Posty: 10 Skąd: Góry
|
Wysłany: 11-03-2014, 19:59
|
|
|
...problem mam taki że nie mam wydruków z GTC Tuning, pamiętam liczby.
Wydruk z Kreatora Mocy mogę wkleić ale nie wiem jak
-Kraków - moc wyjściowa 130 KM, moment około 340
-po usunięciu DPF + program w Krakowie pokazał moc 160 KM, momentu nie pamiętam.
Kreator mocy - a więc pomiar kontrolny
moc zmierzona ( hamownia 4x4) 170,1 KM przy 3706 rpm,
-moment 425,2 przy 2176 rpm. |
_________________ Cenię skromnych fachowców w każdej dziedzinie |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 11-03-2014, 20:02
|
|
|
Nie do końca ważna jest moc, ważne jest jak wkręca się na obroty. Jeśli masz wydruk będzie to widać. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Patriko
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2013 Posty: 15 Skąd: OLsztyn
|
Wysłany: 23-03-2014, 17:35
|
|
|
witam,mam pytanie do posiadaczy p4.czy tak jak u mnie ustawienie klimy ma zakres od 18 do 32 stopni.jakies dziwne sa te wartosci?! |
|
|
|
 |
Macieksns
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2014 Posty: 10 Skąd: Góry
|
Wysłany: 26-03-2014, 16:25
|
|
|
Mi skala rozpoczyna się od 15.0 C |
_________________ Cenię skromnych fachowców w każdej dziedzinie |
|
|
|
 |
usloku
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3.2DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 12 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 19-02-2015, 20:53
|
|
|
Witam serdecznie
żeby nie robic nowego tematu mam pytanie czy częsci od Anglika silnik skrzynia itd pasuja do wersji europejskiej ?? |
|
|
|
 |
|