Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A/W 2.4] LPG do GDi, gaz w GDi
Autor Wiadomość
Picakus 
Mitsumaniak
V8 Addicted


Auto: Lexus GS430 '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 165
Skąd: Pomiechówek
Wysłany: 05-09-2013, 16:41   

Bartek napisał/a:
polaff napisał/a:
Picakus, albo świeca wkręcona bezpośrednio w reduktor...


hmm - kawałek rozżarzonego metalu + rozprężone LPG do 2 barów w fazie lotnej. Wystarczy odrobina powietrza, mała nieszczelność i Nagroda Darwina gotowa

Dobrze mówisz, dlatego wspomniałem o zamkniętym obwodzie tylko dla reduktora.
Nie jest to do końca zdrowe, ale jest do zrobienia.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 05-09-2013, 17:13   

Drugi Darwin za pomysl wtrysku cieklego LPG po ciśnieniem 150 bar i do cylindra i zaplon takiej mieszanki w fazie rozprezenia gazu. :mrgreen:
A niby po co w KPi jest stały wtrysk benzyny w ilości 30%? By spalanie/zaplon jakoś ucywilizowac. :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Picakus 
Mitsumaniak
V8 Addicted


Auto: Lexus GS430 '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 165
Skąd: Pomiechówek
Wysłany: 05-09-2013, 19:21   

swinks_UK napisał/a:
Drugi Darwin za pomysl wtrysku cieklego LPG po ciśnieniem 150 bar i do cylindra i zaplon takiej mieszanki w fazie rozprezenia gazu. :mrgreen:
A niby po co w KPi jest stały wtrysk benzyny w ilości 30%? By spalanie/zaplon jakoś ucywilizowac. :wink:

Wszystko jest do poczytania Vialle LPdi
Jest to możliwe, GDI jako najprostsza konstrukcja z bezpośrednim wtryskiem ma ciśnienie 5MPa, czyli 50 Barów. Tyle jest też kierowane na wtryskiwacze.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 05-09-2013, 23:00   

Poczytałem.
Dobrnąłem do momentu... "teflonowe uszczelki i przekładki"... i to był koniec :mrgreen:

W ramach eksperymentu zrób sobie uszczelkę z teflonu pod kolektor dolotowy, zobaczysz dlaczego się śmieję.
Słowo klucz: phenolic gasket inaczej: laminaty fenolowe.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Picakus 
Mitsumaniak
V8 Addicted


Auto: Lexus GS430 '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 165
Skąd: Pomiechówek
Wysłany: 05-09-2013, 23:33   

Nie wiem co mogłoby być nie tak z teflonem. Niepalny, nierozpuszczalny, stabilny w temperaturach od -200 do 260, a przy okazji bardzo dobry izolator ciepła.
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 06-09-2013, 07:53   

Bartek napisał/a:
polaff napisał/a:
Picakus, albo świeca wkręcona bezpośrednio w reduktor...


hmm - kawałek rozżarzonego metalu + rozprężone LPG do 2 barów w fazie lotnej. Wystarczy odrobina powietrza, mała nieszczelność i Nagroda Darwina gotowa

nie koniecznie dosłownie, wystarczy grzałka mogąca szybko i wydajnie podgrzać niewielką ilość płynu znajdującą się w reduktorze.
Ja jestem zdania, że gdyby zrobić układ szybko i wydajnie podgrzewający reduktor to benzyna jest zbędna - nie wiem co Ci się w tym pomyśle nie podoba... (?)
 
 
lap-topy 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 13
Skąd: warszawa
Wysłany: 20-02-2015, 18:48   Galant 2,4 GDI z gazem

mam takie autko i wszyscy się dziwią że on jeździ .
Czy ja jestem jedyny który ma taki ewenement czy jeszcze ktoś posiada taki oryginał .
Jeżdże nim 4 lata a poprzedni właściciel jeździł 2 może opisać parametry instalacji gazowej dla potomnych
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-02-2015, 22:09   

A pewnie że opisz jaka to instalacja czy IV czy V a może i czy spala jednocześnie benzynę lub czy to VI generacja, jeśli z silnikiem nie dzieje się nic negatywnego to czego nie?
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 23-02-2015, 10:24   

lap-topy napisał/a:
Jeżdże nim 4 lata a poprzedni właściciel jeździł 2 może opisać parametry instalacji gazowej dla potomnych

Dawaj opis, jestem bardzo ciekawy co to jest:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
inq 
Mitsumaniak


Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 2776
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-02-2015, 11:49   

lap-topy, pisz i to szybko :)
_________________
"Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko :)
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14) :D :D
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 23-02-2015, 18:46   

plecho1 napisał/a:
lub czy to VI generacja,


na 4 generacje to raczej nie ma szans, bo jak?

lap-topy napisał/a:
Czy ja jestem jedyny który ma taki ewenement czy jeszcze ktoś posiada taki oryginał .


co jakis czas pojawiają się takie okazy na allegro
w kazdym przypadku jaki widzialem, byla to instalacja 2gen
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 23-02-2015, 19:54   

lap-topy napisał/a:
mam takie autko i wszyscy się dziwią że on jeździ .

bo to pewnie zwykła instalka na śrubkę, sam znam taką cari i galanta który tak lata 2 lata i wtryski się nie zatarły i sam silnik znosi to dobrze
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-02-2015, 20:15   

Tomek, w innych autach z bezpośrednim montowana jest IV generacja z funkcją dotrysków więc kto wie. Do puki lap-topy, będzie robił tajemnicę, to się nie dowiemy. No chyba, że tylko nas podpuszcza :)
 
 
inq 
Mitsumaniak


Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 2776
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-02-2015, 21:36   

radek79, plecho1, a znacie kogoś kto zamontuje mi to w Galancie? Może być i 0 generacja, aby pojeździło ze 100.000km
_________________
"Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko :)
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14) :D :D
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 23-02-2015, 21:39   

inq napisał/a:
adek79, plecho1, a znacie kogoś kto zamontuje mi to w Galancie? Może być i 0 generacja, aby pojeździło ze 100.000km
Praktycznie każdy zakład montujący LPG. Mówisz co chcesz i to montują. Nikt nie wnika co autor ma na myśli.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.