[EA3A/W 2.4] LPG do GDi, gaz w GDi |
Autor |
Wiadomość |
Picakus
Mitsumaniak V8 Addicted

Auto: Lexus GS430 '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2011 Posty: 165 Skąd: Pomiechówek
|
Wysłany: 05-09-2013, 16:41
|
|
|
Bartek napisał/a: | polaff napisał/a: | Picakus, albo świeca wkręcona bezpośrednio w reduktor... |
hmm - kawałek rozżarzonego metalu + rozprężone LPG do 2 barów w fazie lotnej. Wystarczy odrobina powietrza, mała nieszczelność i Nagroda Darwina gotowa |
Dobrze mówisz, dlatego wspomniałem o zamkniętym obwodzie tylko dla reduktora.
Nie jest to do końca zdrowe, ale jest do zrobienia. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 05-09-2013, 17:13
|
|
|
Drugi Darwin za pomysl wtrysku cieklego LPG po ciśnieniem 150 bar i do cylindra i zaplon takiej mieszanki w fazie rozprezenia gazu.
A niby po co w KPi jest stały wtrysk benzyny w ilości 30%? By spalanie/zaplon jakoś ucywilizowac. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Picakus
Mitsumaniak V8 Addicted

Auto: Lexus GS430 '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2011 Posty: 165 Skąd: Pomiechówek
|
Wysłany: 05-09-2013, 19:21
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Drugi Darwin za pomysl wtrysku cieklego LPG po ciśnieniem 150 bar i do cylindra i zaplon takiej mieszanki w fazie rozprezenia gazu.
A niby po co w KPi jest stały wtrysk benzyny w ilości 30%? By spalanie/zaplon jakoś ucywilizowac. |
Wszystko jest do poczytania Vialle LPdi
Jest to możliwe, GDI jako najprostsza konstrukcja z bezpośrednim wtryskiem ma ciśnienie 5MPa, czyli 50 Barów. Tyle jest też kierowane na wtryskiwacze. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 05-09-2013, 23:00
|
|
|
Poczytałem.
Dobrnąłem do momentu... "teflonowe uszczelki i przekładki"... i to był koniec
W ramach eksperymentu zrób sobie uszczelkę z teflonu pod kolektor dolotowy, zobaczysz dlaczego się śmieję.
Słowo klucz: phenolic gasket inaczej: laminaty fenolowe. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Picakus
Mitsumaniak V8 Addicted

Auto: Lexus GS430 '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2011 Posty: 165 Skąd: Pomiechówek
|
Wysłany: 05-09-2013, 23:33
|
|
|
Nie wiem co mogłoby być nie tak z teflonem. Niepalny, nierozpuszczalny, stabilny w temperaturach od -200 do 260, a przy okazji bardzo dobry izolator ciepła. |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 06-09-2013, 07:53
|
|
|
Bartek napisał/a: | polaff napisał/a: | Picakus, albo świeca wkręcona bezpośrednio w reduktor... |
hmm - kawałek rozżarzonego metalu + rozprężone LPG do 2 barów w fazie lotnej. Wystarczy odrobina powietrza, mała nieszczelność i Nagroda Darwina gotowa |
nie koniecznie dosłownie, wystarczy grzałka mogąca szybko i wydajnie podgrzać niewielką ilość płynu znajdującą się w reduktorze.
Ja jestem zdania, że gdyby zrobić układ szybko i wydajnie podgrzewający reduktor to benzyna jest zbędna - nie wiem co Ci się w tym pomyśle nie podoba... (?) |
|
|
|
 |
lap-topy
Nowy Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 13 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 20-02-2015, 18:48 Galant 2,4 GDI z gazem
|
|
|
mam takie autko i wszyscy się dziwią że on jeździ .
Czy ja jestem jedyny który ma taki ewenement czy jeszcze ktoś posiada taki oryginał .
Jeżdże nim 4 lata a poprzedni właściciel jeździł 2 może opisać parametry instalacji gazowej dla potomnych |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-02-2015, 22:09
|
|
|
A pewnie że opisz jaka to instalacja czy IV czy V a może i czy spala jednocześnie benzynę lub czy to VI generacja, jeśli z silnikiem nie dzieje się nic negatywnego to czego nie? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 23-02-2015, 10:24
|
|
|
lap-topy napisał/a: | Jeżdże nim 4 lata a poprzedni właściciel jeździł 2 może opisać parametry instalacji gazowej dla potomnych |
Dawaj opis, jestem bardzo ciekawy co to jest:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
inq
Mitsumaniak

Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 2776 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-02-2015, 11:49
|
|
|
lap-topy, pisz i to szybko |
_________________ "Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14)
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 23-02-2015, 19:54
|
|
|
lap-topy napisał/a: | mam takie autko i wszyscy się dziwią że on jeździ . |
bo to pewnie zwykła instalka na śrubkę, sam znam taką cari i galanta który tak lata 2 lata i wtryski się nie zatarły i sam silnik znosi to dobrze |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-02-2015, 20:15
|
|
|
Tomek, w innych autach z bezpośrednim montowana jest IV generacja z funkcją dotrysków więc kto wie. Do puki lap-topy, będzie robił tajemnicę, to się nie dowiemy. No chyba, że tylko nas podpuszcza |
|
|
|
 |
inq
Mitsumaniak

Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 2776 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-02-2015, 21:36
|
|
|
radek79, plecho1, a znacie kogoś kto zamontuje mi to w Galancie? Może być i 0 generacja, aby pojeździło ze 100.000km |
_________________ "Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14)
 |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 23-02-2015, 21:39
|
|
|
inq napisał/a: | adek79, plecho1, a znacie kogoś kto zamontuje mi to w Galancie? Może być i 0 generacja, aby pojeździło ze 100.000km | Praktycznie każdy zakład montujący LPG. Mówisz co chcesz i to montują. Nikt nie wnika co autor ma na myśli. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
|