[II 2.0 DID] Wymiana klocków |
Autor |
Wiadomość |
Walcz72
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2012 Posty: 73 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-02-2015, 15:29 [II 2.0 DID] Wymiana klocków
|
|
|
Szanowni koledzy mam pytanie które z pewnością wiele razy sie pojawiało , odnośnie wymiany klocków ( przód i tył ) . Czy możecie pomóc mi trochę w tym temacie . Jeszcze tego nie robiłem a jestem nowicjuszem i nie za bardo chce coś uszkodzić . Proszę o jakieś informację . |
|
|
|
 |
Seferiel
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2014 Posty: 36 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 25-02-2015, 07:42
|
|
|
Jedziesz do warsztatu i wymieniają Ci klocki...
Przepraszam z samego rana głupawka mnie trzyma |
|
|
|
 |
emil_d
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 248 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: 25-02-2015, 09:01
|
|
|
Seferiel napisał/a: | Jedziesz do warsztatu i wymieniają Ci klocki...
Przepraszam z samego rana głupawka mnie trzyma |
To nie głupawka - jeśli nigdy nie wymieniałeś klocków, to jedź do dobrego warsztatu. Wymiana to koszt 100pln - 200pln - trumna jest droższa. |
_________________
 |
|
|
|
 |
dawcio
Forumowicz
Auto: outlander 2.0 DID 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2013 Posty: 46 Skąd: o/kraków
|
Wysłany: 25-02-2015, 13:07
|
|
|
Ale prawda jest taka że w outko wymiana klocków to łatwizna i przyjemność....porównując z innymi autami |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-02-2015, 14:09
|
|
|
W sumie prosta sprawa.
Samochód do góry, zdjąć koło, odkręcić prowadnice, zdjąć zacisk (wcisnąć tłoczek, żeby lekko zeszło), podwiesić zacisk, żeby nie urwać przewodu, odkręcić jarzmo, wyczyścić dokładnie blaszki i pod blaszkami samo jarzmo, skontrolować stan gumek, wyczyścić prowadnice i ich gniazda w zacisku, nasmarować smarem dołączonym do klocków, (nie za dużo) prysnąć lekko miedzianką pod blaszki i składać.
Skontroluj też grubość tarczy - minimum to 22,4 mm. Przed montażem zacisku wciśnij tłoczek do końca a zanim to zrobisz zajrzyj pod gumkę pyłową czy nie ma tam płynu hamulcowego co świadczyłoby o wycieku oraz stan samych gumek na tłoczku czy nie są gdzieś przerwane.
Składać w odwrotnej kolejności.
Zapomniałem o czymś?
Aha - płyn hamulcowy do wymiany co 2 lata ale można też sprawdzić testerem jego stan.
A gdybyś wymieniał tarcze to dodatkowo wypadałoby wybić szpilki, wyczyścić piastę tarczą ścierną na wiertarce (dokładnie) i wbić szpilki na nowo. gdyby tarcza nie chciała zejść wkręcić śruby 6 w małe otwory w tarczy i odepchnąć od piasty - nie używać młotka do zdejmowania tarcz bo można zniszczyć piastę/łożysko. Piastę przed montażem tarczy prysnąć cienko smarem miedzianym w aerozolu.
Pozdrawiam
PS.
Wymiana klocków to koszt 80-100 zł za oś. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 25-02-2015, 14:40
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | płyn hamulcowy do wymiany co 2 lata |
Już co dwa ?? Niedługo będzie wymieniany co roku
Hubeeert napisał/a: | Piastę przed montażem tarczy prysnąć cienko smarem miedzianym w aerozolu.
|
I tu jak czytam, są różne szkoły. Dystrybutor tarcz np. Zimmermann'a zabrania smarowania styku piasta tarcza jakimkolwiek smarem . Mają to być dwie czyste powierzchnie styku.
Z kolei dla układów hamulcowych z czujnikami ABS nie poleca się stosowania smaru z dodatkiem miedzi. Tylko specjalne smary przeznaczone do elementów hamulca. Np. Smar ATE. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-02-2015, 15:18
|
|
|
PiotrKw napisał/a: | Już co dwa ?? |
Co dwa lata wg zaleceń producenta samochodu. Ja tak czy inaczej sprawdzam testerem bo wymienić zawsze można, tylko nie zawsze trzeba.
PiotrKw napisał/a: | I tu jak czytam, są różne szkoły. | Owszem i nie tylko Zimmermann tego zabrania bo gdy się nałoży grubo pasty miedzianej to tarcza może nie dojść równo do piasty, ale miedzianka zapobiega korozji i umożliwia zdjęcie tarczy przy wymianie. Poza tym nie bardzo wiem czym bardzo cienka warstwa miedzianki w aerozolu nakładana na piastę może zaszkodzić tarczy lub czujnikowi ABS No chba, że ktoś z wiadra kielnią nabierze |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 25-02-2015, 16:53
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | No chba, że ktoś z wiadra kielnią nabierze |
I tu pewnie jest pies pogrzebany , bo co to znaczy "cienka warstwa " ?? Trzeba by podawać wartość w mikrometrach , bo dla jednego cienko to "na grubość małego palca" , dla drugiego to film olejowy. Dlatego pewnie producenci wolą by niczego między powierzchnie nie wprowadzać.
Kiedyś widziałem samochód klienta w warsztacie po wymianie klocków ,( możliwe że i tarcz ) to smarem pokryte były całe zaciski , wyglądały jak wykonane z miedzi
Mechanik musiał być dumny ze swojego "dzieła" |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-02-2015, 17:30
|
|
|
PiotrKw wybór mechanika należy do Klienta. Tak samo jak wybór - robię sam czy dam komuś zrobić to za mnie.
W każdym razie ja na brak pracy nie narzekam |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 25-02-2015, 18:33
|
|
|
PiotrKw napisał/a: | Hubeeert napisał/a: | płyn hamulcowy do wymiany co 2 lata |
Już co dwa ?? Niedługo będzie wymieniany co roku |
Zależy jaki, ale są nawet krótsze okresy
Nie ma w tym nic dziwnego.
Im wyższej klasy płyn hamulcowy tym bardziej wchłania wilgoć i szlag go trafia - wtedy gdy chodzi o jak najskuteczniejsze hamowanie niektórzy wymieniają nawet co kilka godzin .
Normalny płyn to zalecana wymiana co 2lata i warto to robić. |
|
|
|
 |
Walcz72
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2012 Posty: 73 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-02-2015, 20:16
|
|
|
Hubeeert Wielkie dzięki , Twoja pomoc jest nieoceniona |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 25-02-2015, 21:31
|
|
|
PiotrKw napisał/a: | Kiedyś widziałem samochód klienta w warsztacie po wymianie klocków ,( możliwe że i tarcz ) to smarem pokryte były całe zaciski | ja tak miałem 3x w Outku |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-02-2015, 21:49
|
|
|
Nie ma za co - wymiana klocków nie jest skomplikowana, ale czasochłonna bez narzędzi dostępnych w byle warsztacie i dlatego często zlecana mechanikom. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 25-02-2015, 22:05
|
|
|
PiotrKw napisał/a: | Już co dwa ?? Niedługo będzie wymieniany co roku |
Jeśli często się go zagotowuje, to nawet częściej niż co roku.
Hubeeert napisał/a: | Wymiana klocków to koszt 80-100 zł za oś. |
Co dociekliwi stwierdzą że 40-50 PLN, owszem są tacy magicy co za taką monetę ściągną koło, zdejmą zacisk (jak się prowadnice zapiekły to wybiją), wywalą stare klocki, wcisną tłoczek, włożą nowe klocki, zakładają zacisk i koło spowrotem. Tych nie polecam. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-02-2015, 22:15
|
|
|
i9i napisał/a: | Co dociekliwi stwierdzą że 40-50 PLN, owszem są tacy magicy co za taką monetę ściągną koło, zdejmą zacisk (jak się prowadnice zapiekły to wybiją), wywalą stare klocki, wcisną tłoczek, włożą nowe klocki, zakładają zacisk i koło spowrotem. |
Wiesz...
W naszej firmie oferujemy trzy rodzaje usług.
TANIO, SZYBKO, DOBRZE.
Prosimy o wybór dwóch.
|
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
|