Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Wymiana klocków
Autor Wiadomość
Walcz72 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 73
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 24-02-2015, 15:29   [II 2.0 DID] Wymiana klocków

Szanowni koledzy mam pytanie które z pewnością wiele razy sie pojawiało , odnośnie wymiany klocków ( przód i tył ) . Czy możecie pomóc mi trochę w tym temacie . Jeszcze tego nie robiłem a jestem nowicjuszem i nie za bardo chce coś uszkodzić . Proszę o jakieś informację .
 
 
Seferiel 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 36
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25-02-2015, 07:42   

Jedziesz do warsztatu i wymieniają Ci klocki... :lol:


Przepraszam z samego rana głupawka mnie trzyma :P
 
 
emil_d 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 248
Skąd: Stare Babice
Wysłany: 25-02-2015, 09:01   

Seferiel napisał/a:
Jedziesz do warsztatu i wymieniają Ci klocki... :lol:


Przepraszam z samego rana głupawka mnie trzyma :P


To nie głupawka - jeśli nigdy nie wymieniałeś klocków, to jedź do dobrego warsztatu. Wymiana to koszt 100pln - 200pln - trumna jest droższa.
_________________
 
 
dawcio 
Forumowicz

Auto: outlander 2.0 DID 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2013
Posty: 46
Skąd: o/kraków
Wysłany: 25-02-2015, 13:07   

Ale prawda jest taka że w outko wymiana klocków to łatwizna i przyjemność....porównując z innymi autami :D
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-02-2015, 14:09   

W sumie prosta sprawa.
Samochód do góry, zdjąć koło, odkręcić prowadnice, zdjąć zacisk (wcisnąć tłoczek, żeby lekko zeszło), podwiesić zacisk, żeby nie urwać przewodu, odkręcić jarzmo, wyczyścić dokładnie blaszki i pod blaszkami samo jarzmo, skontrolować stan gumek, wyczyścić prowadnice i ich gniazda w zacisku, nasmarować smarem dołączonym do klocków, (nie za dużo) prysnąć lekko miedzianką pod blaszki i składać.

Skontroluj też grubość tarczy - minimum to 22,4 mm. Przed montażem zacisku wciśnij tłoczek do końca a zanim to zrobisz zajrzyj pod gumkę pyłową czy nie ma tam płynu hamulcowego co świadczyłoby o wycieku oraz stan samych gumek na tłoczku czy nie są gdzieś przerwane.

Składać w odwrotnej kolejności.

Zapomniałem o czymś?

Aha - płyn hamulcowy do wymiany co 2 lata ale można też sprawdzić testerem jego stan.
A gdybyś wymieniał tarcze to dodatkowo wypadałoby wybić szpilki, wyczyścić piastę tarczą ścierną na wiertarce (dokładnie) i wbić szpilki na nowo. gdyby tarcza nie chciała zejść wkręcić śruby 6 w małe otwory w tarczy i odepchnąć od piasty - nie używać młotka do zdejmowania tarcz bo można zniszczyć piastę/łożysko. Piastę przed montażem tarczy prysnąć cienko smarem miedzianym w aerozolu.

Pozdrawiam

PS.
Wymiana klocków to koszt 80-100 zł za oś.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 25-02-2015, 14:40   

Hubeeert napisał/a:
płyn hamulcowy do wymiany co 2 lata


Już co dwa ?? Niedługo będzie wymieniany co roku :wink:

Hubeeert napisał/a:
Piastę przed montażem tarczy prysnąć cienko smarem miedzianym w aerozolu.


I tu jak czytam, są różne szkoły. Dystrybutor tarcz np. Zimmermann'a zabrania smarowania styku piasta tarcza jakimkolwiek smarem . Mają to być dwie czyste powierzchnie styku.
Z kolei dla układów hamulcowych z czujnikami ABS nie poleca się stosowania smaru z dodatkiem miedzi. Tylko specjalne smary przeznaczone do elementów hamulca. Np. Smar ATE.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-02-2015, 15:18   

PiotrKw napisał/a:
Już co dwa ??

Co dwa lata wg zaleceń producenta samochodu. Ja tak czy inaczej sprawdzam testerem bo wymienić zawsze można, tylko nie zawsze trzeba.
PiotrKw napisał/a:
I tu jak czytam, są różne szkoły.
Owszem i nie tylko Zimmermann tego zabrania bo gdy się nałoży grubo pasty miedzianej to tarcza może nie dojść równo do piasty, ale miedzianka zapobiega korozji i umożliwia zdjęcie tarczy przy wymianie. Poza tym nie bardzo wiem czym bardzo cienka warstwa miedzianki w aerozolu nakładana na piastę może zaszkodzić tarczy lub czujnikowi ABS :?: No chba, że ktoś z wiadra kielnią nabierze :lol:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 25-02-2015, 16:53   

Hubeeert napisał/a:
No chba, że ktoś z wiadra kielnią nabierze


I tu pewnie jest pies pogrzebany , bo co to znaczy "cienka warstwa " ?? Trzeba by podawać wartość w mikrometrach , bo dla jednego cienko to "na grubość małego palca" , dla drugiego to film olejowy. Dlatego pewnie producenci wolą by niczego między powierzchnie nie wprowadzać.
Kiedyś widziałem samochód klienta w warsztacie po wymianie klocków ,( możliwe że i tarcz ) to smarem pokryte były całe zaciski , wyglądały jak wykonane z miedzi :wink:
Mechanik musiał być dumny ze swojego "dzieła" :wink:
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-02-2015, 17:30   

PiotrKw wybór mechanika należy do Klienta. Tak samo jak wybór - robię sam czy dam komuś zrobić to za mnie.
W każdym razie ja na brak pracy nie narzekam :wink:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 25-02-2015, 18:33   

PiotrKw napisał/a:
Hubeeert napisał/a:
płyn hamulcowy do wymiany co 2 lata


Już co dwa ?? Niedługo będzie wymieniany co roku :wink:

Zależy jaki, ale są nawet krótsze okresy :D
Nie ma w tym nic dziwnego.
Im wyższej klasy płyn hamulcowy tym bardziej wchłania wilgoć i szlag go trafia - wtedy gdy chodzi o jak najskuteczniejsze hamowanie niektórzy wymieniają nawet co kilka godzin :mrgreen: .

Normalny płyn to zalecana wymiana co 2lata i warto to robić. :wink:
 
 
Walcz72 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-02-2015, 20:16   

Hubeeert Wielkie dzięki , Twoja pomoc jest nieoceniona :D
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 25-02-2015, 21:31   

PiotrKw napisał/a:
Kiedyś widziałem samochód klienta w warsztacie po wymianie klocków ,( możliwe że i tarcz ) to smarem pokryte były całe zaciski
ja tak miałem 3x w Outku :evil:
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-02-2015, 21:49   

Nie ma za co - wymiana klocków nie jest skomplikowana, ale czasochłonna bez narzędzi dostępnych w byle warsztacie i dlatego często zlecana mechanikom.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 25-02-2015, 22:05   

PiotrKw napisał/a:
Już co dwa ?? Niedługo będzie wymieniany co roku

Jeśli często się go zagotowuje, to nawet częściej niż co roku.
Hubeeert napisał/a:
Wymiana klocków to koszt 80-100 zł za oś.

Co dociekliwi stwierdzą że 40-50 PLN, owszem są tacy magicy co za taką monetę ściągną koło, zdejmą zacisk (jak się prowadnice zapiekły to wybiją), wywalą stare klocki, wcisną tłoczek, włożą nowe klocki, zakładają zacisk i koło spowrotem. Tych nie polecam.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-02-2015, 22:15   

i9i napisał/a:
Co dociekliwi stwierdzą że 40-50 PLN, owszem są tacy magicy co za taką monetę ściągną koło, zdejmą zacisk (jak się prowadnice zapiekły to wybiją), wywalą stare klocki, wcisną tłoczek, włożą nowe klocki, zakładają zacisk i koło spowrotem.

Wiesz...
W naszej firmie oferujemy trzy rodzaje usług.
TANIO, SZYBKO, DOBRZE.

Prosimy o wybór dwóch.

;)
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.