Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] Przekladka klimatyzacji
Autor Wiadomość
banjanti 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 1996 2.8tdi
Kraj/Country: Bolivia
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 2
Skąd: Samaipata
Wysłany: 26-02-2015, 11:16   [2.8 TD] Przekladka klimatyzacji

Witam wszystkim i pozdrawiam z Boliwii!


Tak, Tak, tam gdzie żyją lamy ;-)


Sytuacja na rynku samochodów jest tutaj dość skomplikowana, powiedzmy krótko że większość samochodów to złom który kosztuje majątek

Dość popularne jest ściąganie japonczykow i przekladnie ich, tylko że zazwyczaj kończy się to na przekladce kierownicy

Kupiłem ostatnio Pajero który dopiero zjechał z promu,, stan idealny, ale przekładka zrobiona po najmniejszej linii oporu

Wentylacja/Klima wyrwana Z korzeniami, przód nie ma duktow, ani nawet nawiewu, W tyle działa tylko nawiew

To klimatrinik, Z oddzielnym panelem na tył / przód

Poza tym wszystkie elementy zostały

Mam pełny serwis manual i wladam płynnym angielskim oraz mam pewną limitowaną wiedzę na temat elektro mechaniki, ale klimatyzacja to dla mnie nowe pole

Oczywiście rozumiem że muszę wymienić przewody, ale wygląda na to że muszę też wymienić nagrzewnice na euro, czy mogą ją jakoś przystosować?

Nawiew był po stronie pasażera która teraz jest stroną kierownicy więc tam już nie ma miejsca na nic

Jakby ktoś miał Z tym doświadczenie i mógłby mi powiedzieć co mogę przystosować, a co muszę wymienić byłbym bardzo wdzięczny


Pozdrawiam,

Marcin
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 26-02-2015, 17:20   

Musisz do przekładki mieć, przekładnię, obudowę nawiewu pod deską z nagrzewnica wody. Obudowę klimy pod deskę. Obudowę z wentylatora pod deskę. Jak to założysz to nie zmieścisz bezpieczników, które są w An. Wer. po prawej, będziesz musiał przełożyć na lewą.
Itd.
ja robię teraz taka przekładkę, najtrudniejszą bo w wersji klimatronik dwustrefowy w automacie.
Ale udało nam się zachować klimatronik (ogromna przeróbka bo obudowy nie ma w wersji europejskiej na klimatronik). Przerobiliśmy całą instalacje. Tak, że wszystko hula.
Jak nauczę sie do jutra to zapodam fotki.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
banjanti 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 1996 2.8tdi
Kraj/Country: Bolivia
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 2
Skąd: Samaipata
Wysłany: 26-02-2015, 17:48   

Genialne! Byłbym bardzo wdzięczny za zdjęcia, mam dokładnie sama wersję
Jeżeli chodzi o fabrykacje jakiś obudow czy innych elementów to nie ma problemu, bo lokalni magicy mogą to zrobić całkiem tanio, tylko że już im miejsca w mozgownicy nie starcza żeby to poskładać :D
Części Z Pajero euro tu nie dostanę, jest amerykański Montero oryginalny, ale myślę że powinny być wymienialne

[ Dodano: 01-03-2015, 10:41 ]
I jak tam kolego te zdjęcia?
Bardzo by mi pomogły, bo u nas lato w pełni ;-)
 
 
Rota 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8 long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 1
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 16-05-2015, 22:09   

Cześć- witam serdecznie, bo to mój pierwszy post na tym forum :-)
Zmagam się teraz z uruchomieniem klimy w moim Shogunie po przekładce- mam już poprzekładane wszystko, włącznie z bezpiecznikami, o których już tu zostało napisane. Pozostał problem obudowy/łączników do nagrzewnicy wpinających ją w nawiewy pod schowkiem- muszą być normalne, bo angielskie są odwrotne. Skąd takie zdobyć?
 
 
Blackbear 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.5V6 i Civic 1.7td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 28
Skąd: Głogów
Wysłany: 14-07-2015, 17:10   

zbyszekm2 napisał/a:
Musisz do przekładki mieć, przekładnię, obudowę nawiewu pod deską z nagrzewnica wody. Obudowę klimy pod deskę. Obudowę z wentylatora pod deskę. Jak to założysz to nie zmieścisz bezpieczników, które są w An. Wer. po prawej, będziesz musiał przełożyć na lewą.
Itd.
ja robię teraz taka przekładkę, najtrudniejszą bo w wersji klimatronik dwustrefowy w automacie.
Ale udało nam się zachować klimatronik (ogromna przeróbka bo obudowy nie ma w wersji europejskiej na klimatronik). Przerobiliśmy całą instalacje. Tak, że wszystko hula.
Jak nauczę sie do jutra to zapodam fotki.


Udała się ta operacja z klimatronikiem? W swoim P2 też chciałbym to uruchomić. :roll:
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 16-07-2015, 08:25   

Robiłem takie prze zimę i udało mi się.
Teraz robię drugiego.
https://www.facebook.com/...?type=1&theater
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Blackbear 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.5V6 i Civic 1.7td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 28
Skąd: Głogów
Wysłany: 16-07-2015, 17:04   

zbyszekm2 napisał/a:
Robiłem takie prze zimę i udało mi się.
Teraz robię drugiego.
https://www.facebook.com/...?type=1&theater


To cudownie się składa! :D
Mam u siebie do poskładania klimatronika w wersji japońskiej. Pomogłby kolega? Mógłbym także zlecić robotę, nie za darmo oczywiście. Najsampierw muszę dojść co jest a czego nie ma...
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 21-07-2015, 00:56   

Chłopaki tu walczą z "klimatronikiem" na guziki, a ja śmigam na takim już dziesięć lat. :p
Do tego potrzebny kpl. nadmuchu EU - z klimą najlepiej - bez niej więcej zabawy. Przebudowany wlot całego nadmuchu na prawą stronę. Nadmuch w miśku to 3 części:
- centralna - rozdział nadmuchu - na obudowie EU z nagrzewnicą: do przebudowania mocowanie silników klap i cięgieł klap - instalacja JAP zostaje w tej samej postaci, chyba że przekładający uciął za dużo,
- pośrednia - wymiennik klimy - największa praca (ver. EU bez klimy nie ma tam nic poza obudową): do przebudowania/zbudowania wraz z czujnikami, izolacją termiczną, odpływem skropleń i nowymi przewodami z kompresora - kompletna odbudowa wymiennika,
- wstępna - nadmuch z klapą obiegu - obudowa EU, dmuchawka EU + przebudowane mocowanie dla silnika klapy obiegu.

Ogólnie instalacja el. po rozplątaniu wiązek pozostaje w miejscu, a klimy z tyłu nie dotykamy. Niestety niezbędny kpl. nadmuchu z EU.
Podstawowa sprawa wlot dmuchawki po prawej stronie, z lewej nie będzie miejsca na wymiennik klimy. Może przy automacie komuś się uda wydostać jakieś milimetry :wink: , ale w manualnym nie ma takiej opcji :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.