Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A/W 2.4] Niepokojący dzwięk silnika
Autor Wiadomość
elMaklak 
Forumowicz

Auto: Galant 99r. 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2013
Posty: 37
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 09-02-2015, 14:59   niepokojący dźwięk silnika gdi

Witam, z dnia na dzień silnik gdi zaczą wydawać bardzo niepokojący dźwięk. Proszę o diagnozę l, może ktoś miał już taki problem, musze wiedzieć na czym stoję. Ile to kosztuje. Dołączam link z filmem.http://youtu.be/aj2nAks3QNE
_________________

 
 
predatorix 
Forumowicz


Auto: Galant 2.4 GDI Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 52
Skąd: sieć
Wysłany: 09-02-2015, 16:04   

Jaki ma przebieg ? Ja miałem podobny dźwięk, winnym okazał się pasek rozrządu tzn. do końca nie wiem ,ale po wymianie na nowy dźwięk ustał.
_________________
Kuba
 
 
elMaklak 
Forumowicz

Auto: Galant 99r. 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2013
Posty: 37
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 09-02-2015, 16:27   

180tkm, wiem że to czas na zmianę kompletnego rozrządu. Na marginesie dodam że w związku z rozwiązaniem lini lotniczych eurolot planuję jechać galantem do Chorwacji na urlop. Przed wyjazdem planowałem zmienić m.innymi kompletny rozrząd więc jeżeli to jest awaria rolki/hydraulicznego napinacza paska, mógłbym się zająć całością.
_________________

 
 
predatorix 
Forumowicz


Auto: Galant 2.4 GDI Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 52
Skąd: sieć
Wysłany: 11-02-2015, 20:21   

To bym zrobił na samym początku :)
_________________
Kuba
 
 
elMaklak 
Forumowicz

Auto: Galant 99r. 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2013
Posty: 37
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18-02-2015, 23:34   

Gal w warsztacie po 6 godzinach szukania.. Dali znać ze ciśnienie oleju zamiast nominalnych 8 bar jest poniżej 2 bar.. Powiedzieli ze może to pompa może panewki albo popychacze, uszczelniacze albo walki.. Wiem ze bez rozbierania silnika ciężko stwierdzić ale nie wykazali się profesjonalizmem z pierwszego wrażenia. Biorąc pod uwagę ze na 10 t.km palił mi około 1.5 litra oleju popopychacze klepaly zacząłem szukać używanego silnika, może ktoś takowy posiada? Jestem w dupie w tej sytuacji bo naprawa w tysiącach..
_________________

 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 19-02-2015, 08:47   

kurcze, to dlatego w ogłoszniach najtansze są te z silnikami 2.4 gdi.Coś się pewnie z nimi dzieje i niemcy też sprzedają tanio
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 19-02-2015, 11:18   

Marcino napisał/a:
kurcze, to dlatego w ogłoszniach najtansze są te z silnikami 2.4 gdi.Coś się pewnie z nimi dzieje i niemcy też sprzedają tanio

Taa... a smok wawelski naprawdę istniał. :mrgreen:
Nie ma to jak powtarzać urban legend na okrągło.
Silniki GDI to nic innego jak poczciwe 4G64 (bliźniacze do 4G63) ze zmienioną konstrukcja wtrysku. Sam blok silnika jest w praktyce nie zmieniony. To naprawdę pancerna konstrukcja. Zresztą ta rodzina silników to najlepsza konstrukcja Mitsu w historii.
Jeśli zdarzają się historie że dół silnika obrywa, to jest to tylko i wyłącznie wina właściciela.
Co do tego, że ludzie nie chcą tych silników, to wina leży w tym, ze ze względu na układ wtryskiwania i recyrkulacji spalin, te silniki wymagają sporej dbałości, a usterki jakie je trapią to właśnie układ paliwowy. Z kolei układ recyrkulacji spalin powoduje potrzebę częstego czyszczenia kolektora, jednak po tym co widziałem w fordowym dieslu TDCi to już mnie nic nie zaskoczy, i syf jaki się zbiera w GDI nie należy do extremów.
Inną bajką są ci macherzy, co próbują zaślepiać, likwidować egr, bez uprzedniego remapowania kompa i modyfikacji tabel. W GDI istotą procesu spalania ubogiej mieszanki jest dostarczenie do cylindra spalin z układu egr, jak sie takie coś bezmyślnie zaślepi, to potem nie dziwne, ze po kilku tysiach dłowica ma nagle wypalone gniazda zaworów, wypalony tłok, itp. To też wada silnika, czy raczej bezmyślności. :doubt:
Kolejna sprawa to serwisowanie, a dokładnie sprawa wałka balansowego. Na Zachodzie (to za przykładem UK), masz ledwie 33% szans, że rozrząd ci ustawią prawidłowo). Masz więc dwa główne czynniki pozbywania się tych aut na Zachodzie: kosztowny serwis (zdejmowanie i czyszczenie kolektora) i spore szanse, ze ci w serwisie popsują auto. :mrgreen:

Co do meritum, od kiedy to ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku jest... 8 bar??? W silnikach 4G6x ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach oscyluje między 1 a 2 bar, w ruchu przy obrotach 3000 ciśnienie powinno być w okolicy 3.5 - 4.5 bar.
Wychodzi na to, że mechanicy gówno wiedzą o silnikach a ciebie nacięli na kolosalne koszty.
A na filmiku to ja słyszę przede wszystkim wyrypane popychacze.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 19-02-2015, 11:26   

swinks_UK - dodaj do tego stosowanie oleju nie przeznaczonego do GDI, gdzie benzyna nie ma szans zmywać syfu z główek zaworów, bo jej tam nie ma
a taki zwykły olej po pierwsze nie jest odporny na tą metodę spalania (przede wszystkim siarka w paliwie) a po drugie zupełnie inaczej zachowuje się w styku z zaworem (bo dostają się opary przez odmy i spaliny przez EGR w ilości ponadprzeciętnej) a potem na zaworze tworzy lak i są problemy
i choćby ktoś lał najlepszy olej ale niespełniający norm dla GDI, to tak będzie

silniki Syriusz - czyli rodzina 4G6x jest faktycznie świetną jednostką napędową i gdzieś w latach 80 została oceniona jako silnik roku (legendę można porównać do silników 1.9tdi z Wolfsburga)

jednak mi osobiście nie podoba się elektroniczna przepustnica i jej reakcja na gaz oraz ten nieszczęsny odklejający się tam magnesik
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 19-02-2015, 12:02   

swinks,
Zggadzam się z tobą w zupełności. A co do syfu w kolektorze to zonbacz na lpg-forum jak zasyfionę są silniki FSI grupy VW gdzie zaczynają zakładać LPG - masakra.

http://lpg-forum.pl/download/file.php?id=58951

Dla mnie to dorze bo bym chętie kupił budę galanta z silnikiem do przekładki, wsadził bym moje v6 i dalej jedził.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
elMaklak 
Forumowicz

Auto: Galant 99r. 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2013
Posty: 37
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-02-2015, 16:47   

Marcino, mam poliftowa budę w dobrym stanie, sedan, skórzana tapicerka w bardzo dobrym stanie, hamulce, zawias w dobrym stanie, chcę się pozbyć galanta przed wymiana lub po wymianie silnika, jeśli jesteś zainteresowany Napewno się dogadamy, daj znać.
_________________

 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 19-02-2015, 17:15   

Marcino napisał/a:
swinks,
Zggadzam się z tobą w zupełności. A co do syfu w kolektorze to zonbacz na lpg-forum jak zasyfionę są silniki FSI grupy VW gdzie zaczynają zakładać LPG - masakra.

Masakry to ty nie widziałeś :mrgreen:
Tutaj masz Jagę type-X 2.2 w dizlu po 150k km:

Miałem nieprzyjemność czyścić znajomemu miesiąc temu bo mu się CE zapalało :badgrin:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 20-02-2015, 08:19   

swinks_UK napisał/a:
Miałem nieprzyjemność czyścić
zamiast szmaty i nitro wystarczy nożyk do tapet ;)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 20-02-2015, 08:47   

elMaklak napisał/a:
jeśli jesteś zainteresowany Napewno się dogadamy, daj znać.

Jak by było kombi to bym się zastanawiał. Jeszcze nie podjąłem decyzji co dalej, narazie jedzi dzień jak codzien już 9 rok.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
elMaklak 
Forumowicz

Auto: Galant 99r. 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2013
Posty: 37
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28-02-2015, 11:18   

Postanowiłem oddać do diagnozy auto do serwisu mitsu, stwierdzili że syf w układzie smarowania przez co samoregulatory nie dostawały odpowiedniego ciśnienia oleju. Płukali układ jakimś środkiem na "zatwardzenie", nowy olej filtr uszczelka koszt ogólny 400 zł. Dźwięk wyraźnie bardziej cichy ale nie ustał. Mechanik stwierdził że samoregulatory są zajechane i czas na wymianę. Zastanawia mnie kwestia spadku mocy, silnik kręci się tylko do około 5500 obrotów, czy to może być spowodowane nie odpowiednim otwieraniem się zaworów przez zniszczone regulatory?

[ Dodano: 28-02-2015, 11:33 ]
Jakby ktoś obeznany mógł mi doradzić coś byłbym wdzięczny, koszt wymiany regulatorów to lekko tysiak, nie chcę pakować kasy bo planuje sprzedać gala i kupić jakiegoś kombiacza (mazda 6?) bo w gala wózek się nie mieści..
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.