Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA
Autor Wiadomość
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 06-03-2015, 09:03   

bastek napisał/a:
za drugim razem komplet
a za pierwszym nie pamiatam, chyba cos było przestawiane, nie komplet

Ja miałem przegląd po 30kkm (luzy w normie), po 65kkm (luzy w normie). Silni przystosowany do LPG.
Pojadę na sprawdzenie przy 100kkm i pewnie wtedy będzie coś do regulacji.

W mojej opinii to jakiś "wałek", że są wszystkie szklanki do wymiany, bo luzy kasują się na zaworach... no właśnie.. dolotowych czy wylotowych?? (tego nie pamiętam).

Więc dla silnika 16 zaworowego, powinno być około 8 szklanek do wymiany (MAX).
To jest oczywiście moja opinia - mechanikiem nie jestem, ale na chłopski rozum tak to działa.
 
 
dr2ke 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan 1.8 143 KM '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2014
Posty: 132
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 06-03-2015, 09:46   

RalfPi napisał/a:

W mojej opinii to jakiś "wałek", że są wszystkie szklanki do wymiany, bo luzy kasują się na zaworach... no właśnie.. dolotowych czy wylotowych?? (tego nie pamiętam).

Więc dla silnika 16 zaworowego, powinno być około 8 szklanek do wymiany (MAX).
To jest oczywiście moja opinia - mechanikiem nie jestem, ale na chłopski rozum tak to działa.


To samo powiedział mi mechanik - jeśli trzeba wymieniać to maks 8 szklanek. (mówił które, ale nie pamiętam :p )
_________________
forever young
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 06-03-2015, 10:03   

Obstawiam wydech ze wzgledu na temp gazów wylotowych:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
tom12 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer 1.8 SB 2010r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 15
Skąd: Gliwice
Wysłany: 11-03-2015, 14:47   

Witam wszystkich,
Panowie macie jakiś sprawdzony warsztat montujący LPG tak żeby bez strachu oddać lancerka?
Okolice Gliwic albo Katowice itp

proszę o pomoc
dzięki
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 11-03-2015, 14:57   

tom12 napisał/a:
Okolice Gliwic albo Katowice itp

http://www.gcautogaz.pl/adwords.php
Lepszego nie znajdziesz.
 
 
Lipson-L1 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 95
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 12-03-2015, 10:57   

tom12 napisał/a:
Witam wszystkich,
Panowie macie jakiś sprawdzony warsztat montujący LPG tak żeby bez strachu oddać lancerka?
Okolice Gliwic albo Katowice itp

proszę o pomoc
dzięki


Zbrosławice. Ponad rok temu jakościowo i cenowo było korzystnie. Sprawdź aktualne opinie na forach gazowych bo w dzisiejszych czasach wszystko zmienia się dynamicznie :)
 
 
 
owp 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 30
Skąd: Śląsk
Wysłany: 14-03-2015, 15:27   

Ja montowalem w Katowicach, w Davanti, jak na razie wszystko ok.
Ostatnio byłem na sprawdzaniu zaworów, wszystkie bez problemów, przebieg 116tys, w tym 26tys na gazie.
 
 
MarcinS 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 12
Skąd: Radom
Wysłany: 21-03-2015, 07:53   

Większość postów dotyczy silnika 1.8, a, czy ktoś ma jakieś dłuższe doświadczenia z instalacją gazową w silniku 1.6 117 KM? Czy jest on "bardziej odporny" na powstawanie luzów, potrzebę wymiany szklanek, od silnika 1.8? W ASX LPG jest/był montowany przez ASO, więc chyba ten silnik nieźle znosi LPG?

Jeśli ktoś ma taką instalacje, to proszę o informacje jak się to wszystko sprawuje, jaka instalacja i jaki był koszt montażu.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-03-2015, 08:37   

MarcinS napisał/a:
Większość postów dotyczy silnika 1.8, a, czy ktoś ma jakieś dłuższe doświadczenia z instalacją gazową w silniku 1.6 117 KM? Czy jest on "bardziej odporny" na powstawanie luzów, potrzebę wymiany szklanek, od silnika 1.8? W ASX LPG jest/był montowany przez ASO, więc chyba ten silnik nieźle znosi LPG?

Jeśli ktoś ma taką instalacje, to proszę o informacje jak się to wszystko sprawuje, jaka instalacja i jaki był koszt montażu.

Luz nie powstaje, tylko się kasuje (zmniejsza :) ). Koszt montażu to będzie standard - w okolicy 3kzł. Czy silnik znosi gaz - myślę, że nie ma przeciwwskazań (ale warto częściej kontrolować luzy - 200zł (sprawdzenie)-1000zł (sprawdzenie +kompleksowa regulacja luzów) raz na 50kkm to chyba nie majątek).
 
 
MarcinS 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 12
Skąd: Radom
Wysłany: 21-03-2015, 12:01   

Dziś rozmawiałem z gazownikiem, zaproponował mi sterownik Zenit Pro z OBD. Z tego co mówił, to ten silnik ma automatycznie regulowane(?) luzy zaworowe, jest odporny na kasowanie luzów. Ktoś to może potwierdzić?
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-03-2015, 19:51   

Może i tak być, że regulacja jest mechaniczna - najprościej zapytać Centralę MM Car Polska.

Tak chciałem tylko napisać, że z Teściem wymieniłem filtry po ok. 15kkm (cena jakieś 20zł za dwa filtry). Ostatnio Lancer spalał trochę więcej, więc nie wiem, czy nie będę wymieniał całej listwy wtryskowej - ale to temat na późne lato,
 
 
beti 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-03-2015, 13:53   

Będę montował gaz. Przebieg 45000km, serwis odradził teraz sprawdzanie luzów i zalecił pojeździć 20000km na LPG i wtedy się zjawić. Co o tym myślicie?
_________________
(o:
 
 
jaca87 
Forumowicz


Auto: Lancer sportback 1.8 SB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 130
Skąd: Gliwice
Wysłany: 26-03-2015, 15:57   

beti napisał/a:
Będę montował gaz. Przebieg 45000km, serwis odradził teraz sprawdzanie luzów i zalecił pojeździć 20000km na LPG i wtedy się zjawić. Co o tym myślicie?


Ja po przyswojeniu sporej ilości negatywnych opinii na temat gazu do Lancera 1.8 na razie temat sobie odpuściłem. Ale zalecenie aby sprawdzić luzy po tym przebiegu jest rozsądne.
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 26-03-2015, 16:33   

MarcinS napisał/a:
(...) W ASX LPG jest/był montowany przez ASO, więc chyba ten silnik nieźle znosi LPG?(...)


I tu powstaje pytanie - dlaczego już nie montują LPG ?
Być może nie chodzi tutaj o trwałość silnika na LPG, tylko jakość montażu - zakresie montażu ASO Mitsubishi najczęściej współpracowały z firmami mającymi autoryzację dostawcy instalacji gazowych. Być może różnie się ta współpraca układała, i dlatego zrezygnowali.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-03-2015, 18:02   

jurekschroda napisał/a:
MarcinS napisał/a:
(...) W ASX LPG jest/był montowany przez ASO, więc chyba ten silnik nieźle znosi LPG?(...)


I tu powstaje pytanie - dlaczego już nie montują LPG ?
Być może nie chodzi tutaj o trwałość silnika na LPG, tylko jakość montażu - zakresie montażu ASO Mitsubishi najczęściej współpracowały z firmami mającymi autoryzację dostawcy instalacji gazowych. Być może różnie się ta współpraca układała, i dlatego zrezygnowali.

Było drogo - ja płaciłem 3'900 zł, ale nie żałuję - obecnie 84kkm na gazie - bez awarii.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.