Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA
Autor Wiadomość
owp 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 30
Skąd: Śląsk
Wysłany: 26-03-2015, 22:11   

jaca87 napisał/a:
beti napisał/a:
Będę montował gaz. Przebieg 45000km, serwis odradził teraz sprawdzanie luzów i zalecił pojeździć 20000km na LPG i wtedy się zjawić. Co o tym myślicie?


Ja po przyswojeniu sporej ilości negatywnych opinii na temat gazu do Lancera 1.8 na razie temat sobie odpuściłem. Ale zalecenie aby sprawdzić luzy po tym przebiegu jest rozsądne.


Skoro Mitsubishi zaleca sprawdzać po 100tys, to po co po 40tys?
Ja bym pojeździl najpierw na gazie, tak jak radzi serwis..
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-03-2015, 22:36   

Na gazie warto sprawdzać częściej z powodu ryzyka złej regulacji instalacji LPG lub z powodu jakiegoś błędu montażowego lub wadliwej jakiejś części instalacji gazowej. Jeden wtrysk może mieć odrobinę mniejszą wydajność czego nie wyłapie sonda lambda a cylinder zasilany tym wtryskiem będzie miał ubogo przez co luz zaworowy na tym cylindrze może się szybciej zmniejszać. Lepiej sprawdzić częściej niż remontować głowicę.
 
 
owp 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 30
Skąd: Śląsk
Wysłany: 27-03-2015, 13:22   

No ale on dopiero założy gaz.
 
 
Tupek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-03-2015, 12:08   

Czy ktoś ma Lancera ze skrzynią CVT i zamontowanym gazem?

Mój lancer '11 z CVT (1,8l) trochę dużo mi pali i pomyślałem o założeniu LPG. Trochę szkoda mi silnika ale przy trochę większym wkładzie $ myślę że znajdę odpowiednią instalacje.

Może mi ktoś powiedzieć jak sprawdzić czy silnik ma "wzmacniane" zawory kątem LPG? coś takiego pojawiało się na forum ale znaleźć tutaj konkretne info dla początkującego jest naprawdę trudno...

Chyba większość ma instalacje BRC z lub bez lubryfikatora. Czy polecicie coś lepszego czy faktycznie to jest dobra instalacja?

No i ostatnie pytanie...zna ktoś dobrego gazownika w Warszawie? Ewentualnie okolice Zamościa...

Pozdrawiam
 
 
beti 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-03-2015, 12:23   

Na razie to się zastanawiam czy mi jest potrzebny gaz. W 4 lata zrobiłem 40 000km. Przebiegi nie powalają.
_________________
(o:
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28-03-2015, 14:44   

beti napisał/a:
Na razie to się zastanawiam czy mi jest potrzebny gaz. W 4 lata zrobiłem 40 000km. Przebiegi nie powalają.

Chyba nie jest - ale jak założysz tanio instalację u dobrego machaniorka, to może i warto.

[ Dodano: 28-03-2015, 14:46 ]
Tupek napisał/a:
Może mi ktoś powiedzieć jak sprawdzić czy silnik ma "wzmacniane" zawory kątem LPG? coś takiego pojawiało się na forum ale znaleźć tutaj konkretne info dla początkującego jest naprawdę trudno...

Zapytanie do MM Cars Poland, po numerze VIN powinni odnaleźć czy miał czy nie miał wzmacnianych gniazd.
 
 
manitou 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2014
Posty: 29
Skąd: południe
Wysłany: 01-04-2015, 12:14   

@ Tupek: Mam cvt '09 bez wzmacnianej głowicy. Założyłem staga qbox4 plus, ustawiłem dotryski Pb zamiast lubrifikatora według zalecań AC -producenta staga ( spala Pb 0,5-0,7l /100km ( włacznie z rozgrzewaniem silnika)) nigdy nie widziałem na oczy "checka" zrobiłem już 5,5 tys na lpg i jestem zachwycony 8) na 36-37 L LPG robię ok 340-350 km w cyklu mieszanym w trasie do 380km. Wtryski barracuda całość 2100 pln z wlewem w klapce. Zakładałem mając 68 tys zamierzam regulować zawory przy zalecanych serwisowych 100 tys. Zwrot po 10 tys km czyli w ok pół roku :mrgreen:
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 01-04-2015, 21:56   

manitou napisał/a:
na 36-37 L LPG robię ok 340-350 km w cyklu mieszanym w trasie do 380km.

Pali coś za mało jak na CVT..
manitou napisał/a:
Zwrot po 10 tys km czyli w ok pół roku :mrgreen:

Niektórzy to liczą grubym ołówkiem :)
Jak Ci się zwróci inwestycja po 15kkm to i tak dobrze!
Choć przy obecnej cenie gazu, to nawet możesz mieć rację - w Szczecinie (a u nas - jak to zwykle bywa - najdrożej), LPG po około 2zł, a Pb po 4,70...
 
 
Tupek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-04-2015, 21:57   

@manitou dzięki za odpowiedź!
ja przez rok zrobiłem na benzynie ponad 20 tys...więc tym bardziej mi się opłaci. Tylko chciałbym założyć coś porządnego bo to jednak dobre i dość nowe autko.
Teraz tylko muszę znaleźć jakiś dobry warsztat gdzie mi to zamontują.
Czy LPG ma wpływ na zachowanie się skrzyni? CVT chodzi świetnie i nie chcę tego zepsuć :D
 
 
manitou 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2014
Posty: 29
Skąd: południe
Wysłany: 05-04-2015, 22:41   

Nie ma jeżdżąc normalnie nie czuć żadnej różnicy, tylko kiedy chcesz zrobić "kickdown'a" to poczekaj aż się silnik dobrze rozgrzeje bo jak reduktor jeszcze taki nie za ciepły to czuć takie jakby większe opóźnienie ale jak już reduktor się dobrze rozgrzeje to nie ma żadnej różnicy kręciłem pod 5 - 6 tys i lata jak na benzynie :mrgreen: .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-04-2015, 06:49   

Tu reduktor nie ma znaczenia a chodzi o regulację gazu a dokładnie o ustawienie właściwych korekt od temperatyry gazu. Przy jakiej temperaturze reduktora autko przechodzi na gaz, ile ustawił gazownik i po ilu mertach - kilometrach jedziesz na gazie?
 
 
manitou 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2014
Posty: 29
Skąd: południe
Wysłany: 06-04-2015, 10:41   

Zwykle po ok 2-3 km kiedy temp. powyżej zera przy mrozach ok 4 km, temp. ustawiona chyba na 38 stopni... a :roll: nie pamiętam już. Sterownik korzysta z odczytów OBD na bieżąco ( w czasie rzeczywistym)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-04-2015, 18:43   

To trochę dużo i temperatura też spora. Ja mam ustawione 20 stopni i teraz na gazie jadę po około 300m. Warto pomęczyć gazownika bo te 2 - 3km to jednak za dużo.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 07-04-2015, 09:59   

plecho1 napisał/a:
Ja mam ustawione 20 stopni i teraz na gazie jadę po około 300m.

Dziś było -1 i przejechałem około 1km , też mam ustawione 20st przełączanie
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-04-2015, 18:17   

Miałem na myśli około 10 na plusie bo tu gdzie teraz jestem właśnie tyle jest :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.