[Carisma 1.9 DID] Dźwięk z silnika przy rozpędzaniu |
Autor |
Wiadomość |
cinexd
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2015 Posty: 3 Skąd: Zywiec
|
Wysłany: 05-03-2015, 00:18 [Carisma 1.9 DID] Dźwięk z silnika przy rozpędzaniu
|
|
|
Witajcie !
Potrzebuje waszej pomocy/porady zanim wsadzę ogromną ilość forsy w Karusie z 2001r.
Mój problem to dziwny dźwięk podczas jazdy, a mianowicie:
-- podczas startu nic się nie dzieje, lecz po wrzuceniu drugiego biegu, i rozpędzeniu samochodu do około 1.8 tyś obrotów , pod naciskiem pedału gazu [tylko wtedy ! po puszczeniu - cichnie] słychać *sssssssyk* [coś a'la dźwięk powietrza]. To samo na każdym innym biegu poza "jedynką". Podczas postoju (bez biegu) jest w porządku.
-- Drugi problem, mniej istotny, to dozę obroty na zimnym i ciepłym silniku podczas postoju. jakieś ~1100
Liczę na trafne sugestie,
Pozdrawiam, Marcin ! |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 05-03-2015, 01:04
|
|
|
Padła Ci turbina albo właśnie zaczyna padać, sprawdź jeszcze przewody intercoolera, bo one jak pękną to też słychać świst i mniej mocy auto ma. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 05-03-2015, 03:32
|
|
|
Sprawdź szczelność dolotu przytkaj delikatnie na jałowych obrotach najlepiej jakaś szmatą i sprawdź którędy zasysa powietrze możliwe że gdzieś na połączeniach węży |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-03-2015, 07:40
|
|
|
Można tez podpiąc pod komputer i sprawdzić parametry rzeczywiste pracy, możliwe że bęzie to jakaś podpowiedź w sprawie syczenia i podwyższonych obrotów, objawy sugerowałyby jakąś nieszczelność, może się to wiązać nawet ze spadkiem mocy silnika. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
cinexd
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2015 Posty: 3 Skąd: Zywiec
|
Wysłany: 05-03-2015, 10:08
|
|
|
Jesteście zajebisci ! ulzylo mi i sprawdze to wszystko ze znajomym mechanikiem w sobote
widzialem gdzies podobny temat i goscie tam sie troche wahali nad kolem dwumasowym, w moim przypadku odpada ? |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 05-03-2015, 12:12
|
|
|
Dwumas wg mnie odpada. Ma zupełnie inne objawy. Jego słychać bardziej "metalicznie" i "stukowo":) |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 05-03-2015, 17:52
|
|
|
Dwumas charakterystycznie klepie podczas wyłączania silnika to u ciebie to może być nieszczelność albo przed albo za turbiną może to być taki banał jak wężyk który po prostu odpadł tak miałem w poprzednim samochodzie wypadł wężyk od kolektora który prowadził do zaworu obrotów jałowych przy przyspieszaniu syczało okrutnie. |
|
|
|
 |
|