[1.8 GDI] Auto gaśnie po rozgrzaniu- POMOCY |
Autor |
Wiadomość |
Irena
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 05 Mar 2015 Posty: 2 Skąd: Kamienna Góra
|
Wysłany: 05-03-2015, 18:38 [1.8 GDI] Auto gaśnie po rozgrzaniu- POMOCY
|
|
|
Witam Wszystkich. Kupiłam auto, ale nawet nie dojechałam do domu (300 km.) Autko super jechało po autostradzie ok.100 km/h , ale po ~250 ZDECHŁ. Udało się go zapalić dopiero po wystygnięciu silnika. I znowu parę km. i zgasł. ITD. Przeczytałam wszystkie(chyba) posty i nic. Przepustnica (nie na linkę) wyczyszczona, próbowałam ustawiać obroty, ale się nie da, bo auto jak jest zagrzane to gaśnie( zaczynają masakrycznie świrować obroty). Czy to może być pompa wysokiego ciśnienia? Nie zapala sie żadna kontrolka od silnika. Pozdrawiam i czekam na pomysły. |
_________________ Irena |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 05-03-2015, 18:40
|
|
|
czujnik polozenia wału ? - pompa nie ... poszukaj tematów o objawach kiedy pada ten czujnik - sam nie jestem mechanikiem - jedynie mi coś czasem sie przypomni .. mniej lub bardziej ...
to oglądnij .. https://www.youtube.com/watch?v=LaTEPhB1_C8
[ Dodano: 05-03-2015, 19:10 ]
romek atomek napisał/a: | czujnik polozenia wału ? - pompa nie ... poszukaj tematów o objawach kiedy pada ten czujnik - sam nie jestem mechanikiem - jedynie mi coś czasem sie przypomni .. mniej lub bardziej ...
to oglądnij .. https://www.youtube.com/watch?v=LaTEPhB1_C8 |
gratuluję zakupu - cierpliwości życzę !!!.. |
|
|
|
 |
19
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 2.0 GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2014 Posty: 52 Skąd: Turek
|
Wysłany: 05-03-2015, 19:58
|
|
|
Ja bym dzwonił do byłego właściciela, bo nie chce mi się wierzyć, że tak ni stąd ni zowąd zaczęło auto szwankować...
U mnie po takich objawach była to przepustnica... Po rozgrzaniu silnika obroty zaczęły wariować i przy każdym wciśnięciu sprzęgła czy też hamowaniu silnik gasł... chociaż nie wierzę , że tak raptem od razu przepustnica poszła...
Kontrolka może się nie świecić bo były właściciel mógł wykasować błąd więc zanim się włączy może trochę minąć. Pierwsze co bym zrobił to bym jechał na komputer aby sprawdzić czy były właściciel nie robi Cię w jajo... |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-03-2015, 21:58
|
|
|
Kontrolka może nie świecić bo żarówki nie ma...
Diagnostyka i jeszcze raz diagnostyka.
Dziś Cari GDI u nas była 2 godziny zanim udało się zdiagnozowac przepustnicę.
Powodzenia. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 05-03-2015, 22:53
|
|
|
Może być tak, że tłoki puchną i silnik nie ma siły obracać wałem korbowym. jest wtedy kiedy silnik był przegrzany. Ale czy tu taj jest nie wiem. Płyn w układzie chłodzenia jest? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-03-2015, 09:29
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | Może być tak, że tłoki puchną i silnik nie ma siły obracać wałem korbowym. |
raczej nie w GDI |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
emilok
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2W GLS '97 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 145 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 06-03-2015, 12:31
|
|
|
A silniczek krokowy? Kiedyś tak miałem w Colcie '94, na zimnym silniku wolne obroty OK, jak się rozgrzał i ssanie się wyłączyło to gasł co kilka sekund. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-03-2015, 20:19
|
|
|
Z którego roku auto i czy kontrolka silnika zapala się po włączeniu zapłonu. Jeśli się nie zapala, to możliwe, jak sugerowano wcześniej, albo żarówka się spaliła lub ktoś ją wyjął aby zamaskować jakieś problemy. Bez sprawdzenia błędów albo zrobienia pełnej diagnostyki niewiele da się powiedzieć a rodzaj diagnostyki zależy od rocznika.. |
|
|
|
 |
Irena
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 05 Mar 2015 Posty: 2 Skąd: Kamienna Góra
|
Wysłany: 06-03-2015, 21:16
|
|
|
Auto z 1999r. Dziękuję za zainteresowanie tematem. Też myślę, że diagnostyka bedzie konieczna. W mojej miejscowości, niewiem czy kogoś znajdę. Auto na niemieckich tablicach, nie moge się daleko zapuszczać, ale trzeba zaryzykować. Nie chcę go rejestrować bo nie wiem kiedy go naprawię?... |
_________________ Irena |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-03-2015, 21:41
|
|
|
Jeśli autko starsze niż 2001 to sprawdzenie błędów nie wymaga podłączenia pod komputer a jedynie sprawnej kontrolki silnika i od tego należy zacząć. Tu masz opisane jak to zrobić za pomocą spinacza biurowego lub kawałka kabelka http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
poproś jakiegoś faceta, brata lub kolegę a na pewno z pomocą tego opisu temu podoła. Bez takiej minimalnej diagnozy jakakolwiek pomoc jest praktycznie niemożliwa. |
|
|
|
 |
|